Mitä et ymmärrä vasemmistolaisuudessa? Mitä et ymmärrä oikeistolaisuudessa?
Kommentit (485)
"Miksi ei pärjäisi? Meillä on maksuton terveydenhuolto, joka tukee, jos terveyteen tulee ongelmia. Meillä on erilaisia sairaspäivärahoja sun muita. On terapiaa ja vertaistukea. Kouluttautua voi, jos ei ole osaamista. Mitä ihmettä pitää vielä olla ihmisen pärjäämisen avuksi? "
Nämä tuet ja turvaverkotko eivät siis sinusta nyt äkkiä ole vasemmistolaisia? Mikä siis on se kamala vasemmistolainen tuki jolla ihmiset saavat loikoilla kotona tekemättä mitään ja mitä vastustat?
Vasemmistolausuudessa en ymmärrä, mistä rahoitus tulee, jos koko kansa on joko suoraan tai mutkan kautta valtion ja kuntien palkkalistoilla. Oikeistolaisuudessa en ymmärrä, miten varmistetaan, että edes jokin elinkeino ja selviytymisen mahdollisuus säilyy kansalaisilla siitäkin huolimatta, että automaatiolla pyritään minimoimaan työntekijöiden määrä. Tämä tekninen kehitys tulee ihan lähivuosina olemaan ennennäkemättömän nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää taas öyhöttäkö. Puhutaan mieluummin suurista rinnoista. Ne ovat kauniit.
Niinmutku kun niitäkin on oikea ja vasen...
-winner-
"Se, mikä minua heissä mättää, on se asenne: minä ansaitsen ja muut ovat minulle velkaa"
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä sinulle on tulut käsitys että tuo olisi kaikkien vasemmistolaisten asenne?
En ole vielä tavannut vasemmistoliittolaista, jonka koko elämä ja sielu ei perustu vain katkeruuteen ja ajatukseen siitä, että muut on hänelle velkaa. Että sinä ajat noin hienolla autolla, anna mulle rahaa, Vehviläinen sanoi.
Olen samaa mieltä Vehviläisen kanssa. Tätä ikuista katkeruutta ja kuvitelmaa, että muut, paremmin toimeentulevat ovat vasemmistolaisille automaattisesti velkaa, en ymmärrä vasemmistolaisuudessa. En myöskään ymmärrä vasemmistolaisuudessa esiintyvää ajattelua, jonka mukaan "oikeaa" kommunismia ei ole vielä kokeiltu missään maassa ja intoa yrittää muuttaa yhteiskunta totalitaristiseksi.
Oikeistolaisuudessa puolestaan en ymmärrä ajatusta, että jokainen on oman onnensa seppä. Etenkin kun tällaista päästelevät suustaan rikkaiden sukujen aikuiset lapset, joiden tulevaisuus on turvattu ja tie tasoitettu, vaikka he itse eivät tekisi oman menestymisensä eteen mitään. Itse asiassa, aika moni näistä kultainen lusikka suussa syntyneistä vaikuttaa yksinkertaisilta tyhjäpäiltä.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ei pärjäisi? Meillä on maksuton terveydenhuolto, joka tukee, jos terveyteen tulee ongelmia. Meillä on erilaisia sairaspäivärahoja sun muita. On terapiaa ja vertaistukea. Kouluttautua voi, jos ei ole osaamista. Mitä ihmettä pitää vielä olla ihmisen pärjäämisen avuksi? "
Nämä tuet ja turvaverkotko eivät siis sinusta nyt äkkiä ole vasemmistolaisia? Mikä siis on se kamala vasemmistolainen tuki jolla ihmiset saavat loikoilla kotona tekemättä mitään ja mitä vastustat?
Lait, joilla on määritetty sairaudenhoitoa, erilaisia eläkkeitä, erilaisia tukimuotoja on tehty eduskunnan demokraattisessa käsittelyssä, jossa hallitus on tuonut esityksiä ja eduskunta hyväksynyt laiksi. Yhtäkään täysin vasemmistolaista hallitusta meillä ei ole ollut, joten vasemmisto valhtelee tässäkin omiksi ansioikseen lakeja, jotka oikeisto on ollut mukana päättämässä ja valmistelemassa. Tämä jatkuva valehteleminen minua mättää nykyvasemmistossa.
"Ay-liike ei maksa osingoistaan veroja ja nuo käytännössä rahoittaa koko vasemmistoamme. "
Voimme toki poistaa tämän verovapauden jos samalla poistetaan listaamattomien yritysten huomattavat veroedut. Sopiiko?
"Avaatko hieman väitettäsi, että oikeisto välttelee verojen maksua?"
Minuutti Björn Wahlroosin kuuntelemista vakuuttaa kyllä tehokkaasti tästä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä että mitä väliä kummallakaan on kun maailma toimii ihan loistavasti vaikka kumpaakaan ei olisi ollenkaan olemassa. Silti fanaattinen porukka vääntää sekunnissa joka asiasta jonkun pyhän sodan ideologioiden välillä jossa faktoilla ei ole väliä kun sitä omaa puolta on kannatettava tyhmimmissäkin asioissa ja vastapuolta vastustettava vaikka tarjolla olisi mitä.
Just tuo aivoton joka asian ja henkilön pakkoideologisointi tämän maailman on vienyt maailman liki sotatilaan kun mitään ei mietitä faktojen kautta vaan meidän ideologia vs vastapuolen ideologia taistelun kautta.
Ja median pällit jotka vääntää tuota vaan lisää päivästä toiseen pitäisi heittää vankilaan kun eivät näytä omin avuin järkiintyvän valtansa sokaisemina.
Tämä.
Mitä en ymmärrä vasemmistolaisuudessa: miten en suostuta näkemään, että sosialismi ei vain kertakaikkiaan toimi? Jokainen sosialistinen valtio on joutunut valtaviin taloudellisiin ongelmiin sosialistisen ideologian takia, miksi se nyt yhtäkkiä toimisi Suomessa?
Mitä en ymmärrä oikeistolaisuudessa (Suomessa): miksi myös Kokoomus haluaa ylläpitää valtavaa valtiojohtoisuutta ja käytännössä sosialismia, jos ovat muka talousoikeistolaisia? Miksi Kokoomus haluaa hyväksikäyttää valtiojohtoisuutta pumpatakseen verorahaa yksityisille yrityksilleen?
Meidän suuret puolueet ovat niin syvällä hyväveliverkostoissaan, että he eivät enää kykene tekemään Suomen ja suomalaisten kannalta oikeita päätöksiä. Tärkeintä on vain ylläpitää omien työpaikkoja ties missä järjestöissä.
"En ymmärrä miksi vasemmistolaisuudessa tyypillisesti* uskotaan ihmisen hyvyyteen, vaikka vasemmistolainen politiikka itsessäänkin on käytännössä jatkuvaa taistelua solidaarisemman yhteiskunnan ja maailman puolesta."
Ihmisen hyvyyteen uskominen ei tarkoita että uskottaisiin aivan jokaisen yksilön olevan hyvä. Vaan se on ajatus siitä että kun ihmisille näytetään mitä kaikkea hyvää se saa aikaan että puhallamme ennemminkin yhteen hiileen kuin tuoijottelemme omia napoja niin suurin osa ihmisistä alkaa pitää sitä parhaana tapana.
Oikeistolaisuudessa minua on jo pitkään häirinnyt se että se konservatiivisten arvojen mukaan puhuu usein yhteisöllisyydestä ja kansallisesta yhtenäisyydestä mutta käytännössä kuitenkin korottaa oman edun tavoittelun hyveeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ay-liike ei maksa osingoistaan veroja ja nuo käytännössä rahoittaa koko vasemmistoamme. "
Voimme toki poistaa tämän verovapauden jos samalla poistetaan listaamattomien yritysten huomattavat veroedut. Sopiiko?
Miksi? Ei nuo liity mitenkään toisiinsa.
Muutenkin argumenttisi on lähinnä argumentointivirhe, mutta ei teiltä vasureilta muuta tunnu irtoavan.
Ylipäänsä se, että kaikenmaailman säätiöitä, järjestöjä ja yhdistyksiä käytetään yritystoimintaan (ja vapaudutaan yrittämiseen liittyvistä asioista kuten avoimet tilinpäätökset etc, tai tässä kohtaa jopa verojen maksu) pitäisi suomessa estää ja pakottaa yrittäminen vain yrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sopii. Poistetaan samalla yrityksiltä velvollisuus maksaa yhteisöveroa. Annan valtiolle rahaa ja saan saman rahan takaisin politikkojen mielenoikkujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Avaatko hieman väitettäsi, että oikeisto välttelee verojen maksua?"
Minuutti Björn Wahlroosin kuuntelemista vakuuttaa kyllä tehokkaasti tästä.
Ironista kyllä wahlroos on tunnettu vasemmistolainen.
Kuulostaa koko ketjun aihe Keskustan vaalispämmiltä, kun on vain vasen ja oikea ja näistäkin nostetaan aina vain ne ääritapaukset ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Älkää taas öyhöttäkö. Puhutaan mieluummin suurista rinnoista. Ne ovat kauniit.
Nämä palstan aivottomat mulkunjatkeet ovat aika rasauttavia kommentteineen. Ja olen itsekin mies, mutta en mulkunjatke.
Oikeistossa en ymmärrä suhdetta ihmisiin ja ihmisyyteen. Ihmiset vaikuttavat olevan oikeistolle hyödyke tai rasite, riippuen todellakin ihmisen hyödyllisyyden asteeesta. Ihminen tuntuu rinnastuvan esineeksi.
Vasemmistolaisuutta sinänsä vielä ymmärrän, mutta vihervasemmistolaisuutta en yhtään. He surkastuttavat maan. Yhtenä esimerkkinä on vastustus keskustunnelin rakentamisen Helsingin alta. Miksi? Miksi he haluavat ylläpitää ruuhkia kaupungissa?
"Lait, joilla on määritetty sairaudenhoitoa, erilaisia eläkkeitä, erilaisia tukimuotoja on tehty eduskunnan demokraattisessa käsittelyssä, jossa hallitus on tuonut esityksiä ja eduskunta hyväksynyt laiksi. Yhtäkään täysin vasemmistolaista hallitusta meillä ei ole ollut, joten vasemmisto valhtelee tässäkin omiksi ansioikseen lakeja, jotka oikeisto on ollut mukana päättämässä ja valmistelemassa. Tämä jatkuva valehteleminen minua mättää nykyvasemmistossa. "
Kiitos tästä selvennyksestä. Minulle jäi nyt sitten vain edelleen epäselväksi että mikä on se kamala nimenomaan vasemmistolainen tuki jota oikeisto vastustaa ja joka pitäisi poistaa jotta laiskat saadaan töihin?
Jännä miten monta kommenttia ketjussa on selviä olkiukkoja joita varsinkin vasemmistolainen ei oikeistosta ymmärrä. Ehkä kannattaisi olla uskomatta suorilta sitä omien spämmimää propagandaroskaa, vai? Ei se, että sitä hokee somessa ja tyhmässä mediassa "kaikki" siitä vielä totta tee. Enemmänkin tuo systemaattinen valehtelu kuvastaa sitä miten vähän nuo vaivautuu olemaan rehellisiä edes omilleen väitteissään kun media on heidän ja vastaväitteitä ei siksi kuulu julkisuudessa, oli olkiukko miten naurettava tahansa.