Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ahdisteli lasta Tokmannin leluosastolla, miksei nimeä julkaista?

Vierailija
26.12.2025 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011705100.html

Tällaisesta pitäisi olla nimi ja kuva lehdessä.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt miten käy kaikille seksuaalirikollisille vankilassa. Onkohan niille edes järjestetty omaa osastoa. Saavatko edes joulutorttuja ja riisipuuroa hyvää mieltä.

Vierailija
22/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Hassi joutui 11-vuotiaana suomalaispoikien joukkorraiskaamaksi. Siis 1960-luvulla ja silti jotkut jaksaa aina väittää että esimerkiksi nuo joukkoraikaukset alkoivat vasta tiettyjen ihmisjoukkojen tultua Suomeen vaikka näitä on ollut aina. Aiemmin niistä ei vain ole juurikaan puhuttu ja uhri on saanut kärsiä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt miten käy kaikille seksuaalirikollisille vankilassa. Onkohan niille edes järjestetty omaa osastoa. Saavatko edes joulutorttuja ja riisipuuroa hyvää mieltä.

On oma osasto, jossa saavat ihan rauhassa olla.

Vierailija
24/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te äijät ette tiedä millaista on kasvaa Suomessa tyttönä. Näitä runkkareita oli 80-luvullakin. Yksi tuli halaamaan mua keskellä katua, k*yrpä sojotti avonaisista housuista. Juoksin pois, olin 12 v. 

Nyyh😢. Että ihan noin hirveää fyysistä väkivaltaa. 

Vierailija
25/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu Hassi joutui 11-vuotiaana suomalaispoikien joukkorraiskaamaksi. Siis 1960-luvulla ja silti jotkut jaksaa aina väittää että esimerkiksi nuo joukkoraikaukset alkoivat vasta tiettyjen ihmisjoukkojen tultua Suomeen vaikka näitä on ollut aina. Aiemmin niistä ei vain ole juurikaan puhuttu ja uhri on saanut kärsiä yksin.

Asuin aikanaan samassa taloyhtiössä kuin Hassi, hän oli sen talon ainoa henkilö joka ei koskaan moikannut. 

Vierailija
26/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ollut aina. 

Totta. Minua ahdisteltiin Pukevan leluosastolla -70-luvun puolivälissä.  Olin äidin kanssa ostoksilla ja jossain vaiheessa menin yksin kiertelemään leluosatolle.      Näin "sivusilmällä", että joku hahmo liikkui lähelläni.  Yhtäkkiä tunsin sormen osuvan haaroväliini. Oli voimakas isku.  Lamaannuin.  En ole kertonut tästä vanhemmilleni koskaan.   Olen jo vanha akka.

Yhtäkkiä sivusta voimakasi isku pilluun, on se kyllä varsinainen fyysinen ihme tuo 😆🤣

Vierailija
27/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin 14-vuotiaana tyttönä joulupukin sylissä ja tunsin kun hänellä seisoi.

Tämä on se syy, miksen ole koskaan aikuisena tilannut lapselleni joulupukkia, tuntematonta miestä kotiin. Vain tutut ovat saaneet esiintyä meillä joulupukkeina. Eikä edes ole tapahtunut minulle, mutta tajuan riskin.

Sunulle voi nyt tulla järkytyksenä, mutta useimmiten lapsia hyväksikäyttäjät ovat tuttuja. Isiä, isäpuolia, veljiä, velipuoli, enoja, setiä, ukkeja, isän kavereita, naapureita jne. lapsen elämässä läheisesti mukana olevia.

Vierailija
28/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ollut aina. 

Totta. Minua ahdisteltiin Pukevan leluosastolla -70-luvun puolivälissä.  Olin äidin kanssa ostoksilla ja jossain vaiheessa menin yksin kiertelemään leluosatolle.      Näin "sivusilmällä", että joku hahmo liikkui lähelläni.  Yhtäkkiä tunsin sormen osuvan haaroväliini. Oli voimakas isku.  Lamaannuin.  En ole kertonut tästä vanhemmilleni koskaan.   Olen jo vanha akka.

OK, täti. Pukevassa ei ollut leluosastoa.  

Vierailija
29/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Journalistin ohjeiden mukaan kun henkilö on epäilyksen alainen, mutta ei ole tuomittu, niin nimiä ei julkaista. Mutta jos tuomio on lain voimainen, niin tuomitun nimen saa julkaista. En tiedä, miksi HS ei nimeä julkaissut? Vai meneekö juttu vielä ylempiin oikeusasteisiin ja odetetaan vielä tuomio sieltä myös?

Tuomion raja oli muistaakseni pari vuotta, että nimi julkaistaan. 

Yleisohje on se että pitää olla lainvoimaisen tuomio ja yli kaksi vuotta vankeutta, eli ehdoton tuomio. Paitsi silloin jos kyseessä on yleinen etu tms yhteiskunnallinen joka vaatii nainen julkaisua, esim poliitikko tms

Vierailija
30/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän sinä sillä teet!

Menisit ja ottaisit selvää osoitteesta, menisit huutelemaan ja häiriköimään. 

Että sä oot tyhmä!

Vierailija
31/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulisette nimestä, miksette kysy pöytäkirjoja käräjäoikeudesta, ne on pääosin julkisia asiakirjoja .

Vierailija
32/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofilia on sairaus. Milloin tämä tajutaan?

Vierailija
33/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä olin yläasteella, ja kuljin sitten kotimatkalla yhden oikopolun kautta. Siellä oli muutaman kerran joku vanhempi ukko muna kädessä...

Mut se ei siis minunkaan yläasteikäisen käsityskyvyllä ollut täysijärkinen tyyppi.

Sillä lailla että jonkun heikkopäisen nimiä sinä menisit vaatimaan julki.

Eikähän nuo hoideta ihan muuten pois ihmisten ilmoilta. Ei siihen enää tarvita mitään sun kaltasten häiriköintiä.

AINA TÄÄ SAMA. NIMET JA NAAMAKUVAT JULKI!

VEETÄKÖ SINÄ NIILLÄ TEET!

Yhteiskunnassa on rankaisukäytännöt sovittu, ne eivät ole mitään sakinhivutuksia tai joukkovoimalla toteutettuja häiriköintejä!

Kukaan muu kuin täysin alas jääneellä tyypllä on edes vaateita, että nimet esiin ja kuvat myös!

Kriminaaliluonteella!

Vierailija
34/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ollut aina. 

Yhtäkkiä sivusta voimakasi isku pilluun, on se kyllä varsinainen fyysinen ihme tuo 😆🤣

Olet sairas, etkä ymmärrä lukemaasi.  

Vierailija
35/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin aikanaan samassa taloyhtiössä kuin Hassi, hän oli sen talon ainoa henkilö joka ei koskaan moikannut. 

Roikkuuuks sulla katkarapu? 

Vierailija
36/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ollut aina. 

OK, täti. Pukevassa ei ollut leluosastoa.  

Oli ainakin Kaisaniemen Pukevassa🤣🤣🤣

Vierailija
37/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi mielipuoli puolustaa rais kaamisia. Ilmoitin ylläpidolle.

Vierailija
38/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kivasta ja asiallisesta kommentistasi. 

Vierailija
39/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei.. ja se sitten oikeutti raiskauksen? Vissiin ollut niitä poikiakaan tervehtinyt. Että siitäs sai. 

Vierailija
40/98 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kivasta ja asiallisesta kommentistasi. 

Ole hyvä, niin arvelinkin roikkuvan.  Pääsisitpä vielä käyttämään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme