Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin te opitte, että raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
15.01.2026 |

Tätä samaa kitinää, päivästä toiseen, eikö tuo ala jo masentamaan itse valittajaakin

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee, sitä on tutkittukin.

Rahalla voi ostaa terveyttä, laatuaikaa läheisten kanssa, huolettomuutta, laadukkaampaa ruokaa, kaunista ympäristöä, turvallisuutta, monenlaista itselle mielekästä tekemistä, koulutusta, voi auttaa läheisiään jne.

Voi vaikkapa palkata siivoojan ja käyttää sen siivoukseen muuten menevän ajan rakkaiden ihmisten kanssa. 

Raha todellakin lisää onnellisuutta. 

Vierailija
22/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perustarpeet kunnossa niin lisä raha ei välttämättä vaikuta onnellisuuteen. Tarvitaan monesti kuitenkin se perustaso ettei ole harmia elämässä. Luoja voi antaa onnellisuutta ihmiselle milloin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole niin paljon rahaa, että voisin todeta, että raha ei tee onnelliseksi.

Vierailija
24/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi kai määritellä onnellisuus, mutta vastataan nyt kuitenkin. Raha ei poista kärsimystä eikä kriisejä yms. Kuitenkin rahan avulla on mahdollista tuottaa itselleen elämänlaatua (kuten nyt vaikkapa koulutusta tai harrastuksia) sekä valmiuksia kestää edellä mainittuja elämän haasteita (esim. vaikka mahdollisuuksia hakeutua terapiaan tai sairastaa rauhassa ilman huolia toimeentulosta). 

Vierailija
25/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sairauteen ei saanut Suomessa hoitoa, onneksi minulla oli RAHAA viedä hänet ulkomaille hoitoon. 

Todellakin olen rahalla ostanut suurta onnea. 

Vierailija
26/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee, sitä on tutkittukin.

Rahalla voi ostaa terveyttä, laatuaikaa läheisten kanssa, huolettomuutta, laadukkaampaa ruokaa, kaunista ympäristöä, turvallisuutta, monenlaista itselle mielekästä tekemistä, koulutusta, voi auttaa läheisiään jne.

Voi vaikkapa palkata siivoojan ja käyttää sen siivoukseen muuten menevän ajan rakkaiden ihmisten kanssa. 

Raha todellakin lisää onnellisuutta. 

Ilman rahaakin saa terveyttä, laatuaikaa läheisten kanssa, huolettomuutta, laadukasta ruokaa, kaunista ympäristöä, turvallisuutta, monenlaista itselle mielekästä tekemistä, koulutusta, voi auttaa läheisiään jne. Voi vaikkapa siivota rakkaidensa kanssa ja nauttia työnjäljestä myöhemmin. Tuo kaikki on ihmisen pään sisällä, kaiken kapitalismin markkinoinnin alla.

Vierailija
27/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan oppia siinä vaiheessa, kun olen rikas. 

Vierailija
28/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin jännästä syystä ne jotka tuota "Raha ei tee onnelliseksi" mantraa toistelee, tuppaa olemaan rahan suhteen tavalla tai toisella hyvässä asemassa.

Vierailija
29/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että summalla merkitystä eli onko pysyvää tuloa vai pieni hetkellinen potti. Iso potti tai hyvö jatkuva tulo tekee onnelliseksi yleensä. On turvattu selusta. 

Vierailija
30/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee, ei mulla ollut onnellinen lapsuus vaikka vanhemmat tienasivat molemmat erittäin hyvin.

Olisitko ollut onnellisempi jos vanhemmillasi ei olisi ollut rahaa? Jos samat vanhemmat olisi ollut, mutta olisitte nähneet nälkää? 

En jaksa uskoa. 

Vierailija
31/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi kyynelehtiä mersun takapenkillä kuin perse hangessa.

Vierailija
33/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken mieluummin Jaguarissa kuin ruuhkabussissa.

Vierailija
34/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee tiettyyn pisteseen saakka. Siihen, että on varaa asua jossain, maksaa laskut, syödä, hankkia vaatteet ym. tarpeellinen. Sen jälkeen kaikki on plussaa, ei välttämättä lisää onnellisuutta mutta voi tuoda vaikka kokemuksia.

Kuinka moni esim Suomessa ei saa näitä tarpeita tyydytettyä ja kuinka moni Suomessa on onneton? Ei mene luvut yks yhteen.

Tarkoitat varmasti sitä, että rikkailta voisi ottaa paljon pois, eikä heidän onnellisuutensa häviäisi. Kiitos, hyvin ja reilusti ajateltu köyhiä kohtaan. 

Vierailija
35/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tavannut rikasta, joka olisi antanut kaikki rahansa pois

Vierailija
36/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee se onnellisemmaksi! Kun on rahaa on yksi huoli vähemmän, siis raha lisää onnellisuutta. En tiedä mitä on täydellinen onni ja autuus,  enkä halua tietääkään, tämä riittää minulle!

Vierailija
37/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee, ei mulla ollut onnellinen lapsuus vaikka vanhemmat tienasivat molemmat erittäin hyvin.

Olisitko ollut onnellisempi jos vanhemmillasi ei olisi ollut rahaa? Jos samat vanhemmat olisi ollut, mutta olisitte nähneet nälkää? 

En jaksa uskoa. 

Suomessa on pari tuhatta koditonta, heidän kohdallaan voidaan olla sitä mieltä, että raha tuo onnellisuutta mutta kaikilla joilla on katto pään päällä, olisi rahaa perustarpeisiin mutta rahaa ei osata käyttää ja siihen suhtaudutaan kuin johonkin Jumalaan. Kun perustarpeet tyydyttyy, ei ihminen onnelliseen elämään tarvitse muuta, tämä on vakio ja tämä tarvitsee rahaa, mutta tämä on rahamäärä joka kirjaimellisesti jokaisella on.

Vierailija
38/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee tiettyyn pisteseen saakka. Siihen, että on varaa asua jossain, maksaa laskut, syödä, hankkia vaatteet ym. tarpeellinen. Sen jälkeen kaikki on plussaa, ei välttämättä lisää onnellisuutta mutta voi tuoda vaikka kokemuksia.

Kuinka moni esim Suomessa ei saa näitä tarpeita tyydytettyä ja kuinka moni Suomessa on onneton? Ei mene luvut yks yhteen.

Tarkoitat varmasti sitä, että rikkailta voisi ottaa paljon pois, eikä heidän onnellisuutensa häviäisi. Kiitos, hyvin ja reilusti ajateltu köyhiä kohtaan. 

Ei keneltäkään mitään tarvitse ottaa pois, raha ei vain yksinkertaisesti ole heidän onnellisuutensa lähde.

Vierailija
39/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi mutta rahalla voi ostaa onnellisuutta. Tämä sama syy kuin siinä miksi naiset ei seurustele ainakaan kovin pitkään miehen kanssa jolla ei ole rahaa

Vierailija
40/130 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni yli 100 000€ lapsen hankkimiseen. Ilman rahaa en olisi lasta saanut. Raha on tuonut minulle suunnattoman määrän onnea.