Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10397)
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos suuttuivat. Sinne jäi tarjoilualue. Konduktööri vei kuin tikkarin lapsen suusta.
Tyhmiä tai jo muistisairaita mummoja, jos eivät älynneet ottaa omaa pulloa junaan mukaan :D
"Mummot" = toinen 60, toinen 70 + ?
Vierailija kirjoitti:
Nyt itsekin jo mummoikäisenä kokemukseni on vain kirkastunut; kun itse käyttäytyy ystävällisesti ja toiset huomioon ottaen, saa myös itselleen sen takaisin, niin metsä vastaa kuin sinne huutelee, yleensä, ei aina, joskus sieltä metsästä kukkuu vastaan vaikka Piinaava käki...nekin hiljenee ajastaan
Juuri näin. Tuon havaitsin itsekin jo aikoja sitten (tosin en nyt tarkoita käkeä) ja omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljonkin siihen, millaista palvelua saa. Jos jossain joskus harvoin olen saanut huonoa palvelua, en ole alkanut riehumaan enkä edes asiasta valittamaan vaan mä nk äänestän jaloillani. En mene sitten toista kertaa siihen paikkaan. Noi junamummot olivatkin vissiin sanoneet, että eivät jatkossa enää käytä VR:n palveluita. Todennäköisesti VR vain huokaisi helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei "mummous" ikää katso, se on asenne. Joistain ei tule koskaan "mummoja" vaikka isoäitejä ovatkin, joistain tulee "mummoja" jo ennen äidiksi tuloaan! Odotan omaa "mummoutumistani" nyt 68-vuotiaana, aivoni eivät vielä ole suostuneet "mummoutumaan" ;)
Päivän toiminnot mietinnässä, metsään menevän mieli, taidanpa toimia mieleni mukaan jos keho on samaa mieltä ja lähtee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Vaikka olisikin hankkinut lapsen vasta 30-vuotiaana tai ylikin, niin ihan on jo siinä iässä, että voisi olla isoäitikin. Mä täytän syksyllä 65 v ja mulle on ihan ok - vaikkei lapsenlapsia olekaan - että ikäni puolesta olen mummo. Onhan niitä toki muitakin sanoja, joita voisi käyttää. Ikäihmiset tms, mutta ei tuossa iässä olla enää lapsia, teinejä, nuoria eikä keski-ikäisiäkään. Itse en pidä "mummo"-sanaa mitenkään loukkaavana.
Itse pidän mummo-nimitystä vähän arveluttavana, ventovieraasta 60v. Kerran oli uutinen vanhuksesta, joka oli kadonnut: 62v.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos suuttuivat. Sinne jäi tarjoilualue. Konduktööri vei kuin tikkarin lapsen suusta.
Tyhmiä tai jo muistisairaita mummoja, jos eivät älynneet ottaa omaa pulloa junaan mukaan :D
Käytöksestä päätellen se oli jo juotu.
Kovasti ilmaisivat vihaa nuorta naiskonduktööriä kohtaan. Taitaakin olla niin, ettei nuoret aina vähättele iäkkäitä, vaan iäkkäät nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän mummo-nimitystä vähän arveluttavana, ventovieraasta 60v. Kerran oli uutinen vanhuksesta, joka oli kadonnut: 62v.
Tämä on tottakai vähän mielipideasia. Mua ei haittaa, jos mua mummotellaan. Mutta ärsytti aikoinaan ihan sikana, kun vielä päälle kolmekymppisenäkin työelämässä tytöteltiin.
Olen meidän kaikille taloyhtiömme lapsille "se leikkimummo" ja aina ilahdun kun pihalla huutelevat sitä mulle...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tottakai vähän mielipideasia. Mua ei haittaa, jos mua mummotellaan. Mutta ärsytti aikoinaan ihan sikana, kun vielä päälle kolmekymppisenäkin työelämässä tytöteltiin.
Mietin kanssa, että kuka käyttää tätä nimeä, on iso ero. Itsestäni saatan sanoa, harvoin. Ollaan kaverien kanssa otettu tämä "rouva" vast'ikään käyttöön. Äänensävykin ja tyyli ratkaisee, onko sopivaa.
Jos pieni lapsi tädittelee kolmekymppistä ja mummottelee viiskymppistä, on ok varmaankin.
Minua huvittaa, jos joku uusi, nuori myyjä teitittelee. Pitää tarkistaa peilistä, onko tullut vahingossa kriminkoipiturkki (jota en omista) päälle tai läskipohjat jalkaan. Sitten joku nuori sanoo: Otaksä tän huivin? Olen ihan, että otan, otan ja leijun butiikista ulos.
Nyt minäkin vaan olla möllötän loppupäivän, kun sain "pakolliset" (vapaaehtoisia osa) hommat tehtyä. Heräsin klo 4 jälkeen, kun mieheni huikkasi kotoa lähtiessään, että hän lähtee tietylle lakkasuolle, palaa viimeistään klo 8 mennessä.
Enhän minä enää osannut nukkua, nousin ylös ja jatkoin toisen sukanvarren neulomista (kirjoneuletta), etten vaan pistäisi suuhuni mitään. Aamupäivällä oli aika verikokeisiin ja sydänfilmiin.
Kun tultiin keskustasta asioilta, puhdistin lakat. Eipä noissa paljon ollut puhdistettavaa, mutta onhan ne aina käytävä läpi. Varsinkin, kun marjat ovat menossa ystävällemme, meillä on jo riittävästi tätä lajia marjaa. Täällä päin ainakin oli viimeiset ajat poimia lakkoja, kun viikonlopuksi on luvattu vesisadetta. Menevät soseeksi, kun ovat jo niin pehmeitä.
Onneksi ei tänään tarvitse ruokaa laittaa, kun on niin lämmintä. Eilen tekemääni riittää tällekin päivälle.
Möllötän, ellen innostu neulomaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa, että kuka käyttää tätä nimeä, on iso ero. Itsestäni saatan sanoa, harvoin. Ollaan kaverien kanssa otettu tämä "rouva" vast'ikään käyttöön. Äänensävykin ja tyyli ratkaisee, onko sopivaa.
Mä taas joskus nelikymppisenä, kun mua alettiin joissain paikoissa kutsua rouvaksi, meinasin korjata, että eiku neiti. Alkuunhan rouva tarkoitti naimisissa olevaa, eronnutta tai leskeksi jäänyttä naista. Nykyisin rouvan ja neidin välillä on ainoastaan ikäero eikä enää siviilisääty.
Kun mummoiässä jokin verkkopalvelu lakkaa toimimasta, niin kannattaa katsoa, onko siellä työsähköpostiosoite vai oma. Olen taistellut tänään Omapostin kanssa, kun huomenna tulee isälle yksi iso paketti ja mun pitäisi sitten olla vastaanottamassa sitä. Ihan oikein tilaukseen laitettiin mun puhelinnumero ja sähköpostiosoitteeni, mutta enhän mä päässyt enää koko Omaposti-sovellukseenkaan. Kunnes tajusin, että hetkinen... :D
Isä ei ole lähipäivinä tulossa kotiin ja voi olla, että ei tule enää koskaan. Eipä sille sitten mitään voi, jos ei kuntoudu kotona pärjääväksi eikä enimmäismääräkään kotihoitoa riitä. Katsotaan nyt, miten käy. Saattaahan se kuolla ihan vaan vanhuuteenkin ennenkuin kuntoutuu, vaikka fyssari jumppaisi sitä 8 tuntia vuorokaudessa.