Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti
Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.
Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.
Kommentit (186)
Tähän sopii palstan klassikko:
Jätä se sika.
Ihan rehellisesti, tuollainen on henkistä väkivaltaa. Ei sitä tarvitse sietää.
M 66
Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen.
Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti.
Kuulostaa, että hänelle on tehty tuota lapsena. Miten ees keksisi tehdä tommosta muuten?
Läimäytä sä kattilan kansia yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
M 66
Myös huutaminen on henkistä väkivaltaa.
Onko pakko alkaa huutamaan? Itsellänikin menee hermot, kun rouvan volyymitasot vaan nousee. Olisiko miehinen "Turpa kiinni!" -huuto sitten parempi?
Onhan se mukavaa, jos riidassa puhutaan hiljaa ja rauhallisesti eikä luulla, että koviten huutava voittaa.
Onneksi olen suhteessa jossa ei ole tarvis riidellä.
Älä huuda ja opettele käyttäytymään. Miehesi toimii oikein ojentaessaan sinua.
Oletteko sama koomikkopari joka kyseli samantapaista aikaisemminkin?
Minä en sietäisi moista. Kerran voisi erehtyä moista kokeilemaan, johon toteaisin että en ole mikään kuriin laitettava eläin, älä tee enää ikinä noin, en siedä moista enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
M 66
Myös huutaminen on henkistä väkivaltaa.
En huutanut. Alkuun puhuin jopa todella varovasti, koska minua pelotti että asiasta tulee riita. Ja niin siitä tulikin ;(
ap
Mullakin alkaa riidan aikana kerätä kierroksia kun koen että toinen ei kerta kaikkiaan kuuntele tai ainakaan kuule mitä sanon. Jauhaa vain sitä omaa totuuttaan, kaasuvalottaa minkä kerkeää, vääntää vaikka mustan valkoiseksi kunhan itse on aina se täydellinen ja oikeassa. Äänen korottaminen ei saa sitä toista kuulemaan yhtään paremmin mutta niin mulle siinä vaan aina käy. Volyymi nousee. Pitäisi osata jotenkin puhaltaa peli poikki niin että molemmat vetää vähän henkeä, jonka jälkeen on aina mahdollista keskustella rakentavammin. Sitä se sun mies kai yrittää, vaikkakin sua pelottavalla tavalla. Mun puoliso ei tee mitään tuollaista vaan mitä enemmän mulla nousee ääni, sitä korostetumman rauhallinen ja veemäinen hän on, mikä entisestään ärsyttää minua. Ihan kamala tapa riidellä ja kuluttaa ainakin minua, varmaan häntäkin.
En edes tiennyt että mussa on tällainen puoli kun aiemmassa suhteessani ei oikeastaan riidelty koskaan.
Ele tarkoittaa, että nyt se turpa kiinni? KUKAAN ei halua kuunnella muijan kovaäänistä kimitystä.
Mistä ihmeestä te edes riitelette??
Vierailija kirjoitti:
Älä huuda ja opettele käyttäytymään. Miehesi toimii oikein ojentaessaan sinua.
Aloitin keskustelun siitä miten hän oli edellisessä riidassa sanonut ettei halua olla kanssani, tätä ei käsitelty ja se vaivasi minua. Itkin.
Ja mies huomauttaa äänestäni, se on ensimmäinen asia jonka hän sanoo.
Puhuin rauhallisesti.
ap
On ok, kun ei kuitenkaan läimäytä kasvoihin.