Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee luulo, että yh-äidille kelpaa kuka vaan?

Vierailija
12.01.2026 |

Olen itse yh-äiti, ja tunnen paljon muitakin, eikä meille kelpaa oikein kukaan. Me ei todellakaan haluta mitään säätöjä ja epävakaita suhteita elämäämme, eikä meillä ole aikaa minkäänlaisen pelleilyyn. Yhdenkään tuntemani yh-äidin elämästä ei puutu miestä, ja monet ovat todella tyytyväisiä siihen, ettei tarvitse sellaista nurkissaan katsella, minä mukaan lukien. Välillä huomaan, että muhun suhtaudutaan jonain epätoivoisena miehenkipeänä säälittävänä reppanana, kun itse taas usein säälin parisuhteessa olevia naisia. Monet miehet eivät ole kovinkaan hyviä kumppaneita tai vanhempia.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia välttelen suomalaisia naisia kuin ruttoa.

Onneksi matkustelen työn puolesta paljon, joten ei ole ongelma löytää tasokkaita naisia.

Siis välttelet suomalaisia naisia, koska täällä yksinhuoltajien ei ole pakko olla miesten kanssa, jos eivät halua? Että olisi parempi, että olisivat miesten kanssa pakosta, vaikka eivät haluakaan? Sekö olisi miehille kiva?

Sen takia välttelen koska yksinhuoltajakin täällä luulee että on varaa valita.

Kenellä tahansa on varaa valita. Pariutuminen on täysin vapaaehtoista, ja on ihan sallittua olla yksinkin. Näin ollen ei ole pakko valita ketään, ja omat kriteerit saavat olla ihan mitä tahansa. 

Vierailija
62/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kyllä niin ylimieliseltä ja itsensä jalustalle nostavalle että huh. Lopettaisit sinäkin hyvä ihminen sen tekopyhän kruunun kiillotuksen, kun olet aivan samanlainen tavallinen pulliainen kuin nuo aloituksessa itse haukkumasi ihmiset. Et ole ketään parempi - et miehiä etkä parisuhteessa olevia. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle ei kelpaa yh-äiti, entäs sitten? Jokainen voi yrittää saada sellaisen kumppanin kuin haluaa

Ei meitä kiinnosta! Tässä puhutaan siitä, miksi jengi ajattelee, että yh-äidille kelpaa kuka vaan. Ei siitä, kuka sulle kelpaa, tai kuka huolii yh:n ja kuka ei. Se yh-äiti on tässä nyt subjekti, ja tämä, että tällainen ajattelu tuntuu olevan aivan mahdotonta monelle, kertoo kyllä todella paljon.

Nyt siis ei keskustella siitä, että huoliiko joku meitä, vaan miksi jengi luulee, että me huolitaan kuka tahansa. Mutta monelle on vaikeaa nähdä yh-äitiä aktiivisena toimijana tai valitsijana lainkaan, ja siksi keskustelu kääntyy koko ajan siihen, että kuka meidät huolii. Mikä siis ei kiinnosta ollenkaan, kun me nyt ei todellakaan tuoda lastemme elämään ihmisiä, joille ei kelvata.

Vierailija
64/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äidit ovat kokeenet miesten kanssa paljon. Nuoruusiän treffailut ja suhteet, ehkä yhdessä asumisen avoparina, sitten naimisiin ja lapset ja perhe-elämän. Monet haluavat elää rauhassa lastensa kanssa, se elämä miesten kanssa on jo nähty. 

Vierailija
65/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen huomio, että osa yh-äideistä on itsellisiä, eli ovat tehneet lapsensa hedelmöityshoidoilla yksin alun perinkin. Kaikilla siis ei ole mitään exää, eroa tai parisuhdepettymystä siinä taustalla.

Vierailija
66/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tarkoitetaan niitä, jotka siirtyvät nopeasti lyhyestä suhteesta toiseen ja tekevät lapsen heti mihin tahansa suhteeseen. Pieni porukka, joka pilaa kaikkien maineen.

Eikä niin pienikään.

Tosiaan stereotypiat perustuu näihin lapsia monen miehen kanssa tapauksiin.

Sinänsä ap narraa. Lienee vaan lähivanhempi. Kovin on harvinaista olla yh näinä päivinä. Vähintäänkin ruokot saa Kelalta ellei isältä, eli ei huolla lastaan yksin. 

Vierailija
67/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tarkoitetaan niitä, jotka siirtyvät nopeasti lyhyestä suhteesta toiseen ja tekevät lapsen heti mihin tahansa suhteeseen. Pieni porukka, joka pilaa kaikkien maineen.

Nämähän ovat yleensä yhteishuoltajia miestensä kanssa. Mitä nämä liittyvät yksinhuoltajiin? Kuka oikeasti tuntee edes yhden tällaisen ihmisen? Täytyy olla lapsellinen ja epäkypsä, jos tällainen on kuva eronneista ihmisistä, eronneista naisista.

Vierailija
68/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niin pienikään.

Tosiaan stereotypiat perustuu näihin lapsia monen miehen kanssa tapauksiin.

Sinänsä ap narraa. Lienee vaan lähivanhempi. Kovin on harvinaista olla yh näinä päivinä. Vähintäänkin ruokot saa Kelalta ellei isältä, eli ei huolla lastaan yksin. 

En narraa. Olen 100 % lapsen yksinhuoltaja, lapsella ei ole toista vanhempaa elossa.

Vierailija
69/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen huomio, että osa yh-äideistä on itsellisiä, eli ovat tehneet lapsensa hedelmöityshoidoilla yksin alun perinkin. Kaikilla siis ei ole mitään exää, eroa tai parisuhdepettymystä siinä taustalla.

On se kumma kun tää palsta on täynnä tuollaisia hedelmöityshoito yhäreitä tai sellaisia joitten kunnollinen mies on yks päivä vaan muuttunut kusipääksi . Täällä oikeassa maailmassa tuollaiset yhärit ovat yksi miljoonasta koska kaikki yhärit mitä tunnen ovat sellaisia koska eivät olleet tarkkoja tavarastaan tai ehkäisystä. Sellaisia roskatason naisia joista näkyi jo nuorina että on tuleva yhäri kyseessä. Ja niitten miehet tuollaisia täyisi surkimuksia joista näkee naamastakin että häipyy kun lapsi tulee.

Vierailija
70/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, sittenkö vanhempi ei ole yksinhuoltaja, jos toista vanhempaa ei ole, mutta kela maksaa elatustuen?

Vierailija
71/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta lapsettomillakin on yleensä taustalla eksää, eroa ja parisuhdepettymystä. Valtaosalla aikuisista kuitenkin on olliut ihmissuhteita aiemminkin, ja ilman pettymyksiä ei elämästä kukaan selviä.

Vierailija
72/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun tää palsta on täynnä tuollaisia hedelmöityshoito yhäreitä tai sellaisia joitten kunnollinen mies on yks päivä vaan muuttunut kusipääksi . Täällä oikeassa maailmassa tuollaiset yhärit ovat yksi miljoonasta koska kaikki yhärit mitä tunnen ovat sellaisia koska eivät olleet tarkkoja tavarastaan tai ehkäisystä. Sellaisia roskatason naisia joista näkyi jo nuorina että on tuleva yhäri kyseessä. Ja niitten miehet tuollaisia täyisi surkimuksia joista näkee naamastakin että häipyy kun lapsi tulee.

Liittyy varmaan sun elinpiiriin ja sosiaaliluokkaan aika paljon. Itse en tunne tuollaisia yhäreitä.

Vierailija
73/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa: "Yhdenkään tuntemani yh-äidin elämästä ei puutu miestä, ja monet ovat todella tyytyväisiä siihen, ettei tarvitse sellaista nurkissaan katsella, minä mukaan lukien".

Eli kyllä se mies sieltä taustalta kuitenkin löytyy. Viisasta tietenkin ettei niitä säätöjä tuo lapsen elämään.

Vierailija
74/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt siis niin, että naisen pitää aina muistaa olevansa alinta kastia, jos hänellä ei ole miestä. Ihan sama, onko yksinhuoltaja vai ei, mutta ei kannata nirsoilla, kenen tahansa pitää kelvata. Sitten kun ottaa sen kenen tahansa, ja tekee sen kanssa lapsen, ja mies onkin ihan parisuhteeseen ja vanhemmaksi sopimaton, voidaan yhdessä todeta, että nainen on idiootti, kun otti kumppanikseen vastuuttoman ukon. Erohan siitä tulee (naisen vika tietenkin), koska oli niin typerä, että valitsi väärän miehen. Ja sitten nainen vasta onkin pohjasakkaa, säälittävä yh.

Miten tässä pelissä voisi voittaa?

No tietenkin lakkaamalla pelaamasta sitä, ja tekemällä sellaisia elämänvalintoja, joista tulee oikeasti onnelliseksi.

Jättämällä sen lapsen tekemättä. 

Sit ulistaan syntyvyyden laskusta.

Vierailija
75/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuota viljelevät vain hyvin nuoret miehet. Siihen sisältyy katkeruus, että naisella on lapsia ja itsellä ei. Eläinmaailmassa jotkut urokset syövät toisen uroksen poikasia. Joku tällainen alkukantainen narsistinen vietti tämä on. 

Vierailija
76/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä sen miehen pitäisi olla tavarastaan tarkka, ettei laista vastuusta ja siitä lapsia, joiden elämässä ei sitten kuitenkaan jaksakaan olla. Jännästi se on sen naisen vika sitten aina."

Niin, tuota koko yhäri ongelmaahan ei olisi jos naiset valitsisivat vain kunnollisia miehiä. Onko tämä väite totta vai väärä?

Tää on sama kuin jos sanoisi, että vaimon pettämäksi joutuminen on miehen vika, koska ketään miestä ei ikinä petettäisi, jos miehet vain valitsisivat uskollisia naisia. Ei ihmisillä lue otsassa että "heittäydyn hankalaksi lasten synnyttyä ja joudut ottamaan eron" tai "tulen pettämään sinua, jos alamme suhteeseen".

Vierailija
77/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta lapsettomillakin on yleensä taustalla eksää, eroa ja parisuhdepettymystä. Valtaosalla aikuisista kuitenkin on olliut ihmissuhteita aiemminkin, ja ilman pettymyksiä ei elämästä kukaan selviä.

Ja jos ei ole ollut parisuhdetta aiemmin, niin sitäkin suuremmalla todennäköisyydellä on parisuhdepettymyksiä taustalla. On siis joka kerran pettynyt siihen, ettei ole saanut ihastuksensa kohdetta itselleen.

Vierailija
78/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyllähän se suututtaa, jos nainen uskaltaa sanoa, ettei tarvitse miehiä mihinkään, eikä parisuhde ole mikään elämän mahtavin palkinto ja olosuhde, jota kaikkien tulisi tavoitella.

Vierailija
79/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ole ollut parisuhdetta aiemmin, niin sitäkin suuremmalla todennäköisyydellä on parisuhdepettymyksiä taustalla. On siis joka kerran pettynyt siihen, ettei ole saanut ihastuksensa kohdetta itselleen.

No tämäpä nyt kiinnostaa. Mitä väliä tällä on keskustelun kannalta? Kyllä, mulla on ollut parisuhteita, ja tottakai elämään kuuluu myös pettymyksiä, mutta en ole mitenkään erityisen pahasti ottanut turpaani parisuhteissa, ihan normaalia settiä vain, jota naiset kokevat miesten kanssa eläessään. Olen aktiivisesti valinnut elää ilman parisuhdetta, ja se on mulle erittäin sopiva valinta. Tämä valinta ei lähde katkeruudesta, vaan sen tajuamisesta, ettei parisuhde ole naiselle mikään onnen edellytys tai varsinkaan sen tae.  Lapsellani ei ole olemassa toista vanhempaa. Tämän enempää en tätä kommentoi, kun menee jankkaamiseksi kuitenkin, eikä mun henkilökohtainen tilanteeni ole tämän keskustelun aihe. Ap

Vierailija
80/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva jos on tunkua.

En allekirjoita ap väitettä, enkä ole kuullut että tällaisesta joku edes puhuisi.

Lapseton sinkku vs. yh......todellakin lapseton vie pidemmän korren.

En ole mikään lapsia vihaava, mutta se nyt vaan on helpompi tutustua ja aikaa on enemmän vs. yh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi