Miten suhtautuisit, jos saisit nimettömän kirjeen, jossa kerrotaan puolisosi pettävän sinua?
Uskoisitko? Keskustelisitko puolison kanssa, painaisiko hänen sanansa enemmän, jos kiistää asian?
Kommentit (113)
Näyttäisin kirjeen puolisolleni. En esittäisi syytöksiä.
(Lisäys)
Otsikon pitäisi olla "väittää puolisosi pettävän". Kertominen edellyttäisi mukana olevia todisteita.
M60
Jos siinä olisi aika ja paikka ja muuta tarkkaa tietoa, tutkisin asiaa itse ja kävisin vaikka katsomassa paikanpäällä, jos säännöllinen tapaaminen. Voisin myös yllättäen pyytää nähdä kännykän tms. Kysyminen heti tuoreeltaan ei hyödyttäisi mitään, sillä useimmat pettäjät eivät myönnä ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veljen vaimon puhelimeen lähetti joku videon, jossa tämä veli suuteli toisen naisen kanssa yökerhossa. Ero siitä seurasi. Itse ainakin tarvitsisin tuonkaltaisen todisteen, enemmän kuin jonkun nimettömän kirjeen, että uskoisin.
Suutelusta ero😂
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin ja kysyisin, että kenestäköhän mahtaa olla kyse.
Mulla on kyllä yksi "kaveri", mutta en ole esitellyt häntä kenellekään, emme ole somessa kavereita tms. eli käytännössä kukaan ei tiedä. Tai tietää että on joku, mutta ei että kuka.
Maailma tietää enemmän kuin yksilöt arvaavatkaan. Se ukkomiestä painanut kaverini myös luulee että mä en tiedä hänen hoidoistaan mitään. Todellakin tiedän ja tiedän myös kuka ukon vaimo on, en mä niitä tunne mutta yllättäen vaan tietooni satanut tietoja mitä en edes haluaisi tietää. Koska maailma on pieni ja sattumia täynnä. Ihmiset myös puhuvat alkoholinvaikutuksen alaisina vähän liikaa, ehkä, tieto leviää eikä siihen nimiä aina edes tarvita että osaa päätellä yksityiskohdista tiedon.
En mitenkään, kun sitä puolisoa EI EDES OLE !!! Että silleen.
Kiinnostuisin. Pohtisin itsekseni, onko asiassa perää. Varmaan kysyisin sitten puolisoltani suoraan. Olisin kiitollinen kirjeen lähettäjälle, mikäli siis on aito juttu.
Kaveri sai tuollaisen viestin ja täysin totta se oli. Miehellä oli suhde 18 vuotta nuorempaan naiseen. He erosivat, ja mies perusti perheen tämän uuden naisen kanssa. Aiemmin ei missään nimessä halunnut lapsia, mutta nyt lapsi on hänelle tärkein asia maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin. Mun mies on niin aikaansaamaton, että olisin hyvin yllättynyt, jos jostain onnistuisi oma-aloitteisesti hankkimaan sivusuhteen.
Niin minäkin luulin, kunnes kävi ilmi, että oli tehnyt lapsen toisen naisen kanssa suhteemme aikana. Naisen ei koskaan kannata aliarvioida omaa naiiviuttaan eikä miehen saamattomuutta, kun on vieraista naisista kyse.
Kaipa minä näyttäisin kirjeen puolisolleni ja kysyisin että mikä juttu ja selvittelisin sitä kautta.
Nimetön viesti ilman mitään mitään todisteita?
Normaalina keskivertoihmisenä tietenkin uskon siihen paremmin kuin ihmiseen jonka kanssa olen jakanut kaiken 20 v.
Ei savua ilman tulta.
Haluaisin minäkin tietää jos pettäminen on täysin varmaa.
Mieheni työkaveri sitten taas "käräytti" minut liian läheisestä kanssakäymisestä ravintolassa opiskelukaverini kanssa. Oltiin kuulemma niin kovin intiimisti lähekkäin siellä istuttu.
Niinhän me istuttiin, lähekkäin. Ja oli niinkin romanttista, että opiskelukaveri kertoi naisystävänsä kuolleen vuosi sitten henkirikoksen uhrina, ja ettei hän tiedä miten pääsee siitä yli. Kertoi esimerkiksi kaulaketjusta jonka oli naisystävälleen ostanut joululahjaksi, ja jonka sitten sai verisenä takaisin. Näytti kuvia ym. Mitään kosketuksia ei ollut mutta toki lähekkäin keskusteltiin, kun ei tanssiravintolassa muuten oikein mitään kuule. Että sellaista intiimiä 😄
Jos kirjeessä esitettäisiin jotain todisteita tai yksityiskohtia, niin tutkisin asiaa. Muussa tapauksessa heittäisin vain silppuriin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjeessä esitettäisiin jotain todisteita tai yksityiskohtia, niin tutkisin asiaa. Muussa tapauksessa heittäisin vain silppuriin.
Jos pettäminen on tapahtunut vaikka työpaikalla, työaikana, mitä todisteita siitä voisi olla? Tai miten pystyisit asiaa edes tarkistamaan? Et mitenkään
Ystävä sai puhelun miehensä kaverilta, että kato vähän sen miehesi perään. Selvisi, että miehellä on salasuhde.
Vierailija kirjoitti:
Varaisin varmaan ajan sukupuolitautitesteihin ihan ensimmäiseksi. Sen jälkeen alkaisin vakoilemaan puolisoani. En todennäköisesti ottaisi kirjettä puheeksi ihan heti ainakaan.
Mun tekisi mieli laatia kirje naiselle kenen miestä mun kaveri paineli menemään pitkin viime vuotta. Jotenkin niin ällöttävää, toivottavasti äijä on palanut jo muuta kautta tekosistaan.
Mutta kaverisi ei tietenkään ole ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Voisimme puolison kanssa yhdessä nauraa tuolle ja todennäköisesti tietäisin tuosta jo, sillä meillä on ollut jo 20 vuotta avoin suhde sillä ehdolla, että kaikki kerrotaan.
Noo, itsellä on sen verran kokemusta että asuttiin eron jälkeen vielä perheen kanssa yhdessä melkein vuoden. Sinä aikana tapailin toista miestä. Hänen on-off exänsä ilmeisesti toivoi että petän lasteni isää ja jos hän paljastaa minut niin mies pistää minut kuriin niin sanotusti. Vähän hölmö temppu alkaa kirjoittelemaan vieraalle perheen isälle että "tiedätkö että sinun puolisosi on suhteessa tämän ihmisen kanssa ja väittää että olette eronneet" -entä jos pettäminen olisikin ollut totta ja mies olisi tehnyt itselleen tai perheelleen jotain äkkipikaistuksissaan?
Mutta eihän sitä tosiaan ulkopuolinen voinut tietää, että olemme eronneet, eikä tietysti sitäkään että te elätte avoimessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pettäminen on tapahtunut vaikka työpaikalla, työaikana, mitä todisteita siitä voisi olla? Tai miten pystyisit asiaa edes tarkistamaan? Et mitenkään
Pomolla oli 10 vuoden suhde toiseen naiseen työpaikalla.
Ottaisin kirjeestä kuvan ja laittaisin sen talteen muovipussissa.
Kuuluu samaan kategoriaan kuin muutkin juorut, isyysjutut, tyttären pahoinpitely yms
Juttujen keksijä on sama. Tiedän kuka se on. Ei vain ole konkreettisia todisteita.
Heh:D Sain tuollaisen kirjeen aikoinaan, kun olin peruukki päässäni lounastamassa mieheni kanssa ja suutelimme pitkään ennen kuin lähdimme eri suuntiin.
Hiivasta huomaa heti.