Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee luulo, että yh-äidille kelpaa kuka vaan?

Vierailija
12.01.2026 |

Olen itse yh-äiti, ja tunnen paljon muitakin, eikä meille kelpaa oikein kukaan. Me ei todellakaan haluta mitään säätöjä ja epävakaita suhteita elämäämme, eikä meillä ole aikaa minkäänlaisen pelleilyyn. Yhdenkään tuntemani yh-äidin elämästä ei puutu miestä, ja monet ovat todella tyytyväisiä siihen, ettei tarvitse sellaista nurkissaan katsella, minä mukaan lukien. Välillä huomaan, että muhun suhtaudutaan jonain epätoivoisena miehenkipeänä säälittävänä reppanana, kun itse taas usein säälin parisuhteessa olevia naisia. Monet miehet eivät ole kovinkaan hyviä kumppaneita tai vanhempia.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo YH-äitien stereotypisointi johtuu sinkkumiesten lapsivastaisuudesta. Jopa sinkkumies voi loogisesti järjellä ymmärtää, että jos naisella on lapsia, hän ei silloin voi toimia aikuisen miehen äitinä ja lasten tarpeet menevät aina hänen edelleen.

Sen sijaan oikeassa maailmassa yh-äideillä ei ole mitään pakonomaista tarvetta saada miestä elämäänsä. Yksilöllistä, ja korreloi varmaankin jonkin verran tulotason sun muun sosioekonomisen tilanteen mukaan. Itse isotuloisena en tarvitsisi miestä mihinkään jos eroaisin ydinperheestä, enkä kovin helposti sellaista vaivoiksi ottaisi.

Vierailija
42/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olettaisin just toisin päin, että yh-äidillä olis aika tarkat kriteerit puolisolle. Ainakin jos on pienten lasten yh-äiti niin siitä uudesta kumppanistahan tulisi väkisinkin osa lapsen elämää. Ei siihen ketä tahansa hullua oteta. Toisaalta ei myöskään halua että lapsi joutuisi kärsimään vaihtuvista kumppaneista, joten kumppanin pitäisi olla hyvä, luotettava ja pysyvä ja tulla toimeen lasten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia välttelen suomalaisia naisia kuin ruttoa.

Onneksi matkustelen työn puolesta paljon, joten ei ole ongelma löytää tasokkaita naisia.

Siis välttelet suomalaisia naisia, koska täällä yksinhuoltajien ei ole pakko olla miesten kanssa, jos eivät halua? Että olisi parempi, että olisivat miesten kanssa pakosta, vaikka eivät haluakaan? Sekö olisi miehille kiva?

Sen takia välttelen koska yksinhuoltajakin täällä luulee että on varaa valita.

Vierailija
44/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on naisille niin ylivoimaisen vaikeata pysyä poissa noista luuseri miehistä? On täällä maailmassa paljon kunnollisiakin miehiä jotka eivät eroa kun pulla on uunissa. Mutta pakko laittaa se käsi paskaan...

Vierailija
45/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä YH:ta pääsee helposti pökkäämään mutta pidempään suhteeseen ei järkevä mies moisen kanssa jää.

Vierailija
46/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naisille niin ylivoimaisen vaikeata pysyä poissa noista luuseri miehistä? On täällä maailmassa paljon kunnollisiakin miehiä jotka eivät eroa kun pulla on uunissa. Mutta pakko laittaa se käsi paskaan...

Miksi se on miehille niin ylivoimaisen vaikeaa olla olematta se käsipaska?

Vierailija
47/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen yleistys ja mutkat suoriksi, kirjoituksesta ei saa muuta kuvaa kuin että olet katkera feministi tai lebiaani.

Itse kyllä olen sitä mieltä että jos mies saa valita, niin hän ottaa lapsettoman sinkun, eikä ala pistämään aikaa yh-mamman säätämiseen ja aikatauluihin. Samaa mieltä oltiin kavereiden kesken. (Seurassa oli jopa muutama nainen, samaa mieltä.)

Varmasti asiaan vaikuttaa ikä ja paikkakunta.

Niin kauan kun on mistä valita, yh ei ole mikään saalis. Ja varsinkin jos on nainen jolla lapsia monen eri miehen kanssa, sitten ollaan jo red flag puolella. Ei kannata lähteä siihen sekoiluun.

Mutta kukaan ei pakota sinua suhteeseen miehen kanssa, kuulostaa siltä että sinulle paras olisi toinen yh-mamma, voitte sitten keskenänne parjata miten huono paikka maailma on nykyisin kun miehet luulee että olette epätoivoisia.

Vierailija
48/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä YH:ta pääsee helposti pökkäämään mutta pidempään suhteeseen ei järkevä mies moisen kanssa jää.

Missä välissä sitä pääsee pökkäämään? Ei se kerkeä.

Ihan vakavasti puhuen miksi ihmeessä yh haluaisi todennäköisemmin seksiä ihan kenen tahansa kanssa kuin joku muu?

Vierailija
49/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä sen miehen pitäisi olla tavarastaan tarkka, ettei laista vastuusta ja siitä lapsia, joiden elämässä ei sitten kuitenkaan jaksakaan olla. Jännästi se on sen naisen vika sitten aina."

Niin, tuota koko yhäri ongelmaahan ei olisi jos naiset valitsisivat vain kunnollisia miehiä. Onko tämä väite totta vai väärä?

Vierailija
50/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys ja mutkat suoriksi, kirjoituksesta ei saa muuta kuvaa kuin että olet katkera feministi tai lebiaani.

Itse kyllä olen sitä mieltä että jos mies saa valita, niin hän ottaa lapsettoman sinkun, eikä ala pistämään aikaa yh-mamman säätämiseen ja aikatauluihin. Samaa mieltä oltiin kavereiden kesken. (Seurassa oli jopa muutama nainen, samaa mieltä.)

Varmasti asiaan vaikuttaa ikä ja paikkakunta.

Niin kauan kun on mistä valita, yh ei ole mikään saalis. Ja varsinkin jos on nainen jolla lapsia monen eri miehen kanssa, sitten ollaan jo red flag puolella. Ei kannata lähteä siihen sekoiluun.

Mutta kukaan ei pakota sinua suhteeseen miehen kanssa, kuulostaa siltä että sinulle paras olisi toinen yh-mamma, voitte sitten keskenänne parjata miten huono paikka maailma on nykyisin kun miehet luulee että olette epätoivoisia.

Kirjoitat siitä, kenelle yh kelpaa. Se ei ole tämän ketjun aihe. Aihe on se, kuka kelpaa yh-äidille.

Mua ei kiinnosta tippaakaan, kenelle mä kelpaisin.

Vierailija
51/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt siis niin, että naisen pitää aina muistaa olevansa alinta kastia, jos hänellä ei ole miestä. Ihan sama, onko yksinhuoltaja vai ei, mutta ei kannata nirsoilla, kenen tahansa pitää kelvata. Sitten kun ottaa sen kenen tahansa, ja tekee sen kanssa lapsen, ja mies onkin ihan parisuhteeseen ja vanhemmaksi sopimaton, voidaan yhdessä todeta, että nainen on idiootti, kun otti kumppanikseen vastuuttoman ukon. Erohan siitä tulee (naisen vika tietenkin), koska oli niin typerä, että valitsi väärän miehen. Ja sitten nainen vasta onkin pohjasakkaa, säälittävä yh.

Miten tässä pelissä voisi voittaa?

No tietenkin lakkaamalla pelaamasta sitä, ja tekemällä sellaisia elämänvalintoja, joista tulee oikeasti onnelliseksi.

Ei nainen ole alinta kastia ilman miestä, eikä mies ilman naista. Jokainen toimii omilla resursseillaan (henkiset ja materialistiset). Parisuhteessa on kyse resurssien jakamisesta ja jokaisella on omat kriteerinsä millä ehdoin omiansa jakaa. Näistä sitten säädetään paras mahdollinen kokonaisuus, johon molemmat osapuolet suostuvat. 

Joskus yhdessäelo huonolla "sopimuksella" on parempi kuin yksinelo, usein ei kuitenkaan kannata tyytyä sellaiseen, vaikka se aluksi näyttäisikin paremmalta.  

Vierailija
52/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä sen miehen pitäisi olla tavarastaan tarkka, ettei laista vastuusta ja siitä lapsia, joiden elämässä ei sitten kuitenkaan jaksakaan olla. Jännästi se on sen naisen vika sitten aina."

Niin, tuota koko yhäri ongelmaahan ei olisi jos naiset valitsisivat vain kunnollisia miehiä. Onko tämä väite totta vai väärä?

Onko miehillä mitään osuutta asiaan tai vastuuta tässä?

Onko kunnollisia miehiä riittävästi kaikille?

Vierailija
53/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan niin luule, miksi sellaista kuvittelet?

Vierailija
54/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo taas niin paljon, että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, ettei kukaan huoli yksinhuoltajaa parisuhteeseen. Ensinnäkin sehän ei pidä paikkaansa, mutta toisekseen tuntuu kyllä olevan monille ihan järkyttävän vaikeaa käsittää, ettei se kiinnosta meitä, kenelle me kelvataan. Kun me ei eletä sen mukaan, haluaako joku mies nyt olla meidän kanssa vai ei, me ollaan tehty ihan itse oma elämämme hyväksi, eikä kaivata ketään. Ei meitä hetkauta suuntaan eikä toiseen, onko joku random-ukko sitä mieltä, että hän ei koske tikullakaan yhäriin. Mitä hittoa me sellaisella miehellä tehtäisiin?

Vierailija
55/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan usko että YH:ta on helppo saada esimerkiksi vakavaan suhteeseen - aika paljon menevät lapsi edellä. 

Mutta sellainen kokemus mulla poikamiesajoilta on että jos YH:lla on vapaailta, niin niitä ei ole liikaa ja YH:lla saattaa hyvinkin olla kiinnostus päästä vähän purkamaan paineita. 

Siksi melkeinpä helpoin yhden illan hoito on vähän hoitamattoman näköiseksi päässyt pikkuisen pyöreä YH, joka on naisseurassa vielä puoliltaöin. En sano että ne mitnkään jymäytettäviä on, omilla ehdoillan toimivat ja tietävät mitä tekevät. 

YH.n kanssa minulla on joskus opiskeluaikoina ollut myös ns FWB-suhde. Opiskelin kovasti enkä ehtinyt yöhön, mutta naapurin milffi kertoi aina kun hän oli yksin kotona ja minä poika kuuliaisesti kävin hoitamassa asian meidän molempien puolesta. Korostan vielä sitä että hän ei ollut "helppo" sillä tavalla että olisi ollut jotenkin jymäytettävissä, mutta tuollianen etäinen seksisuhde sopi hänelle mainiosti. Suhde loppui hänen aloitteestaan mutta valmistuin niitä aikoja ja talutin opiskelukaverin vihille. 

Vierailija
56/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia välttelen suomalaisia naisia kuin ruttoa.

Onneksi matkustelen työn puolesta paljon, joten ei ole ongelma löytää tasokkaita naisia.

Siis välttelet suomalaisia naisia, koska täällä yksinhuoltajien ei ole pakko olla miesten kanssa, jos eivät halua? Että olisi parempi, että olisivat miesten kanssa pakosta, vaikka eivät haluakaan? Sekö olisi miehille kiva?

Sen takia välttelen koska yksinhuoltajakin täällä luulee että on varaa valita.

Sun lähtökohta on se, että naiselle on aina parempi olla miehen kanssa kuin ilman. Se ei pidä paikkaansa. Ja miksi mä haluaisin olla miehen kanssa, joka ajattelee musta noin? Mitä tekeisin tuollaisella? Ei mun elämästä puutu mitään, ja kaikkein vähiten tuota settiä.

Vierailija
57/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä saatte mitä tilaatte. Olen kunnollisena miehiä useasti saanut halveksuntaa ja vi ttuilua ihan rändömisti suomalaisilta naisilta. 

Vierailija
58/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä saatte mitä tilaatte. Olen kunnollisena miehiä useasti saanut halveksuntaa ja vi ttuilua ihan rändömisti suomalaisilta naisilta. 

No, siitä voi katkeroitua tai sitten ottaa elämänsä omiin käsinsä. Naiset pystyy siihen. Ei me tarvita miehiä mihinkään välttämättä. Eikä miestenkään kannattaisi rakentaa elämäänsä sen varaan, että on pakko kelvata jollekin ennen kuin voi olla onnellinen.

Vierailija
59/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle ei kelpaa yh-äiti, entäs sitten? Jokainen voi yrittää saada sellaisen kumppanin kuin haluaa

Vierailija
60/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti miehelle on terveellisintä ja paras olla suhteessa naisen kanssa naisella taas ilman miestä. Yh äidillä on ollut jo mies ja ehkä perhe,hänellä on lapsi. Mihin hän enää miestä tarvitsee? Korkeintaan seksiin silloin tällöin mutta lisäarvoa elämään ei mies enää tuo. Tämän tietävät miehetkin ja siksi yh- äitejä haukutaan. He ovat pois siitä naispopulaatiosta jonka miehet kuvittelevat olevan heitä varten ja joiden he kuvittelevat kilpailevan suosiostaan. Siksi heidän olemassaolonsa harmittaa miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi