Seuranta app puolisoiden kesken
Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?
Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperhe perusteli seurantaa että hätätapauksessa kateissa oleva löytyy helposti. Siis mihin ihmeeseen joku perus tallukka katoaa työ- ja kauppareissulla :D Täällä tosiaan ihmisiä napataan Prisman parkkipaikoilta.
Niin. Mieti sitä sitten kun oma lapsi on kateissa. Heh, hee. Ei ehkä naurata enää.
Miten nämä lapset liittyvät tähän, kun aloituksessa puhuttiin puolisosta? Oletko pedari ja puolisosi joku lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Kappas kummaa ( en ollut yhtään yllättynyt ) . Valtaosa näistä sairaalloisista kyttääjistä on naisia... siis kun lukee ketjun läpi.
Ei kai se app ketään pakota sairaaloisesti kyttäämään kyllä se on ihan muista asioista kiinni jos siihen sairastuu.
Meillä on valvontakamerat päällä kun ollaan molemmat poissa kotoa. Molemmat pystyvät käyttämään sovellusta ja näkemään ovatko kamerat päällä vai ei. Olet ehkä käsittänyt nyt jotain väärin (ymmärryksessä vaikeuksia?), harvempi varmaan niitä haluaa pitää päällä kotona ollessaan. :D
Vähän yleisenä käytäntönä puistattavaa. Minua ei sinänsä haittaisi, ehkä vähentyisi se viestittely että kumpi on vielä töissä ja kumpi siis on aiemmin kotona ja käy kaupan kautta (koska näin me tehdään - se joka pääsee aiemmin, hoitaa ruuan).
Mutta yleisesti en pidä ajatuksesta. Joillain voi olla kontrolloivia tai kyttääviä puolisoja. Minä saan mennä minne haluan ihan vaan kertomalla "hei meenkin tänään töiden jälkeen kaverille/kirpparille jne, hoida sä ruoka". Mut kaikki ei.
Ex ja exseurkumpp ovat jopa tuollaista vaatineet. Jälkeenmainittu jopa seuraili ihan omatoimisesti seurustelun päätyttyä. Se oli outoa koska hänhän erota halusi
Vierailija kirjoitti:
Vähän yleisenä käytäntönä puistattavaa. Minua ei sinänsä haittaisi, ehkä vähentyisi se viestittely että kumpi on vielä töissä ja kumpi siis on aiemmin kotona ja käy kaupan kautta (koska näin me tehdään - se joka pääsee aiemmin, hoitaa ruuan).
Mutta yleisesti en pidä ajatuksesta. Joillain voi olla kontrolloivia tai kyttääviä puolisoja. Minä saan mennä minne haluan ihan vaan kertomalla "hei meenkin tänään töiden jälkeen kaverille/kirpparille jne, hoida sä ruoka". Mut kaikki ei.
Ohis, mutta miksi pitää lisätä "hoida sä ruoka". Tuo jos mikä on kontrolloivaa, kun koitat pakottaa toisen jäämään kotiin ilmoitusluontoisesti. Osaat varmasti itsekin kotiin tullessasi tehdä ruoan. Hän voi halutessaan mennä myös omia menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mikään pakota noita käyttämään tai olemaan kontrolloivan puolison kanssa yhdessä. Osa tarvitsee niitä ihan muuhun kuin kontrolloimiseen. Aina vou sattua kaiken laista kun on yksin liikkeellä jossain missä ei aina ole muita paikalla.
Tunsin jo 10 vuotta sitten tyypin, joka kaverinsa kanssa (molemmat miehiä) jakoi sijainnin. 30-vuotiaita silloin. En ymmärrä mikä tuossa on ongelmana kun sen sijainnin jaon voi estää itse milloin vaan.
Arjessa ei seurata, mutta puolisolla on sellainen harrastus, että saattaisi virua tajuttomana jossakin pöpelikössä niin kauan, että pelastaminen olisi liian myöhäistä, joten niillä reissuilla käyttää GPS-jäljitystä oman turvallisuutensa takia ja omasta aloitteestaan.
Silloin, kun piti vielä käydä toimistolla töissä, niin saatettiin käyttää seurantaa, kun puoliso tuli hakemaan mua töistä, koska matkaan saattoi ruuhkista yms. riippuen mennä mitä tahansa vartin ja tunnin välillä. Näin mun ei tarvinnut seistä ulkona odottamassa noutoa jonkin oletetun saapumisajan perusteella vaan tiesin lähteä vasta sitten, kun auto oli lähimmissä liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perheen kesken käytössä, ei erillistä sovellusta vaan puhelimen kautta. Jos lapsi ei tulekaan vaikka koulusta kotiin pystyn näkemään sijainnista että kenellä kaverilla on. Näen myös vaikka milloin mies tulee kotiin töistä ja arvioimaan milloin ruoka voisi olla valmista.
Alakoululainen lapseni jakaa myös joidenkin kavereiden kanssa sijaintia.
Lapsi ei osaa laittaa viestiä "Meen Veetin luo"?
Meillä on seuranta käytössä koko perheen kesken (puoliso, aikuiset lapset) ja paljon hyötyjä tästä on ollut. Näen heti vilkaisulla, mihin aikaan joku on tulossa kotiin, tai onko joku jo tullut yömenoilta kotiin. Unohtuneet puhelimet myös helppo paikantaa. Minulle tällä ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa, vaan käytännöllisyyden. En vain keksi mitään syytä, miksi sijaintini ei voisi olla nähtävillä.
Mun mielestä seuranta olisi hyvä olla turvallisuuden vuoksi kaikille yli kuusikymppisille ja miksei nuoremillekin. Esimerkiksi viime vuonna läheiseni sai sairauskohtauksen, jonka jälkeen hän osasi kertoa nimensä, mutta ei muuta. Usein on myös marjastajia, joita joudutaan etsimään. Tai muuten vain kadonneita, joiden vuoksi on isojakin etsintöjä jopa helikopereiden avulla. Jos puhelimessa olisi sovellus, niin läheinen voisi välittömästi katsoa sijainnin ja apua saataisiin paikalle nopeasti.
Mieheni pystyy katsomaan sijaintini tarvittaessa, mutta sitä ei käytetä normaaleissa tilanteissa. Jos on tarvetta jakaa sijainti toisillemme, niin käytä me siihen toista sovellusta, jossa sijainnin voi jakaa haluamaksi ajaksi 15 minuutista eteenpäin. En ymmärrä ollenkaan, miksi mieheni ei saisi tietää, missä olen menossa. Jos mieheni haluaa tietää, missä olen, niin kyse on huolenpidosta eikä kyttäyksestä.
Meillä on seuraa kaveria puhelimissa. Olemme olleet yhdessä 14 vuotta, enkä muista, missä vaiheessa se laitettiin puhelimiin. Enkä muista tarkkaan syytä, mutta jotenkin liityyi siihen, kun en saanut miestä kiinni päiväaikaan ja mies sanoi, että tehdään näin, että tiedät, missä olen.
Mies ei tietääkseni katso minun sijaintiani. Voisi katsoa, ettei häiritsisi minua silloin, kun olen toimistolla. Minä joskus katson, jos miestä ei kuulu kotiin.
Appi siis poistaa turhia soitteluita ja soittoja, jotka häiritsevät. Mutta ei se nyt mitenkään tärkeä ole.
Kumpikaan meistä ei ole mustasukkaista tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hämmästyttää miten monet täälläkin sanoo että puoliso ei saa mennä kavereiden kanssa esim. mökkireissulle kalaan, ei edes saunailtaa/"naisten iltaa" istumaan, siis mitään. Onneks en ole ikinä sellaista hyypiötä itselleni ottanut. Ihan aina olen lähtenyt minne on huvittanut, samoin menee puoliso. Ilman seuranta-appeja.
Vierailija kirjoitti:
What the actual f***?!?
Maailma on täynnä vinksahtaneita ja täyskahjoja.
Mutta onhan tässä bisnesideaa kehiteltäväksi, nimittäin uudenlainen stalkkeriappi.
Tuollaiset apit ovat olleet arkipäivää jo vuosikausia, mutta niitä on käytetty lähinnä pienten koululaisten kanssa. Lisäksi teinit/nuoret aikuiset käyttävät viestintäalustoja, joissa on mahdollista valikoida ne henkilöt, joille näyttää sijaintinsa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seuranta käytössä koko perheen kesken (puoliso, aikuiset lapset) ja paljon hyötyjä tästä on ollut. Näen heti vilkaisulla, mihin aikaan joku on tulossa kotiin, tai onko joku jo tullut yömenoilta kotiin. Unohtuneet puhelimet myös helppo paikantaa. Minulle tällä ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa, vaan käytännöllisyyden. En vain keksi mitään syytä, miksi sijaintini ei voisi olla nähtävillä.
Kontrolloiva, omistushaluinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seuraa kaveria puhelimissa. Olemme olleet yhdessä 14 vuotta, enkä muista, missä vaiheessa se laitettiin puhelimiin. Enkä muista tarkkaan syytä, mutta jotenkin liityyi siihen, kun en saanut miestä kiinni päiväaikaan ja mies sanoi, että tehdään näin, että tiedät, missä olen.
Mies ei tietääkseni katso minun sijaintiani. Voisi katsoa, ettei häiritsisi minua silloin, kun olen toimistolla. Minä joskus katson, jos miestä ei kuulu kotiin.Appi siis poistaa turhia soitteluita ja soittoja, jotka häiritsevät. Mutta ei se nyt mitenkään tärkeä ole.
Kumpikaan meistä ei ole mustasukkaista tyyppiä.
Se on äppi. Appi on puolisosi isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloiva, omistushaluinen puoliso.
Kuka, minäkö? Vai puolisoni, joka tätä ehdotti? Vai aikuinen lapsi, joka piti tätä hyvänä ideana? Kaikki meistä ovat nykytilanteeseen tyytyväisiä, joten on vaikea ymmärtää, miksi asia jotain av-heeboa kaivelee. Itse kannatan itsemääräämisoikeutta tässä(kin) asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Asuvatko aikuiset lapset lapsuudenkodissaan? En olisi kyllä ikinä antanut äidilleni tuota mahdollisuutta.
Kappas kummaa ( en ollut yhtään yllättynyt ) . Valtaosa näistä sairaalloisista kyttääjistä on naisia... siis kun lukee ketjun läpi.