Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä et ymmärrä vasemmistolaisuudessa? Mitä et ymmärrä oikeistolaisuudessa?

Vierailija
08.01.2026 |

Yritetään keskustella näistä.

Kommentit (485)

Vierailija
61/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.

Yhyy miksei mun itseni luomat karikatyyrit vasemmistosta pädekään todellisuudessa :(

Kauan siinä menikin. Ohi aiheen ja henkilökohtaisuuksiin. Suomessa ei osata keskustella. 

Vierailija
62/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun laitaoikeisto, eli persut saivat jalansijaa, en ole ymmärtänyt heidän jatkuvaa eripuran aiheuttamista, viholliskuvien maalaamista ja muutenkin Suomeen sopimatonta politiikkaansa.

Nyt kun vielä he ovat käyneet oman äänestäjäkuntansa, eli köyhempien ja huonosti voivien kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, mikä minua heissä mättää, on se asenne: minä ansaitsen ja muut ovat minulle velkaa"

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä sinulle on tulut käsitys että tuo olisi kaikkien vasemmistolaisten asenne?

Poliitikoiden rivien välistä. Kirjoitin siis väärin, tuo minä-muoto viittaa yksittäiseen henkilöön.

Vierailija
64/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisiin ideologioihin uskovat eivät ymmärrä, että kyse on nimenomaan uskosta esitettyihin väitteisiin ja mielipiteisiin, ei tieteestä. Täysin verrannollista jumaluskoon.

Vierailija
65/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistossa en ymmärrä suhdetta ihmisiin ja ihmisyyteen. Ihmiset vaikuttavat olevan oikeistolle hyödyke tai rasite, riippuen todellakin ihmisen hyödyllisyyden asteeesta. Ihminen tuntuu rinnastuvan esineeksi. 

Jos haluaa olla osa yhteiskuntaa ihminen on yhteiskunnan numeroitu varaosa yksikön sijaan. Jokainen tekee kykyjensä mukaan yhteiskunnan hyväksi sitä mitä pystyy tekemään. Mikäli haluaa olla yhteiskunnan jäsen. Jokainen voi halutessaan erota, mikäli uskoo selviytyvänsä.

Vierailija
66/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vasemmalla olevat levittävät jatkuvasti valheita ja sumuttavat. He antavat olettaa, että koko hyvinvointiyhteiskunta olisi jotenkin vasemmiston aikaansaamaa tai että oikealla ei haluttaisi pitää sairaista ja heikoista huolta."

No lopettakaa se jatkuva ruikutus siitä että työttömät ja köyhät ovat vain laiskoja työn vieroksujia niin emme enää ajattele teistä niin.

"Tosiasiassa, jos vasemmisto pääsisi valtaan, Suomi olisi täysin tuhottu parissa vuodessa. Täällä saisi apinoida miten tahansa, rajoilta virtaisi mitä lie raiskareita, päivänpolttavat uutiset liittyisivät johonkin sukupuolineutraaleihin liikennemerkkeihin, armeijaan ei menisi kukaan ja kaikilla olisi aivan helvetin kurjaa ja köyhää."

No tosiasia on että viimeksi kun meillä oli vahvasti vasemmistoenemmistöinen hallitus niin Suomi liittyi NATO:on, osti ison määrän hävittäjiä USA:sta, laittoi rajan kiinni Venäjälle ja muuta vastaavaa. Maanpuolustustahto oli suunnilleen korkeinta viime sotien jälkeen ja liikennemerkitkin ovat ihan ennallaan (ne sukupuolineutraalit toi muuten Sipilän oikeistohallitus). 

Vierailija
67/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeistolaisuudessa tavoitteena kansan täystyöllisyys vai ei? Voiko se edes olla?

Oikeiston lähtökohtana on, että aikuinen ihminen elättää itse itsensä omalla työllään ja maksaa palkastaan veroja, joilla kustannetaan yhteiskunnan yhteisiä menoja kuten maanpuolustusta jne. 

Miksi oikeisto sitten välttelee verojen maksua? Ei ole olemassa kuin yhteisiä varoja ja menoja, koska maa on yhteinen. Oikeiston ajattelutapa on ristiriitainen. Varat ovat minun, mutta menot ovat sinun.

Mitä ihmeen "yhteisiä varoja"?

Ei ole olemassa mitään sellaista.

Vierailija
68/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää taas öyhöttäkö. Puhutaan mieluummin suurista rinnoista. Ne ovat kauniit.

Nämä palstan aivottomat mulkunjatkeet ovat aika rasauttavia kommentteineen. Ja olen itsekin mies, mutta en mulkunjatke.

No onhan sulla sentään kauniit suuret miehenrinnat? Oikeistomiehillä on eduskuntasalissa aika isot rinnat, kiitos persujen salaattiosaston :D

-winner-

Vierailija
69/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun laitaoikeisto, eli persut saivat jalansijaa, en ole ymmärtänyt heidän jatkuvaa eripuran aiheuttamista, viholliskuvien maalaamista ja muutenkin Suomeen sopimatonta politiikkaansa.

Nyt kun vielä he ovat käyneet oman äänestäjäkuntansa, eli köyhempien ja huonosti voivien kimppuun.

Ymmärtääkseni persut ovat työväenpuolue. Sitä äänestävää työssäkäyvä työväenluokka. Vasemmistopuolueet suhtautuvat nykyisin vihamielisesti työkansaan. Näkevät heidät pelkkinä riistettävinä maksajina eläteilleen. 

Vierailija
70/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliitikoiden rivien välistä. Kirjoitin siis väärin, tuo minä-muoto viittaa yksittäiseen henkilöön."

Kyse on siis sinun omasta henkilökohtaisesta rivienvälitulkinnasta joidenkin poliitikkojen puheista, ei mistään kovin konkreettisesta?

Vierailija
71/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se, mitä en ymmärrä vasemmistolaisuudessa. Valehtelu. Sehän on vasemmisto, ja juuri kaltaisesi ihmiset, jotka yrittävät kokoajan aiheuttaa eripuraa ja jakaa kansaa kahtia, niinkuin sinä kirjoituksellasi.

Vierailija
72/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vasemmalla olevat levittävät jatkuvasti valheita ja sumuttavat. He antavat olettaa, että koko hyvinvointiyhteiskunta olisi jotenkin vasemmiston aikaansaamaa tai että oikealla ei haluttaisi pitää sairaista ja heikoista huolta."

No lopettakaa se jatkuva ruikutus siitä että työttömät ja köyhät ovat vain laiskoja työn vieroksujia niin emme enää ajattele teistä niin.

"Tosiasiassa, jos vasemmisto pääsisi valtaan, Suomi olisi täysin tuhottu parissa vuodessa. Täällä saisi apinoida miten tahansa, rajoilta virtaisi mitä lie raiskareita, päivänpolttavat uutiset liittyisivät johonkin sukupuolineutraaleihin liikennemerkkeihin, armeijaan ei menisi kukaan ja kaikilla olisi aivan helvetin kurjaa ja köyhää."

No tosiasia on että viimeksi kun meillä oli vahvasti vasemmistoenemmistöinen hallitus niin Suomi liittyi NATO:on, osti ison määrän hävittäjiä USA:sta, laittoi rajan kiinni Venäjälle ja

1. Natoon ei liitytty vasemmiston vetämänä vaan vasemmiston jarruttaessa kaikin keinoin kun muut hoiti sen vetovastuun.

2. Hävittäjäpäätös tehtiin kauan ennen edellistä hallitusta

3. Rajojen sulkemistakin vasemmisto vastusti ja vastustaa itse asiassa edelleen kaikin keinoin

4. Siitä nyt puhumattakaan että nuo vastustaa pakotteitakin ja koittaa vesittää ne kaikin keinoin taustalla

Vierailija
73/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut syntyi aikana, jolloin feministinen uhripuhe oli läpäissyt yhteiskunnan kokonaan. Feministihysteerkoilla ei poliittisesti korrektissa ajassamme ole ketään, joka uskaltaisi pysäyttää yhä päättömämmäksi käyvän raivoamisen edes varoittavilla ja rauhoittavilla sanoilla. Feministit saavat rauhassa taantua itkupokuraivoasteelle, omaksi ja muiden vahingoksi.

Vierailija
74/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, mikä minua heissä mättää, on se asenne: minä ansaitsen ja muut ovat minulle velkaa"

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä sinulle on tulut käsitys että tuo olisi kaikkien vasemmistolaisten asenne?

Kommenttisi voisi tiivistää toteamukseen, että älkää yleistäkö vasemmistolaisuutta. Oletko tullut miettineesi, että ilman yleistämistä, et voisi puhua oikeastaan mistään, kun kaikki vasemmiston äänestäjät pitäisi kuvailla uniikeiksi lumihiutaleiksi, joilla ei oikeastaan ole mitään yhteistä nimittäjää, mutta jotka sattuvat äänestämään jostain syystä vasemmiston ehdokkaita. Ja samalla tavalla joutisit kuvailemaan vasemmiston kansanedustajia ja muita vasemmistolaisia poliitikkoja.

Vierailija
75/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärtääkseni persut ovat työväenpuolue. Sitä äänestävää työssäkäyvä työväenluokka. "

No mitä hyvää työväenluokka on sitten persuilta ihan käytännössä saanut? Parempaa palkkaa? Selvästi alemmat verot? Paremmat työehdot? Enemmän työpaikkoja? Paremman tyttömyysturvan?

Valitettavasti vastaus kaikkeen on ei ja nuo kaikki ovat päinvastoin heikentyneet.

Vierailija
76/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se, mitä en ymmärrä vasemmistolaisuudessa. Valehtelu. Sehän on vasemmisto, ja juuri kaltaisesi ihmiset, jotka yrittävät kokoajan aiheuttaa eripuraa ja jakaa kansaa kahtia, niinkuin sinä kirjoituksellasi.

Puolet noista spämmijöistä lienee moskovasta, loput tätä jota lenin kutsui "hyödyllisiksi hölmöiksi" jotka levittää kansalleen haitallista propagandaa ja aatetta ihan omin päin koska ovat hölmöjä. 

Vierailija
77/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalla olevat levittävät jatkuvasti valheita ja sumuttavat. He antavat olettaa, että koko hyvinvointiyhteiskunta olisi jotenkin vasemmiston aikaansaamaa tai että oikealla ei haluttaisi pitää sairaista ja heikoista huolta. Tosiasiassa, jos vasemmisto pääsisi valtaan, Suomi olisi täysin tuhottu parissa vuodessa. Täällä saisi apinoida miten tahansa, rajoilta virtaisi mitä lie raiskareita, päivänpolttavat uutiset liittyisivät johonkin sukupuolineutraaleihin liikennemerkkeihin, armeijaan ei menisi kukaan ja kaikilla olisi aivan helvetin kurjaa ja köyhää. 

Aika hyvin kuvasit vasemmitolaisen ihanneyhteiskunnan. Kiitos siitä.

Vierailija
78/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helpompi sanoa, missä olen vasemmiston kanssa samaa mieltä. Aina välillä yllättyy, että oho, toimiipa vsemmisto viisaasti (Esimerkkeinä Milan Jaffa tai liittyminen Natoon), mutta todella monesta asiasta ajattelem eri tavalla. 
Vain yhdessä olen heidän kanssaan samaa mieltä: koulutuksesta ei saa leikata.

Voi olla, että olen monesta muustakin samaa mieltä, mutta annakontulat tv:ssä osaavat pilata maineen. 

Vierailija
79/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa oikein mitään. En ole vasemmistotyyppien kanssa miltei koskaan mistään samaa mieltä. Monesti mietin, että onpa kuvottavaa porukkaa, kun luen heidän kirjoituksiaan ja mielipiteitään. T. oikeistokonservatiivi, nainen"

Oletko koskaan miettinyt sitä mahdollisuutta että tapaat kyllä vasemmistolaisia jatkuvasti mutta et tajua heitä vasemmistolaisiksi koska he eivät vastaa sitä kamalaa kuvaa jonka olet heistä itsellesi luonut?

Meillä töissä on demari, joka on oikein puolueen jäsen. Vastaa täydellisesti mun kuvaa demareista. Laiska, näennäisesti mukava, mutta todellisuudessa pirullinen selkäänpuukottaja, joka on koko ajan soittelemassa liittoon. 

Vierailija
80/485 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistossa en ymmärrä suhdetta ihmisiin ja ihmisyyteen. Ihmiset vaikuttavat olevan oikeistolle hyödyke tai rasite, riippuen todellakin ihmisen hyödyllisyyden asteeesta. Ihminen tuntuu rinnastuvan esineeksi. 

Surullinen fakta on että yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä. Yksikään liito-orava ei hoida yhtään vanhusta, eikä yksikään lemmikkimarsu maksa veroja.