Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (704)
Arvostan kaikkea ja kaikkia käsityöntaitajia, mutta mulle kävi näin; jo kouluaikana piti meidän tyttöjen neuloa, ja eipäs se multa sujunut ja kotonakaan ei opettajaa orpanalla ollut. Kaikki muu käsillä tekeminen onnistui, ompelut sun muut ja aikanaan talouskoulussa piti joku neule myös tehdä, mutta sai tehdä kotona...joten teinpäs vilunkia ja tätini, joka kova käsityöihminen, antamat uudet sukat höyrytin sileiski ja vein opettajalle, joka minun taidot tuntien, katseli niitä pitkään. Mitään ei sanonut, hymyili vain. Joillakin vain ei käsityöt pysy näpeissä ihan kirjaimellisesti, ja silloin intokin hiipuu, no eipä ole elämää haitannut ja aina saadut ihanat sukat jalassa lämmitämässä ollut. Tuo huijaaminen nyt itseäkin hymyilyttää.
noita reppanoita (nro305 ) käy täällä välillä öykkäämässä, häviävät vähin äänin, sääliks käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6418624/yli-puolet-etela-suomen-sanomat…
Tutkimus: 60 % suomalaisista naisista maksaisi vuokran seksillä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/b83531f7-fc6d-37d0-a91b-f047b99dce0c
Loistavaa, asumistuet lakkautettava niin saadaan halpojen asuntojen lisäksi halpaa pildeä!
No tässähän olisi inceleille ihan unelmien täyttymys. Ostavat vaikka edes 5 asuntoa ja laittavat pilden hinnalla vuokralle, niin ei tarvitse kitistä siitä, miksi naiset on sitä ja tätä. Käyvät vaan perimässä vuokransa ja naisviha loppuu siihen paikkaan. Ai ei käy? No turha sitten ulistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kaikkea ja kaikkia käsityöntaitajia, mutta mulle kävi näin; jo kouluaikana piti meidän tyttöjen neuloa, ja eipäs se multa sujunut ja kotonakaan ei opettajaa orpanalla ollut. Kaikki muu käsillä tekeminen onnistui, ompelut sun muut ja aikanaan talouskoulussa piti joku neule myös tehdä, mutta sai tehdä kotona...joten teinpäs vilunkia ja tätini, joka kova käsityöihminen, antamat uudet sukat höyrytin sileiski ja vein opettajalle, joka minun taidot tuntien, katseli niitä pitkään. Mitään ei sanonut, hymyili vain. Joillakin vain ei käsityöt pysy näpeissä ihan kirjaimellisesti, ja silloin intokin hiipuu, no eipä ole elämää haitannut ja aina saadut ihanat sukat jalassa lämmitämässä ollut. Tuo huijaaminen nyt itseäkin hymyilyttää.
Mulla oli keskikoulussa käsityön numero 6. Lukiossahan ei käsitöitä enää edes ollut. Mutta kun sain esikoiseni, aloin ompelemaan ja neulomaan. Ja joo, ne ekat viritykset oli aika hirveitä, mutta eipä vauva tai myöhemmin taapero niistä valittanut. Kokemuksen myötä sitten opin ja yhdessä vaiheessa ompelinkin sekä lapsilleni että itsellenikin lähes kaiken. Itselleni en pelkästään käyttövaatteita vaan myös ihan bilevaatteetkin.
Upeen päivän jälkeen sohvalla, hyvä sarja pyörii ja sauna tulilla. Aika täydellistä nyt 😊
Onneksi on ystäviä laidasta laitaan! En mä tälleen kohta 65-vuotiaana viitsisi lähteä kesäkuussa yksin Tuska-festareille. Joskus yli 10 vuotta sitten mun siskonpoika lähti mun kanssa Tuskaan, mutta sitten se pariutui ja perusti perheen. Ymmärrän toki, että mieluummin lähtee festarille ikäistensä kanssa kuin tätinsä kanssa.
Nyt on liput tilattu Tuskaan. Naurettiin tän about lasteni ikäisen ystäväni kanssa, että no joo, noin puolet mun vaatteista on ostettu EMP:istä. Hiusväri ehkä pitää vielä ennen festareita ostaa :D Mutta onpahan taas jotain, mitä innolla odottaa.
Miksiköhän tuossa Pullava-mainoksessa viiskymppinen mies menee pullan kanssa kylään kakskymppisen naisen luo ?
Joitain mainoksia en vaan ymmärrä.
Sama, ärsyttäviä ne op-mainokset, aikuiset tyttäret keksimässä koiralle nimiä: bonus?
Batman vai Robin kysely. No kunhan avauduin.
Sairaanhoito-opisto, loistava tanskalainen sarja. Meinaa unohtua katsoa, kun tulee femmalta.
Lampaalle pakko todeta edelliseen, että saisit minusta tuonne mainitsemallesi festarille seuraa. Tuo bändikin minkä mainitsit on yksi mitä kuuntelen itsekin. No, tämä nyt vaan on kirjoittelua ja ymmärrän sen. Silti minä aina mietin, ettei ole ketään kenen kanssa mennä niin sitten ei tule myöskään ikinä aloitettua festareilla käymistä. Väärä asenne ja moni menee yksin. Tiedän sen. Silti huvitti hieman lukea viestiäsi ja miettiä täällä, kuinka arvostaisi seuraa.
Joku kysyi opiskeluista niin totean, että saa kysyä. Viralliset kevään kurssit eivät ole alkaneet vielä. Maaliskuussa alkavat, mutta nyt on saanut tehdä muita valinnaisia kursseja pois ja tenttejä on ollut.
Käsitöitä teen joskus. Minulla on alaan liittyvä ammatti ja sen toisaalta kävin vähän taistellen läpi, kun en itsekään ole mikään kovin hyvä kaikessa. Lähinnä yksipuolista osaamista johonkin juttuun, kun pitäisi laajemmin osata kaikki.
Koulussa tykkäsin kutoa. Pidän muutenkin kutomisesta (käyttämäni sana neulomiselle) paljon enemmän kuin esim ompelukoneella ompelusta. Siinä olen huono. Toisaalta kutomisen tasoni on se, että ohjeita pitää seurata tarkkaan ja mikään vaikeampi ei onnistu. Minun on ollut tarkoitus kutoa paksu huivi itselleni jo kaksi talvea, mutta ei ole tullut tehtyä. Ruokajuttuihin uusi idea tullut ja teen kasvispihvejä uunissa erilaisista yhdistelmistä. Paljolti niistä aineksista mitä äitinikin voi syödä. Ovat onnistuneet ja tästä uusi ja edullinen ruoka meille. Paistan uunissa, kun äidilleni ei paistettu sovi.
Kaupan kaikissa kasvisvalmisteissa (kasvispihvit, kasvispullat yms) on lisättynä soijaa joukossa. Näin jos tuota ei voi syödä, kuten äitini ei voi niin sitten ei löydykään enää mitään siltä osin. Näin pitää tehdä itse. Itselleni voin toki joskus ostaa kaupastakin. On ollut ihan hyvä fiilis nyt jo pidempään. Elämä onvälillä raskasta ja joku päivä raskaampi, mutta on ollut tosi hyvä talvi kuitenkin itselläni jos kokonaisuutta miettii.
Kun on juuri tullut töistä ja saanut ruokaa ja sen jälkeen tuoretta kahvia vähän sohvalla istuen, on kyllä sanoinkuvaamattoman mukava hetki. Väsyneet jalat, joilla rampannut koko päivän edestakaisin, ja sitten pääsee hetkeksi lepuuttamaan. Ai että!
Vierailija kirjoitti:
Mies oli kertonut olevansa lyhyt mutta unohti mainita kaljamahastaan ja kaulattomuudestaan, oli kuin tyyris tyllerö. Lisäksi alkoi keskellä kahvilaa puhua miten tykkää panna kakkoseen ja että hänellä on liukkarituubi mukana, jos haluan mennä vessaan kokeilemaan.. loukkaantui syvästi kun kieltäydyin kunniasta ja syytti pituuttaan asiasta. Että me akat kuulemma ollaan niin pinnallisia! Jos ottaa treffeille liukkarin mukaan ja mankuu pyllyseksiä kauppakeskuksen vessassa, on turha ihmetellä ettei toisia treffekä tule ja ekatkin loppuu lyhyeen! Mutta käteväähän se on piiloututa sen taa, että on lyhyt ja naiset pinnallisia.
Tuo oli siellä kamalimmat treffit tai jokin muu vastaava keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
noita reppanoita (nro305 ) käy täällä välillä öykkäämässä, häviävät vähin äänin, sääliks käy
Miksi sinä haukut ja pilkkaat toista kirjoittajaa? Sinua käy sääliksi kapea ajattelusi ja ilkeä luonteesi!
alkuperäinen nro305 poistettu, en ala tätä peliä
Naiset kostuu rikkaasta ja miehekkäästä Jetistä.
Vierailija kirjoitti:
Lampaalle pakko todeta edelliseen, että saisit minusta tuonne mainitsemallesi festarille seuraa. Tuo bändikin minkä mainitsit on yksi mitä kuuntelen itsekin. No, tämä nyt vaan on kirjoittelua ja ymmärrän sen. Silti minä aina mietin, ettei ole ketään kenen kanssa mennä niin sitten ei tule myöskään ikinä aloitettua festareilla käymistä. Väärä asenne ja moni menee yksin. Tiedän sen. Silti huvitti hieman lukea viestiäsi ja miettiä täällä, kuinka arvostaisi seuraa.
Joku kysyi opiskeluista niin totean, että saa kysyä. Viralliset kevään kurssit eivät ole alkaneet vielä. Maaliskuussa alkavat, mutta nyt on saanut tehdä muita valinnaisia kursseja pois ja tenttejä on ollut.
Käsitöitä teen joskus. Minulla on alaan liittyvä ammatti ja sen toisaalta kävin vähän taistellen läpi, kun en itsekään ole mikään kovin hyvä kaikessa. Lähinnä yksipuolista osaamista johonkin juttuun, kun pitäisi laajemmin os
Entä, jos tulisitkin meidän mukaan festareille? Pistän pääni pantiksi, ettei ystävällänikään olisi mitään sitä vastaan, jos tulisit. Päinvastoin. Me mennään Tuskaan lauantaina 27.6. Jos sulta puuttuisi majapaikka, niin mikäli Jyskin ihan mukava sohva riittää yöksi (tai no voin kantaa patjan lattiallekin) ja kestät sen, että yksi hullu kissa pörräilee ympäriinsä ja koiravanhus vähän ihmettelee, kukat uo on, niin hyvin voisin majoittaa sut yhdeksi yöksi meille. Joskus kauan sitten olin Kaksplussalla nk vakkari ja järjestettiin miittejä. Heivasin muksut mummolaan ja majoitin 3-5 kauempaa tullutta ihmistä meille, kun stadissa oli se varsinainen miitti.
Vierailija kirjoitti:
alkuperäinen nro305 poistettu, en ala tätä peliä
Täältä ei pitänyt poistaa mitään, etkö muista D! Eikä ilkeillä! Taas alkaa tämä sama kiusanteko ja poistelu.
Lampaalle kiitos ehdotuksesta. Toisaalta niinkuin monet kerrat olen todennut niin vaikeaa minun on lähteä ns tuntemattomien kanssa mihinkään ja kun surkeasti kaikki ihmiset ovat niitä tuntemattomia aluksi niin en sitten koskaan pääse pisteeseen, että olisi niitä tuttuja seuraksi.
Tämä kaikki silti, vaikka ymmärrän sen, että sinäkin olet kiva ja asiallinen ihminen, ei sen puoleen. Eli, vaikka olen "tutustunut" sinuun tavallaan täällä jonkin verran niin ei kynnys lähteä olisi varmasti silti madaltunut paljonkaan. Tulee mieleen kirjoitteluni ulkomaalaisen tyypin kanssa. Hänkin olisi järjestänyt minulle opaskierroksen kotikaupungissaan ja luotin häneen kyllä, mutta silti en tiedä olisinko ikinä lähtenyt reissuun kuitenkaan.
Minulla on äärimmäisen huono itsetunto jos mietitään ihmisten kanssa oloa. Omassa seurassa ja jonkun opiskelutehtävän parissa yms koen pärjääväni ja voin todeta, että osaan ne jutut yms, mutta ihmisten kanssa taas tuntuu kuin kaikki huonot puoleni korostuvat. Samalla eihän tästä ikinä pääse eteenpäin ja tilanne ei muutu tällä menolla.
Pahinta on varmaan se, etten nauti enää muiden seurassa olosta jos kaikki menee siihen, että tunnen vaan omat huonot puoleni ja jännitän kaikkea niin paljon. Samalla en tarkoita, että olisit huonoa seuraa tai mitään siihen liittyvää. En tarkoita sitä ja täällä mietin päinvastoin, kuinka mukavaa sinulta on ehdottaa tuollaista. Ei minua ole pyydetty mihinkään oikeastaan koskaan
Samalla olisin vaan jännittynyt ja pelkään aina olevani taakka muille tai rasite tai huonoa seuraa tai muuten "outo". En tiedä pääsenkö tästä kaikesta ikinä. Tänäänkin eräs jutteli äitini ja minun kanssa ihan tavallista juttua, kun lenkillä oltiin ja minä en osannut sanoa mitään. Näin äitini kanssa tämä sitten keskusteli. Samoin lenkillä tuli päiviä sitten vastaan toinen tyyppi mitä en ollut ikinä nähnyt ja jutusteli jotain ja minä vaan hain sanoja ja myöntelin, jälkeenpäin itseäni sättien, kun niin typerä tilanne tuokin.
Parasta kai olisi jo myöntää, että on erakoksi muuttumassa kai. Osittain ok, mutta toisaalta ei, kun en ole sellainen ihminen, joka kuitenkaan tykkäisi olla niin yksin. Elämäni on jättänyt tietyt jälkensä minuun. Koen monesti olevani täysin epäonnistunut mitä ihmisiin tulee. Samalla en tarkoita sitä, että joku miettisi niin tarkkaan edes esim miltä näytän tai miten toimin yms. Ihmisillä on omat juttunsa. Silti ikävä olo tulee jos tavallaan ei pysty olemaan sellainen kuin toivoisi. Se tuo itselle sen olon, että tämäkin kerta meni toisin kuin olisi toivonut. Pitkästi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan joutuu pildeä antamaan yksiöstä tai pienestä kaksiosta? Kestääkö paikat näin vanhana enää? Ja onko yli 65-vuotiaalla enää katetta? Joutuuko maksamaan sijaiselle? Paljon mielenkiintoista pohdittavaa. Hauska uutinen.
😂 Onko katetta? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta neulomiseen mutta sehän olisi pois himohommastani lukemisesta!
Sukkia ja lapasia on tarpeeksi joten enpä taida innostua kuitenkaan.
Minulla alkoi neulomiskausi 8 vuotta sitten. Jos joskus neulominen alkaa kyllästyttää, niin siirryn kirjojen pariin. Joskus luin paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä se reppana olet. Täällä öykkäät. Et vaan häviä vähin äänin, vaikka toivottais. Ei käy sääliks.
Loistavaa, asumistuet lakkautettava niin saadaan halpojen asuntojen lisäksi halpaa pildeä!