Mitä et ymmärrä vasemmistolaisuudessa? Mitä et ymmärrä oikeistolaisuudessa?
Kommentit (485)
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärtääkseni persut ovat työväenpuolue. Sitä äänestävää työssäkäyvä työväenluokka. "
No mitä hyvää työväenluokka on sitten persuilta ihan käytännössä saanut? Parempaa palkkaa? Selvästi alemmat verot? Paremmat työehdot? Enemmän työpaikkoja? Paremman tyttömyysturvan?
Valitettavasti vastaus kaikkeen on ei ja nuo kaikki ovat päinvastoin heikentyneet.
Selkeämmän ja fiksumman maan. Vasemmiston johdolla koulut jähmettyivät siihen, että pennuilta ei saatu edes kännyköitä pois oppitunneilla, nyt työrauha on palautettu ja kännykät pysyvät repuissa. Ja näitä vastaavia esimerkkejä on todella paljon. Vasemmisto yritti hirttää kaiken järkevän lainsäädännön hämärään ihmisoikeuspöpötykseensä, nyt lakeja on saatu läpi ja asiallisia asioita hoidettua. Kaikessa ei ole kyse omasta lompakosta kuten vasemmistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on helpompi sanoa, missä olen vasemmiston kanssa samaa mieltä. Aina välillä yllättyy, että oho, toimiipa vsemmisto viisaasti (Esimerkkeinä Milan Jaffa tai liittyminen Natoon), mutta todella monesta asiasta ajattelem eri tavalla.
Vain yhdessä olen heidän kanssaan samaa mieltä: koulutuksesta ei saa leikata.
Voi olla, että olen monesta muustakin samaa mieltä, mutta annakontulat tv:ssä osaavat pilata maineen.Ylikoulutus on vittumainen juttu.
tarkoitin, että mm. amiksen tasoa pitäisi nostaa. Ja tietty muidenkin kouluasteiden.
"1. Natoon ei liitytty vasemmiston vetämänä vaan vasemmiston jarruttaessa kaikin keinoin kun muut hoiti sen vetovastuun."
Vesmistolainen pääministeri oli huomattavasti aktiivisempi NATO-jäsenyyden ajamisessa kuin oikeistolainen presidentti. Jokainen varmaan muistaa Niinistön melkoisen varovaisen kannan asiaan.
Ja vasemmistossa jäsenyyttä vastusti muutama vasemmistoliiton kansanedustaja. Se ei mitenkään jarruttanut yhtään mitään.
"2. Hävittäjäpäätös tehtiin kauan ennen edellistä hallitusta"
Olet oikeassa, Muistin tässä väärin.
"3. Rajojen sulkemistakin vasemmisto vastusti ja vastustaa itse asiassa edelleen kaikin keinoin"
Sekoitat ns. käännytyslain ja rajojen sulkemisen. Nämä eivät ole sama asia. Vasemmistö on vastustanut erillistä ja väliaikaista poikkeuslakia siitä miten ihmisiä voisi käännyttää, ei rajan kiinni pitämistä. Käännytyslaki ei ole edes voimassa nyt vaan se aktivoidaan vasta tarpeen tullen. Raja on kiinni ihan muilla päätöksillä.
"4. Siitä nyt puhumattakaan että nuo vastustaa pakotteitakin ja koittaa vesittää ne kaikin keinoin taustalla"
Mistä vastustuksesta nyt mahdat puhua? Mitä pakotteita vasemmisto on siis vastustanut?
Että mikä se "oikeistolaisuus" edes on? Vasemmistohan sen tuntuisi määrittelevän omalla yksinoikeudella oman kollektiivivihansa kautta. Ongelma vain on se, että "oikeistolaisiksi" leimataan nykyään paljon ihmisiä, jotka eivät ole tippaakaan sosiaalidarvinistisia tai konservatiivisia.
t. "Oikeistolainen" hyvinvointivaltion aitoliberaali kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärtääkseni persut ovat työväenpuolue. Sitä äänestävää työssäkäyvä työväenluokka. "
No mitä hyvää työväenluokka on sitten persuilta ihan käytännössä saanut? Parempaa palkkaa? Selvästi alemmat verot? Paremmat työehdot? Enemmän työpaikkoja? Paremman tyttömyysturvan?
Valitettavasti vastaus kaikkeen on ei ja nuo kaikki ovat päinvastoin heikentyneet.
Olen varmaankin mainitsemaasi työväenluokkaa 4300e kuukausipalkallani ja alemmalla korkeakoulututkinnollani. Minä olen tyytyväinen nykyhallitukseen. Veroprosentti tippui hieman tälle vuodelle. Suunta on oikea. Äänestän persuja seuraavissa vaaleissa. Itseasiassa mielestäni fiksut ihmiset eivät aina äänestäessään mieti mikä on parasta juuri heille itselleen, vaan mikä on parasta kokonaiskuvassa. Ymmärrän, että tämä ajatusmaailma voi tukiloisille olla vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tavannut vasemmistoliittolaista, jonka koko elämä ja sielu ei perustu vain katkeruuteen ja ajatukseen siitä, että muut on hänelle velkaa. Että sinä ajat noin hienolla autolla, anna mulle rahaa, Vehviläinen sanoi.
Olen samaa mieltä Vehviläisen kanssa. Tätä ikuista katkeruutta ja kuvitelmaa, että muut, paremmin toimeentulevat ovat vasemmistolaisille automaattisesti velkaa, en ymmärrä vasemmistolaisuudessa. En myöskään ymmärrä vasemmistolaisuudessa esiintyvää ajattelua, jonka mukaan "oikeaa" kommunismia ei ole vielä kokeiltu missään maassa ja intoa yrittää muuttaa yhteiskunta totalitaristiseksi.
Oikeistolaisuudessa puolestaan en ymmärrä ajatusta, että jokainen on oman onnensa seppä. Etenkin kun tällaista päästelevät suustaan rikkaiden sukujen aikuiset lapset, joiden tulevaisuus on turvattu ja tie tasoitettu, vaikka he itse eivät tekisi oman menestymisensä eteen mitään. Itse asiassa, aika
Joskus nuorena aikuisena 80-luvulla juttelin jonkun perhetutun kanssa. Tuo oli lapsuutensa (50-60 luvulla) kasvanut täysin komministiperheessä ja oli ilmeisesti jossain medioissa, olisikos ollut ylellä tekemässä välillä freelancerintöitä tuotannoissa oman vakityönsä lisäksi. Ja puheet oli porvari sitä porvari tätä, rikkaat lässynlää jankutusta vaikka omat tulot ja varallisuus oli keskustan peritystä miljoona-asunnosta lähtien ihan jotain muuta kuin voisi normikommunistilta odottaa. Nykyään tuo kuulemma jankuttaa persuista ja rasisteista.
Eli pointti on, että sitkeässä on nuo jo lapsuudessa opitut ideologiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.
Yhyy miksei mun itseni luomat karikatyyrit vasemmistosta pädekään todellisuudessa :(
Mitäpä, jos yrittäisit kasvaa aikuiseksi, vaikka ikäsi puolesta oletkin jo jotakuinkin vanhus.
Suomessa puolueet voisi olla yksi ja sama puolue. Ei niiden ohjelmissa juurikaan eroja ole. Hallitusneuvotteluissa nekin särmät hioutuu ja mikä tahansa puolue mahtuu samaan hallitukseen.#omapalkkapussi
"Persut syntyi aikana, jolloin feministinen uhripuhe oli läpäissyt yhteiskunnan kokonaan. "
Tällainen kuva toki mielellään annetaan mutta kuinka monen meistä arjessa joku feministinen uhripuhe oikeasti näkyy jotenkin saati sitten vaikuttaa? Veikkaan että aika harvan.
Yksi nykyajan suurin vääristymä onkin se että ihmiset niin oikealla kuin vasemmallakin alkavat tosissaan kuvitella että joku netissä räksyttäminen oikeasti on joku totuus yhteiskunnasta. Jos joku feministi kirjoittaa kipakasti netissä niin heti on kaikki miehet leimattu ja nyt ei enää saa mitään sanoakaan tai tehdä. Ja kun joku oikeistolainen provosoi puhumalla puolirasistisesti niin vasemmisto kertoo miten se kertoo koko yhteiskunnan rasistisuudesta kaiken.
Ei se niin ole, Katsokaa vähän ympärillenne ja miten ihmiset oikeasti elävät niin huomaatte millaista turhaa pintakuohuntaa suurin osa netin sisällöstä on.
Huomaa, että suurin osa teistä on 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneitä, joilla ei ole mitään käsitystä miten erilainen maamme oli ennen Soinilaisuutta ja kun kokoomus oli vielä sivistyspuolue eikä persujen jatke.
"Selkeämmän ja fiksumman maan."
Sanoit kuitenkin persujen ajavan nimenomaan työväen asiaa. Kysyn uudestaan:
Voitko vastata?
Tiivistäen: Vasemmistolaisuuden taustalla vaikutttaa Saatanan henkivalta; oikeistolaisuuden takana Jumalan henki.
Mikseivät oikeiston ihmiset vain kaikki voisi olla kuten ahne ja itsekäs tapaus Trump, jonka mielipide ja poliittinen kanta vaihtuu tasan tarkkaan sen mukaan kummalla jalalla sattuu aamulla sängystä nousemaan? Jos muistaa vielä kellotaulua sen verran, että tietää viisarien perusteella, että on aamu.
Tai toinen oikeiston lempilapsi: ahne ja itsekäs tapaus Putin, jonka ego ei kestä jäädä ilman arvonimeä Suuri, vaikka kaikki toimet ovat 30 vuotta menneet pieleen.
-winner-
"Olen varmaankin mainitsemaasi työväenluokkaa 4300e kuukausipalkallani ja alemmalla korkeakoulututkinnollani. Minä olen tyytyväinen nykyhallitukseen. Veroprosentti tippui hieman tälle vuodelle."
Montako kymppiä sait lisää kuussa ja mikä on sen merkitys elämässäsi? Kattaako tämä nousu edes ALV:n korotusta kulutusmenoissasi?
" Suunta on oikea. Äänestän persuja seuraavissa vaaleissa. Itseasiassa mielestäni fiksut ihmiset eivät aina äänestäessään mieti mikä on parasta juuri heille itselleen, vaan mikä on parasta kokonaiskuvassa. Ymmärrän, että tämä ajatusmaailma voi tukiloisille olla vaikea ymmärtää. "
Miksi haluat leimata tukiloisiksi ihmiset jotka ovat eri mieltä kanssasi? Esim. meillä on perheen vuositulot noin 120.000e/v ja työttömänä ei kumpikaan ole ollut koskaan. Silti olemme molemmat maltillisen vasemmistolaisesti ajattelevia.
Ja et nyt sinäkään vastannut ollenkaan miten sinua on hyödyttänyt käytännössä vaikka työttömyysturvan selvät heikennykset, irtisanomisen helpottaminen, sosiaaliturvan leikkaukset, lakko-oikeuden rajoitukset, suurituloisimpien verohelpotukset jne.? Mitä sinä niistä olet hyötynyt kun niillä ei ole saatu kuitekaan aikaan luvattua talouskasvua tai työpaikkojen lisäyksiä?
Vierailija kirjoitti:
"Selkeämmän ja fiksumman maan."
Sanoit kuitenkin persujen ajavan nimenomaan työväen asiaa. Kysyn uudestaan:
Voitko vastata?
Äänestän itse kokoomusta ja olen hallituksen politiikkaan tyytyväinen. Myös minulla veronalennus on vain marginaalinen, mutta se on kuitenkin alennus. Vasemmistolta olisimme saaneet veronkorotuksia. Työehdot eivät ole oleellisesti muuttuneet ja työpaikkoja on. Kysymys ei ole niin minulla kuin veli persuillakaan omasta lompakosta, vaikka jatkokysymyksesi osoittaakin, että vasemmisto ei muuta ajattelekaan. Meille oikeistossa on tärkeää, että valtakunnalla menee hyvin. Tässä on yritetty pelastaa mitä pelastettavissa on Suomesta ja sen hyvinvoinnista myös lapsillemme ja heidän lapsilleen.
"oikeistolaisuuden takana Jumalan henki."
Jumalako siis sanoi että köyhistä ei tarvitse huolehtia ja oma rikastuminen on tärkeintä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vasemmistolaisuudessa sitä, että yksilön oikeudet menevät kaiken muun, etenkin kansallisen turvallisuuden, ohi. Olen suuresti yllättynyt, ettei vassarit lähteneet puolustamaan Milan Jaffan maasta poistamista. Se olisi ollut niin heidän tapaistaan.
Olen vasemmistolainen. En ikinä ole kuullutkaan, että yksikään vasemmistolainen olisi puolustanut Jaffaa. Sitä paitsi oikeiston ajama uusliberalismi nimenomaan ajaa vain yksilön etua.
"Ja kommentti joka pitää sisällään liudan valeita. Kuten vasemmistolta voi nykyään olettaa."
Et vain osannut yhtään valhetta siitä osoittaa tai todistaa.
Ylikoulutus on vittumainen juttu.