Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet/olisit sinkku, niin mitä kriteereitä kumppanille haluaisit laittaa deitti-ilmoitukseen, joita ei kuitenkaan ole korrektia mainita?

Vierailija
26.12.2025 |

Varmasti monella on sellaisia. Etikettiin tai yleiseen korreuktiuteen ei vaan kuulu niitä suoraan ilmaista.

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko altis pettämiselle. 

Vierailija
102/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt amiksen sähkölinjan, lukion, ammattikorkeakoulua 4 vuotta ja lisäksi yliopiston. 

Mun mielestä on kauhean suppea maailmankatsomus sellaisilla ihmisillä, jotka lokeroivat muut ihmiset "akateeminen", "duunari", "korkeakoulun käynyt", "työtön" ym lokeroihin. Koulutuksen perusteella kuulut johonkin laatikkoon ja  älyllinen kapasiteettisi on sitten merkitty leimalla otsaan sen mukaan missä laatikossa istut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei persu, ei nykyisen hallituksen, Riikan tai Petterin kannattaja

Vierailija
104/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutus. Koen, että olisin liian eri maailmasta amistaustaisen duunarin kanssa ja haluan, että myös lapset saavat esimerkin koulutetuista vanhemmista. Tunnetusti vanhempien koulutustaso vaikuttaa vahvasti siihen, millaisia asenteita ja tavoitteita siirtävät lapsilleen. Halusin myös, että tuleva puoliso on sellaisesta perheestä, jossa arvostetaan kulttuuria ja ollaan sivistyneitä.

Mutta eihän tuota olisi ollut kohteliasta suoraan ilmaista.

Haha, ihan Kummeli-kamaa tämä. :D Suomessa koulutetaan jo niin paljon porukkaa "korkeasti", ettei korkeaan koulutukseen ole enää mitään kriteereitä. 

On esimerkiksi nähty työelämässä monet kerrat, että se amistaustainen sähköasentaja tietää sähköstä ja asentamisesta huomattavasti enemmän kuin sähkötekniikan dippainssi, jollaista ei voi päästää nykyään lähellekään mitään sähköön liittyvää.

Muutenkin yleensä kovinta meteliä "sivistyksestä" pitävät ne, jotka vaan luulevat olevansa sivistyneitä. 

Vierailija
105/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävä ÄO. Korkea ÄO ei takaa hyvää kumppania, mutta en vaan jaksa vähemmän älykkään ihmisen seuraa. Luonne on tietysti toinen kriteeri, mutta kellä muka on omasta mielestään mulkero luonne? 

Puolella väestöstä on 2-numeroinen ÄO, mutta kellä omasta mielestään?

Vierailija
106/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisella tulee olla vähintään yksi akateeminen loppututkinto. Täytyisi jotenkin kierrellen tuo ilmaista."

Ottaen huomioon että mies swaippaa oikealle jokaisen naisen pelkän kasvokuvan perusteella lukematta profiilia, niin mitä väliä sillä on mitä mies itse profiiliinsa laittaa? Yrittää ulkoistaa oman laiskuutensa naiselle?

Ehkä sinä miehenä toimit tällä tavalla, mutta on tarpeetonta yleistää. Tietysti kannattaa lukea naisen bio, jos siellä olisi indikaatioita epäakateemisuudesta. 

Vierailija
107/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutus. Koen, että olisin liian eri maailmasta amistaustaisen duunarin kanssa ja haluan, että myös lapset saavat esimerkin koulutetuista vanhemmista. Tunnetusti vanhempien koulutustaso vaikuttaa vahvasti siihen, millaisia asenteita ja tavoitteita siirtävät lapsilleen. Halusin myös, että tuleva puoliso on sellaisesta perheestä, jossa arvostetaan kulttuuria ja ollaan sivistyneitä.

Haha, ihan Kummeli-kamaa tämä. :D Suomessa koulutetaan jo niin paljon porukkaa "korkeasti", ettei korkeaan koulutukseen ole enää mitään kriteereitä. 

On esimerkiksi nähty työelämässä monet kerrat, että se amistaustainen sähköasentaja tietää sähköstä ja asentamisesta huomattavasti enemmän kuin sähkötekniikan dippainssi, jollaista ei voi päästää nykyään lähellek

Ei yliopistossa opiskele ihan kuka tahansa.

Siinäpä asia, joka tulee olemaan AINA arvostettua.

Vierailija
108/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä peniksen koko... 

Vierailija
109/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan älykkään miehen, jolle ei tarvitse koskaan vääntää rautalangasta mitään asiaa.

Mun mies on älykäs, mutta silti 25 vuoden aikana rautalankaa on mennyt kilometritolkulla. 

Mun mies on älykäs ja koskaan ei rautalankaa tarvi vääntää. Eikä hänenkään minun kanssani. Olemme molemmat Mensan jäseniä ja korkeakoulutettuja. 

Matemaattinen äly on melko kapea älykkyyden laji. Esim autistit on usein matemaattisesti älykkäitä.

Vierailija
110/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua parisuhdetta tai tavata edes miestä, jos mies ei saa mua aivan sekaisin ja jos en koe kemiaa välillämme. Myös jos mies ei ole tosissaan innostunut minusta niin mua ei kiinnosta.

Silloin ei ainakaan deittisovellukset ole sun paikka, koska netin välityksellä ei sitä kemiaa voi oikeasti tietää. Jos et kerran halua edes tavata, jos ei ole jo valmiiksi jotain kemiaa ja kipinöitä.

Sen tietää varsin hyvin, kun näkee kuvan ja mies kirjoittaa. Lisäksi, jos mies alkaa heti tinkaamaan, että mitä etsit vihjaten sitä, että ei etsi mitään mjuta kuin kertakäyttöpillua niin loppuu kiinnostus. Miehen tulee myös muistaa mistä olen puhunut, esittää kysymyksiä ja kyetä aikuismaiseen keskusteluun. Harvassa näitä on mutta ennemmin olen loppuelämän yksin kuin miehen kanssa, joka ei sytytä kunnolla. Elämä on lyhyt ja kaikki jo tuhlattu aika mieheen, joka ei sytytä on hukkaan heitettyä elämää.

Vierailija
111/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On esimerkiksi nähty työelämässä monet kerrat, että se amistaustainen sähköasentaja tietää sähköstä ja asentamisesta huomattavasti enemmän kuin sähkötekniikan dippainssi, jollaista ei voi päästää nykyään lähellek

Olisi aika huolestuttavaa, jos DI tietäisi sähköjen asentamisesta enemmän kuin siihen täsmäkoulutettu amis. Vastaavasti ihmettelisin, jos sähköamis osaisi paremmin laplace-muunnoksia ja kenttäteoriaa kuin DI.

eri

Vierailija
112/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla nee geri

No mä laittaisin juuri päinvastoin: valkoiset älkööt vaivautuko.

Vierailija
113/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan älykkään miehen, jolle ei tarvitse koskaan vääntää rautalangasta mitään asiaa.

Mun mies on älykäs, mutta silti 25 vuoden aikana rautalankaa on mennyt kilometritolkulla. 

Mun mies on älykäs ja koskaan ei rautalankaa tarvi vääntää. Eikä hänenkään minun kanssani. Olemme molemmat Mensan jäseniä ja korkeakoulutettuja. 

Matemaattinen äly on melko kapea älykkyyden laji. Esim autistit on usein matemaattisesti älykkäitä.

Kannattaa lukea aiheesta uudempaa tietoa. Nyky-ymmärrryksen mukaan on olemassa ainoastaan yleisälykkyyttä. Siihen sisältyy aivan kaikki älykkyyden lajit. Teoria älykkyyksien eri lajeista kumottiin jo vuosikymmeniä sitten 

Autistit eivät ole sen lahjakkaampia matemaattisesti kuin muutkaan. Se on Hollywood-elokuvien aikaansaamaa urbaanilegendaa. Autistit tosin saattavat kiinnostua jostain yhdestä aiheesta todella vahvasti ja kehittyä siinä sitten pitkälle. 

Vierailija
114/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, jolle tuntuu luontevalta dominoida sopivasti ja tykkää pukeutua nahkaan. No, ei kai sekään mikään pakollinen vaatimus ole, mutta haluaisin sellaista. Joku jonka kanssa jakaa syvimmät ajatukseni ihan mistä tahansa aidosti ja liikaa yksinkertaistamatta. Katsotaan jäänkö tällä perusteella ikisinkuksi. 

Joitakin tuntuu kiinnostavan mielestäni turhankin paljon koulutus, mutta itse fysiikan opiskelun jälkeen olen todennut, että yllättävän usein ne akateemiset ovat niin höveliä kavereita ettei uskoisi. Niin montaa tylsää ja osaamatonta tyyppiä en ole ikinä tavannutkaan (toki yliopisto on iso paikka), mutta duunareissa olen joskus tavannut joitakin ihan eri tavalla kiehtovia tyyppejä. Mutta yksilöllistähän se on, ei se koulutukseen perustu sinänsä. Kai ihailtavan fiksujakin akateemisia on, vaikken niihin ole törmännyt kasvotusten. 

Vaan pelkään todella pahasti, etten voisi melkein ikinä olla akateemisen naisen kanssa, olen niin sitä maailmaa vastaan ainakin nykyisessä muodossaan. Mitä olen naisia siellä tavannut, eivät vain nappaa. Vai meninköhän väärään kouluun. Olisikohan vain pitänyt mennä DI:ksi... Vaikka kai sielläkin suhteellisen samanlainen meininki. Suoritusta suorituksen perään ilman merkitystä tai ymmärrystä. Siinä korkeakoulut ovat erinomaisia. Ehkäpä menen amikseen tekemään jotain käytännönläheisempää, en jaksa enää teeskennellä teeskentelijöiden piireissä. 

Toivottavasti kuitenkin löydän sen mukavan, säteilevän, onnellisen, ehkä jopa fyysisen (kun olen havainnut itsessäni ja muissa liikkumisen vaikutukset) epäakateemisen naisen ja löydän itsekin tien onnellisuuteen. Tässä päämäärässä akateemiseen maailmaan jääminen on ainoastaan haitallista. Enpä ole ainuttakaan onnellista akateemista ihmistä vielä nähnyt. 

Hyvää vauvailua ja nettipalstailua jatkossa! Ei sielläkään kovin välkkyjä ihmisiä pyöri, vaikka kirjoittelijoilla olisi kymmenenkin akateemista tutkintoa, postdocia ja muuta pätkätyötä, joiden suurin saavutus on epävarmuuden sietämistä orjan asemassa. Ja sitten jos ja kun joku onnekas sattuukiin saamaan sen lottovoittopaikan akatemiasta, sitten vasta niitä henkseleitä voikin ja pitääkin paukutella ja pistää sellaiset työkokemusvaatimuslistat Tinderiin, että ne näkyvät vielä vuosikymmenenkin jälkeen juuri ja juuri IT-taidot omaavien lokeissa jos osaa painaa analytiikkanappia devaustilassa. 

Vierailija
115/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, ettei naisen pilluun mene liukkaana kuin juuri ja juuri kaksi sormea.

Vierailija
116/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei amis / duunari

-osattava yhdyssanat

-ei kissoja

-ihan normaalin näköinen: ei mitään äärimmäisyyksiä ulkonäössä, ei minua lyhyempi, luisevan laiha tai obeesi.

-oltava kristitty - ei ateisti, ei muu uskonto. Jännää, miten jopa kristityssä deittiapissa miehet hermostui, kun tästä kysyi (no en mä silleen Jumalaan usko, mutta [sopiva tekosyy olla sielläkin vonkaamassa])
-tarpeeksi hyvin toimeentuleva: tämä on oikeastaan vaikeimpia, sillä tämä kohta ei siksi, että olisin joku golddigger, mutta helposti moni pienituloinen tai holtiton rahankäyttäjä on, enkä näe mahdollisena rakentaa yhteistä elämää tällaisen kanssa.

Ja kyllä swaippasin vasempaan varmaan 99% miehistä, mutta ihme kyllä jopa löysin kriteereistä tinkimättä oikein hyvän miehen.

Vierailija
117/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun lukee, niin nyt ymmärrän hyvin, että miksi korkeakoulussa olleet olivat niin helvetin etäisiä ja kylmiä ihmisiä kun töiden ulkopuolella vapaa-ajalla nähtiin. Olin siis töissä isossa marketissa ja siellä oli myös usein korkeakouluopiskelijoita, jotka työskentelivät koulun ohessa. Töissä olivat ihan normaaleja ja perussosiaalisia, mutta jos heitä näki esim viihteellä ollessa yökerhossa, niin olivat todella kylmiä ja etäisiä. Yleensä korkeintaan vähän nyökkäsivät tervehdykseksi. Muita työkavereita jos näki, niin kapsahtivat suorastaan kaulaan ja usein jatkoillekin lähdettiin. Se tietty kastijako tehdään korkeakoulutettujen silmissä jo näemmä hyvissä ajoin.

Vierailija
118/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja kun lukee, niin nyt ymmärrän hyvin, että miksi korkeakoulussa olleet olivat niin helvetin etäisiä ja kylmiä ihmisiä kun töiden ulkopuolella vapaa-ajalla nähtiin. Olin siis töissä isossa marketissa ja siellä oli myös usein korkeakouluopiskelijoita, jotka työskentelivät koulun ohessa. Töissä olivat ihan normaaleja ja perussosiaalisia, mutta jos heitä näki esim viihteellä ollessa yökerhossa, niin olivat todella kylmiä ja etäisiä. Yleensä korkeintaan vähän nyökkäsivät tervehdykseksi. Muita työkavereita jos näki, niin kapsahtivat suorastaan kaulaan ja usein jatkoillekin lähdettiin. Se tietty kastijako tehdään korkeakoulutettujen silmissä jo näemmä hyvissä ajoin.

Vähäisempiä akateemisia taipumuksia omaavat hanttihommien työkaverit ovat varmasti ihan tärkeitä, mutta ei ole mitään syytä miksi heidät pitäisi tunnustaa tuttaviksi kaikkien edessä.

Vierailija
119/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän mässytä, etkä ryystä.

Tai ryystä räkää takaisin nenään kolmen sekunnin välein! Ei hitto, viimeksi junassa kuuntelin tuota konserttia kun joka toinen ympärilläni niiskutti jatkuvasti.

Olin kerran tuollaisella ryystävällä  hammaslääkärillä. Se oli FFP2-maskien aikaan. En saanut mitään flunssaa häneltä. 

Vierailija
120/136 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käynyt amiksen sähkölinjan, lukion, ammattikorkeakoulua 4 vuotta ja lisäksi yliopiston. 

Mun mielestä on kauhean suppea maailmankatsomus sellaisilla ihmisillä, jotka lokeroivat muut ihmiset "akateeminen", "duunari", "korkeakoulun käynyt", "työtön" ym lokeroihin. Koulutuksen perusteella kuulut johonkin laatikkoon ja  älyllinen kapasiteettisi on sitten merkitty leimalla otsaan sen mukaan missä laatikossa istut.

Itsellä sama koulutustausta paitsi amiksen putkilinja, AMK ja siitä sitten vielä energiatekniikan maisteri. Samaa mieltä näistä koulutuksen 'arvostajista'. Ihan samaa hommaa meillä tekee AMK:n inssit ja diplomi-inssit töissä ja toisaalta en itse enää uskaltaisi lähteä työmaalle putkia hitsailemaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi