Järkyttävä kommentti hiihtäjä Vilma Nissiseltä: "Vantaa on Suomen Mogadishu"
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000011724296.html
"Kovin kaukana ei luultavasti ollut, että tälläkin viikolla Nissinen olisi hiihtänyt Tour de Skin sijaan Vantaan Skandinavia Cupissa.
Nissinen naurahtaa, kun häneltä kysytään, kuinka paljon mieluummin hän kisaa nyt alppiauringon alla.
- Sata kertaa mieluummin hiihdän täällä kuin Suomen Mogadishussa, Nissinen täräyttää verraten Vantaata ja Hakunilaa Somalian pääkaupunkiin.
- Voi olla norjalaisille pikku kulttuurishokki, hän jatkaa viitaten kisoihin ilmoittautuneisiin useisiin vuonomaan hiihtäjiin.
Nissinen tunnetaan hiihtopiireissä sanavalmiudestaan ja huumoristaan.
Hänen kokemuksensa perusteella Hakunilan lähiössä saattaa sattua ja tapahtua kaikenlaista.
- Se on kyllä Mogadishu. Ollut jo 90-luvulta lähtien, Nissinen sanoo."
😱
Ei saa sanoa tuollaisia kommentteja! Ei saa!
Vilman pitää pyytää anteeksi tuollaisia sanomisiaan!
Kommentit (247)
nyt loppu meidän perheessä rasistinen hiihto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilmalta kaikki tuet pois nyt ja heti ! Kehotan Somalian hiihtomaajoukkuetta boikotoimaan kaikkia kisoja, joihin Vilma osallistuu. Itse olen valmis uhraamaan viikonloppuni seisoakseni latujen varrella kyltin kanssa, joka muistuttaa, että LUMI VOI OLLA MYÖS MUSTAA . Kehittelen tuota iskulausetta vielä hienostuneempaan suuntaan. Otan siihen ehkä myös jotain ilmastonmuutokseen liittyvää. Mitään mautonta Vilma tule pois ladulta, siellä hiihdetään - juttua en tule huutelemaan.
Sekin on jo melkoista rasismia että lumitykit ampuvat valkoista lunta. Tämä on kyllä A-studion paikka, välikysymys täytyy tehdä, äänestää ministerin luottamuksesta ja vaatia hallituksen tiedonantoa eduskunnalle.
Väreistä on luovuttava !!!!
Uskomattoman kiihottavaa tuollainen blondi rasistimuija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeassahan hän on.
Kasvoin itse Vantaan Kivistössä, jossa oli 100% pientaloja kaikesta asuntokannasta vielä 2000-luvun alussa. Eipä ollut juuri etnisiä siellä, vikoina vuosina joku ulk.perhe tosin osti sen kiskan.
Aamulla katselin kuvakoostetta uudenvuoden vietosta, ja Kivistöä edusti kuva kikkarapäästä äiteineen, kerrostalossa. Uusi, uljas maailma.
No sinä oletkin rasisti. Itse muutin Hakunilaan 15v sitten ja aivan loistavasti olen viihtynyt. Kun ei ole mitään fobioita ketään kohtaan.
Olet siis toisen polven Somali?
Siis mitä ihmeen jengiä täällä kirjoittelee? Oletteko jotain ylisteinejä?
Somalian hiihtoliiitto on ilmoittanut boikotoivansa Olympialaisia jos anteeksi pyyntöä ei tule. Nyt herätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse on syntynyt jossain Heinolassa ja sitten asunut Kainuussa. Ysärillä neiti ollut taapero. Niin mitä v. Aikamoinen asiantuntija.
Ja mitenköhän tuo liittyy asiaan? Noilla spekseilläei saa olla mielipiteitä, eikä saa ottaa kantaa?
Kaikkea ei kannata sanoa ääneen. Voi miettiä, miten sanoo, ettei halua hiihtää Vantaalla vaan Tour de Skillä. Tuossa haastattelussa hiihtäjä tietysti kertoo oman mielipiteensä asioista, mutta samalla edustaa myös Suomen joukkuetta. Aivan sama juttu, jos haastatellaan yrtyksen x edustajaa, hän ei voi sanoa kaikkia omia mielipiteitään ääneen...
Vierailija kirjoitti:
Niin, täyttä faktaahan hän puhuu. Hyvä Vilma! Antaa vassujen räksyttää.
Vassut antaa hänelle varmaan Vilma-merkinnän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilma🥰😍😘 Sellaista se on Hakunilassa ja kaikkialla muualla mihin nämä pääsevät loisimaan. Mitä sitä kieltämään. Paskaa porukkaa joka ei pärjää edes omassa maassaan.
Eikös Vilma muuttanut jostain pieneltä paikkakunnalta? Ehkä se vaikuttaa
Minullakin on sukulaisia maaseudulta, jotka ihkuna kannattavat muuhanmaattoa, tosin eivät tiedä mitä kannattavat kun heillä ei siellä ole yhtäkään. Eivätkä halua myöntää että esim lasteni koulussa lopulta oli melkein 40% ja se toi huomattavia ongelmia. Koulussa ja kadulla. Lapseni pahoinpideltiin koulussa, toinen joutui veitsimamujengin uhkaamaksi.
Tarvitsemme ihmisiä joita ei pelota puhua.
Minun lapseni ovat koulussa, jossa on yli puolet S2-oppilaita, eikä ole mitään tuollaisia ongelmia. En väitä etteikö sinun lapsesi kokemukset olisi totta, ja kuulostaa tosi huonolta koululta, mutta yksi keskustelun ongelmista on se, että sitä käydään jotenkin niin yksisilmäisesti. Ikään kuin kaikki olisi vain kamalaa tai mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin hävettää olla suomalainen.
Finskien rasismi ja kolonialistine asenne muita kohtaan on sairasta. Finskeillä ei edes oo omaa kulttuuria! Inshallah, Suomi on muslimi vuoteen 2040 mennessä. Tää maa täytyy puhdistaa valkoisista rasisteista.
Pyydän anteeksi näiden persujen puolesta. Itse en ole muslimi, mutta olen marssinut Palestiinan puolesta. Toivottavasti pääsemme eroon tästä nykyisestä hallituksesta ja seuraava hallitus alkaa jakelemaan vankeustuomioita näille rasisteille. Tai vähintään erottamisia ja sakkoja. Muslimit ovat voimavara Suomelle ja me haluamme teidät osaksi Eduskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauskaa läppää
Meri-Rastilantietä kutsuttiin aikoinaan Mogadishuavenueksi.
Ei ole Meri-Rastilantie, mutta siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se oikea Mogadishu olisi ihana paikka, niin kaikkihan siellä asuisi. Nyt asujaimisto (rikkaat) on ympäri maailmaa. Elävät tai ovat elätettävinä.
Ei Vantaallakaan moni halua asua.
Ei kukaan halua tuollaisten kanssa asua mutta kohta ei ole enää paikkaa missä saisi asua järkevien ihmisten ympäröiminä, ei ainakaan pikkurahalla.
Ihan hauska kommentti. Tähän asti olen luullut että Mogadishu sijaitsee Vuosaaressa kun siellä on ainakin se Mogadishu Avenue.
Oritie Hakunila on täysin Somaliaa.
Vaikka olisikin, niin mitä sitten? Sille on kyllä syynsä, miksi täällä moni (itseni mukaanlukien) on muuttunut rasistiksi.
Jaahas. Ja mitähän ne syyt ovat?
Jos et tiedä, niin ole tyytyväinen ettet ole joutunut tekemisiin näiden kanssa. Elä onnellisena kuplassasi, jossa kaikki on vaan ihania ihmisiä. Turha sinua on järkyttää totuudella, jos jotenkin olet siltä säästynyt.
Eli ei tullut syitä.
Ihmisten ei tarvitse olla minulle ihania ette
Eri. Tulihan tuossa. Jos niistä kirjoittaa suoraan, niin aloitus poistetaan. Avoin keskustelu on kielletty ja se aiheuttaa osaltaan rasisimia.
Tämä on totta. Jos maahan muutosta voitaisiin keskustella avoimesti, myös niistä huonoista puolista, niin rasismi vähentyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua niin hävettää olla suomalainen.
Finskien rasismi ja kolonialistine asenne muita kohtaan on sairasta. Finskeillä ei edes oo omaa kulttuuria! Inshallah, Suomi on muslimi vuoteen 2040 mennessä. Tää maa täytyy puhdistaa valkoisista rasisteista.
Pyydän anteeksi näiden persujen puolesta. Itse en ole muslimi, mutta olen marssinut Palestiinan puolesta. Toivottavasti pääsemme eroon tästä nykyisestä hallituksesta ja seuraava hallitus alkaa jakelemaan vankeustuomioita näille rasisteille. Tai vähintään erottamisia ja sakkoja. Muslimit ovat voimavara Suomelle ja me haluamme teidät osaksi Eduskuntaa.
Vain otettu lääke auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hallitus ei kaatunut vinosilmäkohuun, varmaan tästä yritettän tehdä uusi keinotekoinen kohu ja liittää se jotenkin hallitukseen.
Silmienvenyttely gateen viitaten, nyt tuskin Vilma saa taustatukea ainakaan hallituspuolueista, joutunee yksin kohtaamaan w0ke ja punaviher osaston raivon.
Vihervasemmistossa nousisi raivo jos joku persu venyttäisi huulensa somalityylisiksi r u l l a h u u l i k s i.
vasemmistolaiset vanhempani suuttuivat, kun sanoin Venäjä..se on Neuvostoliitto . R-sanaa käytinkin tietoisesti silloin tällöin. Pioneerileirille en suostunut menemään vaan menin poroporvarillisten isovanhempieni luokse. Parasta aikaa
Tämän maan tulokset tulee tässä: 0 mitallia edellisistä olympialaisista. Ei talouskasvua 20 vuoteen. Saadaan aasialaiset vihaamaan suomea. Työttömien alkoholistien maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hallitus ei kaatunut vinosilmäkohuun, varmaan tästä yritettän tehdä uusi keinotekoinen kohu ja liittää se jotenkin hallitukseen.
Silmienvenyttely gateen viitaten, nyt tuskin Vilma saa taustatukea ainakaan hallituspuolueista, joutunee yksin kohtaamaan w0ke ja punaviher osaston raivon.
Vihervasemmistossa nousisi raivo jos joku persu venyttäisi huulensa somalityylisiksi r u l l a h u u l i k s i.
Jep. Keskenkasvuisilta persuilta voi odottaa ihan mitä vaan.
Rasisti finskipaska. Toivottavasti kaatuu ja katkaisee niskansa.
Ihanko kaupungin vuokraluukkuun muutit?