Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin te opitte, että raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
15.01.2026 |

Tätä samaa kitinää, päivästä toiseen, eikö tuo ala jo masentamaan itse valittajaakin

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Raha ei tee onnelliseksi ihan niiko sanotaankin. Mitä jos saat haimasyövän? Kuvitteletko, että se poistuu rahalla? Länsimaalaiset ihmiset on aivopesty markkinavoimien toimesta uskomaan, että raha ja sillä ostettu turha krääsä tekisi onnelliseksi ja näin saadaan ihmiset raatamaan oravanpyörässä.

Haimasyöpäpotilas voi ostaa rahalla parempaa hoitoa, ja apupalveluita. 

Jos olisi pakko olla haimasyöpäpotilas, niin olisin paljon mieluummin rikas haimasyöpäpotilas kuin köyhä. 

Vierailija
62/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa ilman rahaakin hoitoa terveysasioissa. Jos ei saa, on tehty rikoksia terveydenhuollossa.  Jokin siis mättää silloin koko jutussa. Ei ole  sairautta, mitä voi hoitaa  vain yksityisellä. 

On olemassa paljon hoitoja, joita Suomessa ei julkisella tarjota, koska ne ovat liian kalliita. Jokainen julkinen hoito täytyy perustella hinta/hyötysuhteella yhteiskunnalle. 

Rahalla voi ostaa näitä hoitoja joita ilman rahaa ei julkiselta saisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin rahalla onnea. Käytiin parin hyvän ystävän kanssa vähän paremmalla lounaalla vaihtamassa kuulumisia. Olo hyvin onnellinen tällä hetkellä.

Vierailija
64/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "Raha ei tee onnelliseksi"

Pointteja vastaan: on selvästi osoitettavissa, että köyhien perheiden lapsilla on enemmän vaikeuksia elämässä kuin paremmin toimeentulevien. Myös avioerot korreloivat tulotason mukaan. Lisäksi on olemassa selkeä vuosituloraja, jonka alle jääminen ennustaa myös huonompaa terveyttä, kuin keskimäärin väestöllä.

Pointteja puolesta: Jokaisen ihmisen on tultava lopulta toimeen sillä määrällä rahaa, mitä on käytössä. Vaikka tulotaso nousisi, onnellisuus ei välttämättä lisäänny, jos "kaikki menee, mitä tulee" Monen elämänalueen ongelmat ei ole ratkaistavissa rahalla ja vaikka olisivatkin, ei se auta, jos tulot on jo käytetty.

Vierailija
65/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ostin rahalla onnea. Käytiin parin hyvän ystävän kanssa vähän paremmalla lounaalla vaihtamassa kuulumisia. Olo hyvin onnellinen tällä hetkellä.

Jos jollakulla teistä olisi ollut vähemmän rahaa, niin eikö saman onnellisuuden olisi ostanut halvemmalla lounaalla? Siis ne kuulumisten vaihtamiset.

Vierailija
66/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi, mutta rahattomuusctekee onnettomaksi.

Rajaa voi olla ajattelematta vain sellainen, jolla sitä on niin paljon. ettei sitä tarvitse ajatella.

Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa(joka meillä on hyvää vauhtia romahtamassa) toki sangen kohtuulliset tulot riittävät tuon tilan saavuttamiseen.

Vierailija
67/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakulla teistä olisi ollut vähemmän rahaa, niin eikö saman onnellisuuden olisi ostanut halvemmalla lounaalla? Siis ne kuulumisten vaihtamiset.

Ei, koska sitten ruoka ei olisi ollut yhtä hyvää. Jos jollain ei olisi ollut rahaa niin sitten olisin mielelläni hänenkin laskunsa maksanut, sekin olisi tuonut onnea että köyhempi kaveri olisi päässyt mukaan herkuttelemaan. 

Vierailija
68/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun makaat vuodeosastolla paskat vaipoissa, rahalla pääset yksityiseen hoitokotiin, jossa sinut siivotaan tarpeen mukaan.

Suurin osa joutuu tyytymään loppusijoituspaikkaan, jossa vaipat vaihdetaan kerran päivässä.

Vierailija
69/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämän ongelmista ja suruista yksikään ei ole johtunut liiallisesta rahasta. Muutamat ovat johtuneet liian vähästä rahasta. Elämäni suurimmat ongelmat (terveyshuolet ja rakkaushuolet) ovat olleet osin korjattavissa ja vähintään paremmin siedettävissä rahan ansiosta. 

Vierailija
70/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suruakaan aiheuta. Tuo ehkä turvallisuutta, kun tietää, että jos vaikkapa auto hajoaa, niin voi ostaa uuden. Tai ei haittaa työttömyys, kun rahaa on useiden vuosien nettopalkan verran.

Terveyttä ei rahakaan takaa. 
Rahaan turtuu, kun sitä on riittävästi. Ei sitä ajattele päivittäin. 

Vierailija
71/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kerran viikossa ihanassa hieronnassa ja se kyllä tuottaa mulle onnea hyvin paljon. Pysyy selkäkivut poissa, ja tuntuuhan se aivan ihanalta kun ammattilainen hoitaa. 

Vierailija
72/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo onnea. Luka muuta väittää on päästänsä vialla!

Vierailija
73/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan vapautta, terveyttä ja turvallisuutta. Kaikkia näitä olen hankkinut itselleni rahalla.

Raha on vaihdannan väline. Jos rahaa vaihtaa itselleen tarpeettomiin asioihin, on tyhmä. Jos rahaa vaihtaa asioihin, jotka tekevät onnelliseksi, on onnellinen.

Vierailija
74/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon onnellinen kun joka kuukausi sitä rahaa tukee ihan omin hartiavoimin ansaittuna. Saa laskut maksettua, ruokaa ja kaikkea muutakin ostettua. Riittää vielä matkailuun niin koti-kun ulkomaillakin.  Ei tartte roikkuu kelan varassa. Kyllä se tekee onnelliseksi kun pärjää ihan hyvin omilla tuloilla.

Vierailija
75/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahaa sen verran että huoletta pystyn muuttamaan talviksi etelään. Kesät Suomessa. Lämpö ja aurinko aiheuttavat suurta onnellisuutta minulle, kun taas kylmä ja pimeä vievät mielen todella matalalle. Lämpimässä tulee myös liikuttua paljon enemmän kuin kylmässä. 

Vierailija
76/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että se vanhus joka kuristui kuoliaaksi, olisi ollut onnellisempi ja pitkäikäisempi jos olisi pystynyt ostamaan itselle parempaa hoitoa kuin kiinni sitomista. 

Vierailija
77/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin silloin, kun jäin muutama vuosi sitten leskeksi, ja minulle jäi suurehko omaisuus. Putosin henkisesti tyhjän päälle, koska meillä oli puolisoni kanssa tiivis hyvä suhde, ja jäin lapsettomana totaalisen yksin. En tarvitse rahaa erityisemmin mihinkään, mutta hyvää läheistä ihmissuhdetta kaipaan, ja sellaista ei osteta rahalla. 

Vierailija
78/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen itsenäisyys ja turva on yksi elämän tärkeimmistä asioista. Ellei sitä ole niin aivan kaikesta tulee helvetillisen vaikeaa. 

Vierailija
79/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin silloin, kun jäin muutama vuosi sitten leskeksi, ja minulle jäi suurehko omaisuus. Putosin henkisesti tyhjän päälle, koska meillä oli puolisoni kanssa tiivis hyvä suhde, ja jäin lapsettomana totaalisen yksin. En tarvitse rahaa erityisemmin mihinkään, mutta hyvää läheistä ihmissuhdetta kaipaan, ja sellaista ei osteta rahalla. 

Se raha todennäköisesti helpotti elämääsi kuitenkin. Surusi ei siihen rahaan liity, mutta raha aivan varmasti helpotti esim hautajaisten ja muiden asioiden järjestämistä. Ilman rahaa olisit siis ollut vielä kurjemmassa tilanteessa. Ehkä olisi mennyt kotikin alta?

Vierailija
80/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ne vaan on köyhiä rahasta huolimatta. 

Kaikista köyhimpiä ovat he joilla ei ole mitään muuta kuin rahaa.

Ei ole. Kaikkein köyhin on se, jolla ei ole mitään. Ei siis edes sitä rahaa. 

Et tajunnut tuota kommenttia.