Miten suhtautuisit, jos saisit nimettömän kirjeen, jossa kerrotaan puolisosi pettävän sinua?
Uskoisitko? Keskustelisitko puolison kanssa, painaisiko hänen sanansa enemmän, jos kiistää asian?
Kommentit (113)
Sanoisin että olen pitkäaikaissairas / pitkäaikaistyötön mies, joten minulla ei voi olla puolisoa
Näyttäisin kirjeen puolisolleni ja kysyisin, että mitä helvettiä nyt menossa.
Vierailija kirjoitti:
Oli hankala vaimo joten kirjoitin hänelle itse tuollaisen anonyymin kirjeen. Tiesin miten hän reagoisi. Halusi eron, uhriutui ja yritti kostaa. Mutta oli kuitenkin helpompi ero kun sai siihen tekosyyn.
Toivottavasti tää idiotismi oli vain provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hankala vaimo joten kirjoitin hänelle itse tuollaisen anonyymin kirjeen. Tiesin miten hän reagoisi. Halusi eron, uhriutui ja yritti kostaa. Mutta oli kuitenkin helpompi ero kun sai siihen tekosyyn.
Toivottavasti tää idiotismi oli vain provo.
Eiköhän ollut. Epäilen tämän olevan yksi in c elin märistä päiväunista.
Yleisesti ihmetyttää tällaiset kirjeet, vaikka itsekin olen joskus harkinnut erään miehen häntäheikkeilyn paljastaa. Onnekseni tiellä oli kuitenkin esteitä enkä mennyt toisten parisuhdetta pilaamaan. He ovat kuitenkin ensisijaisesti vastuussa itse puolisolleen siitä, elävätkö valheessa vai ovatko avoimia ja totuudenmukaisia omista vääristä teoistaan. Asia ei kosketa ainoastaan parisuhteen osapuolia vaan tärkeässä osassa on usein myös mahdollisten lasten hyvinvointi. Jos asian keskiössä olisi oma perheenjäseneni, en voisi kuitenkaan itse elää valheessa vaan sanoisin pettävälle osapuolelle, että selvittää asian itse asianosaisten kanssa, koska en alkaisi valehtelemaan läheisilleni.
Miehet tuskin tällaisia kirjeitä kirjoittelee toisille miehille. Tällaiset kirjeet on luultavimmin katkerien naisten ilmiantoja omista ihastuksistaan, jotka eivät kuitenkaan johtaneet siihen parisuhteen tai avioliiton rikkoutumiseen, mikä oli heidän tarkoituksensa alun perin, kun puuttuivat varattuun mieheen. He eivät tulleet "valituksi" vaan hylätyksi, ohitetuksi tai hyväksikäytetyksi, ja se saattaa saada aikaan halun kostaa ja hajottaa miehen suhde.
Toinen mahdollinen skenaario on muiden elämään puuttuvat moraalipoliisit, jotka haluavat muuten vaan ilmiantaa epäilyksensä jonkun naapurinjampan puuhista. Tarkkaan harkitsisin menisinkö pilaamaan toisten elämää tällaisilla kirjelmillä, sillä enhän voi tietää ihmisten suhteiden tilaa ja sopimuksia, enkä voi moralisoida muita. Asioilla on tapana tulla joka tapauksessa lopulta ilmi ja saattaa käydä niin, että jos puuttuu toisten elämään, voi käydä itselle yhtä ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa salaa kuvan mistä? Kun tulee varastosta ulos? 😄
Niin. Varastoon menosta ja sieltä tulosta. Kun samat ihmiset tekevät tätä toistuvasti, niin jokainen voi vetää johtopäätöksensä siitä. Kuvissa näkyy päivämäärät ja kellonajat. Kaivaako joku tässä asiassa pers*ttäsi kun nauruhymiötä pukkaa.
Mieti nyt ihan oikeasti. Saat kirjeen jossa on kuva, jossa miehesi tulee jostain ovesta ulos. Ja kuva, jossa joku nainen tulee jostain ovesta ulos. Kuviin on tussilla kirjoitettu kellonajat ja päivämäärät.
Pettäminen todistettu? 😂
Ajattelisin, että on tullut väärään lootaan, koska mulla ei ole onneksi puolisoa.
Olen saanut kerran puhelun, jossa kerrottiin, missä mieheni juuri sillä hetkellä on ja kenen luona. Hyppäsin autoon ja kävin tarkistamassa, paikkansa piti. Menetin hetkeksi aivan kontrollin ja halusia potkia hänen autonsa pellit lommoille + iskeä ikkunat mäskäksi. Lähdin lopuksi kuitenkin kotiin ja kerroin puhelusta hänelle, kun hän saapui kotiin. Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt ja jonkin ajan kuluttua elämä jatkui sanoisinko, kuin ennenkin. En kuitenkaan ole pystynyt tapausta täysin unohtamaan enkä käsittelemään. Kyllä se on aina jotenkin ajatuksissa ja varmaan vaikuttaa moniin asioihin.
Varmaan helpottuisin, koska suhde on aivan loppumetreillä ja lähinnä odottaa viimeistä naulaa arkkuun. Tuskin edes keskustelisin aiheesta sen kummemmin, mies on aiemminkin pettänyt ja en silloin nuorena ja naiivina jättänyt häntä. Nyt olisi uusi mahdollisuus korjata menneet virheet.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni tavannut rehellistä miestä, että lähdetään siitä liikkeelle.
Oikeastaan en edes varmaan välittäisi siitä, onko pettänyt vai ei. Miettisin, onko suhde sitä mitä minä haluan ja tuoko mies elämääni niin paljon lisäarvoa, että se on mahdollisen häntäheikin kanssa asumisen arvoista. Yleensä ei ole. Absoluuttisen luotettavia, monogamisia miehiä tuntuu olevan kuin hiekanjyviä taivaassa eli nolla kpl. Naisen on huomattavasti parempi yksin ja ostaa tarvitsemansa miehiset palvelut ammattimaisilta toimijoilta, esim. Kiinteistöpalvelut, kuin antaa koti- ja seksipalveluita niitä vastaan.
Varmasti olet. Et vain kiinnostunut heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin, että tiedän.
Miten vastaisit nimettömään kirjeeseen?
Jos tulis kirje, josta ei näy lähettäjää päälle päin, ja vieläpä lähettäjää jolla voi olla oikeaa asia, kirje menis avaamatta roskiin.