Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo leivinjauheella tehty sämpylä-/pizzataikina on kätevä ja nopea, ei tarvitse vaivata taikinaa eikä nostattaa. Nopeasti valmista.

Sama teeleivät, talven herkku, päälle makeaa tai suolaista.

Tuossa yllä houkuttelee mainoksessa kotipizza, mulla on jouluksi saatu lahjakortti vielä käyttämättä. Joku päivä herkutellaan tuolla.

Vierailija
282/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan sukkia ja lapasia on varmaan ihana neuloa; valmistuvat niin nopeasti.  Itse neulon nyt lasten sukkia, kokoa 30, nekin valmistuvat nopeasti.

Vaihdoin tänä aamuna kukille mullat, en "ehtinyt" ennen Matin päivää, mutta Mattina kuitenkin :)

Varmuuden vuoksi laitoin maskin kasvoilleni, kun varoittelevat mullasta saatavista legionellabakteereista.  Tunti minulla meni mullanvaihdossa, olipa helpottavaa saada maski pois kasvoilta.  En muista, että koronan aikaan olisi tuntunut näin ahdistavalta pitää maskia. Ei varmaan silloin ollut tarvetta pitää näin pitkään yhtä soittoa.

Nyt sitten odottelen nuppuja santtuihini, aika pian mullanvaihdon jälkeen niitä ilmaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan sukkia ja lapasia on varmaan ihana neuloa; valmistuvat niin nopeasti.  Itse neulon nyt lasten sukkia, kokoa 30, nekin valmistuvat nopeasti.

Vaihdoin tänä aamuna kukille mullat, en "ehtinyt" ennen Matin päivää, mutta Mattina kuitenkin :)

Varmuuden vuoksi laitoin maskin kasvoilleni, kun varoittelevat mullasta saatavista legionellabakteereista.  Tunti minulla meni mullanvaihdossa, olipa helpottavaa saada maski pois kasvoilta.  En muista, että koronan aikaan olisi tuntunut näin ahdistavalta pitää maskia. Ei varmaan silloin ollut tarvetta pitää näin pitkään yhtä soittoa.

Nyt sitten odottelen nuppuja santtuihini, aika pian mullanvaihdon jälkeen niitä ilmaantuu.

Ihmettelin yksi päivä, kun Kerttu Niskanen pitää usein haastatteluissa maskia, miksiköhän? Äkkiä maskin käyttöön kaupassa tottui, äkkiä oppi pois koronan loputtua. Oli se aika hurjaa aikaa. Jäätiin eteläpuolelle rajaa, kun liikkumisrajoitus tuli. Eipä ollut asiaa loma-asunnolle.

Vierailija
284/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme taidemuseossa, olipa upea näyttely.

Aina kohottaa mieltä nähdä taidetta.

Sitten kirjaston lehtisaliin lukemaan muutama lehti. Kaunis ilma oli kävellä.

Pitääkin tuo mullanvaihto suorittaa joku päivä.

Hommansa siinäkin on vaikka ei montaa kukkaa olekaan. Isommille riittäköön mullan lisäys.

Lannoitustakin voi jo aloitella. Kaktus kukkii nyt kauniisti ja paljon nuppuja vielä.

Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tuli taas sunnuntai-iltana mökiltä käymään kaupungissa. Koira on ihan onnesta sekaisin. Eilen lörpöteltiin siskoni kanssa puhelimessa ja kysyi, lähtisinkö sen kanssa joku päivä käymään taidenäyttelyssä. Tällä viikolla en oikein viitsisi ja ensi viikko ei siskolleni sovi, mutta sitä seuraavalla mennään. Kyse on hiljattain edesmenneen taiteilijan näyttelystä ja kyseinen taiteilija aikoinaan teki meidän sukuhaudalle hautakiven.  En nyt muista sen taiteilijan nimeä, mutta voinhan mä lähteä. 

Tuli käytyä tänään kauppakeskuksessakin. En todellakaan ole mikään kauppakeskusten unelma-asiakas, koska mä katson ensin kotona, löytyykö haluamaani tuotetta ylipäätään ko kauppakeskuksen kaupoista ja jos löytyy, niin monilla kaupoilla saa näkyviin myös hyllynumeron,  mistä se löytyy. En pysähdy katselemaan mitään muista hyllyistä vaan menen kuin höyryveturi vain niille hyllyille missä haluamani tuote on. Ja sitten kopotikopoti kassalle. Hyvä puoli tässä on, että pääsen vielä samalla HSL:n lipulla takaisin kotiinkin :D

Huomenna olisi sitten vuorossa siivouspäivä. 

Vierailija
286/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
287/287 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kiitollinen tästä talvesta, kun on ollut tasaista keliä ja tiet eivät ole olleet liukkaita. Toki pakkasta vähän liikaakin, mutta paljon on äitini kanssa pystytty yhdessä kävelemään tämän liukkauden "poissa olon" takia. Meitä ei pakkanen haittaa ja äitini tarkenee vielä paremmin kuin minä. Nyt sitten alkaa plussakelejä tulla, mutta toisaalta kevät on tulossa myös. Parempi siis liukastella pari viikkoa kuin pari kuukautta. 

Tänään näkyi vihreät revontulet pitkästä aikaa. Valoa vaan vähän liikaa ja himmeästi näkyivät. Pidän niistä ja tähdistä tosi paljon. Olen talvi-ihminen kyllä, vaikka joskus pimeä väsyttää. Sitten taas kaunis kirkas talvipäivä piristää minua. Piristi silloinkin, kun huonosti voin. Valo auttaa. Kiitollinen olen tänään myös kun ostin 3 villasukkaparia yhteensä 15 e. Kauniit sukat halvalla.