Vierailija
Poiminta

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Sivut

Kommentit (1594)

Vierailija

Kiukuttelin isälle, syytä en tosin muista, mutta sen muistan että isän serkku sanoi mulle että heittää mut kohta kylmään järveen.

Muistan kun mulla oli pullaa 2 palaa, toinen oli kanttipala. Minä eikä kaverini kumpikaan halunnut sitä kanttipalaa, joten keksin että aletaan sitä kumpi käsi-juttua?
Mummini piti olla valvoja joka valvoo että en vaihda pullia kädestä toiseen kun kaveri valitsee.

Mulle jäi kanttipala. Mummi oli mun selän takana näyttänyt kaverille kumpi käsi kannattaa valita. Tunsin itseni petetyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muistan elävästi kuinka ihailin siivoojan työtä äitini työpaikalla, mutta äiti oli kauhistunut ja sanoi "sshh" ajatellen nähtävästi että joko minä pottuilin tai siivooja otti asian pottuiluna.

Vierailija

Me käytiin äidin kanssa kirkonkylällä asioilla, mentiin varmaan linja-autolla. Kävimme syömässä kahvilassa, jonka toisessa osassa tarjoiltiin keittolounasta ja toisessa ihania leivonnaisia. Muistan haikailleeni pullien ja kakkujen perään, mutta me syötiin tietty vaan sitä soppaa. Mulla ei ole mitään hajua, kuinka vanhana tämä tapahtui. Mietin myös, missä vuotta nuorempi pikkuveljeni oli, sillä muistaakseni hän ei ollut tuolla reissulla mukana.

Vierailija

Muistan minkälaisessa kantokopassa pikkusiskoni oli, kun hänet tuotiin synnytyssairaalasta kotiin. Melkein mitään muuta siskoni vauva-ajasta en muistakaan, vaikka olin tuolloin 6-vuotias. Veljeni syntymästä muistan, millaisen unipeiton hän sai lahjaksi, mutten mitään muuta. En ollut ollenkaan kiinnostunut vauvoista. Meille tuli kuitenkin hyvät välit ja molemmat ovat minulle tärkeitä nyt aikuisena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Ja postilokeron numero on sama, kuin Kolin korkeimman huipun korkeus 😂

Vierailija

Äiti oli tiskaamassa ja menin pyytämään häneltä mehua. Äiti teki tiivisteestä minulle mehun muovimukiin jonka kaksin käsin kurottaen nostin pöydälle, kiipesin tuolille ja hörpin mehua katsellen ulos kun kissa oli vaanimassa pikkulintuja.

Vierailija

Aapisesta muistan vaikka miten monta kohtaa ulkoa, kun ne luettiin koulussa ääneen niin monta kertaa. Aapinen on vieläkin tallessa lapsuudenkodissa, joten kerran piti testata, että muistanko oikein ja muistin!

Vierailija

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo tylsä mutta muistan Onni ja Enni-aapisen kaikki kirjainlaulut.

Ii ii iloa, viisi villakiloa on villin nallen turkissa eeei ilo pysy purkissa :--D

Vierailija

Liftasin 15-vuotiaana ja pääsin ranskalaisen auton kyytiin. Muistan tuon auton rekisterinumeron vieläkin, vaikka tuosta liftausretkestä on 41 vuotta aikaa.

Vierailija

Kaverin äiti oli töissä Unionilla. Kaveri oli unohtanut avaimet kotiin ja käveltiin iltamyöhällä hakemaan avaimia sieltä Unionilta. Oltiin jotain 7v silloin 80-luvulla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat