Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (5955)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen samanlainen kaupassakävijä kuin Lammas. Täsmäisku, vain tarvittavat tuotteet koriin. Tietysti jos osuu sopivia laputettuja ruokia silmiin niin ne myös.
Vaatekaupoissa en edes muista aikoihin käyneeni, vanhat rytkyt välttää hyvin.
Mies taas tykkää haahuilla hyllyjen väleissä enemmän.
Upea pakkasaamu. Ulkoiltava on tänään kun loppuviikko ilmeisesti melkein vesikeliä.
Sama täällä. Usein käyn samassa pienehkössä ruokakaupassa, teen ostoslapunkin samaan järjestykseen kuin tuotteet kaupassa on. Jos on muuten lyhyt lista, ostan säilykkeitä. Saman ryhmän muissa kaupoissa on puolet hukassa ja osa tuppaa unohtua listasta huolimatta.
Joopa, hiihtoa tänään, huomenna ennustettu reilut 10cm lunta ja nuoskakeliä. Odottelen pakkasen laskua alle kymmeneen. Upea on auringonpaiste, suojalasit tarpeen.
Vauvansukista:
Paksummasta langasta, ts tavallisesta sukkalangasta tulee kuviot sukkiin helposti liian kookkaita, ohuemmasta langasta sopivampia. Olen testaillut eri tyylejä. Helppo kokeilla, kun on nopeasti valmista. Muutenkin teen omat kuviot, en ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kiitollinen tästä talvesta, kun on ollut tasaista keliä ja tiet eivät ole olleet liukkaita. Toki pakkasta vähän liikaakin, mutta paljon on äitini kanssa pystytty yhdessä kävelemään tämän liukkauden "poissa olon" takia. Meitä ei pakkanen haittaa ja äitini tarkenee vielä paremmin kuin minä. Nyt sitten alkaa plussakelejä tulla, mutta toisaalta kevät on tulossa myös. Parempi siis liukastella pari viikkoa kuin pari kuukautta.
Tänään näkyi vihreät revontulet pitkästä aikaa. Valoa vaan vähän liikaa ja himmeästi näkyivät. Pidän niistä ja tähdistä tosi paljon. Olen talvi-ihminen kyllä, vaikka joskus pimeä väsyttää. Sitten taas kaunis kirkas talvipäivä piristää minua. Piristi silloinkin, kun huonosti voin. Valo auttaa. Kiitollinen olen tänään myös kun ostin 3 villasukkaparia yhteensä 15 e. Kauniit sukat halvalla.
Mites sun opiskelut sujuu? Onko jo tenttejä? Kudotko itse? Vastaile, jos tahdot, ei tarvitse :D
Sen verran ollut vielä pakkasta että tein pitkästä aikaa jäälyhtyjä, viimeeksi varmaan kymmeniä vuosia sitten tehtiin. Ensimmäinen setti meni pieleen, mutta sitten onnistui ja laitoin oven eteen ja ajastimella toimivan huolettoman led-kynttilän sisään, kyllä ovat nättejä. Ilmeisesti naapureistakin, koska parin oven eteen oli ilmestynyt myös, ja laittaneet myös havuja siihen koristeeksi jään sisälle. Nyt luvanneet siis leudompaa, saa nähdä sulavatko. Iso ilo pikku asioista.
Kiva, että tämä ketju taas löytyi. Aurinkokin paistaa, ja nyt olisi tehtävä vilttien ym. tuuletukset vielä hyvän sään aikana. Sanotaan, että villaisista voisi mahdolliset koiperhosen alut saada näin hävitettyä. Sillä aikaa voisi tehdä kävely- tai hiihtolenkin hohtavien hankien keskellä. Pakkaslukematkin laskemassa vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ollut vielä pakkasta että tein pitkästä aikaa jäälyhtyjä, viimeeksi varmaan kymmeniä vuosia sitten tehtiin. Ensimmäinen setti meni pieleen, mutta sitten onnistui ja laitoin oven eteen ja ajastimella toimivan huolettoman led-kynttilän sisään, kyllä ovat nättejä. Ilmeisesti naapureistakin, koska parin oven eteen oli ilmestynyt myös, ja laittaneet myös havuja siihen koristeeksi jään sisälle. Nyt luvanneet siis leudompaa, saa nähdä sulavatko. Iso ilo pikku asioista.
Vuosia sitten innostuin jäälyhdyistä. Perus ämpäriin tehdyt oli mulla. Luin jutun, miten jäätiiliä voi tehdä maitopurkkeihin ja rakentaa niistä lyhdyn. Kokeilematta jäi. Teen joskus sisälle 'jäälyhdyn'. Lasipurkkiin sentti merisuolaa ja vettä peitoksi. Vesi haihtuessaan tekee huurretta purkin reunoihin. Vettä lisätään tarpeeseen. Ovat kyllä nättejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kiitollinen tästä talvesta, kun on ollut tasaista keliä ja tiet eivät ole olleet liukkaita. Toki pakkasta vähän liikaakin, mutta paljon on äitini kanssa pystytty yhdessä kävelemään tämän liukkauden "poissa olon" takia. Meitä ei pakkanen haittaa ja äitini tarkenee vielä paremmin kuin minä. Nyt sitten alkaa plussakelejä tulla, mutta toisaalta kevät on tulossa myös. Parempi siis liukastella pari viikkoa kuin pari kuukautta.
Tänään näkyi vihreät revontulet pitkästä aikaa. Valoa vaan vähän liikaa ja himmeästi näkyivät. Pidän niistä ja tähdistä tosi paljon. Olen talvi-ihminen kyllä, vaikka joskus pimeä väsyttää. Sitten taas kaunis kirkas talvipäivä piristää minua. Piristi silloinkin, kun huonosti voin. Valo auttaa. Kiitollinen olen tänään myös kun ostin 3 villasukkaparia yhteensä 15 e. Kauniit sukat halvalla.
Totta muuten. Nastakenkiä ei ole tarvinnut tänä talvena vielä lainkaan. Meillä taloyhtiö hoitaa varsin mallikkaasti piha-alueet eli aika nopeasti käyvät hiekottamassa, mutta aina näkee selkän rajan, mihin päättyy taloyhtiön alue ja mistä alkaa kaupungin alue. Hiekoitus loppuu kuin seinään ja kaupungin alueella jalankulkuväylät on peilikirkasta jäätä. Voi mennä useitakin päiviä ennenkuin kaupunki ehtii hiekoittaa. Varmaan ihan rahakysymys, mutta toisaalta ysärin laman aikaan kaupungilla kyllä oli varaa palkata henkilökuntaa hoitamaan teiden kunnossapidon. Jo viiden aikaan aamuisin oli aurauskalustoa hommissa.
Olipa hieno ilma kävellä! Puut kauniina huurteisine oksineen.
Täällä on kyllä turhaankin hiekoitettu tiet, ei pakkaskelillä olisi ollut liukasta. Loppuviikosta täytyy kaivaa ropsottimet- siis nastakengät esille.
Huomasin että kuukausia sitten multaan laittamani santun lehti alkaa vihdoin lisääntymään. Meinasin jo pois heittää.
Neulomisesta- tuskin osaisin edes silmukoita luoda enää. En ole käsityöihminen ollenkaan.
Kävin hiihtämässä, ja reitin varrella näkyy varoitustolppia maakaasuputkista. Missähän kunnossa ovatkaan tällä hetkellä, ja jäävätkö maahan ikuisiksi ajoiksi. Tulee mieleen, kuinka joskus 80-luvulla ulkomaalaiset porukat olivat niitä kaivamassa ja liikkuivat omilla pakettiautoillaan pitkin Hämettä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hieno ilma kävellä! Puut kauniina huurteisine oksineen.
Täällä on kyllä turhaankin hiekoitettu tiet, ei pakkaskelillä olisi ollut liukasta. Loppuviikosta täytyy kaivaa ropsottimet- siis nastakengät esille.
Huomasin että kuukausia sitten multaan laittamani santun lehti alkaa vihdoin lisääntymään. Meinasin jo pois heittää.
Neulomisesta- tuskin osaisin edes silmukoita luoda enää. En ole käsityöihminen ollenkaan.
Älä huoli. Minullakin oli kymmeniä vuosia välissä, kantapäätä sukkaan pelkäsin, mutta kauniit langat innosti kokeilemaan. Ekana tein vaan yksinkertaisia, yksivärisiä tai viirukkaita. Tänä talvena opettelin kuvioneuletta. Ja kas, siistiä jälkeä tulee jo, ei kiristä, ei lötkötä langat. Ihanaa lopputulosta voi vain ihailla, kun muistoissa oli ne kansakoulun hikiset sipulipussivirkkaukset. Kokeile, saatat innostua. Vaikka patalappua aluksi: aina oikeaa edestakaisin, ensimmäinen silmukka kutomatta. Tulee siisti reuna ja sileä jälki, ei rullaa eikä väänny.
Nyt tulin hiihtolenkiltä. Ruokaa lämmitän ja jatkan vauvasukkia. Löysin luonnonvalkoisen nallelankakerän, sitä ja keskisinistä tulee seuraavat setit.
Minäkään en ole mikään shoppailija, en tykkää yhtään käydä vaateostoksilla. Ruokakauppaan otan ostoslistan mukaan, lista "kulkureitin" mukaan järjestyksessä. Ostoslista jo senkin takia, kun on pitkä matka kauppaan, paremmin tulee hankittua kaikki tarpeellinen.
Nyt ihmettelen sitä, miksi en ole tänä talvena tehnyt jäälyhtyjä, aiempina talvina kyllä. Tuota lasipurkkiin tehtyä "jäälyhtyä" pitäisikin joskus kokeilla.
Tänä aamuna kirjoitin kirjeen kahdelle kirjeystävälleni, sain ne tämän päivän postiin.
Tein sauvakävelylenkin raikkaassa aurinkoisessa säässä, muutaman valokuvankin otin lumisista maisemista.
Taas innostuin tekemään pikasämpylöitä, leivinuunissa ne paistoin. Hyvältä maistuu!
Kiitos kannustuksesta neulomiseen mutta sehän olisi pois himohommastani lukemisesta!
Sukkia ja lapasia on tarpeeksi joten enpä taida innostua kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6418624/yli-puolet-etela-suomen-sanomat…
Tutkimus: 60 % suomalaisista naisista maksaisi vuokran seksillä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/b83531f7-fc6d-37d0-a91b-f047b99dce0c
Loistavaa, asumistuet lakkautettava niin saadaan halpojen asuntojen lisäksi halpaa pildeä!
Arvostan kaikkea ja kaikkia käsityöntaitajia, mutta mulle kävi näin; jo kouluaikana piti meidän tyttöjen neuloa, ja eipäs se multa sujunut ja kotonakaan ei opettajaa orpanalla ollut. Kaikki muu käsillä tekeminen onnistui, ompelut sun muut ja aikanaan talouskoulussa piti joku neule myös tehdä, mutta sai tehdä kotona...joten teinpäs vilunkia ja tätini, joka kova käsityöihminen, antamat uudet sukat höyrytin sileiski ja vein opettajalle, joka minun taidot tuntien, katseli niitä pitkään. Mitään ei sanonut, hymyili vain. Joillakin vain ei käsityöt pysy näpeissä ihan kirjaimellisesti, ja silloin intokin hiipuu, no eipä ole elämää haitannut ja aina saadut ihanat sukat jalassa lämmitämässä ollut. Tuo huijaaminen nyt itseäkin hymyilyttää.
noita reppanoita (nro305 ) käy täällä välillä öykkäämässä, häviävät vähin äänin, sääliks käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6418624/yli-puolet-etela-suomen-sanomat…
Tutkimus: 60 % suomalaisista naisista maksaisi vuokran seksillä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/b83531f7-fc6d-37d0-a91b-f047b99dce0c
Loistavaa, asumistuet lakkautettava niin saadaan halpojen asuntojen lisäksi halpaa pildeä!
No tässähän olisi inceleille ihan unelmien täyttymys. Ostavat vaikka edes 5 asuntoa ja laittavat pilden hinnalla vuokralle, niin ei tarvitse kitistä siitä, miksi naiset on sitä ja tätä. Käyvät vaan perimässä vuokransa ja naisviha loppuu siihen paikkaan. Ai ei käy? No turha sitten ulistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kaikkea ja kaikkia käsityöntaitajia, mutta mulle kävi näin; jo kouluaikana piti meidän tyttöjen neuloa, ja eipäs se multa sujunut ja kotonakaan ei opettajaa orpanalla ollut. Kaikki muu käsillä tekeminen onnistui, ompelut sun muut ja aikanaan talouskoulussa piti joku neule myös tehdä, mutta sai tehdä kotona...joten teinpäs vilunkia ja tätini, joka kova käsityöihminen, antamat uudet sukat höyrytin sileiski ja vein opettajalle, joka minun taidot tuntien, katseli niitä pitkään. Mitään ei sanonut, hymyili vain. Joillakin vain ei käsityöt pysy näpeissä ihan kirjaimellisesti, ja silloin intokin hiipuu, no eipä ole elämää haitannut ja aina saadut ihanat sukat jalassa lämmitämässä ollut. Tuo huijaaminen nyt itseäkin hymyilyttää.
Mulla oli keskikoulussa käsityön numero 6. Lukiossahan ei käsitöitä enää edes ollut. Mutta kun sain esikoiseni, aloin ompelemaan ja neulomaan. Ja joo, ne ekat viritykset oli aika hirveitä, mutta eipä vauva tai myöhemmin taapero niistä valittanut. Kokemuksen myötä sitten opin ja yhdessä vaiheessa ompelinkin sekä lapsilleni että itsellenikin lähes kaiken. Itselleni en pelkästään käyttövaatteita vaan myös ihan bilevaatteetkin.
Upeen päivän jälkeen sohvalla, hyvä sarja pyörii ja sauna tulilla. Aika täydellistä nyt 😊
Onneksi on ystäviä laidasta laitaan! En mä tälleen kohta 65-vuotiaana viitsisi lähteä kesäkuussa yksin Tuska-festareille. Joskus yli 10 vuotta sitten mun siskonpoika lähti mun kanssa Tuskaan, mutta sitten se pariutui ja perusti perheen. Ymmärrän toki, että mieluummin lähtee festarille ikäistensä kanssa kuin tätinsä kanssa.
Nyt on liput tilattu Tuskaan. Naurettiin tän about lasteni ikäisen ystäväni kanssa, että no joo, noin puolet mun vaatteista on ostettu EMP:istä. Hiusväri ehkä pitää vielä ennen festareita ostaa :D Mutta onpahan taas jotain, mitä innolla odottaa.
Minä olen samanlainen kaupassakävijä kuin Lammas. Täsmäisku, vain tarvittavat tuotteet koriin. Tietysti jos osuu sopivia laputettuja ruokia silmiin niin ne myös.
Vaatekaupoissa en edes muista aikoihin käyneeni, vanhat rytkyt välttää hyvin.
Mies taas tykkää haahuilla hyllyjen väleissä enemmän.
Upea pakkasaamu. Ulkoiltava on tänään kun loppuviikko ilmeisesti melkein vesikeliä.