Seuranta app puolisoiden kesken
Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?
Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Kätevää kun näkee toisen olevan vaikka lenkillä koiran kanssa tai kaupassa niin laittaa viestin että tuo jotain puuttuvaa samalla.
Eikö olisi kätevämpää, jos puoliso osaisi itse kertoa menevänsä lenkille ja käyvänsä tarvittaessa samalla kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koko perhe Apple Familyssä, jossa perheenjäsenten laitteiden sijainnin voi tsekta Find My Appissä. Tottakai jokainen voi päättää jakaako sijaintia. Ei meillä ole mitään salattavaa.
Kötevä vaikka tsekata, onko toinen jo tulossa kotiin, kun mietitään ruokaa esimerkiksi.
Useimmat näyttää nyt selittävän tämän joksikin ruokavahdiksi - tiedetään milloin laitetaan ruoka pöytään, yhtään ei muuten valvota....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaisi tuollainen. Varmaan jos poikkeaisi "normaalilta" reitiltä niin kotona olisi kauhea tivaaminen missä sitä on käyty.
Tajuatko, että tämä kertoo enemmän parisuhteesi laadusta kuin paikkasijainnin jaosta?
Sinäkö väität, ettei kukaan paikkasijaintia käyttävä kysyisi, missä olit ja miksi, kun näin sinut kulkevan paikassa, joka ei ollut kauppa, koulu, työpaikka tai niiden välinen alue? Tasan tarkkaan kysyisi, jos kerran on niin tärkeää tietää koko ajan toisen sijainti.
No kai nyt jokainen tietää, miten appia käyttää? Minulle se on lähinnä ruokavahti. Toinen, mihin käytän sitä, on se että tarkistan, onko yömenoissa ollut perheenjäsen tullut kotiin ilman, että tarvii nousta sängystä. Ei minulla ole tarvetta seurata joka hetki, missä joku on. Jos puolisoni haluaa minua seurata niin sittenpä seuraa, ei minulla ole salattavaa. Luultavasti rasittavampaa hänelle itselleen kuin minulle.
Kötevä vaikka tsekata, onko toinen jo tulossa kotiin, kun mietitään ruokaa esimerkiksi.
Mitä se auttaa, jos näette Mirkun olevan osoitteessa Koulukuja 2? Ettehän te tiedä pelkän sijainnin perusteella, onko hän tulossa kotiin syömään vai ei. Jäättekö te muut sohvalle odottelemaan ja seuraamaan Mirkkua pariksi tunniksi? Muilla on jo nälkä, mutta ruokaa ette voi laittaa, koska on niin kätevää seurata kauanko hän pysyy paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koko perhe Apple Familyssä, jossa perheenjäsenten laitteiden sijainnin voi tsekta Find My Appissä. Tottakai jokainen voi päättää jakaako sijaintia. Ei meillä ole mitään salattavaa.
Useimmat näyttää nyt selittävän tämän joksikin ruokavahdiksi - tiedetään milloin laitetaan ruoka pöytään, yhtään ei muuten valvota....
Mitä se sulle kuuluu yhtään tippaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, jos näette Mirkun olevan osoitteessa Koulukuja 2? Ettehän te tiedä pelkän sijainnin perusteella, onko hän tulossa kotiin syömään vai ei. Jäättekö te muut sohvalle odottelemaan ja seuraamaan Mirkkua pariksi tunniksi? Muilla on jo nälkä, mutta ruokaa ette voi laittaa, koska on niin kätevää seurata kauanko hän pysyy paikallaan.
Jos näen mieheni olevan vielä töissä, niin soitan ja kysyn, onko hän milloin lähdössä. Jos näen hänen ajavan kotia kohti, niin tiedän alkaa laittaa ruokaa. Mikä tässä nyt on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaisi tuollainen. Varmaan jos poikkeaisi "normaalilta" reitiltä niin kotona olisi kauhea tivaaminen missä sitä on käyty.
Tajuatko, että tämä kertoo enemmän parisuhteesi laadusta kuin paikkasijainnin jaosta?
Sinäkö väität, ettei kukaan paikkasijaintia käyttävä kysyisi, missä olit ja miksi, kun näin sinut kulkevan paikassa, joka ei ollut kauppa, koulu, työpaikka tai niiden välinen alue? Tasan tarkkaan kysyisi, jos kerran on niin tärkeää tietää koko ajan toisen sijainti.
No en minä ole kysellyt. Mutta toki se voisi kysyä. Ja sitten siihen kysymykseen voisi vastata haluamallaan tavalla, esim että olin siellä ja siellä tekemässä sitä tai tuota. Tai voisi sanoa, että enpä kerrokaan, on mun oma juttu, eikä kuulu sulle.
Ei kysymisessä ole mitään pahaa. Eikä vastaamisessa. Ahdistusta näissä seuraa vain jos itsestä tuntuu, että odotusten ja tekojen välillä on ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu yhtään tippaa.
No ei kuulu mutta naurattaahan tuollainen. Jos oma puoliso haluais kytätä niin sitten itkettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen mieheni olevan vielä töissä, niin soitan ja kysyn, onko hän milloin lähdössä. Jos näen hänen ajavan kotia kohti, niin tiedän alkaa laittaa ruokaa. Mikä tässä nyt on vaikeaa?
Jos ette ole sopineet mitään ruoka-ajoista, niin miehesi voi ennen kotia kääntyä menemään johonkin toiseen suuntaan. Sinä olet siinä vaiheessa jo aloittanut ruuanlaiton, koska luulit hänen olevan tulossa kotiin.
Kun on sairauskohtaus, niin et ehkä pysty käyttämään puhelinta lainkaan.
Niin, tunnen kuitenkin puolisoni ja tiedän, ettei hänellä ole tapana mennä töiden jälkeen mihin sattuu vaan tulla kotiin syömään. Ainakaan ilmoittamatta siitä etukäteen. Onko tällainen yleistä muissa perheissä, siitä en tiedä.
Työkaverillani oli kamera kotona, katto työaikana kun kotiväki istu olkkarissa teeveetä katsomassa. Teemme vuorotöitä.
Ymmärtäisin jos olisi käännettynä ulko-ovelle t m s.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla voi valvoa monilla muillakin tavoilla, salakuunnella vaikka tabletin tai läppärin kautta mitä kotona tapahtuu, jos on niin tehdäkseen. Kyse on enemmän sinun parisuhteestasi ja teidän välisestä luottamuksesta. Jos epäilet, että kumppanisi tarkkailee sinua sijainnin jaon kautta koko ajan, yhtä hyvin hän voi tehdä sen tietämättäsi muillakin tavoin.
En kyllä ymmärra edes tässä ketjussa mainittuja "missä olet?" soittoja. Jos kysymyksellä on joku oikea funktio, niin sen voi laittaa jo alkuperäiseen kysymykseen ts "jos käyt kaupassa, voitko tuoda x?", "haluan lämmittää saunan, monelta ehtisit sinne" jne.
Narsisteilla on tuollaisia kotonaan. Vertaa Emmerdale jos olet seurannut.