Mitä et ymmärrä vasemmistolaisuudessa? Mitä et ymmärrä oikeistolaisuudessa?
Kommentit (485)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeistolaisuudessa tavoitteena kansan täystyöllisyys vai ei? Voiko se edes olla?
Oikeiston lähtökohtana on, että aikuinen ihminen elättää itse itsensä omalla työllään ja maksaa palkastaan veroja, joilla kustannetaan yhteiskunnan yhteisiä menoja kuten maanpuolustusta jne.
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.
En ymmärrä oikeistolaisuudessa rikkaiden palvontaa, tai pitemminkin tarkoituksellista alistumista itseä rikkaampien vallan alle
Kesti aikansa tajuta, että USAn demokraattinen puolue on oikeistolaisempi kuin Suomen kokoomus. Eli Kokoomusta pidettäisiin Yhdysvalloissa kommunistisena puolueena.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.
Yhyy miksei mun itseni luomat karikatyyrit vasemmistosta pädekään todellisuudessa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy miksei mun itseni luomat karikatyyrit vasemmistosta pädekään todellisuudessa :(
Siksi, että sokeakin kana välillä löytää jyvän.
Vierailija kirjoitti:
Kesti aikansa tajuta, että USAn demokraattinen puolue on oikeistolaisempi kuin Suomen kokoomus. Eli Kokoomusta pidettäisiin Yhdysvalloissa kommunistisena puolueena.
Kokoomus vaan toimii suomen todellisuudessa. Ei kokoomus saa kaikkea valtionomaisuutta yksityistettyä yhdellä vaalikaudella vaikka haluaisi
En ymmärrä miksi oikeistolaisuus Suomessa on niin vasemmalla. Ei tarvitsisi himmailla vaan toimia rohkeasti omalla linjalla. Mitään linjaa ei nykyään ole kun yritetään miellyttää kaikkia.
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa tahallista väärinymmärtämistä ja ilkeyttä, niin kuin viestissä 6.
En ymmärrä miksi köyhyyttä puolustetaan, niin kuin se olisi ihanteellinen olotila. Vähän niin kuin syöpäsairaat puolustaisi oikeuttaan kuolla syöpään.
"Oikeiston lähtökohtana on, että aikuinen ihminen elättää itse itsensä omalla työllään ja maksaa palkastaan veroja, joilla kustannetaan yhteiskunnan yhteisiä menoja kuten maanpuolustusta jne. "
Miten oikeisto hoitaa ne ihmiset joilta tämä ei syystä tai toisesta onnistu joko väliaikaisesti tai pysyvästi? Onko heidän tukensa silloin oltava rangaistusluonteisen matala vai sellainen että sillä kuitenkin onnistuu jollain tavalla normaali elämä?
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan."
Etkö juuri itse tullut tuossa todistaneeksi että ne yksilön oikeudet eivät vasemmistollakaan mene kaiken yli kun vakavia rikoksia tehneen karkotus kuitenkin hyväksytään?
Oikeistolaisuudessa en ymmärrä ehdotonta uskoa siihen, että jokainen on oman onnensa luoja. Muuntelen sanontaa, koska mielestäni kokoomuslaiset jotenkin puhuvat kuin huonoa onnea ei voisi yksilölle osua, vaan kaikki huono on omaa syytä. Kun elämä on kuitenkin arpapeliä eivätkä kaikki voi olla rikkaita. Tietysti parhaansa pitää yrittää, mutta koska olemme kaikki yksilöitä ja erilaisilla syntymälahjoilla varustettuja, niin kaikki eivät voi olla esim. pitkän matematiikan taitajia ja IT-miljonäärejä.
"En ymmärrä vasemmistolaisuudessa oikein mitään. En ole vasemmistotyyppien kanssa miltei koskaan mistään samaa mieltä. Monesti mietin, että onpa kuvottavaa porukkaa, kun luen heidän kirjoituksiaan ja mielipiteitään. T. oikeistokonservatiivi, nainen"
Oletko koskaan miettinyt sitä mahdollisuutta että tapaat kyllä vasemmistolaisia jatkuvasti mutta et tajua heitä vasemmistolaisiksi koska he eivät vastaa sitä kamalaa kuvaa jonka olet heistä itsellesi luonut?
En ymmärrä vasemmiston halua nähdä maailmaa ideologisten lasien läpi sellaisena kuin se voisi olla sen sijaan, että lähtökohtana olisi sellaisena kuin se on. Mikään ei onnistu, jos ei kykene hyväksymään todellisuuden faktoja.
"En ymmärrä vasemmiston perusajatusta siitä, että kenenkään ei tarvitsisi tehdä töitä tullakseen toimeen, vaan raha vaan annetaan jostain pohjattomasta kassasta. En myöskään ymmärrä sitä vasemmiston perusajatusta, että jos joku pärjää omalla työllään ja menestyy, niin se menestys pitää ottaa tällaiselta yksilöltä heti pois ja jakaa sellaisille, jotka eivät edes halua itse yrittää mitään."
Kannattaa googlettaa "olkinukke" joka on siis klassinen argumentaatiovirhe.
En ymmärrä vasemmiston ihmiskuvaa raukkana, joka ei pärjää lainkaan itse, vaan jatkuvasti pitää olla aikuista ihmistä pitelemässä kädessä ja hyysäämässä. Itse uskon, että aikuinen ihminen kyllä pärjää.
En ymmärrä sitä että mitä väliä kummallakaan on kun maailma toimii ihan loistavasti vaikka kumpaakaan ei olisi ollenkaan olemassa. Silti fanaattinen porukka vääntää sekunnissa joka asiasta jonkun pyhän sodan ideologioiden välillä jossa faktoilla ei ole väliä kun sitä omaa puolta on kannatettava tyhmimmissäkin asioissa ja vastapuolta vastustettava vaikka tarjolla olisi mitä.
Just tuo aivoton joka asian ja henkilön pakkoideologisointi tämän maailman on vienyt maailman liki sotatilaan kun mitään ei mietitä faktojen kautta vaan meidän ideologia vs vastapuolen ideologia taistelun kautta.
Ja median pällit jotka vääntää tuota vaan lisää päivästä toiseen pitäisi heittää vankilaan kun eivät näytä omin avuin järkiintyvän valtansa sokaisemina.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaisuudessa en ymmärrä ehdotonta uskoa siihen, että jokainen on oman onnensa luoja. Muuntelen sanontaa, koska mielestäni kokoomuslaiset jotenkin puhuvat kuin huonoa onnea ei voisi yksilölle osua, vaan kaikki huono on omaa syytä. Kun elämä on kuitenkin arpapeliä eivätkä kaikki voi olla rikkaita. Tietysti parhaansa pitää yrittää, mutta koska olemme kaikki yksilöitä ja erilaisilla syntymälahjoilla varustettuja, niin kaikki eivät voi olla esim. pitkän matematiikan taitajia ja IT-miljonäärejä.
Ei kokoomus tai oikeisto sitä tarkoita, että kaikkien tulisi olla miljonäärejä, vaan ajatus on se, että jokaisen tulee omalla työllä pyrkiä lähtökohtaisesti oman toimeentulon hankkimiseen. Toimeentulo tarkoittaa sitä, että pystyy itse maksamaan asumisensa, syömisensä ja muut perustarpeet tai ainakin valtaosan näistä mainituista. Vasemmiston mielestä jonkun muun tulisi maksaa koko eläminen huvituksineen, kun yksilö voisi keskittyä vain siihen mitä itse haluaa tehdä eli makoilla sohvalla.
Vasemmiston miiinus on lähinnä koko maailman sos.tomistona toimiminen ja seksuaalinen sateenkaari aivopesu.
Oikeiston minuksena on ihmisarvojen ja ympäristön tuhoaminen silmittömän talousraivon edessä.
T Kunpa tulisi mm super-kriittinen puolue, joka olisi työmarkkina/talouskysymyksissä vasemmalla
Onko oikeistolaisuudessa tavoitteena kansan täystyöllisyys vai ei? Voiko se edes olla?