Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (246)

Vierailija
141/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainnin seuranta on hyvä juuri tuohon, että osaa arvioida, milloin toinen on kotona. Meillä mies saattaa tulla 1-4 tunnin matkan päästä ja katson sijainnin, jotta osaan arvioida, milloin on hyvä laittaa ruokaa tai kahvia. Teen töitä kotona, joten en halua työaikana turhia ilmoituspuheluita. Viestit on toki ok, mutta ainakaan itse en ala touhuamaan ajon aikana puhelimen kanssa, vaan jaan mieluummin sijaintini. 

Vierailija
142/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärra edes tässä ketjussa mainittuja "missä olet?" soittoja. Jos kysymyksellä on joku oikea funktio, niin sen voi laittaa jo alkuperäiseen kysymykseen ts "jos käyt kaupassa, voitko tuoda x?", "haluan lämmittää saunan, monelta ehtisit sinne" jne.

No itse koen, että seuranta-appi helpottaa näissä. Jos näen, että puoliso on ajamassa, niin teidän ettei se lue viestejä. Jos se on ajanut jo kaupan ohi, niin on turha soittaa enää jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä koko perhellä, siis vanhemmat ja aikuiset lapset. Pidän sovellusta kätevänä ja sen käytössä on paljon hyötyjä. En koe kenenkään kyttäävän ketään. Valvontakameratkin meiltä löytyy, mutta vain ulkoa. 

Mulle tämä olisi ahdistavaa, kyttäämistä ja kontrolloivaa. Me ei jaeta miehen kanssa sijaintimme eikä jakaa sijaintia myöskään teini-ikäinen poikamme. 

Me keskustelemme ja luotamme toistemme sanomisiin. 

Vierailija
144/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän 2piippunen juttu. 

On oikein hyvä, että eletään kumpikin osaltaan niin avointa ja rehellistä elämää, ettei ole ongelma, jos toinen näkee missä kulkee.

Toisaalta - mistä kumpuaa tarve olla koko ajan tietoinen toisen liikkeistä? Perustuuko luottamuspulaan? Vai onko kyse esim. heikosta terveydentilasta, jolloin epäilyksen herätessä voi mennä tarkistamaan tilanteen?

Varmasti lukemattomiakin muita esimerkkejä, mutta tuollaisen sovelluksen käytön "terveellisyys" tapauskohtaista.

Ja millaisen riidan aiheuttaakaan, jos toinen yhtäkkiä laittaa seurantamahdollisuuden pois päältä?

Vierailija
145/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä koko perhellä, siis vanhemmat ja aikuiset lapset. Pidän sovellusta kätevänä ja sen käytössä on paljon hyötyjä. En koe kenenkään kyttäävän ketään. Valvontakameratkin meiltä löytyy, mutta vain ulkoa. 

Mulle tämä olisi ahdistavaa, kyttäämistä ja kontrolloivaa. Me ei jaeta miehen kanssa sijaintimme eikä jakaa sijaintia myöskään teini-ikäinen poikamme. 

Hei arvaa mitä? Mekin luotamme ja keskustelemme. Ja sit meillä on myös keskinäinen seuranta 😁

Vierailija
146/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole jokaisen pariskunnan oma asia? Mitä vi**ua se Sinulle  kuuluu?

Vierailija
147/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö väität, ettei kukaan paikkasijaintia käyttävä kysyisi, missä olit ja miksi, kun näin sinut kulkevan paikassa, joka ei ollut kauppa, koulu, työpaikka tai niiden välinen alue? Tasan tarkkaan kysyisi, jos kerran on niin tärkeää tietää koko ajan toisen sijainti. 

No en minä ole kysellyt. Mutta toki se voisi kysyä. Ja sitten siihen kysymykseen voisi vastata haluamallaan tavalla, esim että olin siellä ja siellä tekemässä sitä tai tuota. Tai voisi sanoa, että enpä kerrokaan, on mun oma juttu, eikä kuulu sulle.

Miksi olisi tarvetta kysyä? Kyllä meillä ainakin oma-aloitteisesti parisuhteessa kerrotaan, että minne ollaan menossa (ilmoitusluontoisesti), ettei toisen tarvitse ihmetellä miksi toista ei kuulu töiden jälkeen kotiin. Eikä meillä ainakaan ole mitään salaisia menoja. Mitä ihmettä nämä salaiset menot edes olisivat, joista ei toiselle voi ilmoittaa?

Vierailija
148/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua aìnakaan haittaa jos puoliso tietää missä olen. 

Digitaalinen väkivalta on henkistä väkivaltaa.

Hyvä että ei haittaa jakaa, mutta miksi se pitää jakaa alunperinkin? Miksi ei voi luottaa puolisoon?

Vierailija
149/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla on seuranta parhaillaan :D Lähti hakemaan noutoruokaa, ja nyt mä näen, että voin alkaa kattaa pöytää, koska on tulossa lähiliikenneympyrässä :D

Vierailija
150/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei arvaa mitä? Mekin luotamme ja keskustelemme. Ja sit meillä on myös keskinäinen seuranta 😁

Miksi?

Kontrollin tarvetta?

Vierailija
151/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Kontrollin tarvetta?

No onhan tässä vastailtu jo vaikka kuinka monta sivua. Koen sen käytännöllisenä mm ruoan suunnittelun, kauppakäyntien ym käytännön asioiden osalta. On kiva, ettei tarvi yöllä nousta sängystä katsomaan, onko toinen tullut yömenoilta kotiin. En minä koe tässä mitään kontrolloivaa puolin tai toisin. Pelkkiä hyötyjä. Jos sinä et tällaista halua, niin sinulla on onneksi mahdollisuus kieltäytyä. 

Vierailija
152/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta tulee kyllä mieleen joku kehyskunnan talopelto, jossa identtisissä pakettitaloissa, kaikilla sama sähköauto ja sama trampoliini samassa kohtaa pihaa, asuu palkoihmisperheitä kuin jossain Truman Show'ssa, aina hymyileväisinä - ei mitään salattavaa toisiltaan, ei valtiolta tai tuotantoyhtiöltä. Aktiivisen, paljon konsulttikeikkaa ja triathlontreenejä sisältäneen päivän jälkeen menevät yöksi hästensiinsä ja kytkevät ohimoliittymästä johdon taas latauspisteeseen seuraavaa aurinkoista päivää varten. 

Vierailija
153/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ne, ketkä eivät ole törmänneet mustasukkaisiin, kontrolloiviin ihmisiin, eivät ymmärrä äpin kritisointia.

Mutta kun tuntee ihmisen, joka on päälle päin normaali, mutta joka todellisuudessa kontrolloi uuden avovaimonsa tekemisiä ja rajoittaa tämän sosiaalista kanssakäymistä entisten ystävien ja suvun kanssa, tietää apin haittapuolet.

Normaalien ihmisten käytössä siis ihan kätevä, mutta sairaan ihmisen käytössä sairasta.

:::::::::::::

Juurikin näin!

Vierailija
154/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta tulee kyllä mieleen joku kehyskunnan talopelto, jossa identtisissä pakettitaloissa, kaikilla sama sähköauto ja sama trampoliini samassa kohtaa pihaa, asuu palkoihmisperheitä kuin jossain Truman Show'ssa, aina hymyileväisinä - ei mitään salattavaa toisiltaan, ei valtiolta tai tuotantoyhtiöltä. Aktiivisen, paljon konsulttikeikkaa ja triathlontreenejä sisältäneen päivän jälkeen menevät yöksi hästensiinsä ja kytkevät ohimoliittymästä johdon taas latauspisteeseen seuraavaa aurinkoista päivää varten. 

Oudoimpi skenaario minusta on se, missä oma liikehdintä on niin salattavaa tai hämärää, että se jakaminen ahdistaa. Mutta tapansa mukaan jokainen, eipä tuo minulle kuulu. Kai muuten tiesitte, että puhelimissanne on tallentava seuranta, mikäli ette ole sitä erikseen kieltänyt? Loki liikkeistänne tallentuu sinne koko ajan ja ties minne sitä sieltä lähetetään. 

Vierailija
155/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalisen väkivallan muodot voivat olla vaikeasti tunnistettavia, eikä kokija välttämättä tiedosta itse kokevansa digitaalista väkivaltaa. 

Väkivaltaa käyttävä voi syyttää toista käyttäytymisestään ja perustella omaa toimintaansa, kuten viestien lukemista, sijainnin paikantamista tai teknologian käytön kontrollointia, kokijan suojelemisella ja oikeudellaan tietää kaikki asiat läheisensä elämästä. 

Kenelläkään ei ole kuitenkaan velvollisuutta jakaa omien viestintäkanaviensa tietoja toiselle

Vierailija
156/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole appeja enkä tiedä muitakaan pariskuntia joilla olisi. Soitetaan/laitetaan viestiä jos on tarve tietää missä toinen menee. 

Vierailija
157/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudoimpi skenaario minusta on se, missä oma liikehdintä on niin salattavaa tai hämärää, että se jakaminen ahdistaa. Mutta tapansa mukaan jokainen, eipä tuo minulle kuulu. Kai muuten tiesitte, että puhelimissanne on tallentava seuranta, mikäli ette ole sitä erikseen kieltänyt? Loki liikkeistänne tallentuu sinne koko ajan ja ties minne sitä sieltä lähetetää

Totta kai. Vielä kun vakuutusyhtiöt saa terveystiedot suoraan jengin sormuksista - elleivät jo saa - niin päästään vakuutuksetkin hinnoittelemaan kunnolla. Pankkilainastakin voidaan todeta, että et sä nyt saa uutta kämppää, kun tilastollisesti kuolet kohta johonkin piilevään sairauteesi, josta et itse vielä tiedä, mutts me jo tiedetään. Eteenpäin Kiinan kommunistisen puolueen viitoittamalla ja ennen kaikkea valvomalla tiellä!

Vierailija
158/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin oli lapsilla pienempänä koska joskus puhelin tippui ulos eikä meinannut löytyä. Sitten teinit seurasi toisiaan snapissa ja tekivät jonkun perheryhmän mihin puoliso kans liittyi. Näkevät toistensa sijainnin puolin ja toisin ja on kätevä just harrastuskyyditysten suhteen. 

Itse en tuossa ole, en nää muiden sijainteja. Mun puolesta mut saisi siihen laittaa, mut en oo kovin kiinnostunut niitä kattelee, nii  en ainakaan vielä oo mukana.

Tosin tiedän puolisoni pin koodin ja salasanat ja hän mun, en ole ikinä katsonut mitään niillä koska luotan. 

Meillä kaikki kertoo minne menee ja milloin about tulee, joten harvemmin kukaan taitaa noita seurata. Paitsi teinit toisiaan.

Vierailija
159/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta panoptikonin kannalta saada porukka oikein omaehtoisesti innolla mukaan. 

Vierailija
160/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin yksin metsään niin sijainnin jakaminen olisi järkevää, mutta en liiku metsässä yksin. Muuten en keksi syytä, joka helpottaisi elämäämme mitenkään. Asun sen verran isossa kaupungissa enkä liiku öisin missään, joten sairauskohtauksenikin ehtisi huomata kymmenet ihmiset ennen kuin puoliso tajuaisi ruveta kaipailemaan ja paikantamaan. Jos haluan tietää, laitanko hänelle jo lautasen ruokapöydälle niin soitan ja hän puhelimeensa vastaa kuulokkeita ajaessa käyttäen. Tai sitten ei vastaa ja joudun pohtimaan laitanko lautasen vai annanko vielä kaapissa odottaa.