Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (8861)

Vierailija
8661/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro31: "Palstapoliisi sakottaa: lankojen setvimisestä, nakkikastikkeesta, kalapuikoista! Soo soo.

Tiukka tyyppi, kun 'tunnistaa rikolliset'. Meitä muita huvittaa tuo pörhistely."
Sakot onneksi perustuu kuukausituloihin ja mun kuukausituloni ovat jo kohta puoli vuotta olleet pyöreät 0 € :D

Päivän naurut, olkaa hyvä.

Tuli tämä viesti mieleen, kun meillä on tänään nakkikastiketta. Ehkä kahdesti vuodessa syödään, niin ei pilaa taatusti terveyttämme. Kouluissakin sitä on ruokana, ei kai ole huono vaihtoehto laisinkaan. Runsaasti salaattia oheen ja pottumuussi.

Käki kukkuu just jossain kauempana, istahdin kesken kukkainkastelun juomatauolle. 

Virallisissa ravintosuosituksissa pitkälle prosessoidut tuotteet, kuten makkarat ja leikkeleet ei ole suositeltavia. Tällä pyritään parantamaan kansanterveyttä, joka on heikko. Meillä on paljon kansantauteja, jotka ruokavaliolla pysyisi poissa, ylipainokin. Ruuan vaikutus psyykkiseen hyvinvointiin on kiistaton. Vatsaa sanotaan toisiksi aivoiksi. Hyvä muistisääntö on, että ihminen on mitä syö. Syö sikaa, niin saatat ruveta röhkimään.

Kouluruoka on herättänyt paljon keskustelua. Laatu on niin heikko, että harva oppilas tai opettaja sitä syö. Nythän on tehty kokeiluja, että tilalla tarjotaan sämpylöitä, ja ne on monille maistuneet. 

Sama ongelma ruuan kanssa on vahustenhuollossa. Vastikään uutisoitiin, että vanhukset jopa sairastuu kehnon ruuan vuoksi.

Julkinen ruoka on siirtynyt pörssiyhtiöiden bisnekseksi. Niiden tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Ei vaadi suurta älyä päätellä, mistä silloin tingitään. 

Jos on aikaa, kannattaa seurata julkista keskustelua, tietää paremmin, mistä puhuu.

Jokainen valitsee tietenkin itse, mitä lataselleen laittaa.

Syödä saa vaikka hevonpeetä, kunhan ei ryhdy sitä puhumaan. 😂

Kouluissa ja vanhustenhoidossahan just niitä virallisia ravintosuosituksia einten toteutetaankin. Tehdään epämääräistä mautonta tai pahanmaksuista mössöä, mutta on kuitenkin ravitsemussuositusten mukaista. Jos eri maistu, niin vika on siinä, joka lusikan tai haarukan varrressa on. 

Hyvä pointti. Tuijotetaan vaan tiettyjä ravintoarvoja eikä välitetä ruuan maittavuudesta. Alistetaan juttu voitontavoittelulle. Ruokasuositusten tarkoitus ei ole tämä, vaan syödä ajantasaisen tiedon pohjalta terveellistä, monipuolista ruokaa.  Nyt mikä vaan mössö, mihin heitetään kananpala tai nakinpätkä käy, jos se täyttää ravintoarvot. Kunta täyttää velvoitteensa, kun se tarjoaa lakisääteisen ruuan ja pörssiyhtiö toteuttaa sen mahdollisimman halvalla ja käärii voitot  Väliinputoajia ovat lapset, joita syyllistetään siitä, etteivät syö tuota ruokaa.

Kilpailutuksessa tulisi huomioida myös ruuan maittavuus. Silloin vaan hinnat nousisivat, jotta  voitot eivät  pienenisi. 

Vanhustenhuollossa sama juttu. Kotona voi onneksi jokainen tehdä omat valintansa.

Vierailija
8662/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan mieti syömisiäni.

Syön mistä tykkään, käytän voita ja sokeria, suolaa.

Perusterve 7kymppinen olen enkä todellakaan tähtää satavuotiaaksi eläväni.

Nykyään syömme paljon eineksiä ja puolivalmisteita. Joka aterialle rakennan lautasille runsaan salaatin alkupalaksi ja hedelmiä ja marjoja joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8663/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään katsoa 5 kanavalta tuota 'Arvokaman etsijät: Entisöijät', kun entisöintävänä on tavaraa laidasta laitaan ja taitavien ammattilaisten lopputulokset vertaansa vailla. On hienoa, että tavarat palautetaan entiseen loistoonsa, MUTTA olisi kiva jos kerrottaisiin myös entisöinnin kustannukset, kun joskus työhön saattaa mennä jopa viikkoja. 

Vierailija
8664/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro31: "Palstapoliisi sakottaa: lankojen setvimisestä, nakkikastikkeesta, kalapuikoista! Soo soo.

Tiukka tyyppi, kun 'tunnistaa rikolliset'. Meitä muita huvittaa tuo pörhistely."
Sakot onneksi perustuu kuukausituloihin ja mun kuukausituloni ovat jo kohta puoli vuotta olleet pyöreät 0 € :D

Päivän naurut, olkaa hyvä.

Tuli tämä viesti mieleen, kun meillä on tänään nakkikastiketta. Ehkä kahdesti vuodessa syödään, niin ei pilaa taatusti terveyttämme. Kouluissakin sitä on ruokana, ei kai ole huono vaihtoehto laisinkaan. Runsaasti salaattia oheen ja pottumuussi.

Käki kukkuu just jossain kauempana, istahdin kesken kukkainkastelun juomatauolle. 

Virallisissa ravintosuosituksissa pitkälle prosessoidut tuotteet, kuten makkarat ja leikkeleet ei ole suositeltavia. Tällä pyritään parantamaan kansanterveyttä, joka on heikko. Meillä on paljon kansantauteja, jotka ruokavaliolla pysyisi poissa, ylipainokin. Ruuan vaikutus psyykkiseen hyvinvointiin on kiistaton. Vatsaa sanotaan toisiksi aivoiksi. Hyvä muistisääntö on, että ihminen on mitä syö. Syö sikaa, niin saatat ruveta röhkimään.

Kouluruoka on herättänyt paljon keskustelua. Laatu on niin heikko, että harva oppilas tai opettaja sitä syö. Nythän on tehty kokeiluja, että tilalla tarjotaan sämpylöitä, ja ne on monille maistuneet. 

Sama ongelma ruuan kanssa on vahustenhuollossa. Vastikään uutisoitiin, että vanhukset jopa sairastuu kehnon ruuan vuoksi.

Julkinen ruoka on siirtynyt pörssiyhtiöiden bisnekseksi. Niiden tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Ei vaadi suurta älyä päätellä, mistä silloin tingitään. 

Jos on aikaa, kannattaa seurata julkista keskustelua, tietää paremmin, mistä puhuu.

Jokainen valitsee tietenkin itse, mitä lataselleen laittaa.

Syödä saa vaikka hevonpeetä, kunhan ei ryhdy sitä puhumaan. 😂

Mikä keskustelun sääntö kieltää kirjoittamasta nakkikastikkeesta? Niinpä, ei mikään. Älä siis sinä rajoita.

Syö vaan hevonpeetä, saat kirjoittaakin siitä.

En kieltänyt kirjoittamasta nakkikastikkeesta. Enkä syömästä sitä. Kerroin voimassaolevista ravintosuosituksista. Korostin, että jokainen itse päättää. Kouluruokailun ongelmista kirjoitin, koska vaikutti, ettet ehkä tunne nykytilannetta.

Voin olla sivistymätön ja tyhmä, mutta en siinä määrin, että lähtisin viestejä rajoittamaan.

Kirjoitit: "Syödä saa vaikka hevon peetä, kunhan ei ryhdy sitä puhumaan"

Tämä oli heitto, jolla halusin korostaa yksilönvapautta. Mitkään sännöt eivät estä meitä syömästä, mitä lystäämme, vaikka p askaa, kunhan emme muutu sen kaltaiseksi. Vertaa: ihminen on mitä syö. Aiempi possuvertaus.  Nämä siis kevennyksenä juttuun.

Vierailija
8665/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on muuten ketju, jossa ehkä kannattaa käydä, jos tuntuu, että monet asiat loukkaa. Nimi taisi olla Herkästi loukkaantuvat ihmiset. Muistaakseni 4 vuotta sitten jo avattu. Valaisevia kommentteja.

Vierailija
8666/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauhtiin pääsin, niin tasapuolisuus edellyttää, että jos yksi saa lainata vanhoja viestejä viihteeksi, muutkin saavat tehdä niin. Huumorintaju vaihtelee. Yhtä naurattaa yksi asia, toista toinen.

Vierailija
8667/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Arvokaman etsijät on hyvä!

Kuinka taitavia käsityöläisiä siinä onkaan.

Se minuakin harmittaa ettei tule ilmi mitä heille maksetaan työstä- no ainakin saavat julkisuutta.

Vierailija
8668/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jo muisteli vanhoja. Aiemmin oli ihan kiellettyä. Kiva, että nyt on vapaampaa. Mullakin on muistissa viestejä, joiden sisältö ja kieli nimittelyineen on sitä luokkaa, että paatuneet rikollisetkin kavahtaisi. Tiputtelen niitä tänne jossain vaiheessa, niin saadaan hyvät naurut. Huumori keventää kivasti.

Riidanhaastamista se olisi, ei huumoria eikä naurattaisi normaalia empaattista  ihmistä. Lue itsekses, mutta älä haasta riitaa.

Selittäisitkö, miten samat viestit alkuperäisen kirjoittajan kirjoittamina ovat hyväksyttäviä, eikä kukaan valita, mutta jonkun toisen lainaamina riidan haastamista. En ymmärrä. Kuulostaa ikävästi siltä, että täällä on edelleen eri kirjoittajille eri säännöt. Lisäksi vanhojen viestien lainaamisen naurujen saamiseksi aloitti joku muu kuin minä, ja kiitos ideasta kuuluu hänelle. Lisään vielä, että netistäkin löytyy klippejä telkkaohjelmien mokista. Tekijät itse laittaneet ja saavat omista vanhoista hölmöilyistään huvia. Se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa. 

Ymmärräthän: on kaksi eri asiaa

1) ihminen naureskelee itselleen, mokilleen = ok

2) joku muu naureskelee toiselle = ei ok

Kyllä ymmärrän. Tässä ketjussa harva pystyy nauramaan itselleen. Toisille kyllä nauretaan, kuten tämän entisten viestien lainaamisen aloittajakin teki. Hänen mielestään oli ihan ok nauraa toisille. Olisin lainannut viestin tähän, mutta se on poistettu. Moraali on siitä hankala juttu, että hurskaat puheet ei merkitse mitään, jos teot kertoo toista. 

Päätin, etten jatkossa selkosuomenna viestejäni. Jos jonkun käsityskyky ei riitä, ei voi mitään. Jos joku tekee omia tulkintojaan, en ole niistä vastuussa. Jos joku loukkaantuu turhasta, niin sitten vaan  loukkaantuu. Ei tämä mikään terapiaistunto ole. Asiallisesti kirjoittelen jatkossakin ja muilta toivon samaa. 

Vierailija
8669/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olympialaiset alkaa, loistoaikaa penkkiurheilijalle

Tarkoitat varmaan jalkapallon MM-kisoja. Tai sitten olen ihan pihalla jo itse. 

Vierailija
8670/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia viestejä  ei ole lupa poistaa? Ainut muisteluviesti, jonka näin, on se, jonka joku poistatti. Kuka sen poisti ja miksi? Hänhän ei sitten noudattanut sääntöä.

Ei hätää, tallessa on. Löytyy pitkästä viestirimpsistä, jossa viimeisenä on viestini, joka alkoi: Tämä on heitto, jolla halusin korostaa...

Sieltä sen voi lukea, jos kaipaa selvennystä.

Tällaisten yksittäisten tilanteiden ruotiminen toistuvasti on hyödytöntä. Tärkeämpää on noudattaa selviä pelisääntöjä, jotka koskevat kaikkia tasapuolisesti. Silloin keskustelu sujuu joustavasti eikä takerruta joka sanaan. 

Minua ei häiritse erilainen huumorintaju, mutta kirjoittajien eriarvoinen kohtelu ja moraaliton tekojen ja puheiden ristiriita häiritsee. Jonkin aikaa menikin jo hyvin. Toivotaan, ettei tällaisia vyyhtejä tarvi enää selvitellä.

Vierailija
8671/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä kerran kiellon päälle kirjoitan. Niin oikeastaan koiraani liittyvät muistot nousevat monesti kesäisin mieleen. Muistan aina senkin, kuinka iloitsin koirani vuoksi, että edellisen kämpän vieressä oli järvi. Helpotti koirani uimista. 

Aiemmin jouduttiin ajamaan melko pitkään järvelle ja etsimään joku veneenlaskupaikka tms ja ei ollut helppoa aina löytää. Samalla koirani haukkui koko menomatkan autossa, kun tajusi, että nyt mennään uimaan. Oli fiksu siinä mielessä, kun kyttäsi, että nyt käännytään kohti uimapaikkaa. Oli ihan hepulin saanut, kun rannalle päästiin ja veti itsensä joskus karkuunkin ja ryntäsi veteen. Pitkässä hihnassa siis ui yleensä, että saatiin se edes vedestä pois. Olisi ollut koko päivän. Nyt lähden taas ulos itsekin. Tarinaa riittää vaan liikaakin. 

Eikö siellä kukaan kyttää uiko koirat samoissa rannoissa ihmisten kanssa? Yleensä näitä kyläpoliiseja pusikoissa.

Vierailija
8672/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen täällä taas. Kirjoitin aamulla yhden viestin ja päivän aikana se oli poistettu. Ei ollut mitään tärkeää, kait.

Ei tartte ilmoittautua. Ei olla kaivattu.

Vierailija
8673/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olympialaiset alkaa, loistoaikaa penkkiurheilijalle

Tarkoitat varmaan jalkapallon MM-kisoja. Tai sitten olen ihan pihalla jo itse. 

Nyt kyllä nauran itselleni, luin tuon viestin aikaisemmin ja upposi minuun ihan täysin, laitoin peukun ja hetken vain mietin hmm kesäolympilaiset, enpäs ole huomannutkaan...Hymistelyä

Vierailija
8674/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä kerran kiellon päälle kirjoitan. Niin oikeastaan koiraani liittyvät muistot nousevat monesti kesäisin mieleen. Muistan aina senkin, kuinka iloitsin koirani vuoksi, että edellisen kämpän vieressä oli järvi. Helpotti koirani uimista. 

Aiemmin jouduttiin ajamaan melko pitkään järvelle ja etsimään joku veneenlaskupaikka tms ja ei ollut helppoa aina löytää. Samalla koirani haukkui koko menomatkan autossa, kun tajusi, että nyt mennään uimaan. Oli fiksu siinä mielessä, kun kyttäsi, että nyt käännytään kohti uimapaikkaa. Oli ihan hepulin saanut, kun rannalle päästiin ja veti itsensä joskus karkuunkin ja ryntäsi veteen. Pitkässä hihnassa siis ui yleensä, että saatiin se edes vedestä pois. Olisi ollut koko päivän. Nyt lähden taas ulos itsekin. Tarinaa riittää vaan liikaakin. 

Eikö siellä kukaan kyttää uiko koirat samoissa rannoissa ihmisten kanssa? Yleensä näitä kyläpoliiseja pusikoissa.

En minä käynyt koirani kanssa samoissa rannoissa missä ihmiset yleensä ui. Kirjoitin, että käytin veneenlaskupaikkoja mistä ei yleensä uida. Uimaranta sitten kauempana ja joissakin järvissä ei edes täällä ole mitään "virallista" uimarantaa. Ihmiset toki pihoistaan käyvät, mutta ei muuta rantaa. Jokin veneenlaskupaikka saattaa olla tms. 

Näin en tähän liittyen mitään ikävää saanut. Pysyin pois ihmisten rannoilta. Tosin myönnän pari kertaa oman virheeni, kun alkuvuosina kaksi kertaa osittain erehdyksen ja osittain oman huolimattomuuteni takia sain huudot, että vie koira muualle, mutta tuolloin aiheesta ja oltiin väärässä paikkaa ihan oikeasti. Sen jälkeen kaikki ok. Oikeastaan koirani uimisen kanssa meni kaikki hyvin jopa edellisessä asuinpaikassa missä muuten elämä melkoista. Silti se onnistui sielläkin. Se on ehkä se oma tyyli, että väistää muita ja katsoo mihin on ok koiran päästää mikä auttaa tässä. 

Kerran muistan, kun oltiin yhdessä paikkaa koiraani uittamassa ja siellä joskus kävi myös ihmisiä, vaikka ei virallinen paikka ollut niin eräs mies vaan helteellä lähes juoksi autostaan uimaan ja koirani oli vielä vedessä ja katsoimme molemmat hölmistyneinä, että hei vaan sinullekin, kun hän morjesti. Lähdettiin sitten pois, kun en minä kenenkään uimista halunnut häiritä koirani kanssa. 

Vierailija
8675/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, en enää ilmoittaudu, niin ei tarvi tästä sen enempää. Aattelin vaan, että olis kiva sanoa, että moi, minä täällä.

Typerää ja lapsellista itsekorostusta se on.

Vierailija
8676/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen täällä taas. Kirjoitin aamulla yhden viestin ja päivän aikana se oli poistettu. Ei ollut mitään tärkeää, kait.

Toivon, ettet sanoisi noin täällä kenellekään. Joitakin, kun ei oikeasti kaipaan kukaan tai ei ole ketään kaipaamassa. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta et taida olla selvillä, millaista kohtelua täällä monesti saa. Ei tarvi itse kirjoittaa mitään asiatonta, kun syyttely tai nimittely jo alkaa. Usein yllättävistä asioista, tänään nakeista.

Vierailija
8677/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä poistaja, tyhmä ilkeilijä toisille!

Anni 4v

Vierailija
8678/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, ettet sanoisi noin täällä kenellekään. Joitakin, kun ei oikeasti kaipaan kukaan tai ei ole ketään kaipaamassa. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta et taida olla selvillä, millaista kohtelua täällä monesti saa. Ei tarvi itse kirjoittaa mitään asiatonta, kun syyttely tai nimittely jo alkaa. Usein yllättävistä asioista, tänään nakeista.

Miten se liittyy siihen jos toiselle pitää sanoa, että sinua ei kaivata tms. Minusta se on jopa pahempaa kuin joku väittely niistä nakeista. Terveisin P, jonka ei pitänyt enää olla P ja jota kaipaa sentään välillä 2 ihmistä. Silti yksinäisyyteni takia en toivoisi muille sanottavan, ettei sinua kaivata, koska mietin niitä joilla ei ole ketään. 

Vierailija
8679/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä poistaja, tyhmä ilkeilijä toisille!

Anni 4v

Mees Anni ny nukkumaa!

Vierailija
8680/8861 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy siihen jos toiselle pitää sanoa, että sinua ei kaivata tms. Minusta se on jopa pahempaa kuin joku väittely niistä nakeista. Terveisin P, jonka ei pitänyt enää olla P ja jota kaipaa sentään välillä 2 ihmistä. Silti yksinäisyyteni takia en toivoisi muille sanottavan, ettei sinua kaivata, koska mietin niitä joilla ei ole ketään. 

Deetä ei kaivata tänne riitelemään ja pilaamaan ketjua.

No siitähän tämä johtuikin. Nakkisota. Vaikea uskoa todeksi, että aikuiset ihmiset kinaa nakkien syönnistä. Kyllä olen saanut ratakiskoa vääntää, kun viesteistä on kehitelty outoja tulkintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi