Miten suhtautuisit, jos saisit nimettömän kirjeen, jossa kerrotaan puolisosi pettävän sinua?
Uskoisitko? Keskustelisitko puolison kanssa, painaisiko hänen sanansa enemmän, jos kiistää asian?
Kommentit (113)
Näyttäisin puolisolleni ja tarkkailisin reaktiota.
:(
Kollegan kanssa asiasta käytiin taannoin mielenkiintoinen keskustelu. Aviomiehen naisvaltaisella työpaikalla oli YT-neuvottelut, jonka seurauksena oli useita irtisanomisia. Kotiin oli tullut kaksikin tällaista juuri samoihin aikoihin neuvotteluiden jälkeen.
"Harvoin kukaan turhaan ilmiantaa , kyllä ne totta ON!"
Voi niissä tulla vähän virheitäkin tai jotain ihan skitsoja ihmisiä takana. Vaimolleni alkoi soitella nainen joka haukkui häntä siitä että vaimollani olisi suhde hänen mieheensä. Ei millään uskonut että näin ei olisi. Minun oli pakko sitten sanoa aika tiukasti tälle naiselle että jos häirintä ei lopu niin soitamme poliisit.
No mistäkö tiedän että ei ollut? No koska tuo naisen mies asui vaimoni lapsuuden kotipaikkakunnalla 500 km päässä kotoamme ja jossa käymme tasan kaksi kertaa vuodessa vaimoni vanhempien luona jouluna ja juhannuksena. Eikä vaimoni niinä kertoina taatusti ehdi mitään pettämisreissuja tehdä kun olemme siellä koko suvun kesken juhlimassa samassa paikassa ja koko ajan yhdessä. Ja tuon naisen mielestä pettäminen siis tosiaan tapahtui siellä eikä niin että aviomies jotenkin mystisesti ehtisi iltaisin 500 km päähän pettämään.
Olen lähettänyt muutaman kusipään puolisolle sähköpostia keksitystä pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen Mies pettää.
Jokainen Nainen pettää.
Ajattelisin, että joku tasapainoton narsisti häiriköi.
Jos siinä on se kolmannen osapuolen nimi ja yhteystieto, jolta voi asian varmistaa, niin kysyisin varmaan, että mistähän on kyse. Nimettömästi on tosiaan turha puskista huudella. Ne on niitä vellihousuja niinkuin joku jo mainitsikin.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Miksi uskoisin jotain vellihousua? 😂
Ai miestäsi?
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Ai miestäsi?
Vastasin jo, että nimetöntä trollaajaa 😂
Jos olisin jonkun puoliso, ja postiluukustani tipahtaisi muistilappua muistuttava viesti, epäilisin naapurin penskoja. Jos kunnon kirje, aikuisen käsialalla kirjoitettu, kohteliaasti, kera jonkinlaisen yksityiskohdan - esimerkiksi "parikin naapuria yllättänyt alakerran kuivaustiloista" tai keskiviikkoisin nähty.." ymmärtäisin, että ko. aikuinen tahtoo minun tietävän ja tutkivan asiaa lisää.
Pettäminen ei kuulu ihmissuhteeseen. Pettäminen on pahinta, mitä voit toiselle ihmiselle tehdä. Sillä viet samat oikeudet häneltä jotka itsellesi selän takana salaa otat. Onpa kyse avioliiton "sakramentista" tai seurustelusta tai avoliitosta. Rakkaussuhteen se tappaa, ja valheessa ei kenenkään saa antaa elää - meillä ei ole kuin aikaa, ja pettäminen on ajan varastamista.
Siksi tahtoisin tietää. Mutta ei mitään lippulappuja, vaan kunnon kirje yksityiskohtineen. Aikuiselta aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin jonkun puoliso, ja postiluukustani tipahtaisi muistilappua muistuttava viesti, epäilisin naapurin penskoja. Jos kunnon kirje, aikuisen käsialalla kirjoitettu, kohteliaasti, kera jonkinlaisen yksityiskohdan - esimerkiksi "parikin naapuria yllättänyt alakerran kuivaustiloista" tai keskiviikkoisin nähty.." ymmärtäisin, että ko. aikuinen tahtoo minun tietävän ja tutkivan asiaa lisää.
Pettäminen ei kuulu ihmissuhteeseen. Pettäminen on pahinta, mitä voit toiselle ihmiselle tehdä. Sillä viet samat oikeudet häneltä jotka itsellesi selän takana salaa otat. Onpa kyse avioliiton "sakramentista" tai seurustelusta tai avoliitosta. Rakkaussuhteen se tappaa, ja valheessa ei kenenkään saa antaa elää - meillä ei ole kuin aikaa, ja pettäminen on ajan varastamista.
Siksi tahtoisin tietää. Mutta ei mitään lippulappuja, vaan kunnon kirje yksityiskohtineen. Aikuiselta aikuiselle.
Pettäminen on elämän suola. Elämästä kuuluu nauttia.
En uskoisi. Tietysti puhuisin asiasta mieheni kanssa.
Käräytin työpaikkakiusaajani lähettämällä kirjeen sen puolisolle. Riitaisa ero tuli ja kiusaajani sai mt-vaivoja ja minä nautin.
Varaisin varmaan ajan sukupuolitautitesteihin ihan ensimmäiseksi. Sen jälkeen alkaisin vakoilemaan puolisoani. En todennäköisesti ottaisi kirjettä puheeksi ihan heti ainakaan.
Mun tekisi mieli laatia kirje naiselle kenen miestä mun kaveri paineli menemään pitkin viime vuotta. Jotenkin niin ällöttävää, toivottavasti äijä on palanut jo muuta kautta tekosistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis pettävää miestäsi? En minä uskoisi. Harvoin kukaan turhaan ilmiantaa , kyllä ne totta ON!
"Harvoin kukaan turhaan ilmiantaa", niinpä, esim. ihan vaan ilkeyttään tehtyjä turhia lastensuojeluilmoituksiakin tehdään niin äärimmäisen harvoin. 🙂
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä on se kolmannen osapuolen nimi ja yhteystieto, jolta voi asian varmistaa, niin kysyisin varmaan, että mistähän on kyse. Nimettömästi on tosiaan turha puskista huudella. Ne on niitä vellihousuja niinkuin joku jo mainitsikin.
Entäs jos kolmas osapuoli on kirjeessä mainittu, mutta hän ei kuitenkaan ole kirjeen lähettäjä?
Mieheni veljen vaimon puhelimeen lähetti joku videon, jossa tämä veli suuteli toisen naisen kanssa yökerhossa. Ero siitä seurasi. Itse ainakin tarvitsisin tuonkaltaisen todisteen, enemmän kuin jonkun nimettömän kirjeen, että uskoisin.
Nauraisin. Mun mies on niin aikaansaamaton, että olisin hyvin yllättynyt, jos jostain onnistuisi oma-aloitteisesti hankkimaan sivusuhteen.
Nauraisin ja kysyisin, että kenestäköhän mahtaa olla kyse.
Mulla on kyllä yksi "kaveri", mutta en ole esitellyt häntä kenellekään, emme ole somessa kavereita tms. eli käytännössä kukaan ei tiedä. Tai tietää että on joku, mutta ei että kuka.
Sitä nimettömän kirjeen kirjoittajaa tiätysti 😂