Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (240)

Vierailija
101/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä lähden pitkälle lenkille, avaan appiksen josta puoliso näkee sijaintini. Tai siis käytännössä puhelimeni sijainnin. Sikäli kätevää, että jos saan lenkillä sairauskohtauksen, voin luottaa siihen että apu löytää nopeasti perille. Olettaen siis, että puolisoa kiinnostaa...

Samoin.

Mulla on tapana kiipeillä viereisille vuorille milloin mitäkin soraista kinttupolkua pitkin, ja luiden rikkoutuminen on aina potentiaalinen mahdollisuus.

Toimii myös toiseen suuntaan kun ollaan matkoilla aiemmin tuntemattomassa kaupungissa ja rouva lähtee nuuhkimaan paikkoja omin päin: rouva pistää sijainnin päälle että minä osaan tulla noutamaan kun hän (tapansa mukaan) eksyy eikä löydä takaisin hotellille.

Mutta että olisi koko ajan? Ehei...

Vierailija
102/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seuranta käytössä koko perheen kesken (puoliso, aikuiset lapset) ja paljon hyötyjä tästä on ollut.  Näen heti vilkaisulla, mihin aikaan joku on tulossa kotiin, tai onko joku jo tullut yömenoilta kotiin. Unohtuneet puhelimet myös helppo paikantaa. Minulle tällä ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa, vaan käytännöllisyyden. En vain keksi mitään syytä, miksi sijaintini ei voisi olla nähtävillä. 

Asuvatko aikuiset lapset lapsuudenkodissaan? En olisi kyllä ikinä antanut äidilleni tuota mahdollisuutta. 

Osa omillaan, osa kotona. Ymmärsin, että on nykynuorille ihan normaali käytäntö, että tiedetään toisen sijainti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seuranta käytössä koko perheen kesken (puoliso, aikuiset lapset) ja paljon hyötyjä tästä on ollut.  Näen heti vilkaisulla, mihin aikaan joku on tulossa kotiin, tai onko joku jo tullut yömenoilta kotiin. Unohtuneet puhelimet myös helppo paikantaa. Minulle tällä ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa, vaan käytännöllisyyden. En vain keksi mitään syytä, miksi sijaintini ei voisi olla nähtävillä. 

Kontrolloiva, omistushaluinen puoliso.

Nykyajan muotisana narsistiksi haukkumisen ym. ohella. Kontrolloivista ja omistushaluisista kavereista taas ei puhuta tarpeeksi. Se koetaan hyvänä asiana, että kaveri kyttää, estää kasvamasta ihmisenä tai vaatii vastaamaan viesteihin lyhyen ajan sisällä.

Vierailija
104/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä lähden pitkälle lenkille, avaan appiksen josta puoliso näkee sijaintini. Tai siis käytännössä puhelimeni sijainnin. Sikäli kätevää, että jos saan lenkillä sairauskohtauksen, voin luottaa siihen että apu löytää nopeasti perille. Olettaen siis, että puolisoa kiinnostaa...

Eikö avunsaantia varten ole 112 sovellus josta sijaintisi näkyy...

Vierailija
105/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvatko aikuiset lapset lapsuudenkodissaan? En olisi kyllä ikinä antanut äidilleni tuota mahdollisuutta. 

Osa omillaan, osa kotona. Ymmärsin, että on nykynuorille ihan normaali käytäntö, että tiedetään toisen sijainti. 

Nykynuoret toisensa, mutta se onkin eri asia kuin äiti seuraamassa. 

Vierailija
106/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdotti joskus että jakaisin whatsapin sijainnin, en suostunut koska on muutenkin hieman mustasukkaisuuteen taipuva. En esim itse seuraa miestäni instassa enkä välitä mitä tissiprofiileita tms sillä pyörii Facessa. Meillä on ovikamera liiketunnistimella, josta mies seuraa liikkeitäni kun on vaikka työmatkalla. Saattaa kommentoida jotain menemistäni, vaikkakin ihan positiiviseen/neutraaliin sävyyn, niin.... Kerran heitin muovikassin kameran päälle miehen poissaollessa. :P Onneksi kamerasta on nyt akku loppu, koska seurasi siitä myös (isojen) lasten menemisiä (liikaa).

Vierailija
107/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka, minäkö? Vai puolisoni, joka tätä ehdotti? Vai aikuinen lapsi, joka piti tätä hyvänä ideana? Kaikki meistä ovat nykytilanteeseen tyytyväisiä, joten on vaikea ymmärtää, miksi asia jotain av-heeboa kaivelee. Itse kannatan itsemääräämisoikeutta tässä(kin) asiassa. 

Sanoit ettet kykene keksimään mitään syytä miksi sijainti ei voisi olla nähtävillä. Kerroin sellaisen.

Vierailija
108/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perheen kesken käytössä, ei erillistä sovellusta vaan puhelimen kautta. Jos lapsi ei tulekaan vaikka koulusta kotiin pystyn näkemään sijainnista että kenellä kaverilla on. Näen myös vaikka milloin mies tulee kotiin töistä ja arvioimaan milloin ruoka voisi olla valmista. 

Alakoululainen lapseni jakaa myös joidenkin kavereiden kanssa sijaintia. 

Lapsi ei osaa laittaa viestiä "Meen Veetin luo"?

Osaa laittaa myös viestin tai jopa soittaa tarvittaessa, ei huolta. En vain halua tuollaisia viestejä jatkuvalla syötöllä puhelimeeni, enkä halua että lapsi käyttää puhelinta tuollaiseen. Aikuisetkin ovat varmaan huomanneet, että  kun lähtee tekemään puhelimella jotain asiaa a niin sitä tuppaa joskus jäämään jumittamaan siihen puhelimelle tekemään ihan muita asioita. Vaikka on mahdollista tarkistaa toisen sijainti, se ei tarkoita että sitä sijaintia kytätään jatkuvasti. Auttaa myös kadonneen puhelimen etsinnässä.

Vierailija
109/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan muotisana narsistiksi haukkumisen ym. ohella. Kontrolloivista ja omistushaluisista kavereista taas ei puhuta tarpeeksi. Se koetaan hyvänä asiana, että kaveri kyttää, estää kasvamasta ihmisenä tai vaatii vastaamaan viesteihin lyhyen ajan sisällä.

Ei koeta. Älä jauha tyhmää paskaa. Ei kukaan noin ajattele.

Vierailija
110/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä on ongelma. En osaisi olla ilman., on super kätevää vilkaista missä perheenjäsenet kulloinkin menevät. Tosin en ole kertonut kenenkään pällistetltäväksi tätä keskinäistä seurantaa, enkä ole kiinnostunut jos se on jonkun tutun mielestä sairasta. Ihan vapaasti saa olla sitä mieltä. 

Vierailija
111/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse kyylä, kun noin pillastut.

Vierailija
112/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että valvontakamerat häiritsee lähinnä sellaisia ihmisiä, joilla on (ilmeisesti) jotain salattavaa. Omassa tuttavapiirissä ja työpaikalla ihan arkipäivää, että kotona murtohälytysjärjestelmä, johon sisältyy myös valvontakamerat. Tai sitten valvontakamerat hankittu lemmikkejä varten kun ollaan töissä tai matkoilla. Ihan jutellaan välillä kokemuksestakin eri kameroista ja suositellaan niitä toisillemme. Nämä voivat myös ilmoittaa suoraan puhelimeen, jos kotona hälyttää esim. palovaroitin.

Sijainnin jakoa en sijaan itse käytä tai koe tarpeelliseksi. En toisaalta ole jäänyt pohtimaan tai vaivaamaan päätäni sillä, jos joku haluaa niitä käyttää.

Vierailija
113/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän minunkin vanhemmat pärjäs aikanaan kun joka talossa ei ollut edes puhelinta? Eivät tienneet missä olin, joakua tulin aikaisemmin, joskua myöhemmin. Luottivat siihem, että kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

Hölmö, pärjäsi ne sun vanhemmat kokonaan ilman kännykkääkin ja senkin olet ottanut kuitenkin käyttöön. Sijainnin jako on hyvä teknologinen kehitys siinä missä kännykkäkin normaalissa perheessä, jossa ei ole mitään ongelmia. Tää vauva palsta on lähinnä täynnä ongelmaisia, eronneita tai kohta eroavia kyynisiä ihmisiä, joille nousee karvat pystyyn helposti. 

Mitä ihmeen erityistä yksityisyyttä pitää korostaa ja  kaivata jos oikeasti rakastat ja olet sitoutunut puolisoosi. Jos minulle käy jotain niinbtiedän että puolison on helpompi selvittää mitä on käynyt kun olen sijaintini jakanut

Vierailija
114/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ne, ketkä eivät ole törmänneet mustasukkaisiin, kontrolloiviin ihmisiin, eivät ymmärrä äpin kritisointia.

Mutta kun tuntee ihmisen, joka on päälle päin normaali, mutta joka todellisuudessa kontrolloi uuden avovaimonsa tekemisiä ja rajoittaa tämän sosiaalista kanssakäymistä entisten ystävien ja suvun kanssa, tietää apin haittapuolet.

Normaalien ihmisten käytössä siis ihan kätevä, mutta sairaan ihmisen käytössä sairasta.

Vierailija
115/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä nykyajan menoa. Koko ajan pitää olla tieto siitä kuka on missäkin ja mitä tekemässä, mitään rauhaa ei ole enää ei vanhemmilla eikä lapsilla. Luulisi että jos on asiaa tai hätä niin silloin soitetaan. Ja ahdistuuko seuraaja jatkuvasti jos se puhelin et nyt olekaan liikkeessä vaikka pitäisi ja lähtee tapahtumapaikalle kyttäämään. Sairasta, keksikää muuta tekemistä itsellenne ja opettakaa lapsia ja puolisoa kertomaan jos ovat menossa jonnekin. 

Vierailija
116/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän minunkin vanhemmat pärjäs aikanaan kun joka talossa ei ollut edes puhelinta? Eivät tienneet missä olin, joakua tulin aikaisemmin, joskua myöhemmin. Luottivat siihem, että kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

Hölmö, pärjäsi ne sun vanhemmat kokonaan ilman kännykkääkin ja senkin olet ottanut kuitenkin käyttöön. Sijainnin jako on hyvä teknologinen kehitys siinä missä kännykkäkin normaalissa perheessä, jossa ei ole mitään ongelmia. Tää vauva palsta on lähinnä täynnä ongelmaisia, eronneita tai kohta eroavia kyynisiä ihmisiä, joille nousee karvat pystyyn helposti. 

Mitä ihmeen erityistä yksityisyyttä pitää korostaa ja  kaivata jos oikeasti rakastat ja olet sitoutunut puolisoosi. Jos minulle käy jotain niinbtiedän että puolison on helpompi selvittää mitä on käynyt kun olen sijaintini jakanut

Noin muuten mustasukkainen ja kontrolloiva puoliso kehystäisi asian. Kehittäisi siitä rakkauden ja sitoutumisen osoituksen. "Etkö ymmärrä, että rakastan sinua niin paljon, että pelkään turvallisuutesi puolesta, jos sinulle tapahtuu jotain. Etkö ole sitoutunut rakkauteemme edes sen vertaa, että jakaisimme toisillemme sijaintimme". Sinun kaltaisesi pöhlöt pelaavat stalkkereiden pussiin normaalistamalla seurantaäppejä.

Vierailija
117/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voitko enää kieltäytyä  kun puoliso vetoaa rakkauteen ja huolehtimiseen tai epäilee sinulla olevan salattavaa jos et suostu? 

Täällä vielä huudellaan kuinka normaalia ja luonnollista on olla toisen kontrollista koko ajan. Todellisuudessa se voi olla hirmu kuluttavaa, ajatuskin. Luottamusta ja rakkautta ei saisi mitata seurannan sallimisella. 

Meillä pitkä suhde ja useampi lapsi, siitä huolimatta en suostu jakamaan palkkatiliäni tai omaa sijaintiani täysin miehelleni, täysi luottamus ja onnellinen parisuhde siitä huolimatta tai sen takia että ajatellaan samoin 

Vierailija
118/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain vakavaa sattuu niin todennäköisesti saisit ensin puhelun viranomaiselta ennen kuin ehdit sitä äpistä katsomaan

Vierailija
119/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä seuranta-app. Yks ryhmä, jossa puoliso ja toinen juuri täysi-ikäinen lapsemme (toinen ei halua olla siinä, mikä ok) ja toinen ryhmä, jossa mun sisko ja yli 80-v äitimme. Puoliso tekee reissutyötä, ja saatan esim. oletettuna kotiintulopäivänä  katsoa onko jo matkalla kotiin. Hän ei voi vastata puhelimeen työskennellessään, eikä hänet tuntien muistaisi ilmoitella, kun pääsee lähtemään kotiin. Toinen ryhmä on enemmänkin turvallisuutta varten. Jos en ole kuullut äidistä muutamaan päivään tai hän ei vastaa puhelimeen, voin tsekata missäpäin on, ja kuinka kauan on siellä ollut. Äitinikin katsoo sijaintini, kun haluaa soitella vain jutellakseen, etten parhaillaan ole töissä tai muuten hankalassa paikassa. 

Käytän appia ehkä kerran viikossa, eli en jatkuvasti kyttää muiden menemisiä, ja helpostihan sen saa pois päältä, jos ei halua muiden näkevän sijaintia (muistaakseni näyttää silloin kartalla sijaintia, joka oli kun paikannus otettiin pois päältä) 

Vierailija
120/240 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perhe Apple Familyssä, jossa perheenjäsenten laitteiden sijainnin voi tsekta Find My Appissä. Tottakai jokainen voi päättää jakaako sijaintia. Ei meillä ole mitään salattavaa.

Kötevä vaikka tsekata, onko toinen jo tulossa kotiin, kun mietitään ruokaa esimerkiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän