Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (1916)

Vierailija
1/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua seksiä.

Vierailija
2/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on huono suhde. Päätin antaa mahdolliuuden ihmiselle, josta en ollut 100% varma. Ei olisi kannattanut.  Jos en löydä ketään kunnollista koskaan, olen sitten vaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa kellekään. Tässä noin viisikymppiseksi on tullut tarpeeksi monta kertaa todettua.

Vierailija
4/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut monta kertaa, mutta jotenkin ei siltikään ole tuntunut oikealta, enkä halua elää valheessa niin, että toinen luulisi että olisin täysillä mukana. Mielestäni se olisi väärin kumppania kohtaan.

Vain kerran olen todella rakastunut ja tämä tapahtui ihan nuorena, mutta tämä ihminen kuoli ja en usko, että koskaan voin enää rakastua kehenkään toiseen.

Olen nyt jo 50 ja yksikseni taidan mennä sitten loppuun asti.

Vierailija
5/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.

Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.

Vierailija
6/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää.

Vierailija
7/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että en yksinkertaisesti ole kohdannut häntä, jonka kanssa olisin halunnut muodostaa parisuhteen.  Jos olenkin kohdannut, niin hän on mennyt ohitseni, tai sitten en muutoin ole tajunnut saati ymmärtänyt, että haluaisi seurustella minun kanssani. En koe voivani vaatia saati pakottaa ketään seurustelemaan kanssani.

Onhan se joskus ollut turhauttavaa kun on ehtinyt jo ajatella ja kuvitella ja unelmoida, että toisen kanssa saattaisi olla mahdollisuus yrittää edetä niin pitkälle, että yhteiseloamme saattaisi kutsua parisuhteeksi;  huomaamalla ettei toisella ole samaa halua tai samansuuntaista tunnetta.

Joku voi tietysti väittää, että olen nirso. Kenties tai todennäköisesti olenkin, koska ei minulla ole kykyä, eikä oikein haluakaan pakottaa ketään mieleisekseni kumppaniksi tai miksikään muuksikaan.

Tiedostan toki, että parisuhde edellyttää kompromisseja. Mutta toisaalta kuulun niihin sinkkuihin, joille sinkkuus ei ainakaan pääsääntöisesti ole erityinen ongelma. Tiedän toki myös, että on olemassa vaara, että elän lopun ikääni yksin ja sinkkuna. Joskus olen ajatellut, että saatan tai saattaisin olla, jopa verraten hyvä kumppani siksi, ettei kumppani ole itselleni, mikään ehdoton vaatimus tai pakko saada, jotta voisin tuntea ja kokea eläväni monin tavoin hyvää ja tyydyttävää elämää.

Vaikka samaan aikaan ajatetlenkin, että saattasiihan se toki olla hienoa jakaa ilot ja nautinnot myös sen yhden ja erityisen kanssa,  Sen saman, jonka kanssa voisin myös murentaa ja murskata surut ja ikävyydet.  Onneki minulla on sisaruksia, vanhempani ja jokunen ystävä ja joukko kavereita joiden kanssa voin ja olen voinut jakaa sekä antaa että saada erinomaisen paljon. Mutta kahden ihmisen välinen parisuhde on mielikuvissani näistä poiketen jotain erityisempää.

Tunnen, -paremman termin puuttuessa- tunnen  näet, että on kuitenkin asioita, jotka ovat vain ja ainoastaan kahden ihmisen välisiä, eivätkä kuulu oikeastaan kenellekään muulle. -Toisaalta jos läheiseni uskoisi minulle asiansa (salaisuutensa) ,niin se olisi sitten meidän välisemme asia, eikä kuulu kenellekään muulle, kuten kumppanilleni. (Parisuhde kumppani ei ole minulle henkilö, jolle tulisi tai pitäisi oletustarvoisesti voida kertoa kaikki tietämäsnä salaisuudet, vaikkei nämä kaikki salaisuudet olisi yleisesti rangaistuksen uhalla säädetty salassa pidettäväksi).           

Mutta mieluummin elänkin sinkkuna oman näköistäni ja oloistani elämää kuin kenenkään kanssa väkisin. Vaikka luullakseni aivan epätoivottoman ja tosiena ääripäänä unelmieni kumppanin väliin mahtuu erinomaisen monta potenttiaalista. Minulle riittäisi yksi. (Täydellistä en hae, koska en itsekään ole).

Tiedä sitten, missä ja milloin kohtaan hänet. (Ja hän minut).

Myönnettävä on, että olen ja olen ollut toistaiseksi myös verraten hyvin huono etsimään ja tietoisesti haeskelemaan kumppania.

Olen onnekas, koska tuskin koskaan Suomen historian aikana on ollut elää ja olla sinkkuna.         

Vierailija
8/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska henkilö, johon olen ollut rakastunut viimeiset 5 vuotta, ei halua suhteeseen minun kanssani. Kerroin tunteistani hänelle kolmisen vuotta sitten, ja hän vastasi, ettei tunne samoin. En ole kuitenkaan vieläkään päässyt asian yli.

Vierailija
9/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen kiinnostunut seksistä ja muille se on pääasia suhteessa. Kaikki suhteet ovat päättyneet nopeasti tämän vuoksi. Muuten voisin kyllä seurustella.

Vierailija
10/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on niin paljon helpompaa.

Olen ollut kaksi kertaa naimisissakin, joten tiedän............

Vierailija
11/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn liian hyvin itsekseni. Ihania miehiä olen tavannut, mutta en yhtäkään niin ihanaa, että olisin valmis luopumaan omasta rauhasta. 

Täytyy toivoa, että saan mahdollisimman kauan miehiä seksikumppaneiksi, jotta ei tarvitse alkaa suhteeseen vain säännöllisen seksin takia.

Vierailija
12/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää.

Onko? En pitänyt törkeänä. Kyllä nainen saa haluta sitä mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei sitä ollut.

Olen tuo edellinen kommentoija, ja olen itsekin mies. Minusta on törkeää murentaa toisen itsetuntoa tuollaisilla tölväisyillä. Sinäkin annoit tuon syyksi sille, miksi et seurustele, vaikka jollekin toiselle saattaisit kelvata pienine muninesi ihan hyvin.

Vierailija
13/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan toipua ja nuolla haavojani rauhassa ennenkuin olen valmis ottamaan taas sitä riskiä että pataan tulee rakkauselämässä :D olen myös yllättynyt kuinka hyvin viihdynkään itsekseni, joten saattaa hyvinkin olla ettei ketään enää löydy, ja sekin on ihan fine :)

Vierailija
14/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää.

Onko? En pitänyt törkeänä. Kyllä nainen saa haluta sitä mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei sitä ollut.

Olen tuo edellinen kommentoija, ja olen itsekin mies. Minusta on törkeää murentaa toisen itsetuntoa tuollaisilla tölväisyillä. Sinäkin annoit tuon syyksi sille, miksi et seurustele, vaikka jollekin toiselle saattaisit kelvata pienine muninesi ihan hyvin.

Ehkä. Otin tuon naisten yleisenä toivomuksena ja tajusin tuossa hetkessä, että suurimmalle osalle naisista en ole sopivan kokoinen.

Vierailija
15/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seksiä.

Sama täällä.

Vierailija
16/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian ujo tekemään aloitteen kylmiltään, eikä kukaan nainen ole ikinä sellaista minulle tehnyt. Haluaisin kyllä löytää mukavan naisen rinnalleni, mutta olen aivan toivoton tuon asian suhteen.

Vierailija
17/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä jotka ei seurustele on käyttänyt ssri-lääkkeitä tai muita masennuslääkkeitä? Itseltä lähti halut aika hyvin 17v sitten syödyn kuurin aikana eikä palaudu. Ei mitään kiinnostusta pariutua.

M37

Vierailija
18/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään?  Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle. 

Vierailija
19/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä jotka ei seurustele on käyttänyt ssri-lääkkeitä tai muita masennuslääkkeitä? Itseltä lähti halut aika hyvin 17v sitten syödyn kuurin aikana eikä palaudu. Ei mitään kiinnostusta pariutua.

M37

Minä en ole käyttänyt lääkkeitä, seksi ei ole koskaan kiinnostanut juuri yhtään.

Vierailija
20/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää.

Ei kai pelkkä vehkeen koko parisuhteessa paljon auta. Tai ei minua ainakaan haittaisi muuten hyvällä miehellä mikään vehkeen koko.

Niin, sinua ei haittaisi. Et sinä silti voi mitätöidä niiden naisten kokemuksia, jotka ovat toista mieltä. Minulle seksi ja nimenomaan yhdyntä on iso osa parisuhdetta. Ei toki kaikki, mutta jos sitoudun loppuiäkseni saamaan vain yhtä pippeliä, niin kyllä sen täytyy silloin olla sellainen ettei tarvitse muista haaveilla.