Järkyttävä kommentti hiihtäjä Vilma Nissiseltä: "Vantaa on Suomen Mogadishu"
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000011724296.html
"Kovin kaukana ei luultavasti ollut, että tälläkin viikolla Nissinen olisi hiihtänyt Tour de Skin sijaan Vantaan Skandinavia Cupissa.
Nissinen naurahtaa, kun häneltä kysytään, kuinka paljon mieluummin hän kisaa nyt alppiauringon alla.
- Sata kertaa mieluummin hiihdän täällä kuin Suomen Mogadishussa, Nissinen täräyttää verraten Vantaata ja Hakunilaa Somalian pääkaupunkiin.
- Voi olla norjalaisille pikku kulttuurishokki, hän jatkaa viitaten kisoihin ilmoittautuneisiin useisiin vuonomaan hiihtäjiin.
Nissinen tunnetaan hiihtopiireissä sanavalmiudestaan ja huumoristaan.
Hänen kokemuksensa perusteella Hakunilan lähiössä saattaa sattua ja tapahtua kaikenlaista.
- Se on kyllä Mogadishu. Ollut jo 90-luvulta lähtien, Nissinen sanoo."
😱
Ei saa sanoa tuollaisia kommentteja! Ei saa!
Vilman pitää pyytää anteeksi tuollaisia sanomisiaan!
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Kauhea mainehaitta Suomelle! Nyt kaikki kynnelle kykenevät esittämään anteeksipyyntöjä somalialaisille kunniavieraillemme jotka rikastuttavat maatamme.
Tästä on noussut iso kohu Somaliassa ja on suuri uhka etteivät somalit matkusta enää Suomeen. Suomen teollisuuden vienti ottaa varmasti osumaa Nissisen lausunnon johdosta. Stubb ja Orpo ovat jo pyytäneet anteeksi Somalialta mutta on epävarmaa auttaako sekään enää.
Eisiis taas! Miten hän KEHTAA!! Mä en kestä olla suomalainen!!! juupajuu,,,
Vierailija kirjoitti:
Tarkotti varmaankin että molemmat on niin vöhälumisia että mieluummin hiihtää sielä misä on lunta.
Ei vaan lausunto oli silkkaa rasismia.
Vantaa ehdottomasti, jos pitäisi valita pk-seudulta asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Mä alan fanittamaan naishiihtäjistämme Vilmaa!
Samat sanat. Täytyykin tsekata löytyykö häneltä fanisivusto netistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauskaa läppää
Harmi vaan että tuo ei ole vitsi.
t. vantaalainen (mutta en enää kauaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea mainehaitta Suomelle! Nyt kaikki kynnelle kykenevät esittämään anteeksipyyntöjä somalialaisille kunniavieraillemme jotka rikastuttavat maatamme.
Tästä on noussut iso kohu Somaliassa ja on suuri uhka etteivät somalit matkusta enää Suomeen. Suomen teollisuuden vienti ottaa varmasti osumaa Nissisen lausunnon johdosta. Stubb ja Orpo ovat jo pyytäneet anteeksi Somalialta mutta on epävarmaa auttaako sekään enää.
Mittaamaton vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Taas saa hävetä suomalaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sarkasmi ei taida olla vahvuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää pyörryin ja heräsin minnesotahoidosta!
Heräsit Minnesotasta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sehän olisi vaan lottovoitto ettei mikään auttaisi ja parempi vaan ettei otettaisi mitään riskejä anteeksipyyntöjen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair kertoo että tämä on vaikuttanut jo haitallisesti heidän liiketoimintaansa.
Vilmalta kaikki tuet pois nyt ja heti ! Kehotan Somalian hiihtomaajoukkuetta boikotoimaan kaikkia kisoja, joihin Vilma osallistuu. Itse olen valmis uhraamaan viikonloppuni seisoakseni latujen varrella kyltin kanssa, joka muistuttaa, että LUMI VOI OLLA MYÖS MUSTAA . Kehittelen tuota iskulausetta vielä hienostuneempaan suuntaan. Otan siihen ehkä myös jotain ilmastonmuutokseen liittyvää. Mitään mautonta Vilma tule pois ladulta, siellä hiihdetään - juttua en tule huutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkotti varmaankin että molemmat on niin vöhälumisia että mieluummin hiihtää sielä misä on lunta.
Ei vaan lausunto oli silkkaa rasismia.
Silkkaa realismia tuo oli. Herää jo sinäkin mielikuvitusmaailmastasi todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on Suomen persereikä.
Terveiset Kauniaisista
Josta se paska valuu Helsinkiin....
Mitä järkyttävää tuossa oli? Ainoa mikä järkyttää on se, että tuo on aivan totta ja sen huomaa ihan jokainen joka vantaalla asuu tai vierailee.
Id ootti. Tämän palstan trollien ahkeroinnista huolimatta totuus on, että suurin osa suomalaisista pitää tuollaisia puheita vähintäänkin typerinä. Ja kyllä, mainehaittana. Kyseinen hiihtelijä on Suomen ja sponsoriensa edustaja ja käytöksen pitäisi olla sen mukaista. Joko sponsorit ovat reagoineet? Pari sähköpostia niin diilit irtisanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sarkasmi ei taida olla vahvuutesi.
Olen tosissani. Uutinen leviää väistämättä suuriin ulkomaisiin mediataloihin.
Pitäisikö Helsinki - Vantaa Airport nimi muuttaa Helsinki Airport?
Eiköhän Orpo saa jo availla suomi-somali-suomi sanakirjaa kohdasta
Waxaan raali gelin ka bixinayaa anigoo ku hadlaya magaca dalkeenna oo dhan. Waan ka xumahay.