Mistä tulee luulo, että yh-äidille kelpaa kuka vaan?
Olen itse yh-äiti, ja tunnen paljon muitakin, eikä meille kelpaa oikein kukaan. Me ei todellakaan haluta mitään säätöjä ja epävakaita suhteita elämäämme, eikä meillä ole aikaa minkäänlaisen pelleilyyn. Yhdenkään tuntemani yh-äidin elämästä ei puutu miestä, ja monet ovat todella tyytyväisiä siihen, ettei tarvitse sellaista nurkissaan katsella, minä mukaan lukien. Välillä huomaan, että muhun suhtaudutaan jonain epätoivoisena miehenkipeänä säälittävänä reppanana, kun itse taas usein säälin parisuhteessa olevia naisia. Monet miehet eivät ole kovinkaan hyviä kumppaneita tai vanhempia.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä koulutus, vakaa työtilanne ja omistusasunto. Lapsen kanssa eletään tosi hyvää arkea. Tehdään ihan normaaleja asioita, ja joskus käydään pikku reissussa, ja ainakin pari kertaa kuussa ulkona syömässä. Lapsi harrastaa, ja mulla on rahaa maksaa siitä. Meillä on terveysvakuutukset.
Minkäänlainen parisuhde tai säätö ei kiinnosta. En tarvitse ketään, enkä halua ketään sotkemaan meidän kuvioita. Olen todella onnellinen.
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin parisuhdehellyys ja -seksi?
Sitäkö saisi torvelolta, joka luulee yh:n olevan iloinen, kun saa laarinpohjimmaisen itselleen parisuhteeseen?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aivan oikein suurin osa suomalaisista on nykyään päästään sekaisin ja kumppania ei kannata ottaa
Te hullut miehet voisitte käyttää teepaitaa jossa lukee ÄO<70 ja INCEL.
Toki huomaahan se hyvin äkkiä miehestä muutenkin. Esim. siitä, ettei sille passaa treffit kahvilassa ja ettei se edes ilmannu paikalle kun se on kyyryssä nurkassa eikä pääse sieltä pois.
Mies punastelee nurkassa ja tuijottaa, mutta ei saa sanottua sanaakaan 🥵
Ei mua kiinnosta tippaakaan fyysinen kanssakäyminen, jos sen hinta on se, että tulee jatkuvasti kohdelluksi huonosti. Aivan helppo elää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulla on sellainen kokemus, että yh-/vuoroviikkoisät etsivät naista, joka alkaisi äitipuoleksi heidän lapsilleen ja jakavat kustannuksia.
Se on ihan kamala yhtälö koska yleensä eron syy on ollut miehen selkärangattomuus. Eivät luovu lapsesta, mutta eivät myöskään halua tätä hoitaa. Lapsi tulee ikävästi sinkkuilun tielle. Vievät omalle äidilleen hoitoon iskäviikoilla jotta itse voivat mennä ruinaamaan pilua baariin, mutta sitten kun mummokin jo sanoo että tänne et tuo enää hoitoon, niin mies etsii uutta hoitajaa jota voisi ajallisesti tehokkaasti myös nussia. Käy sääliksi lapsen äiti joka joutunut sietämään huonoa lapsen isää, käy sääliksi jos joku uusi nainen erehtyy siihen vieraan lapsen ilmaishoitajan rooliin, ja kaikista eniten säälittää lapsi jonka isä päätti olla lapamato.
Monille naisille on kelvannut luonteeltaan ihan kamala mies joka on väkivaltainen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Yh on ainakin kerran osoittanut todistetusti täydellistä harkintakyvyttömyyttä elämässään niin siksi itse odotan sitä oikeaa miestä parisuhteessa jonka kanssa perustan perheen.
N 22
Tuolla logiikalla kukaan ei voisi ryhtyä parisuhteeseen. Itse olen jäänyt leskeksi, enkä kutsuisi sitä täydelliseksi harkintakyvyttömyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Monille naisille on kelvannut luonteeltaan ihan kamala mies joka on väkivaltainen alkoholisti.
Ei taatusti olisi kelvannut jos olisi ollut sitä silloin kun parisuhteeseen ryhdyttiin. Onko miehille tosiaan tuntematon konsepti että ihmiset muuttuu eikä vain maailma meidän ympärillämme? Joskus hyvällä tavalla, joskus huonolla. Sairastutaan mt-ongelmiin, alkoholismiin tms. ja se tuhoaa kaiken sen hyvän. Silloin ainoa oikea ratkaisu on ero.
Sun jos jonkun pitäisi tietää, et sinäkään tuollaisena katkerana olmina ole äitisi vaginasta tänne putkahtanut.
No eikös se ole sitten ihan win win tilanne kun eihän ne yh:tkaan ole sitä halutuinta naismateriaalia? Miehen virka niissä kuvioissa ei ole ihan helpoimmasta päästä. Kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulla on sellainen kokemus, että yh-/vuoroviikkoisät etsivät naista, joka alkaisi äitipuoleksi heidän lapsilleen ja jakavat kustannuksia.
Se on ihan kamala yhtälö koska yleensä eron syy on ollut miehen selkärangattomuus. Eivät luovu lapsesta, mutta eivät myöskään halua tätä hoitaa. Lapsi tulee ikävästi sinkkuilun tielle. Vievät omalle äidilleen hoitoon iskäviikoilla jotta itse voivat mennä ruinaamaan pilua baariin, mutta sitten kun mummokin jo sanoo että tänne et tuo enää hoitoon, niin mies etsii uutta hoitajaa jota voisi ajallisesti tehokkaasti myös nussia. Käy sääliksi lapsen äiti joka joutunut sietämään huonoa lapsen isää, käy sääliksi jos joku uusi nainen erehtyy siihen vieraan lapsen ilmaishoitajan rooliin, ja kaikista eniten säälittää lapsi jonka isä päätti olla lapamato.
Hyvä analyysi. Jos se yh-/vuoroviikkoisä etsisi itselleen kumppania, niin ei hän niin kovin innoissaan olisi tyrkyttämässä lapsiaan naisystävälle hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole sitten ihan win win tilanne kun eihän ne yh:tkaan ole sitä halutuinta naismateriaalia? Miehen virka niissä kuvioissa ei ole ihan helpoimmasta päästä. Kokemuksesta.
Mitä tarkoitat?
Yh-äidit valitsevat itselleen kumppanin ensisijaisesti sillä periaatteella, että "kuka olisi sopiva isäpuoli mun lapselle", ennemmin kuin että "keneen miehen tunnen romanttisia tunteita".
Niitäkin naisia/miehiä on joille kelpaa alkoholisti, vastuuton, epäluotettava jne...
Vierailija kirjoitti:
Yh-äidit valitsevat itselleen kumppanin ensisijaisesti sillä periaatteella, että "kuka olisi sopiva isäpuoli mun lapselle", ennemmin kuin että "keneen miehen tunnen romanttisia tunteita".
En mä ainakaan. Mä vastaan lapsestani itse, ja todennäköisesti enemmän ongelmaksi muodostuisi se, ettei mies saisi meidän perheessä oikein mitään roolia, kun ei meidän elämässä ole tilaa tai tarvetta kenellekään ylimääräiselle. En halua lapselle mitään isäpuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin selkärangatonta ihmistä ei ole olemassa. Toinen jos isä päättää olla lapamato, on hänen oikea osoite psykiatrian poliklinikka.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy vaikka yh kunhan saan popattua cherryni
Mutta miksi sä puhut siitä, mikä sulle käy, kun tässä oli kyse siitä, mikä sille yh-äidille käy?