Miten suhtautuisit, jos saisit nimettömän kirjeen, jossa kerrotaan puolisosi pettävän sinua?
Uskoisitko? Keskustelisitko puolison kanssa, painaisiko hänen sanansa enemmän, jos kiistää asian?
Kommentit (113)
"Mun mielestä pettämistä pahempaa on lähisuhdeväkivalta. Itse koin seksuaaliväkivaltaa tähän asti ns kunnolla käyttäytyneeltä mieheltä ja on ollut ihan hirveä trauma."
Täysin samaa mieltä. Väkivalta aiheuttaa henkistä ja fyysistä kipua.
Exä syytti pettämisestä. Oli löytänyt sumuisen kuvasta jossa suutelen naista. Kuvan päivämäärän mukaan olimme olleet kuvan ottohetkellä yhdessä melki 2 v.
Ei exä tunnistanut itseään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaisin varmaan ajan sukupuolitautitesteihin ihan ensimmäiseksi. Sen jälkeen alkaisin vakoilemaan puolisoani. En todennäköisesti ottaisi kirjettä puheeksi ihan heti ainakaan.
Mun tekisi mieli laatia kirje naiselle kenen miestä mun kaveri paineli menemään pitkin viime vuotta. Jotenkin niin ällöttävää, toivottavasti äijä on palanut jo muuta kautta tekosistaan.
Mutta kaverisi ei tietenkään ole ällöttävä.
Itse asiassa mun mielestä on. Ystävyytemme on aika lailla kuihtunut tämän myötä. En osaa olla sillai et kivakiva, eipä kuulu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai tuollaisen viestin ja täysin totta se oli. Miehellä oli suhde 18 vuotta nuorempaan naiseen. He erosivat, ja mies perusti perheen tämän uuden naisen kanssa. Aiemmin ei missään nimessä halunnut lapsia, mutta nyt lapsi on hänelle tärkein asia maailmassa.
Näin ne asiat loksahtavat kohdalleen oikean naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin. Mun mies on niin aikaansaamaton, että olisin hyvin yllättynyt, jos jostain onnistuisi oma-aloitteisesti hankkimaan sivusuhteen.
Eihän miehen välttämättä tarvitse olla aloitteellinen. Osa naisista on hyvinkin oma-aloitteisia, kun kyse on varatuista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjeessä esitettäisiin jotain todisteita tai yksityiskohtia, niin tutkisin asiaa. Muussa tapauksessa heittäisin vain silppuriin.
Jos pettäminen on tapahtunut vaikka työpaikalla, työaikana, mitä todisteita siitä voisi olla? Tai miten pystyisit asiaa edes tarkistamaan? Et mitenkään
En pystyisikään. Joten jos mitään todisteita tai yksityiskohtia väitteensä tueksi, niin ei kannata lähettää mitään nimettömiä lappuja, joissa lukee vain "Miehesi pettää sinua" tmv.
Maailmalla riittää kaiken maailman sekopäitä ja pahantahtoisia ihmisiä, jotka esittävät perättömiä väitteitä ja tekevät perättömiä lastensuojeluilmoituksia. Luotan enemmän puolisooni kuin johonkin nimettömään huurupäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisimme puolison kanssa yhdessä nauraa tuolle ja todennäköisesti tietäisin tuosta jo, sillä meillä on ollut jo 20 vuotta avoin suhde sillä ehdolla, että kaikki kerrotaan.
Noo, itsellä on sen verran kokemusta että asuttiin eron jälkeen vielä perheen kanssa yhdessä melkein vuoden. Sinä aikana tapailin toista miestä. Hänen on-off exänsä ilmeisesti toivoi että petän lasteni isää ja jos hän paljastaa minut niin mies pistää minut kuriin niin sanotusti. Vähän hölmö temppu alkaa kirjoittelemaan vieraalle perheen isälle että "tiedätkö että sinun puolisosi on suhteessa tämän ihmisen kanssa ja väittää että olette eronneet" -entä jos pettäminen olisikin ollut totta ja mies olisi tehnyt itselleen tai perheelleen jotain äkkipikaistuksissaan?
Mutta eihän sitä tosiaan ulkopuolinen voinut tietää, että olemme eronneet, eikä tietysti sitäkään että te elä
Mulla on täsmälleen sama kokemus, mutta itse sain joltain tuntemattomalta äijältä tilanteessa messenger viestin, jonka mukaan mun "ukkoni" kulkee "yhden Jaanan" kanssa ihan avoimesti.
Kerroin ystävällisesti että olemme eronneet ja miehellä on vapaus kulkea kenen kanssa haluaa sekä että suosittelisin tälle miehelle viimein luovuttamista koska "Jaana" ei muntietojeni mukaan ole hänen kanssaan palaamassa yhteen.
Harmitonta mun tilanteessani, mutta jäin miettimään, että missä on selkäranka ottaa vastaan viestinsä seuraukset? Voisi käydä niinkin että viestin vastaanottaja ajaisi viestin saapuessa autolla ja järkytyksestä ajaisi kolarin. Mistä voi tietää vastaanottajan henkisen tilan viestin tullessa tai onko hänellä mahdollisuutta saada tukea joltain jne jne?
Säästäisin kirjeen, mutta en reagoisi muuten. Jos mies pettää, niin sittenpä pettää, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja jälkikäteen on turha ryhtyä riitelemään asiasta. Parempi jatkaa elämäänsä sen enempiä muita miettimättä, minun vierestänihän tuo on viimeiset 15 vuotta joka aamu herännyt.
Olisin helpottunut. Selibaattia kolme vuotta takana kun miehen kiinnostus seksiin lopahti täysin. Erektiovaikeuksia eikä mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veljen vaimon puhelimeen lähetti joku videon, jossa tämä veli suuteli toisen naisen kanssa yökerhossa. Ero siitä seurasi. Itse ainakin tarvitsisin tuonkaltaisen todisteen, enemmän kuin jonkun nimettömän kirjeen, että uskoisin.
Olisin aikoinaan ollut kiitollinen ilmiannosta, niin olisi ollut joku syy anoa avioeroa. Mutta nykyaikana pettäminen ei ole peruste saada nopeaa eroa, kun kaikilla on pakollinen harkinta-aika.
Vanha kikka. Kaks a kkaa on elon varrella kärähtänyt. Kirjoitin moisen kirjeen itse ja luin ko. e ukoille. Tunnustivat itse reissunsa hyvinkin seikkaperäisesti. Se ilme oli priceless ku kerroin, että kirjoitin ympäripyöreän tekstin itse kun oli pieni epäilys touhuistaan, mutta kiitin kuitenkin tunnustuksesta. Pyysin poistumaan kämpästä sillävälin kun palaan duunista kotiin. Moido!
M54
Tällaiset ilmiannot kannattaa lisätä vainoajan työkalupakkiin. Varaudun kostamaan stalkkerilleni.
Sisko tulee saamaan kyytiä.
En nyt siltä seisomalta uskoisi, mutta alkaisin kyllä silloin tällöin katsoa miehen puhelinta, että onko poistellut viestejä. Meillä siis on lupa toistemme kännyköihin, mutta mies ei tiedä että sieltä näkee myös poistetut viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin. Mun mies on niin aikaansaamaton, että olisin hyvin yllättynyt, jos jostain onnistuisi oma-aloitteisesti hankkimaan sivusuhteen.
Eihän miehen välttämättä tarvitse olla aloitteellinen. Osa naisista on hyvinkin oma-aloitteisia, kun kyse on varatuista miehistä.
Pari kertaa olen törmännyt tähän ja ihmetellyt mielessäni. Yksi tapaus oli uskonnollisen yhteisön joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen törmännyt tähän ja ihmetellyt mielessäni. Yksi tapaus oli uskonnollisen yhteisön joukossa.
Samaa ihmetellyt. Ja kun tältä naiselta syytä kysyin niin totesi vaan, että eihän hän siinä mitään menetä, jos varattua miestä pyytää treffeille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjeessä esitettäisiin jotain todisteita tai yksityiskohtia, niin tutkisin asiaa. Muussa tapauksessa heittäisin vain silppuriin.
Jos pettäminen on tapahtunut vaikka työpaikalla, työaikana, mitä todisteita siitä voisi olla? Tai miten pystyisit asiaa edes tarkistamaan? Et mitenkään
No jos kuvailtaisiin puolison alushousujen alta löytyvää aluetta, luomia, arpia ja vastaavia, niin siitä voisi päätellä ettei niitä ole vahingossa nähty. Tai jotain muita tuntomerkkejä niin ei siinä millään pettämispaikalla niin väliä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kuvailtaisiin puolison alushousujen alta löytyvää aluetta, luomia, arpia ja vastaavia, niin siitä voisi päätellä ettei niitä ole vahingossa nähty. Tai jotain muita tuntomerkkejä niin ei siinä millään pettämispaikalla niin väliä sitten.
Eihän ilmiantaja ole välttämättä se toinen osapuoli. Mutta silti muut näkevät kun yksi pari menee aina samaan aikaan varastoon, lukitsee oven, ja tulevat sieltä posket punaisena takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ilmiantaja ole välttämättä se toinen osapuoli. Mutta silti muut näkevät kun yksi pari menee aina samaan aikaan varastoon, lukitsee oven, ja tulevat sieltä posket punaisena takaisin.
Ottaa salaa kuvan ja lähettää petetylle. Sehän kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Kysyisin mieheltä että onko pettänyt ja toimisin vastauksen mukaan.
Mun mielestä pettämistä pahempaa on lähisuhdeväkivalta. Itse koin seksuaaliväkivaltaa tähän asti ns kunnolla käyttäytyneeltä mieheltä ja on ollut ihan hirveä trauma.