Niistämisestä nenä ruvella, mikä avuksi??? Sinkkivoide ei auta! Kertokaa parhaat vinkit!
Kertokaa parhaat vinkit mikä auttaa niistämisestä auenneeseen nenään, sinkkivoidetta olen mättänyt mutta ei toimi. Varmaan siksikin kun ei se kerkeä kauan kerralla vaikuttamaan kun pitää taas niistää nenää ja se pyyhkiytyy pois. Ärsyttävää kun sieraimet halkeaa ylhäältäkin ja nenän pyyhkiminen saa kyyneleet silmiin. 🤧😵
Kommentit (25)
Ainakin huulien halkeiluun kokeilisin ihan tavallista vaseliinia. Itselläni ylähuuli parani, kun jätin muut huulirasvat ja siirryin vaseliinin käyttöön. Ehkä sitä voi kokeilla nenäänkin.
Monissa voiteissa on ärsyttäviä ainesosia, jotka voivat ärsyttää rikkinäistä ihoa.
Saako sinkkivoidetta laittaa nenän limakalvoille?
Vierailija kirjoitti:
Saako sinkkivoidetta laittaa nenän limakalvoille?
En tiedä, en ole laittanut. Limakalvoja ei ole sierainreikien ympärillä eikä nenän ja huulien välisellä alueella.
Temppelivoide auttaa joka toiselta nimeltä tiikerisalva. Muutaman päivän ajan laitat salvaa aina niistämisen jälkeen. Rauhoittaa nenää ja nenän alustaa.
Vierailija kirjoitti:
Temppelivoide auttaa joka toiselta nimeltä tiikerisalva. Muutaman päivän ajan laitat salvaa aina niistämisen jälkeen. Rauhoittaa nenää ja nenän alustaa.
Mistä sitä saa?
Mulla toimii ihan perusnivea + Vicks Vaporub. Yhdessä tai vuorotellen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kyllä taida olla hyvä aine flunssanenään!
Onhan sulla pehmein mahdollinen nenäliina? Niissäkin on eroja.
Mulla auttaa bodyshopin e-vitamiinivoide. Imeytyy tosi nopeasti, on tarpeeksi rasvaista ja ei ärsytä ihoa.
Bepanthen auttaa minulla. Siis nimenomaan se paksu Bepanthen, ei emulsio eikä huulivoide.
Jos iho on tosi kipeä, niin pistä Bepanthen -tuubi (tai jokin muu kirvelemätön voide) jääkaappiin. Kylmä voide puuduttaa hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla pehmein mahdollinen nenäliina? Niissäkin on eroja.
On kai, nessun sensitivejä käytössä.
Kokeile prempilaatuista paperinenäliinaa, eikä ainaskaan talouspaperia.
Käytän huulirasvaa nenään kun on räkätauti.
Hoida yleiskuntosi kuntoon, niin ei tule nuha = ei tarvetta niistämiseen.
Reippaat määrät C-vitamiinia, D-vitamiinia (kalanmaksaöljy). Ihon kuntoon saamiseksi oliiviöljyä sisäisesti myös.
Mulla auttaa tosi hyvin Vicks Vaporub. Kun illalla voitelee nenän tulehtuneen ympäryksen, niin aamulla on jo terve iho.
+ ylähuuli on myös ruvella jo!