Mitä mieltä olet siitä, ettei minkäänlaista asumistukea voi enää saada jos varallisuutta on?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintötiloilla on yleensä metsää ja jos sitä on hoidettu hyvin, siitä saa kivan tilin joka vuosi. Ei siis tarvitse mitään tukia.
Joka vuosi?
Heh...
? Osalla on monta pientä metsää, voi varventaa vuorovuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin varallisuus käytetään ensin pois.
Kyllä, jos tavoite on ihminen, joka ei enää omista mitään, ja jolla ei enää ole mitään menetettävää. Kuulostaa aika vaaralliselta minun mielestäni. Ei muuta kuin ase kouraan ja torille. Heikoimmat putoaa.
Vaihtoehtona on että tukiaisilla tuetaan joidenkin vaurastumista. Kuinkas oikeudenmukaiselta tämä sitten kuulostaa?
Tottakai omaan elätykseensä tulee ensin käyttää omaa omaisuutta!
Vuokrat ovat laskeneet, kun asumistukea on laskettu myös muilta kuin omistusasunnossa asuvilta. Asumistuki voitaisiin lopettaa, vuokrat kyllä sopeutuvat uuteen tasoon ja vuokralla asuvat voisivat muuttaa Kalliosta ja Kalasatamasta jonnekin halvemmille alueille kuten Hakunilaan ja keravalle. Miksi meidän pitää maksaa oman asunnon lisäksi naapurissa asuvan asuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintötiloilla on yleensä metsää ja jos sitä on hoidettu hyvin, siitä saa kivan tilin joka vuosi. Ei siis tarvitse mitään tukia.
Joka vuosi?
Heh...
? Osalla on monta pientä metsää, voi varventaa vuorovuosina.
Ha r v e n t a a. Koitin laittaa monta kertaa, jonotukseen? Ai kamala miten ruma sana...
Vierailija kirjoitti:
Turhempaa tukea, kuin asumistuki ei ole. Jokainen asukoon varojensa mukaan, ei muiden ole syytä maksaa muiden asumisia kaikkien muiden tukien lisäksi.
Kyllä niitä turhempia on, usko pois. Asuminen nyt vaan sattuu olemaan tärkeimpiä asioita veden ja ravinnon lisäksi. Mieti sitäkin, että sitä torpassaan asuvaa eläkeläistä voitaisiin tukea myös alentamalla kiinteistöveroa, jos tulot eivät muuten riitä. Mutta ei. Täällä kannatetaan ennemmin sen eläkeläisen ajamista kadulle totaalisen tukiverkon rasitteeksi, koska tämän täytyy ensin käyttää oma varallisuus pois. Onko järkevää? No ei todellakaan ole. Kalliimmaksi tulee, kaikille.
Ketjussa on paljon kateellisia joiden mielestä on oikein kun muut ei saa mitään. Sitten itkettää kun itse joutuu työttömäksi ja joutuu omat rahat syödä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on paljon kateellisia joiden mielestä on oikein kun muut ei saa mitään. Sitten itkettää kun itse joutuu työttömäksi ja joutuu omat rahat syödä pois.
LOL
Onkohan näillä vielä sama ilakointi päällä, kun se maksettu kämppä viedään taloyhtiön konkurssissa alta.
Asunto ei monelle ole mitään oikeaa varallisuutta. Meillä on melko uusi kämppä helsingissä myynnissä, kaikki kämpässä kunnossa, ei tule edes niitä törkeitä tarjouksia.. puoliso pystyy terveyden takia tekemään enää osapäivää töissä, joten mielellään pistettäisiin kämppä lihoiksi, mutta ei mene. Siinäpä meidän varallisuus sitten, suurella osalla sama tilanne, ei niitä asuntojakaan realisoida kun ei ole ostokykyistä porukkaa tässä maassa. Pärjätään säästöillä jonkin aikaa, mutta eihän tästä tilanteesta tiedä muuttuuko se, vai paheneeko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunnon pakkomyynti on tosi huono asia jos sen joutuu tekemään lyhytkestoisen työttömyyden takia. Pahimmillaan myynnissä tekee tappiota monen vuoden palkan verran.
Miten tämä on yhteiskunnan edun mukaista? Yksilön edun mukaista se ei ainakaan ole.
Samaa mieltä, että omistusasuntoon voisi saada asumistukea esim. vuodeksi. Toisaalta, lyhytkestoisen työttömyyden aikana voi varmaan saada lyhennysvapaata tai käyttää säästöjään asumiskuluihin. Asuntolainaa maksavan pitää aina säästää myös muihin kohteisiin, vaikka sitten ihan pankkitilille, juuri näiden odottamattomien huonojen aikojen vuoksi.
Nämä asiat minun mielestäni neuvotellaan pankin kanssa, ei siihen sosiaalitoimea tarvita. Ainakin omassa asuntolainassani tuli automaattisesti vuoden verran lyhennysvapaita vapaasti käytettäväksi. Pa
Ei pankilla ole velvollisuutta antaa lyhennysvapaata tai mitään muutakaan joustoa lainasopimukseen.
Ei pankilla ole velvollisuutta antaa lyhennysvapaata tai mitään muutakaan joustoa lainasopimukseen.
Lyhennysvapaa sitäpaitsi vain maksaa lisää kun korot pitää kuitenkin maksaa.
Mielestäni tämä kyllä kannustaa työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä vähän huono että pitäisi olla joko rikas ja hyvätuloinen tai sitten totaalisen köyhä. Mikäli köyhä yrittää vähänkään säästää niin tuki leikataan nollaan. Ei kannusta.
Ei ole minun mielestäni moraalisesti oikein vaikka en ole saanut mitään tukia vuosikausiin. Paitsi Kela on korvannut yksityisestä hammaslääkäristä muutaman kympin.
Työterveyshuolto on tuettu. Koulutus ja julkinen liikenne ja infra. Verovähennykset on tukia. Yms.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä kyllä kannustaa työntekoon.
Miten se kannustaa työntekoon, että palkitaan rahalla sitä kun ET mene töihin? Kun ihmisille maksetaan kotona makaamisesta niin ihmiset makaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pitäisi pystyä saamaan tulojen mukaan ja omaisuus ei saisi vaikuttaa.
Superrikkaat ei tällaisia pikkutukia hakisi, kun siitä on vaivaa.
Vähän jotain omistavat tarvitsisivat tukia.
Mitä vaivaa on asumistuen hakemisesta? Nettilomake ja pari liitettä. Kyllä minä ainakin hakisin sitä, vaikka olisi miljoonaomaisuus.
Vaivaa tai ei,voiko olla nolompaa kuin tukien kerjääminen.
Sitä olen ihmetellyt että halutaan tukea vuokra-asumista esim yksiössä vuokra 600€/kk, kun samassa asunnossa hoitovastike saattaa olla vain 100€/kk. Tulisi halvemmaksi tukea ja suosia vain omistusasujia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä vähän huono että pitäisi olla joko rikas ja hyvätuloinen tai sitten totaalisen köyhä. Mikäli köyhä yrittää vähänkään säästää niin tuki leikataan nollaan. Ei kannusta.
Ei ole minun mielestäni moraalisesti oikein vaikka en ole saanut mitään tukia vuosikausiin. Paitsi Kela on korvannut yksityisestä hammaslääkäristä muutaman kympin.
Työterveyshuolto on tuettu. Koulutus ja julkinen liikenne ja infra. Verovähennykset on tukia. Yms.
Ai se on tukea kun ei veroteta 100% : )
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen ihmetellyt että halutaan tukea vuokra-asumista esim yksiössä vuokra 600€/kk, kun samassa asunnossa hoitovastike saattaa olla vain 100€/kk. Tulisi halvemmaksi tukea ja suosia vain omistusasujia...
Niinpä. Toi on se sama juttu, että ensin pakotetaan "syömään" se oma koti, ja vasta sen jälkeen tuetaan. Jolloin joudutaan tukemaan kahta rajummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Toi on se sama juttu, että ensin pakotetaan "syömään" se oma koti, ja vasta sen jälkeen tuetaan. Jolloin joudutaan tukemaan kahta rajummin.
No totta kai pakotetaan. Tärkeintä on vaan, ettei kukaan omista mitään. Vain sillä tavalla saadaan ihmisiin täydellinen alistusvalta. Ei sillä ole mitään väliä kuinka paljon pitää niitä ihmisiä sitten tukea. Rahaa on!
Minä asun pienellä perintötilalla, ja se on syy miksi en työttömänäkään muualle muuttaisi. Tässä on niin halpaa asua, ettei missään muualla pääse lähellekään. Joten pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitovastikkeeseen olisikin ihan järkevä saada tukea, mutta ei rahoitusvastikkeeseen eikä lainan maksuun (tai sitten asuntolainan korkohyvitys kaikille).