Mitä et ymmärrä vasemmistolaisuudessa? Mitä et ymmärrä oikeistolaisuudessa?
Kommentit (485)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeistolaisuudessa tavoitteena kansan täystyöllisyys vai ei? Voiko se edes olla?
Oikeiston lähtökohtana on, että aikuinen ihminen elättää itse itsensä omalla työllään ja maksaa palkastaan veroja, joilla kustannetaan yhteiskunnan yhteisiä menoja kuten maanpuolustusta jne.
Miksi oikeisto sitten välttelee verojen maksua? Ei ole olemassa kuin yhteisiä varoja ja menoja, koska maa on yhteinen. Oikeiston ajattelutapa on ristiriitainen. Varat ovat minun, mutta menot ovat sinun.
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi."
Eivät ne mene kaiken mahdollisen ohi mutta yksilön oikeudet ovat länsimaisessa yhteiskunnassa keskeinen osa sitä kokonaisturvallisuutta. Se että yksilöllä on vahva suoja yhteiskunnan mielivaltaa vastaan pitää nämä yhteiskunnat koossa ja turvallisina koska se luo luottamusta valtiota kohtaan. Länsimaissa ajatellaan että valtio on kansalaisia varten, diktatuureissa ja autoritäärisissä valtioissa ajatellaan että kansalaiset ovat valtiota varten.
Kummassa yhteiskunnassa sinä mielummin elät?
"Itse uskon, että aikuinen ihminen kyllä pärjää. "
Entäs sitten kun ei pärjää? Mitä silloin tapahtuu?
Ymmärrät varmaan että ei ole olemassa maailmaa jossa jokainen ihminen pärjäisi yksin jokaisena elämänsä hetkenä?
Älkää taas öyhöttäkö. Puhutaan mieluummin suurista rinnoista. Ne ovat kauniit.
Miksi oikeisto sitten välttelee verojen maksua? Ei ole olemassa kuin yhteisiä varoja ja menoja, koska maa on yhteinen. Oikeiston ajattelutapa on ristiriitainen. Varat ovat minun, mutta menot ovat sinun.
Työmies on palkkansa ansainnut oli ennen vasemmiston slogan, mutta nyt sitä kunnioittaa ainoastaan oikeisto. Ei minun työstä saamani palkka ole yhteisiä varoja vaan minun omaisuuttani. Perustuslaki suojaa omaisuuden tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa oikein mitään. En ole vasemmistotyyppien kanssa miltei koskaan mistään samaa mieltä. Monesti mietin, että onpa kuvottavaa porukkaa, kun luen heidän kirjoituksiaan ja mielipiteitään. T. oikeistokonservatiivi, nainen"
Oletko koskaan miettinyt sitä mahdollisuutta että tapaat kyllä vasemmistolaisia jatkuvasti mutta et tajua heitä vasemmistolaisiksi koska he eivät vastaa sitä kamalaa kuvaa jonka olet heistä itsellesi luonut?
Tokihan tiedän ja tiedostan, että ympärilläni on jatkuvasti vasemmiston kannattajia ja moni heistä on varsin mukava ihminen päällepäin. Ei politiikka ole esimerkiksi työelämässä suosittu keskustelunaihe. Kuulostat kamalan yksinkertaiselta.
"Toimeentulo tarkoittaa sitä, että pystyy itse maksamaan asumisensa, syömisensä ja muut perustarpeet tai ainakin valtaosan näistä mainituista. Vasemmiston mielestä jonkun muun tulisi maksaa koko eläminen huvituksineen, kun yksilö voisi keskittyä vain siihen mitä itse haluaa tehdä eli makoilla sohvalla."
Oletko miettinyt koskaan että ehkä vasemisto ei puhukaan niistä jotka pärjäävät muutenkin vaan juuri niistä jotka eivät pärjää vaikkapa sairauden, elämän vaikeuksien, työttömyyden tai muun syyn takia?
Niitäkin kun vääjäämättä yhteiskunnassa on.
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan."
Etkö juuri itse tullut tuossa todistaneeksi että ne yksilön oikeudet eivät vasemmistollakaan mene kaiken yli kun vakavia rikoksia tehneen karkotus kuitenkin hyväksytään?
Niin, pitää olla äärimmäinen tilanne, että vasemmisto suostuu tähän. En ymmärrä heidän kantaansa siitä, että itärajan pitäisi olla auki ja miljoonat pakolaiset olisivat tervetulleita maahan.
En myöskään ymmärrä oikeiston kantaa siitä, ettei tänne ole kukaan muu tervetullut.
Sama
Vierailija kirjoitti:
"Itse uskon, että aikuinen ihminen kyllä pärjää. "
Entäs sitten kun ei pärjää? Mitä silloin tapahtuu?
Ymmärrät varmaan että ei ole olemassa maailmaa jossa jokainen ihminen pärjäisi yksin jokaisena elämänsä hetkenä?
Miksi ei pärjäisi? Meillä on maksuton terveydenhuolto, joka tukee, jos terveyteen tulee ongelmia. Meillä on erilaisia sairaspäivärahoja sun muita. On terapiaa ja vertaistukea. Kouluttautua voi, jos ei ole osaamista. Mitä ihmettä pitää vielä olla ihmisen pärjäämisen avuksi?
"Tokihan tiedän ja tiedostan, että ympärilläni on jatkuvasti vasemmiston kannattajia ja moni heistä on varsin mukava ihminen päällepäin"
Mutta silti pidät heitä "kuvottavana porukkana"?
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulo tarkoittaa sitä, että pystyy itse maksamaan asumisensa, syömisensä ja muut perustarpeet tai ainakin valtaosan näistä mainituista. Vasemmiston mielestä jonkun muun tulisi maksaa koko eläminen huvituksineen, kun yksilö voisi keskittyä vain siihen mitä itse haluaa tehdä eli makoilla sohvalla."
Oletko miettinyt koskaan että ehkä vasemisto ei puhukaan niistä jotka pärjäävät muutenkin vaan juuri niistä jotka eivät pärjää vaikkapa sairauden, elämän vaikeuksien, työttömyyden tai muun syyn takia?
Niitäkin kun vääjäämättä yhteiskunnassa on.
Olen eri ja kokoomuslainen. Olen sitä mieltä, että heikommista tulee pitää huolta. Jos on vaikeuksia, sairauksia, tms, niin yhteiskunnan tehtävä on auttaa. Se, mikä minua heissä mättää, on se asenne: minä ansaitsen ja muut ovat minulle velkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan."
Etkö juuri itse tullut tuossa todistaneeksi että ne yksilön oikeudet eivät vasemmistollakaan mene kaiken yli kun vakavia rikoksia tehneen karkotus kuitenkin hyväksytään?
Niin, pitää olla äärimmäinen tilanne, että vasemmisto suostuu tähän. En ymmärrä heidän kantaansa siitä, että itärajan pitäisi olla auki ja miljoonat pakolaiset olisivat tervetulleita maahan.
En myöskään ymmärrä oikeiston kantaa siitä, ettei tänne ole kukaan muu tervetullut.
Sama
Eihän sellaista kantaa ole oikealla, ettei tänne ole kukaan muu tervetullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeistolaisuudessa tavoitteena kansan täystyöllisyys vai ei? Voiko se edes olla?
Oikeiston lähtökohtana on, että aikuinen ihminen elättää itse itsensä omalla työllään ja maksaa palkastaan veroja, joilla kustannetaan yhteiskunnan yhteisiä menoja kuten maanpuolustusta jne.
Ay-liike ei maksa osingoistaan veroja ja nuo käytännössä rahoittaa koko vasemmistoamme. Joten se siitä demarien ja vasemmiston kaksinaismoralismista taas kerran kun "muiden" veronkierrosta jauhetaan loputtomiin mutta itse ei makseta edes osinkoveroa.
En ymmärrä sitä, että halutaan antaa valta isoille yhtiöille. Ja ei ajatella pienempiä toimijoita, ja niissäkin ajatellaan pelkkiä yrityksen perustaneita. Ei esim. työttömiä, freelancereita tai taiteilijoita/keksijöitä ym. luovia ideoita osaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko hieman väitettäsi, että oikeisto välttelee verojen maksua?
En ymmärrä miksi vasemmistolaisuudessa tyypillisesti* uskotaan ihmisen hyvyyteen, vaikka vasemmistolainen politiikka itsessäänkin on käytännössä jatkuvaa taistelua solidaarisemman yhteiskunnan ja maailman puolesta.
* eivät varmasti kaikki vasemmistolaiset jaa tuota ihmiskuvaa
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että halutaan antaa valta isoille yhtiöille. Ja ei ajatella pienempiä toimijoita, ja niissäkin ajatellaan pelkkiä yrityksen perustaneita. Ei esim. työttömiä, freelancereita tai taiteilijoita/keksijöitä ym. luovia ideoita osaavia.
Olen samaa mieltä, että pienien yritysten yrittäjyyden pitäisi olla helpompaa. Mutta mitä tarkoitat vallan antamisella heille (eikä isoille yrityksille)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.
Yhyy miksei mun itseni luomat karikatyyrit vasemmistosta pädekään todellisuudessa :(
100% TÄMÄ "mun itseni luomat".
Keskustelupalstojen nettikuplassa 7-23 elävien trollien on kiva vuorotellen leikkiä ja provota, nostaa ja laskea, taputtaa ja nillittää, vaihtaa roolia ja minää, sukupuolta, seksuaalista ja poliittista suuntautumista, kansalaisuutta, uskontokantaa ja ihonväriä. Aina sen mukaan, mikä näyttää suositulta keskustelunaiheelta sinä paivänä populistille olevan. Ja jos ei oikein näytä lähtevän muuten aihe etusivulle, niin vastailee itselleen koko päivän.
Lähdekritiikkiä vähän edes, hyvät ihmiset!
-winner-
"Niin, pitää olla äärimmäinen tilanne, että vasemmisto suostuu tähän. "
Vakavaan rikokseen syyllistyneen karkottaminen ei ole mikään äärimmäinen tilanne vaan vuosikymmeniä voimassa olevan lain noudattamista.
"En ymmärrä heidän kantaansa siitä, että itärajan pitäisi olla auki ja miljoonat pakolaiset olisivat tervetulleita maahan. "
Sellaista kantaa ei ole. Raja on kiinni ihan yhteisymmärryksessä kaikkien puolueiden kanssa. Vasemmisto ei siis ole vaatinut itäräjan pitämistä auki. Sinulle on tullut harhakäsitys ns. käännytyslaista joka siis ei ole se laki tai päätös jonka nojalla raja on kiinni. Käännytyslaki on varalla oleva laki (se siis ei ole tällä hetkellä aktiivisesti voimassa) vaan laki joka voitaisiin hätätilassa ottaa käyttöön rajan lisäsuojaksi.
Ei ole ollut kauheasti merkkejä siitä että sen jälkeen kun raja suljettiin, Venäjä olisi aktiivisesti enää lähettänyt tänne ihmisiä sitäkään ennen kuin tämä ns. käännytyslaki säädettiin.
Ja tässä käännytyslaissa on ihan oikeasti ongelmia koska siinä ihmisen hädänalaisuuden arviointi ei ole riittävästi turvattu. Onko se silti tarpeen? Ehkä, mutta pitää myös ihan rehellisesti myöntää että se ei ole kaikin osin normaalin länsimaisen oikeuskäsityksen mukainen vaan hyvin poikkeuksellinen laki.
Vasemmisto tarvitsee jonkun jota halveksua, katsoa alaspäin jalustaltaan ja kyykyttää.