Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet/olisit sinkku, niin mitä kriteereitä kumppanille haluaisit laittaa deitti-ilmoitukseen, joita ei kuitenkaan ole korrektia mainita?

Vierailija
26.12.2025 |

Varmasti monella on sellaisia. Etikettiin tai yleiseen korreuktiuteen ei vaan kuulu niitä suoraan ilmaista.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen pilluni mäntysuovalla monta kertaa päivässä. Pesethän sinäkin gigulisi tunnin välein.

T: PalstaN24

Pertti rauhoittuu nyt. Hoitajat tulee kohta vaihtaa katetrin ja antamaan iltalääkkeet. Toivottavasti ei ole Sirpa vuorossa, se on aina vähän kovakourainen katetrin laitossa! 

Vierailija
82/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella tulee olla vähintään yksi akateeminen loppututkinto. Täytyisi jotenkin kierrellen tuo ilmaista.

- Paljon tullut alapeukkuja, mutta minustakin tämä on hyvä idea. Kaksi akateemista on paremmin samalla aaltopituudella. Yleisesti sanoen. Varmasti on monia pariskuntia missä on toisin. Kuitenkin se tuo yhteistä jos on samankaltaiset lähtökohdat kyseisessä asiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutus. Koen, että olisin liian eri maailmasta amistaustaisen duunarin kanssa ja haluan, että myös lapset saavat esimerkin koulutetuista vanhemmista. Tunnetusti vanhempien koulutustaso vaikuttaa vahvasti siihen, millaisia asenteita ja tavoitteita siirtävät lapsilleen. Halusin myös, että tuleva puoliso on sellaisesta perheestä, jossa arvostetaan kulttuuria ja ollaan sivistyneitä.

Mutta eihän tuota olisi ollut kohteliasta suoraan ilmaista.

Paitsi että korkeakoulutus on aina ollut yleinen seuranhakuilmoissa.  

Itse voisin laittaa sen käänteisenä: En haluaisi että puoliso olisi tuollaisesta perheestä. Ihan hirveä riesa.  

Vierailija
84/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisella tulee olla vähintään yksi akateeminen loppututkinto. Täytyisi jotenkin kierrellen tuo ilmaista."

Ottaen huomioon että mies swaippaa oikealle jokaisen naisen pelkän kasvokuvan perusteella lukematta profiilia, niin mitä väliä sillä on mitä mies itse profiiliinsa laittaa? Yrittää ulkoistaa oman laiskuutensa naiselle?

Vierailija
85/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajattoman, peterpan-miehen kanssa seurustelleena todella toivon, että ihmisellä on rajat ja hän osaa ilmaista ne terveellä tavalla, sekä sanoa tarvittaessa ei. 

Kiltti ja muuten ihanakin ihminen voi aiheuttaa käsittämättömän määrän kaaosta ympärilleen ja loukata läheisiään, kun lupaa kaikille kaikkea, eikä koskaan osaa sanoa ei käy, ei nyt. 

Muelenkiintoinen näkökulma. Olen aina yrittänyt ymmärtää tätä, miten liian kiltti on paha. Eikö ihmisiä loukkaa yhtä paljon sanoa heti kättelyssä tuikeasti, että ei kuules käy, kuin yrittää ylikiötisti taipua täyttämään toive mutta epäonnistua? Onko kyse vain siitä, että heikko, hutera ns lapanen on helposti ärsyttävä, jos ei täytäkään odotuksia, ja siksi nousee turvallisesti raivon tunnetta, kun taas vahvalle töksäyttäjälle, joka ei odotuksia täytä, ei tule mieleen loukkaantua samalla tavalla? Näin olen yrittänyt itselleni tätä selittää, mutta varmasti voi olla aivan muitakin näkemyksiä asiasta?

Vierailija
86/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajattoman, peterpan-miehen kanssa seurustelleena todella toivon, että ihmisellä on rajat ja hän osaa ilmaista ne terveellä tavalla, sekä sanoa tarvittaessa ei. 

Kiltti ja muuten ihanakin ihminen voi aiheuttaa käsittämättömän määrän kaaosta ympärilleen ja loukata läheisiään, kun lupaa kaikille kaikkea, eikä koskaan osaa sanoa ei käy, ei nyt. 

Muelenkiintoinen näkökulma. Olen aina yrittänyt ymmärtää tätä, miten liian kiltti on paha. Eikö ihmisiä loukkaa yhtä paljon sanoa heti kättelyssä tuikeasti, että ei kuules käy, kuin yrittää ylikiötisti taipua täyttämään toive mutta epäonnistua? Onko kyse vain siitä, että heikko, hutera ns lapanen on helposti ärsyttävä, jos ei täytäkään odotuksia, ja siksi nousee turvallisesti raivon tunnetta, kun taas vahvalle töksäyttäjälle, joka ei odotuksia täytä, ei tule mieleen loukkaantua sam

Ein ja terveet rajat voi asettaa ja sanoittaa myös ystävällisesti. 

Olen siis tämä, joka oli seurustellut peterpan-miehen kanssa. Tätä on vaikea selittää, enkä olisi ennen omaa kokemusta voinut ymmärtää, millaisiin tilanteisiin ihmiset "liian kiltin" ihmisen ympärillä joutuvat. Mutta meillä esimerkiksi tuli monta riitaa, kun mies lupasi olla samaan aikaan monessa paikassa yhtä aikaa, eikä edes ymmärtänyt sopia, vaan jätti vaan toiset, joille myös luvattu, ihmettelemään, mitä tapahtui. Erityisen haastavan tilanteesta tekee, jos kuviossa lapsia.  Itse yksinkertaisesti väsyin jatkuvasti selittelemään itselleni, siis vuosien ajan, että ei se pahalla, on vaan ajattelematon jne. Mies lupasi muuttaa käytöstään, pyyteli kyllä anteeksi, mutta mikään ei muuttunut. Koska jos niitä rajoja, mikä on ok toimintaa ja mikä ei, ei ole, niitä_ei_ole. 

Vierailija
87/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella tulee olla vähintään yksi akateeminen loppututkinto. Täytyisi jotenkin kierrellen tuo ilmaista.

- Paljon tullut alapeukkuja, mutta minustakin tämä on hyvä idea. Kaksi akateemista on paremmin samalla aaltopituudella. Yleisesti sanoen. Varmasti on monia pariskuntia missä on toisin. Kuitenkin se tuo yhteistä jos on samankaltaiset lähtökohdat kyseisessä asiassa. 

No ensinnäkin se pelkkä koulutus ei tuo leipää pöytään. Pitää myös käydä töissä. Moni akateeminen tekee pelkkää satunnaista pätkää ja voivottelee töiden vähyyttä. Toisekseen, ainakin itse olen tullut hyvin juttuun sekä korkeasti kolutettujen, että vain toisen asteen koulutuksen käyneiden kanssa. Molemmista on löytynyt myös niitä, jotka eivät ole niin sanotusti tyyppiäni. Akateemisten keskimääräisesti suurin "puute" on se, että osa heistä on todella teoriaihmisiä, joilta puuttuu käytännönymmärrys. Sen olen nähnyt jo työelämässä. Mikään ei yhteissössä toimisi, jos kaikki olisivat vain niitä teoriaymmärtäjiä. Toki oma lukunsa, että mitä kukin älykkyydeksi määrittelee ja asettaako sille jotkut tietyt kehykset.

Vierailija
88/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mies kävis suihkussa väh. kerran päivässä. Tämän luulis olevan ihan tavallista aikuisen ihmisen käyttäytymistä, mutta eipä vaan oo. Tuntuis ihan tyhmältä kirjata tällainen vaatimus, mutta ehkä pitäisi.

Kuka käy joka päivä suihkussa???

Kuka ei käy? 👀

Vierailija
89/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis suht normaalikokoinen kiva ihminen, mielellään akateeminen tai ainakin utselias ja kiinnostunut maailman asioista enemmän kuin salalilittoteorioista tai kissoista. (koiraihminen saa mielellään olla) ja bunkassa saisi olla pikkuisen bdsm-orientointunut, ja enemmän masokistin suuntaan, Muuten reipas ja kesustelevainen. Sais olla lämmin hymy. 

Vierailija
90/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haluaisin akateemisesti sivistyneen kumppanin. Ja että mies olisi mieluummin peppumies kuin tissimies. Että tykkäisi jumaloida peppuani ja tykkäisi suuseksistä paljon.

Vierailija
91/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei voi sanoa, että akateeminen on sama kuin sivistynyt ihminen. 

Osa on ja osa ei.

Ihan sama, vaikka kumppani olisi tavallinen duunari, jos hänen sielussaan on avaruutta.

Duunari voi olla intohimoisesti kiinnostunut klassisesta musiikista, taiteesta. 

Hän voi lukea klassikkoja sekä olla erittäin kiinnostunut esim. yhteiskunnallisista asioista.

Muutamat eivät vaan halua päntätä vuosikausia, koska ajattelevat asioista eri tavalla.

Akateeminen on voinut lähteä pänttäämään vanhempien painostuksen takia, mutta hänellä ei ole luovaa lahjakkuutta. Hänen tapansa ajatella on varsin kapea. On olemassa tällaisia prototyyppejä, kuten esim. diplomi - insinöörit ja muut vastaavat.

Mainitsen tässä DI: t, koska noista on ollut täällä niin paljon puhetta.

Sitten on vanhempia jotka antavat lapsille täyden valinnanvapauden.

On myös ihmisiä joita kukaan ei voi määräillä.

Vierailija
92/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen tutkinto ja korkea älykkyys ovat sellaisia joita en kehtaisi laittaa mutta ovat aivan ehdottomia minulle kuitenkin kumppanissa. 

Onneks sellaisen olen löytänyt, ja hyvin tyytyväinen. 😊

Vierailija
93/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että mies pissaa istualtaan kotona. 

Vierailija
94/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei deitti-ilmoitukseen voi laittaa mitään negaation kautta, se muuttuu heti tympeäksi. Sinänsä en mitenkään häpeä vaatimuksia, joita asetan ihmisille jotka päästän elämääni. En halua esimerkiksi vasta eronnutta, jolla ei ole ero vielä tunnepuolella käsitelty. En halua lihavaa miestä, mutta en urheiluhulluakaan. En juoppoa enkä absolutistia. Äo vähintään 130 ja sellainen elintaso, että minun ei tarvitse yksin maksaa esim. lomamatkoja. Ei liian lähellä asuvia sukulaisia. Ei pikkulapsia. Ei oikeistolaista tai muutenkaan empatiakyvytöntä. Lista on loputon. Onneksi viihdyn yksin.

Vierailija
95/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksimieltymyksistä. Tietäis heti alussa ketä raakata pois.

Vierailija
96/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksimieltymyksistä. Tietäis heti alussa ketä raakata pois.

No joo, joku tällainen vois olla kans tarpeen;*täytyikö sinun suostutella tai painostaa entistä kumppaniasi seksiin, etkö osannut tyydyttää häntä, niin että hän olisi halunnut sitä? Älä vaivaudu*

Vierailija
97/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ottaisi akateemista. Tiedän jo nyt, ettei olisi minun tyyppiäni. Onneksi olen löytänyt rinnalleni täyspäisen tradenomi-naisen, joka ei ole mikään tyhmä, eikä myöskään mikään liberaali viherhippi. Yli kymmenen vuotta jo yhdessä ja hyvin menee. Ei tällaiset naiset ole nykypäivänä enää mikään itsestään selvyys, sen näkee jo tätä palstaa lukemalla. Miehestäkin tehdään nainen, vaikka sillä olisi penis. Lisäksi monikulttuurillisuus on niin suotavaa ja suvaittavaa, vaikka ovat pahemmin konservatiivisia ja epäsuvaitsevaisempia tavoiltaan kuin keskimäärin kantasuomalaiset ikinä. Onneksi on järkevä nainen, joka tajuaa nämä paradoksit. Varsinkin akateemisten tuntuu olevan hyvin vaikeaa näitä ymmärtää.

Vierailija
98/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö enemmän luulisi kiinnostavan naisen työelämän tilanne? Tutkinnoilla nyt ei liiemmin tee mitään, jos et pääse kunnolla kiinni kokoaikaiseen työelämään.

Minä paljon mieluummin otan korkeakoulutetun työttömän kuin töissäkäyvän amiksen. 

Vierailija
99/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan älykkään miehen, jolle ei tarvitse koskaan vääntää rautalangasta mitään asiaa.

Mun mies on älykäs, mutta silti 25 vuoden aikana rautalankaa on mennyt kilometritolkulla. 

Mun mies on älykäs ja koskaan ei rautalankaa tarvi vääntää. Eikä hänenkään minun kanssani. Olemme molemmat Mensan jäseniä ja korkeakoulutettuja. 

Vierailija
100/117 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kriteerit:

-Ei talousongelmia, tulotaso vähintään ylimmässä tulodesiilissä. (Mulla sama)

-Koulutuksella ei niin väliä, oletan että jos tienaa hyvin, ei voi olla kovin tyhmä (minä AMK)

-Syntynyt naiseksi, tuntee olonsa naiseksi ja aikoo naisena pysyäkin, eli ei mitään ransuhommia. (Itse originaali mies)

- ei mt ongelmia (ei itsellään)

-Ei tatuointeja (ei itselläkään)

-Ylipainosta plussaa, mutta rungon pitää olla ryhdikäs eli sellainen aktiiviliikkuja vaikka onkin lihava (itse olen sellainen treenattu dadbod)

-Ei historiaa ulkkismiehien kanssa 

-Ei traumahistoriaa juopon/narkin/väkivaltaisen exän kanssa

-Lapset yhdestä aiemmasta suhteesta ok (lapset yhden miehen kanssa, ei sellaista naista millä on usea lapsi usean eri miehen kanssa), kunhan lasten isään välit on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme