Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee luulo, että yh-äidille kelpaa kuka vaan?

Vierailija
12.01.2026 |

Olen itse yh-äiti, ja tunnen paljon muitakin, eikä meille kelpaa oikein kukaan. Me ei todellakaan haluta mitään säätöjä ja epävakaita suhteita elämäämme, eikä meillä ole aikaa minkäänlaisen pelleilyyn. Yhdenkään tuntemani yh-äidin elämästä ei puutu miestä, ja monet ovat todella tyytyväisiä siihen, ettei tarvitse sellaista nurkissaan katsella, minä mukaan lukien. Välillä huomaan, että muhun suhtaudutaan jonain epätoivoisena miehenkipeänä säälittävänä reppanana, kun itse taas usein säälin parisuhteessa olevia naisia. Monet miehet eivät ole kovinkaan hyviä kumppaneita tai vanhempia.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti miehelle on terveellisintä ja paras olla suhteessa naisen kanssa naisella taas ilman miestä. Yh äidillä on ollut jo mies ja ehkä perhe,hänellä on lapsi. Mihin hän enää miestä tarvitsee? Korkeintaan seksiin silloin tällöin mutta lisäarvoa elämään ei mies enää tuo. Tämän tietävät miehetkin ja siksi yh- äitejä haukutaan. He ovat pois siitä naispopulaatiosta jonka miehet kuvittelevat olevan heitä varten ja joiden he kuvittelevat kilpailevan suosiostaan. Siksi heidän olemassaolonsa harmittaa miehiä.

Paras olla ilman naista niin ei tarvitse kestää niitä oikkuja ja mielenterveys kiittää. Tuonkin tutkimuksen varmaan tekivät naiset

Vierailija
82/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva jos on tunkua.

En allekirjoita ap väitettä, enkä ole kuullut että tällaisesta joku edes puhuisi.

Lapseton sinkku vs. yh......todellakin lapseton vie pidemmän korren.

En ole mikään lapsia vihaava, mutta se nyt vaan on helpompi tutustua ja aikaa on enemmän vs. yh.

Ja taas yksi kertomassa, mikä hänelle kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein vakuuta tällaiset avaukset. Jos asia ei olisi sinulle ongelma, niin olisit vain hiljaa tyytyväinen.

Vierailija
84/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti miehelle on terveellisintä ja paras olla suhteessa naisen kanssa naisella taas ilman miestä. Yh äidillä on ollut jo mies ja ehkä perhe,hänellä on lapsi. Mihin hän enää miestä tarvitsee? Korkeintaan seksiin silloin tällöin mutta lisäarvoa elämään ei mies enää tuo. Tämän tietävät miehetkin ja siksi yh- äitejä haukutaan. He ovat pois siitä naispopulaatiosta jonka miehet kuvittelevat olevan heitä varten ja joiden he kuvittelevat kilpailevan suosiostaan. Siksi heidän olemassaolonsa harmittaa miehiä.

No ole ilman. Kuka vttu pakottaa ottamaan miestä! Miksi te naiset aina länkytätte samaa asiaa ihan kuin se olisi joku velvollisuus tai laissa säädetty? Tämä takia teidän kanssa on mahdoton olla kun keksitte ongelmia omasta päästänne. Olette te kyllä yksiä eläjiä, teistä ei saa kun päänsärkyä

Vierailija
85/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen huomio, että osa yh-äideistä on itsellisiä, eli ovat tehneet lapsensa hedelmöityshoidoilla yksin alun perinkin. Kaikilla siis ei ole mitään exää, eroa tai parisuhdepettymystä siinä taustalla.

Ja toisaalta lapsettomillakin on yleensä taustalla eksää, eroa ja parisuhdepettymystä. Valtaosalla aikuisista kuitenkin on olliut ihmissuhteita aiemminkin, ja ilman pettymyksiä ei elämästä kukaan selviä.

Ja jos ei ole ollut parisuhdetta aiemmin, niin sitäkin suuremmalla todennäköisyydellä on parisuhdepettymyksiä taustalla. On siis joka kerran pettynyt siihen, ettei ole saanut ihastuksensa kohdetta itselleen.

No tämäpä nyt kiinnostaa. Mitä väliä tällä on keskustelun kannalta? Kyllä, mulla on ollut parisuhteita, ja tottakai elämään kuuluu myös pettymyksiä, mutta en ole mitenkään erityisen pahasti ottanut turpaani parisuhteissa, ihan normaalia settiä vain, jota naiset kokevat miesten kanssa eläessään. Olen aktiivisesti valinnut elää ilman parisuhdetta, ja se on mulle erittäin sopiva valinta. Tämä valinta ei lähde katkeruudesta, vaan sen tajuamisesta, ettei parisuhde ole naiselle mikään onnen edellytys tai varsinkaan sen tae.  Lapsellani ei ole olemassa toista vanhempaa. Tämän enempää en tätä kommentoi, kun menee jankkaamiseksi kuitenkin, eikä mun henkilökohtainen tilanteeni ole tämän keskustelun aihe. Ap

??? Ei toi kommentti, johon vastasit, liittynyt mitekään juuri sun henkilökohtaiseen tilanteeseesi. Sä itse olet tässä ainoa, joka "jankkaa" sun henkilökohtaisesta tilanteesta. Muut eivät edes maininneet sitä.

Vierailija
86/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle ei kelpaa yh-äiti, entäs sitten? Jokainen voi yrittää saada sellaisen kumppanin kuin haluaa

Kyllähän sitä yh:ta viikseen vetäisee mutta kuka sitä toisen mukulaa viitsii pidempään katsella. Kysyn vaan.

Vierailija
87/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on tämän pojan lompakon sisältö kiinnostanut vastaan tulleita yh-äitejä. Eivät he ole jalosta luonteestani tai kissamaisesta vartalostani kiinnostuneita.

Vierailija
88/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit, yksinhuoltaja voi olla yksin jos haluaa. Mutta jos haluaa miehen, niin sitten pitää ottaa sitä mitä tarjotaan, ja se ei yhärin tapauksessa ole mikään korkeatasoinen mies.

Vierailija
89/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kyllähän se suututtaa, jos nainen uskaltaa sanoa, ettei tarvitse miehiä mihinkään, eikä parisuhde ole mikään elämän mahtavin palkinto ja olosuhde, jota kaikkien tulisi tavoitella.

Et ehkä tarvitse juuri sitä yksittäistä miestä mihinkään mutta entäs kuinka tämä yhteiskunta pyörisi ilman miehiä. Minua taas enemmän ärsyttää tuo naivi ajattelutapa miehet vs naiset, olet kuin kapinallinen teini joka ei tajua elämästä vielä vttuakaan

Vierailija
90/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miesten on vaikeampaa ymmärtää, mitä yksinhuoltajuus siltä huoltajalta oikeasti vaatii. Lasten harrastukset, terveysasiat, koulu/päiväkotiasiat, sosiaaliset suhteet. Siihen päälle jollain ilveellä omat harrastukset ja ystävät jos ylipäänsä mahdollista irtautua niihin, riippuu turvaverkoista ja tulotasosta. 

Ei monella totaali-yh:llä ole kerta kaikkiaan mitään mahdollisuutta saati mielenkiintoa ottaa vielä deittailua mukaan kuvioon. Satunnainen fwb-kuvio varmasti monella realistisempi. 

Vierailija
91/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naisille niin ylivoimaisen vaikeata pysyä poissa noista luuseri miehistä? On täällä maailmassa paljon kunnollisiakin miehiä jotka eivät eroa kun pulla on uunissa. Mutta pakko laittaa se käsi paskaan...

Luuletko että nämä naiset ovat itse niitä tavoiteltuja ja kunnollisia naisia?

Vierailija
92/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille, jotka jankutatte ettei tasoja ole: koittakaapa sitten yhärinä pokata komeaa miljonääri miestä ja kertokaa miten kävi.

Veikkaanpa ettei se päädy hyvin jos yhäri tanssii sisään ja valkkaa sen top 1% miehen.

Mutta harhoissa on hyvä elää

Vierailija
93/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teille, jotka jankutatte ettei tasoja ole: koittakaapa sitten yhärinä pokata komeaa miljonääri miestä ja kertokaa miten kävi.

Veikkaanpa ettei se päädy hyvin jos yhäri tanssii sisään ja valkkaa sen top 1% miehen.

Millä ajalla se YKSINhuoltaja lähtee miehiä pokaamaan? Ottaako sen lapsen mukaan vai miten?

Vai sekoitatko nyt yksinhuoltajuuden yhteishuoltajuuteen ja esimerkiksi vuoroviikkovanhemmuuteen?

Vierailija
94/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, en allekirjoita tätä väittämää!

Moni yh ei edes kerro olevansa yh vasta kuin treffeillä, ja sillonkin lopussa.

En etsi yh:ta, valitsen aina lapsettoman.

Ihmisillä on täysi vapaus valita, se että jättää kertomatta on myös vapaus, mutta todella hölmöä.

Vierailija
95/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ajalla se YKSINhuoltaja lähtee miehiä pokaamaan? Ottaako sen lapsen mukaan vai miten?

Vai sekoitatko nyt yksinhuoltajuuden yhteishuoltajuuteen ja esimerkiksi vuoroviikkovanhemmuuteen?

Jos lapsi on kouluikäinen tai jopa teini, pystyy hyvin olemaan treffien aikana yksin kotona. Sanaa "yksinhuoltaja" käytetään puhekielessä kaikista sinkkuvanhemmista, kun ei oikein muutakaan sopivaa sanaa ole. Jotkut sitten tarttuvat aina siihen ja ottavat kirjaimellisesti. Ehkä olisi parempi puhua sinkkuvanhemmista.

Vierailija
96/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsaoja ei siinä mielessä tosiaan ole, että minulle se komea miljonäärimies EI edustaisi korkeaa tasoa. Tämä siksi, että komea miljonääri todennäköisesti haluaa mukautuvan kumppanin ja haluaa kaiken menevän hänen ehdoillaan. Minulle sellainen ei ole haluttu ja tasokas mies. Ja jos komea miljonääri ei ole mielestäni kiinnostava persoona, hänen tasonsa niinikään laskee. Tai jos en koe häntä seksuaalisesti puoleensavetäväksi. Ja jos hän on oikeistolainen, hän tippuu nollatasolle. Minulle tasokas mies voisi olla hyvännäköinen kirjastonhoitaja, joka on kiinnostunut taiteista, kulttuuriharrastuksista ja on arvomaailmaltaan punavihreä, haluaa tasa-arvoisen suhteen ja tykkää huomioida kumppania.

Vierailija
97/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä koulutus, vakaa työtilanne ja omistusasunto. Lapsen kanssa eletään tosi hyvää arkea. Tehdään ihan normaaleja asioita, ja joskus käydään pikku reissussa, ja ainakin pari kertaa kuussa ulkona syömässä. Lapsi harrastaa, ja mulla on rahaa maksaa siitä. Meillä on terveysvakuutukset.

Minkäänlainen parisuhde tai säätö ei kiinnosta. En tarvitse ketään, enkä halua ketään sotkemaan meidän kuvioita. Olen todella onnellinen.

Ehkä pieni- ja keskituloiset yh:T ovat vailla parisuhdetta, jossa mies on provider

Vierailija
98/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä YH:ta pääsee helposti pökkäämään mutta pidempään suhteeseen ei järkevä mies moisen kanssa jää.

Mitä tarkoitat? Moni mies elää tyytyväisenä uusperheessä yh-naisen kanssa 

Vierailija
99/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen huomio, että osa yh-äideistä on itsellisiä, eli ovat tehneet lapsensa hedelmöityshoidoilla yksin alun perinkin. Kaikilla siis ei ole mitään exää, eroa tai parisuhdepettymystä siinä taustalla.

No tämä on hyvin harvinaista edelleen silti.

Vierailija
100/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naisille niin ylivoimaisen vaikeata pysyä poissa noista luuseri miehistä? On täällä maailmassa paljon kunnollisiakin miehiä jotka eivät eroa kun pulla on uunissa. Mutta pakko laittaa se käsi paskaan...

Luuletko että nämä naiset ovat itse niitä tavoiteltuja ja kunnollisia naisia?

En luule, mutta itsehän nää näköjään esittelevät olevansa jotain huippulaadukasta priimakamaa jolle kelpaa vain paras mies. Sitten kuitenkin ovat sinkkuja verukkeella koska "miehet on kaikki paskoja" tai heillä on joku kehitysma alainen ulkkari "ei suomessa ole komeita miehiä, mun nappisilmä ali mustafa/musa mahmoud on paljon parempi kuin rumat suomijuntit".

Ihan pistää raivoksi tuollaiset vitun🤡🤡🤡naiset. Sitten ne vielä tyhjästä alkavat aina dissaamaan munlaisia miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme