Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8862)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten mieleen se, että seuraako joku täällä jalkapalloa. Itse katsoin joskus melkein kaikki peli äitini kanssa MM- ja EM-kisoissa. Seurattiin todella mielenkiinnolla pelejä. Nyt mietin miten saisimme tuonkin perinteen taas jatkumaan. On käynyt kuin jääkiekolle, että katsominen on hiipunut. Nyt olisi hyvä aika aloittaa alusta tuonkin kanssa. Saa nähdä.
Ehkä elämämme on syynä tähän, ettei enää keskitytä katsomaan. Ollaan liian stressaantuneita muista jutuista ja keskittyminen huonoa. Silloin katsomisesta ei tule mitään. Äitini ehkä ensin siirtyi tuohon vaiheeseen. Minä sitten perässä. Oikeastaan olympialaisetkin ovat jääneet osittain katsomatta. Vuonna 2024 katsoin tosi vähän. Tylsä viesti, mutta ehkä itseä jopa ärsyttää tämä nykytilanne osaltamme.
Jalkapallon MM, jotenkin odotan nyt kisojen alkamista ja aion kyllä katsoa pelejä. En muista, mitkä isommat kisat viimeksi seurasin, mutta oli kyllä silloin jännittäviä pelejä. Ja minä en siis todella ole lajin asiantuntija, suunnilleen tuumailen, että pitäisi olla isompi maali, jos tuntuu, ettei millään meinaa tulla maaleja. 😉 Yleensä, kun alan seurata pelejä, niin siinä sitten pääsee fiiliksen alkuun. Näkyi olevan tällä palstalla Jalkapallon MM -ketju ja vielä Official, niin kiva sielläkin jakaa sitten kisakatsomoiden tunnelmia.
Näkyykö futiksen MM miltään ilmaiskanavilta? Jalkapalloa minäkin katson mieluummin kuin lätkää, pallon näkee paremmin kuin kiekon ;) ja ne hienot syöttökuviot ovat helpommin seurattavia! Toki tuli MM-lätkäkin seurattua.
Tuohon P:n mainitsemaan "lukkoon menemiseen", kun pitäisi yhtäkkiä keksiä naseva vastaus. Olen samanlainen, yleensä sellaiset keskustelut jäävät vaivaamaan ja niitä käy myöhemmin läpi ajatuksissaan ja HOP (ei Helsingin Osuuspankki) , silloinpa tuleekin mieleen, mitä k.o. tilanteessa olisi pitänyt osata sanoa! Ja joskus hienovaraiset ja vähemmän hienovaraiset loukkauksetkin tajuaa vasta myöhemmin, ei niihin ole siinä samassa osannut reagoida :(
Ottelut näkyvät Ylellä ja Maikkarilla, jotenkin vuoropäivinä ja Katsomossa maksullisena lisää ja sitten koosteita tulee yöaikaan tulevista otteluista. Jotenkin noin, täytyy vielä perehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten mieleen se, että seuraako joku täällä jalkapalloa. Itse katsoin joskus melkein kaikki peli äitini kanssa MM- ja EM-kisoissa. Seurattiin todella mielenkiinnolla pelejä. Nyt mietin miten saisimme tuonkin perinteen taas jatkumaan. On käynyt kuin jääkiekolle, että katsominen on hiipunut. Nyt olisi hyvä aika aloittaa alusta tuonkin kanssa. Saa nähdä.
Ehkä elämämme on syynä tähän, ettei enää keskitytä katsomaan. Ollaan liian stressaantuneita muista jutuista ja keskittyminen huonoa. Silloin katsomisesta ei tule mitään. Äitini ehkä ensin siirtyi tuohon vaiheeseen. Minä sitten perässä. Oikeastaan olympialaisetkin ovat jääneet osittain katsomatta. Vuonna 2024 katsoin tosi vähän. Tylsä viesti, mutta ehkä itseä jopa ärsyttää tämä nykytilanne osaltamme.
Jalkapallon MM, jotenkin odotan nyt kisojen alkamista ja aion kyllä katsoa pelejä. En muista, mitkä isommat kisat viimeksi seurasin, mutta oli kyllä silloin jännittäviä pelejä. Ja minä en siis todella ole lajin asiantuntija, suunnilleen tuumailen, että pitäisi olla isompi maali, jos tuntuu, ettei millään meinaa tulla maaleja. 😉 Yleensä, kun alan seurata pelejä, niin siinä sitten pääsee fiiliksen alkuun. Näkyi olevan tällä palstalla Jalkapallon MM -ketju ja vielä Official, niin kiva sielläkin jakaa sitten kisakatsomoiden tunnelmia.
Näkyykö futiksen MM miltään ilmaiskanavilta? Jalkapalloa minäkin katson mieluummin kuin lätkää, pallon näkee paremmin kuin kiekon ;) ja ne hienot syöttökuviot ovat helpommin seurattavia! Toki tuli MM-lätkäkin seurattua.
Tuohon P:n mainitsemaan "lukkoon menemiseen", kun pitäisi yhtäkkiä keksiä naseva vastaus. Olen samanlainen, yleensä sellaiset keskustelut jäävät vaivaamaan ja niitä käy myöhemmin läpi ajatuksissaan ja HOP (ei Helsingin Osuuspankki) , silloinpa tuleekin mieleen, mitä k.o. tilanteessa olisi pitänyt osata sanoa! Ja joskus hienovaraiset ja vähemmän hienovaraiset loukkauksetkin tajuaa vasta myöhemmin, ei niihin ole siinä samassa osannut reagoida :(
Ottelut näkyvät Ylellä ja Maikkarilla, jotenkin vuoropäivinä ja Katsomossa maksullisena lisää ja sitten koosteita tulee yöaikaan tulevista otteluista. Jotenkin noin, täytyy vielä perehtyä.
Kiitos tiedosta, futailemisiin!
Vierailija kirjoitti:
Lammas hyvä, toivottavasti tiukasti osaat kieltäytyä isäsi hoitamisesta!
Totta kai sisko lykkää sen sinulle kun ennenkin olet hoitanut.
Jospa isä pääsisi johonkin lyhytaikaiseen hoivapaikkaan jos/ kun ei kotona pärjänne?
Käytiin tänään siskoni kanssa yhdessä siellä sairaalassa ja hoitajan kuullen isä antoi luvan, että lääkäri saa soittaa mulle. Joten hoitaja laittoi soittopyynnön lääkärille. Kun lähdettiin sairaalasta, sanoin siskolleni, että mä hoidan nyt sen yhden puhelun, kun lääkäri soittaa, ja sinä hoidat kaikki käytännön asiat, koska mä aion laittaa sen lääkärin soiton jälkeen puhelimeni äänettömälle seuraavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ei mulle noin yleensöäsoita muut kuin isäni, siskoni ja lehtimyyjät. Kaikki ystäväni laittavat ensin viestiä ja kysyvät, onko ok soittaa. Jos en vastaa viestiin, niin eivät soita.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas hyvä, toivottavasti tiukasti osaat kieltäytyä isäsi hoitamisesta!
Totta kai sisko lykkää sen sinulle kun ennenkin olet hoitanut.
Jospa isä pääsisi johonkin lyhytaikaiseen hoivapaikkaan jos/ kun ei kotona pärjänne?
Käytiin tänään siskoni kanssa yhdessä siellä sairaalassa ja hoitajan kuullen isä antoi luvan, että lääkäri saa soittaa mulle. Joten hoitaja laittoi soittopyynnön lääkärille. Kun lähdettiin sairaalasta, sanoin siskolleni, että mä hoidan nyt sen yhden puhelun, kun lääkäri soittaa, ja sinä hoidat kaikki käytännön asiat, koska mä aion laittaa sen lääkärin soiton jälkeen puhelimeni äänettömälle seuraavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ei mulle noin yleensöäsoita muut kuin isäni, siskoni ja lehtimyyjät. Kaikki ystäväni laittavat ensin viestiä ja kysyvät, onko ok soittaa. Jos en vastaa viestiin, niin eivät soita.
Hyvä sinä, kun pidät puolesi! Ja muista, ettei sinulla ole mitään syytä tuntea syyllisyydentunteita, niitä varmaan tulee, mutta heitä ne lähimpään molokkiin. Kääkkä ja Kääkän hoito, mitä se sitten pitääkään sisällään, on siskosi vastuulla! Kynnysmattohan sinä et suostu olemaan!!!
Kyylälle, kehrääväiselle vatsanlämmittimme, lämpimät silitykset.
Hyvää yötä, maailma
Aamulla aurinko nousee taas
Mitähän taas kirjoitin? Vatsanlämmittimelle piti kirjoittamani.
Ne sun typot: vatsasyntyneet... no tavallaanhan ne olivatkin ;) Ja laspet, sehän on lastenkieltä ;)
Olen varmaan joskus, ehkä kuulemisketjussa kirjoittanut kesästäni Saksassa kun opin saksalaista lastenkieltä. Hoidin pientä Marcus-poikaa, joka tykkäsi leikkiä laftlaagenillaan, no minullekin se oli laftlaagen, kunnes tajusin: puhekielessä lastvagen = viralliseti lastkraftvagen = kuormaauto ja kuorma-autollahan Marcus leikki. Minulla oli jotenkin koulussa opitut unohtuneet, kun menin niin mukaan Marcuksen leikkeihin ;)
Kävin apteekista vyöruusurokotteen, maksoi ~217:-
Perjantaina aika terkkarille joka sen pistää. Aika tyyris on ja toinen annos pitää ottaa parin kk:n päästä.
Tuttavilla ollut tuo vaiva ja on tuskallinen.
Rokotteen on todettu ehkäisevän ehkä myös muistisairautta.
Ajattelin että voi turhempaankin rahansa laittaa.
Nyt hyvää yötä, levollisia unia.
Tästä päivästä jäi edes jotain mieleen, kun näin hirviemon kahden vasan kanssa.Ylittivät hiekkatien metsään. Hieman mietin voinko kävellä enää sen paikan ohi, mutta ajoin niitä hieman kauemmas käsiä hakaten. Olisivat varmaan muuten jääneet liiankin lähellä tienlaitaan. En pelkää kuin emoa, joka vasojaan puolustaa. Näin tuli pitkä kävely tehtyä. Yli 10 km tänäänkin ja pyöräily vielä. En kirjoita ylpeillen vaan lähinnä niin, että saan jotain iloa noista kävelyistä elämääni.
Muuten hyvin tavallista taas. Äitini tilanne huono niin kuin totesin jo liikunnan suhteen. Huolestuttaa ja samalla koko kesäkuun teema meillä on tämä asia ollut. Ymmärrän, mutta voimat menee itseltäkin kohta. En yleensä totea näin, mutta nyt oikeasti alkaa hymy hyytyä lopullisesti jo vähitellen, kun menee kaikki jo tämän myötä itselläkin. Jos näemme puhumme vain tästä asiasta. Ei oikein mistään muusta. Ei vastauksia tähän asiaan kiitos, kun niitä on jo laitettu.
Muuten tosi hieno säätä ollut. Minusta ei vielä liian kuuma vaan sopiva ollut ja kauniita päiviä. Mukava asia tämä, vaikka juuri tänä hetkenä en jaksa kovin iloita tästäkään. Totean vielä sen, kun ns suvuton ihminen olen, että meillä sukulaiset soittaa vaan jos joku kuolee ja ei aina silloinkaan. Nytkin monia kuolemia ja puhelin soi. En kirjoita tästä enempää ja mielessäni totean, etten kai ollut sopiva sukulainen näille eräillekään. En puhu pahaa, mutta yritin aikoinaan enemmänkin ja yrittivät vanhempanikin pitää yhteyttä. Nyt totean, että levätköön rauhassa.
Fontaines D.c. - Motorcycle boy
(eilisen biisi tämä, liiankin hilpeä tähän päivään jos niin voi sanoa)
Huomenta!
Tuo vyöruusurokote on minunkin tarkoitus ottaa, vielä on aikomuksen asteella :)
Aivan tavallinen päivä, suo minun pitää mielessäni, mikä aarre sinä oletkaan.
Pappa täällä, huomenta. Pojat nukkuu vielä. Eilinen oli hauska päivä. Pinottiin klapeja ja pojat laittoivat nimikirjaimensa puiden päähän, jotta "pappa sitten talvella tietää, että minä olen tämän kantanut pinoon. Se varmaan lämmittää pappaa sitten? " Voi miten lämmittääkin. Oli niin kuumaa hommaa, että välillä otettuin letkusta kylmävesihuuhtelut. Sitten keksittiin vesisota! Vanhat isot vesipyssyt löytyi ja ei kun sotimaan. Ihan minäkin innostuin. Saunan pesu ja nuohous jätettiin tälle päivälle. Ja varmaan taas syttyy vesisota. Ei ole tylsää.
Kiitos papalle kun jaat ilosi meidän kanssa. Tulee aina niin hyvä mieli kun luen näitä poikien touhuja. Suorastaan hymistelyttävää ;)
Vierailija kirjoitti:
Pappa täällä, huomenta. Pojat nukkuu vielä. Eilinen oli hauska päivä. Pinottiin klapeja ja pojat laittoivat nimikirjaimensa puiden päähän, jotta "pappa sitten talvella tietää, että minä olen tämän kantanut pinoon. Se varmaan lämmittää pappaa sitten? " Voi miten lämmittääkin. Oli niin kuumaa hommaa, että välillä otettuin letkusta kylmävesihuuhtelut. Sitten keksittiin vesisota! Vanhat isot vesipyssyt löytyi ja ei kun sotimaan. Ihan minäkin innostuin. Saunan pesu ja nuohous jätettiin tälle päivälle. Ja varmaan taas syttyy vesisota. Ei ole tylsää.
Aina vaan jutut paranee, kiitos kun jaat. Vesi mahtoi olla kylmää, jos syvästä kaivosta tuli. Hyvä, että muistatte pitää taukojakin aherruksesta, pappa sitten klapeja polttaessaan muistelee näitä kesän juttuja. Kerrytät myös pojille tukevaa pohjaa matkalla aikuisuuteen.
Pappa on ahkeroinut pikkupoikien kanssa. Ihana tuo, että laittoivat nimikirjaimet puitten päihin.
Tämä laiskiainen sai viimeinkin loput ikkunat pestyä, tavoite oli juhannukseen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Pappa on ahkeroinut pikkupoikien kanssa. Ihana tuo, että laittoivat nimikirjaimet puitten päihin.
Tämä laiskiainen sai viimeinkin loput ikkunat pestyä, tavoite oli juhannukseen mennessä.
Ahkera oot. Minuun verrattuna siis. Kaks räsymattoa odottaa pesua - edelleen. Tän viikko olen reissussa, ens viikolla on jo juhannus. Olis ollut hienoja poutapäiviä, mutta tää vaan touhusi kaikkea muuta. Tai ei mitään. Lepolasse varjossa oli oikein hyvä ja rentouttava alusta kirjan lukemiseen.
Ihania natiaisia papalla apulaisina!
Täällä harmaa päivä joten hyödynnetään sisähommissa. Pullapuoli vähissä, niinpä vihdoin tein sen piimäkakun kun en uskalla sellaisenaan paljon juoda allergisen reaktion jälkeen.
Saa nähdä onnistuuko, oli helppo ohje.
Mies tekee- se kätevä ja tekevä- samaan uuninlämpöön raparperipiirakan.
Pihalla pitäisi myös tehdä jotakin pientä. Orvokkeja etupihan penkkiin ohikulkijoittenkin iloksi, pelargonioita siirtää daalioitten tieltä.
Laiska töitään lukee!
Löysin kivan mökin Rukan läheltä. Vuokramökki siis ja vielä vapaana kesäkuun loppuun. Sellainen kelomökki. Vähän karu, mutta hieno ja sellaisen kirkkaan pienen "erämaajärven" rannalla. Jotenkin mietin, että sinne täytyisi päästä.
Mutta sitten niitä muttia senkin edestä. Hinta liikaakin. Melko edullinen, mutta liikaa. En minä yksi sitä voi maksaa. Ajomatka täältä myös sellainen, etten yksin jaksaisi ajaa noin pitkää matkaa ja oma autoni ei ehkä selviäisi matkasta. Jos äitini olisi siis kunnossa nyt ja parempi tilanne edes niin olisi kiva mennä. Mutta nyt, kun valitetaan kaikesta ja tunnelma huono niin ehkä parempi, ettei istuta tunti tolkulla samassa autossa ja mennä mökille vaan toteamaan, että valitetaan sielläkin ja samat jutut. Tekosyitä sanoo, joku mutta meillä on ei ole sitä rahaa kovin niin ei viitsi laittaa rahaa reissuun, jonka onnistumisen todennäköisyys on huono.
Äitini auto on öljysyöppö muutenkin. Kokoajan lisätään öljyä. Voi periaatteessa hajota, koska vaan niin kuin yksi edellinen auto. Oltiin äitini ja koirani kanssa tuolloin minun asiollani. Vietiin minua yhteen koulutukseen kauemmas ja meillä tavaraa paljon mukana ja auto hajosi heti ensimmäisenä koulutuspäivänä. Jäätiin tienposkeen laukkujen ja koirani kera. Silloin eräs tuttu korjaaja pelasti. Saimme vara-auton käyttöön ja hän vei oman autonne pois. Muuten ison koiran kanssa on vähän keljua jäädä välille.
Valitusta tämäkin, mutta pää kohta hajoaa tähän kaikkeen. Meillä on tunnelma kuin hautajaisissa nykyisin. Se on vähän sääli, kun miettii menneitä vuosia ja sitä mitä on joskus ollut. Surullista toisaalta ja vie minunkin iloni elämästäni kohta. Itse olen yleensä se ihminen, joka haluaa piristää toisia ja keksiä mitä vaan, että tilanne paranee.
Ei ehkä uskoisi, kun valitan tänne, mutta olen tehnyt paljon kaikkea, että tunnelma parantuisi. Olen perheemme piristäjä ja tapahtumamestari ollut jo lapsesta saakka. Nyt totean etten jaksa enää kävellä käsilläni. Äitini ehkä miettii, että hän ei ole nyt vastuussa käytöksestään yhtään. Saa tehdä mitä vaan, kun on sairas, mutta ei se nyt niin mene kuitenkaan. No, eipä tästäkään viestistä mitään iloa ole. Lähinnä ärsyttää kesän tuhlaus kaikkeen ikävään.
Loppuun jos hyviä ajatuksia laittaisi niin mietin eilen illalla missä haluaisin olla ja juuri nyt haluaisin olla järven rannalla nuotion vieressä ja syödä muurinpohjalettuja mansikoilla ja kermavaahdolla. Se olisi parasta juuri nyt. Ja järvistä tykkään tosi paljon. Meret ovat liian suuria, mutta järvet ovat kivoja. Kauniita ja erilaisia. Mitä karumpi niin sen parempi minusta ja kirkkaampi vesi. Asuin yhden järven rannalla monia vuosia aikoinaan koirani kanssa. En silti uinut yhtään kertaa, koska en oikein pidä siitä. Koirani ui tosi paljon. Jopa kolme kertaa päivässä tai ui ja ui. Tassuoohjaa takajaloillaan hyppien vedessä ja haukkuen jahdaten vettä. Rakasti uimista ja oli kuin saukko vedessä.
Ja kirjoitan aina liikaa. Ihan hävettää joskus tänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kirjoitan aina liikaa. Ihan hävettää joskus tänäkin.
Anna palaa! Kyllä tänne tarinaa sopii. Joko vika tentti on kohta? Lomalle sit lompsis
Jos vielä kerran kiellon päälle kirjoitan. Niin oikeastaan koiraani liittyvät muistot nousevat monesti kesäisin mieleen. Muistan aina senkin, kuinka iloitsin koirani vuoksi, että edellisen kämpän vieressä oli järvi. Helpotti koirani uimista.
Aiemmin jouduttiin ajamaan melko pitkään järvelle ja etsimään joku veneenlaskupaikka tms ja ei ollut helppoa aina löytää. Samalla koirani haukkui koko menomatkan autossa, kun tajusi, että nyt mennään uimaan. Oli fiksu siinä mielessä, kun kyttäsi, että nyt käännytään kohti uimapaikkaa. Oli ihan hepulin saanut, kun rannalle päästiin ja veti itsensä joskus karkuunkin ja ryntäsi veteen. Pitkässä hihnassa siis ui yleensä, että saatiin se edes vedestä pois. Olisi ollut koko päivän. Nyt lähden taas ulos itsekin. Tarinaa riittää vaan liikaakin.