Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (7982)

Vierailija
7661/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakenin raekuuroa sisälle!

Posti sahaa omaa oksaansa, kirjeposti vähenee noilla hinnoilla, kohta laittavat väkeä pihalle:( Jos joulukortti maksaa euron (saako edes eurolla?)ja postimerkki 3 euroa (joulupostimerkki toki vähän halvempi), saa miettiä kuinka monella ja kuinka monelle on varaa joulutervehdyksiä lähettää. Tekstarit ja sähköpostit eivät ole yhtä persoonallisia kuin oikea joulukortti, mikä on valittu juuri vastaanottajaa ajatellen!

Ja lätkämatsit olivat todella jännittäviä, molemmat viimeiseen minuuttiin asti.

Tavoite taitaa olla sähköiseen kirjepostiin siirtyminen. Viranomaisposti näyttää jo tietä. 

Vierailija
7662/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä jännittävä peli illalla tuo Suomi-Sveitsi, muorikin ihan innostui ja nappasi telkkarin kiinni äkäpäissään kun tekivät sen maalin Suomen tyhjään maaliin. Sitten totesi "taistellen hävittiin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7663/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti sahaa omaa oksaansa, kirjeposti vähenee noilla hinnoilla, kohta laittavat väkeä pihalle:( Jos joulukortti maksaa euron (saako edes eurolla?)ja postimerkki 3 euroa (joulupostimerkki toki vähän halvempi), saa miettiä kuinka monella ja kuinka monelle on varaa joulutervehdyksiä lähettää. Tekstarit ja sähköpostit eivät ole yhtä persoonallisia kuin oikea joulukortti, mikä on valittu juuri vastaanottajaa ajatellen!

Tavoite taitaa olla sähköiseen kirjepostiin siirtyminen. Viranomaisposti näyttää jo tietä. 

Se on oikea suunta. Miksi käyttäisi  etanapostia, joka vielä eksyy eikä mene perille.  Vaatii polttoainetta, on jakajalle vaivalloista ja saajalle työtä jätteen muodossa. Turhaakin turhempaa. Kestävän kehityksen jarru. Sanomalehdet voi lukea netistä, kuulumiset soittaa tai tekstata. Postia ei tarvita mihinkään. 

Vierailija
7664/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole enää vuosiin ollut postilaatikkoakaan. Kaikki tulee sähköisenä. Kätevää.

Vierailija
7665/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole enää vuosiin ollut postilaatikkoakaan. Kaikki tulee sähköisenä. Kätevää.

tilaan pikkupaketit, esim. kirjat postilaatikkooni, Mulla ei autoa, vain huonot kintut alla... jokainen tavallaan, niin kauan kun voi vielä valita.

Vierailija
7666/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikea suunta. Miksi käyttäisi  etanapostia, joka vielä eksyy eikä mene perille.  Vaatii polttoainetta, on jakajalle vaivalloista ja saajalle työtä jätteen muodossa. Turhaakin turhempaa. Kestävän kehityksen jarru. Sanomalehdet voi lukea netistä, kuulumiset soittaa tai tekstata. Postia ei tarvita mihinkään. 

Et varmaan saa/lähetä oikeaa postia? Se on ihan eri juttu kuin pikaviestit sähköisesti.

Joku on juuri sinua ajatellut ja kirjoittanut kuulumisensa. Se on ihan eri juttu kuin sähköiset vempeleet. Se vain on eri :)

Vierailija
7667/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilaan pikkupaketit, esim. kirjat postilaatikkooni, Mulla ei autoa, vain huonot kintut alla... jokainen tavallaan, niin kauan kun voi vielä valita.

Mä luen kirjatkin sähköisenä. Ja kuuntelen äänikirjoina. Ei tartte kuljetella edestakaisin mitään. Kaupan ostokset tuodaan kotiin asti, samoin apteekkitavara.  Niin helpoksi on elämä tehty.

Vierailija
7668/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tieto ja palvelut on sähköstä riippuvaista. Siinäpä oiva kohde sodankäynnille. Kun sähköä ei ole, ei toimi tietsikat, kännykät, sähköautot, pankkikortit, sähkölukot, lämmitys, valaistus, kassat, sairaalat tms.  

Vierailija
7669/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan saa/lähetä oikeaa postia? Se on ihan eri juttu kuin pikaviestit sähköisesti.

Joku on juuri sinua ajatellut ja kirjoittanut kuulumisensa. Se on ihan eri juttu kuin sähköiset vempeleet. Se vain on eri :)

En saa paperipostia mistään enkä lähetä mitään! Tietenkään, kun kaiken voi tehdä nopeasti ja turvallisesti sähköisenä. Skypellä jutellaan reaaliaikaisesti lastenlasten  kanssa, luetaan iltasatu tai neuvotaan läksyissä tai askarteluissa. Siinä saa olla yhdessä. Postia en tarvitse mihinkään. Lehdet tulee sähköisenä. Ollaan melken 80-vuotiaita. Mukava oppia uusia asioita.

Vierailija
7670/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen kirjatkin sähköisenä. Ja kuuntelen äänikirjoina. Ei tartte kuljetella edestakaisin mitään. Kaupan ostokset tuodaan kotiin asti, samoin apteekkitavara.  Niin helpoksi on elämä tehty.

totta, minäkin olen kehittynyt melkoiseksi tilaajaksi, ruuat, lääkkeet yms. Mutta olen vissiin kuitenkin niin vanhoihin puihin tehty että haluan "hypistellä" oikeaa kirjaa...;)

Vierailija
7671/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin tästäkin saadaan isompi riita, voidaanko sopia:

- toiset tykkää sähköisestä viestinnästä, kirjoista, postista yms -> ok

- toiset ei tykkää, tahtovat lukea kirjat, lehdet paperisena, käyttävät kortteja, kirjeitä-> ok

- joku jää junasta, kun ei osaa digipalveluja, ei ole koneita, osaamista, ei ole ketään neuvomassa (liki miljoona ihmistä) -> ei ok. Heitäkin pitää arvostaa ja auttaa hoitamaan asiansa.

Vierailija
7672/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tummentaa viestissä joku kohta? Mitä haet sillä? Etkö osaa painottaa verbaalisesti asiaasi?

Vierailija
7673/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tummentaa viestissä joku kohta? Mitä haet sillä? Etkö osaa painottaa verbaalisesti asiaasi?

En tiedä, mihin viittaat. Mutta itse joskus lihavoin viestin kohdan, mitä tahdon erityisesti korostaa. Jopa luulen, että sen tähden on tuo mahdollisuus Sanomalla annettu.

Mitä itse arvelet?

Vierailija
7674/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse luulet olevan palstalla mahdollisuus lihavointiin/kursivointiin?

Vierailija
7675/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo sana etanaposti saa hymyn huulilleni. Minulla ei ole kiire mihinkään. Sopii siis mainiosti minun pirtaani. Ne kirjeet, kortit, mitä laittelen ja saan, ne ei vanhene viikossa, asiat. On niin mukava saadakin postia, mikä ei vaadi oitis vastaamista. Voi keskittyä vastaamiseen ajan kanssa. Parikymppinen kummitytär kirjoittaa ihania kirjeitä. Muistuttaa äitiään, jonka olen tuntenut liki 50v.

Aina ei ole k i i r e.

Ihana, ihana etanaposti :)

Tämä voisi olla minun kirjoittamani viesti. Ainut minkä muuttaisin on se, että kummityttöni, jonka kanssa kirjoittelemme kirjeitä, on kolmekymppinen.

Vierailija
7676/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa keskustelua. Tämä just osoittaa, miten ikä ei suinkaan ratkaise. Tunnen monta teiniä, kellä ei ole älykännyä, eivät tahdo. Sit taas tunnen 80v +- jotka hoitaa asiansa verkossa, koska haluavat.

Mutta: iso osa 75-80v sukulaisista ei ymmärrä hölkäsen pöläystä tietokoneista. Lapset tai muut läheiset hoitaa asiat, ja nämä avuttomasti katsovat vierestä, tahtomattaan, kun joku vie itsemääräämisoikeudet.

Surullista. Ei kaikilla ole edes luotettavia läheisiä!

Vierailija
7677/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mihin viittaat. Mutta itse joskus lihavoin viestin kohdan, mitä tahdon erityisesti korostaa. Jopa luulen, että sen tähden on tuo mahdollisuus Sanomalla annettu.

Mitä itse arvelet?

Sen toistuva käyttö eli  liika korostaminen menettää voimansa. Erittäin harvoin käytettynä se on tehokeino, usein toistettunsa voimaton ja kertoo kirjoittajan tarpeesta tuoda itseään esille ei niinkään asiaansa.

Vierailija
7678/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulassa oli kerran kysely vanhojen ihmisten hoitotasosta. Paikallislehdessä oli kysymys, vastausaikaa pari päivää. Vastaukset voi ainoastaan jättää sähköisesti.

- kuka/kuinka moni 80-90v seuraa asioitaan sähköisesti?

- kuinka moni vanhojen läheinen lukee paikallislehteä? Ja ehtii noin nopeasti vastata?

Summa summarum: kaikki ok, kun ei poikkipuolista sanaa tullut. Tsiisus!

Vierailija
7679/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse arvelet?

Sen toistuva käyttö eli  liika korostaminen menettää voimansa. Erittäin harvoin käytettynä se on tehokeino, usein toistettunsa voimaton ja kertoo kirjoittajan tarpeesta tuoda itseään esille ei niinkään asiaansa.

Enpäs ole kovin usein nähnyt käytettävän...

Vierailija
7680/7982 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuusulassa oli kerran kysely vanhojen ihmisten hoitotasosta. Paikallislehdessä oli kysymys, vastausaikaa pari päivää. Vastaukset voi ainoastaan jättää sähköisesti.

- kuka/kuinka moni 80-90v seuraa asioitaan sähköisesti?

- kuinka moni vanhojen läheinen lukee paikallislehteä? Ja ehtii noin nopeasti vastata?

Summa summarum: kaikki ok, kun ei poikkipuolista sanaa tullut. Tsiisus!

Ehkä niin oli tarkoituskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän