Synnyitkö aikoinaan ei toivottuna-lapsena?
Onko asia kerrottu sinulle, vai oletko itse päätellyt sen jostakin?
Onko asia vaikuttanut jotenkin elämääsi?
Kommentit (29)
Tavallaan = Olin väärää sukupuolta.
Kyllä olinhan tyttö ja se on kostettu minulle koko ikäni.
Kyllä, eikä ole ollut vaikea päätellä, että näin on käynyt. Äidilläni taisi olla pari muutakin einiintoivottua lasta, koska joutui ns. pakkonaimisiin.
Joo, äidillä petti pillerit. Ei todellakaan halunnut lasta, kun edellinenkin oli vielä ihan pieni vauva.
Ei sitä minulle ole sanottu, mutta jotkin teot, tai käytös, puhuu sen puolesta. Ja se, että tuskin kukaan haluaa lasta 17v iässä, tai ainakin harva.
En
Mites sinä ap.? Haluttiinko sinut?
Ei-toivotuksi lapseksi ei synnytä vaan kasvetaan
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vieläkin näin keski-ikäisenä sitä itkua saa kuulla, kun ei tullutkaan sitä Poikaa.
Olen varma, että olen ei-toivotttu lapsi, olenhan pitkäaikaissairas ja vanhempani eivät voi sietää toisiaan. Käytöksellä tämä aina osoitettu.
No ehken ei-toivottuna, mutta yllätyksenä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei-toivotuksi lapseksi ei synnytä vaan kasvetaan
Ei toivottu raskaus voidaan keskeyttää. Abortti on oikea ratkaisu ei toivotulle. Jotkut synnyttävät ei toivotun lapsen.
Olin ensin toivottu ja sitten isääni alkoi kaduttaa. Hän on nyt kuollut.
Toivottu kyllä mutta kuitenkin pikkuinen pettymys kun tulikin tyttö. Mutta onneksi asiasta selvittiin pienillä vammoilla, niin minä kuin vanhemmatkin. Nyt jatkan isoisän perustamaa firmaa kaikesta huolimatta.
Tavallaan joo, tavallaan en. Olen kyllä varmaan ihan tekemällä tehty, mutta mun isä tuskin olisi halunnut lapsia ollenkaan. Lapset häiritsivät harrastamista ja olivat työläitä. Äitini halusi lapsia, koska niitä kuului tehdä. Ei mun kanssa ole koskaan lapsena vietetty aikaa, eikä mun asioista/mielenkiinnon kohteista jne. ole kukaan koskaan ollut kiinnostunut. Mun olisi pitänyt olla tietynlainen, mutta kukaan ei vaivautunut kasvattamaan mua tietynlaiseksi tai opettamaan multa odotettuja asioita.
Itse en halua lapsia, koska ne on työläitä eikä lastenkasvatus kiinnosta.
Hyvin todennäköisesti olin ei-toivottu, sillä minun ja täydellisen esikoisen ikäero on alle vuosi. Tuolloin ei aborttia saatu samoin kuin nyt, joten ilmeisesti, kun olin jo tulossa, ei ollut juuri muuta vaihtoehtoa, kuin toivoa parasta. Senkin romutin heti tänne putkahdettua,toivottu sukupuoli olisi saattanut korjata sen, että pyytämättä ja yllättäen olin tänne alkanut pyrkimään.
Vaikka isäni vihasi minua, vien haudalleen kynttilöitä. Teen sen itseni takia.
Täysin ei-toivottu olin. No, onneksi myöhemmin túli sitten poika joka oli kaikki kaikessa.
Ennen toivottiin poikaa.Nyt toivotaan tyttöä.Poikaa ei nyt haluta saada.
Vierailija kirjoitti:
Sama olin toinen tyttö joka syntyi, kolmannen tytön kohdalla isä raivostui oli varma että oli poika, no neljäs ja viides oli poika mutta eipä se narsistinen ja väkivaltainen käytös muuttunut.
Mites sinä?