Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
261/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.

Ei kannata. Epätaloudellista ja epäekologista. 

Aivan. Siksi tehdäänkin kerralla isompi satsi ruokaa, ja se mitä ei parissa päivässä ehdi syödä, pakastetaan.

Niin? Minä kokkaan itselleni arjessa 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa n. 4 päivää putkeen. Miten tuo liittyy joululaatikoihin, joilla edelleen on järjettömän pitkät paistoajat. Tietäisit jos olisit niitä itse koskaan tehnyt, hyvä bessewisseri.

t. Työtön

Vaan kun aloituksessapa ei puhuttu joululaatikoista vaan laatikkoruoista. Kannattaisiko opetella a. lukemaan b. ym

Porkkanalaatikosta puhuttiin aloituksessa. Eihän tuota kukaan arkena syö. Opettelepa itse sitä sisälukutaitoa. 

Vierailija
262/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei kyllä saa eurolla tehtyä porkkanalaatikkoa, kun katsoo pelkästään reseptiä. Menee vähintään 3 euroa, eli hinta, millä saa jo sen eineslaatikon. Myös sen porkkanalaatikon tekeminen voi epäonnistua, jos ei ole ennen tehnyt ja sitten menee rahat hukkaan.

3€ 400g vs. 3€ 2,5kg

Valion ohjeella tulee kylläkin noin vähän päälle kilo porkkanalaatikkoa ja maksaa valmistus jotain 10e. Tottakai esim. kananmunia, riisiä ja mausteita jää ylimääräisinä, mutta se määrä rahaa on kuitenkin laitettava. Kyllä se tulee halvemmaksi ostaa se eineslaatikko, varskinin jos asuu yksin. Monet noista tarvittavista aineksista jää ylimääräiksi ja käyttämättömiksi.

Miksi ihmeessä riisi jäisi käyttämättömäksi? Siitä saa tehtyä riisipuuroa, paellaa, risottoa, ja sitä voi käyttää myös kaalilaatikkoon ja jälkiruokiin.

Kananmunatkin on varsin kelpo ruokaa. Niistä voi tehdä munakkaita, niitä voi paistaa aamupalaksi tai keittää leivän päälle, niitä tarvitaan majoneesiin, pannukakkuun, kaalilaatikkoon, makaronilaatikkoon, leivontaan, ym. ruoan valmistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vänkääjät oma ketju niille jouluruokapaskoillenne. Täällä keskustellaan laatikkoruoista ja ruoanlaitosta ihan yleisesti, joulu ei liity asiaan mitenkään. 

Ap

Vierailija
264/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä "Minun rahoilla työttömät ei saa elää omia elämiään!"-ääliöismejä. 

Työttömyystuki on verotettavaa tuloa ja täten työttömät on ihan yhtä oikeutettuja käyttämään sen rahansa miten haluaa, vaikka siihen porkkanalaatikko on jouluna, kuin työpaikan omaavat. Ei työssäkäyväkään palkkaansa ruokana haluais, oletan.

Ilmeisesti komentotalouteen haikailevat eli Neuvostoliitto siintää silmissä. 

Vierailija
265/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vänkääjät oma ketju niille jouluruokapaskoillenne. Täällä keskustellaan laatikkoruoista ja ruoanlaitosta ihan yleisesti, joulu ei liity asiaan mitenkään. 

Ap

Itse aloitit porkkanaatikkopuheillasi, hyvä ap. Sitä paitsi, et sinä ole mikään palstan H it ler. 

Vierailija
266/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.

Aivan. Siksi tehdäänkin kerralla isompi satsi ruokaa, ja se mitä ei parissa päivässä ehdi syödä, pakastetaan.

Niin? Minä kokkaan itselleni arjessa 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa n. 4 päivää putkeen. Miten tuo liittyy joululaatikoihin, joilla edelleen on järjettömän pitkät paistoajat. Tietäisit jos olisit niitä itse koskaan tehnyt, hyvä bessewisseri.

t. Työtön

Vaan kun aloituksessapa ei puhuttu joululaatikoista vaan laatikkoruoista. Kannattaisiko opetella a. lukemaan b. ym

Ja "porkkana- ja juureslaatikotko" (aloitus) eivät muka ole joulun eineslaatikoita? Kyllä tässä nyt tarkoitettiin nimenomaan työttömän joulua, kun ei itse tee, vaan ostaa eineksinä. Sitä ei saisi työtön tehdä, koska "veronmaksajien rahaa ei saa niihin käyttää". Ja tämä sama provo on täällä aina joulun jälkeen. 

eri

Vierailija
267/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse aloitit porkkanaatikkopuheillasi, hyvä ap. Sitä paitsi, et sinä ole mikään palstan H it ler. 

Kuules imbesilli, porkkanalaatikkoa saa syödä ihan ympäri vuoden.

Vierailija
268/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. puhuu LAATIKKORUOASTA joita syödään vain JOULUNA.

Ap. sanoi:

"Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa."

Vierailija
269/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi siis vedät työttömät mukaan, jos kerran ainoastaan on kyse laatikkoruuista ja ruuanlaitosta yleensä? Porkkanalaatikko on ihan varmasti jouluun liittyvä ruoka.

Vierailija
270/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuules mummo. Porkkanalaatikko on jouluruokaa.

Vierailija
271/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Työtön

Minä luen "juureslaatikot ja porkkanalaatikot" siten, että minulle ne ovat jouluruokaa. Syön niitä, lähinnä lanttulaatikkoa, vain jouluna. Porkkanalaatikosta ja imelletystä perunalaatikosta en tykkää lainkaan, vaikka näitä muut perheenjäsenet syövät pienen erän jouluna.

Vierailija
272/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vain kerran vuodessa.  Ei siinä monta euroa tappiota tule, jos kerran vuodessa ostaa pienen eineslaatikon valmiina.  Ei mitään väliä.  Jokainen saa tehdä ihan niin kuin parhaaksi katsoo.  Myös työtön.

Vierailija
273/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vaihda sitten mielessäsi esimerkkiruoaksi vaikka makaronilaatikko, niin ehkäpä ymmärrät pointin. En toki hengitystäni pidättelisi sitä odotellessa.

Vierailija
274/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on vain kerran vuodessa.  Ei siinä monta euroa tappiota tule, jos kerran vuodessa ostaa pienen eineslaatikon valmiina.  Ei mitään väliä.  Jokainen saa tehdä ihan niin kuin parhaaksi katsoo.  Myös työtön.

Vaan kun tähän keskusteluun joulu ei liity mitenkään.

Ap

Vierailija
275/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vaihda sitten mielessäsi esimerkkiruoaksi vaikka makaronilaatikko, niin ehkäpä ymmärrät pointin. En toki hengitystäni pidättelisi sitä odotellessa.

No jos eines makaronilaatikko kelpaa niin tarjouksesta saa sitä jopa eurolla. Jos on vain yksi syöjä, ei todellakaan sitäkään kannata itse alkaa tekemään. 

Vierailija
276/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitää tehdä laatikkoruokaa? Mut eineslaatikot on aika halpoja yhdelle tarjoushintaisena. Kaikilla ei ole jättipakastinia, eikä pakastimessakaan ruuat ikuisuuteen säily. Joululaatikot on yhden hengen talouteen edullisempaa valmiina. Moni unohtaa että uunin lämmityskin maksaa. Tiedän myös pieniä vuokrakämppiä, joissa ei ole  edes uunia. On vain minikeittiö ja kahden levyn keittolevy. 

Vierailija
277/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen 

Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?

Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.

Täällä tehdään muitakin yleistyksiä. Minäkin syön juureslaatikoita vain jouluna. Mämmiä syön vain pääsiäisenä. Olen työmarkkinatuella.

Vierailija
278/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos

Miksei kannata? Paljon parempaa ja terveellisempää tulee itse tehtynä. Saa myös tuunattua helposti melkein millä vain kaapista löytyvillä kasviksilla. Ja takuulla on myös halvempaakin kuin se euron rasia. Lasivuokaan tekee helposti 6-10 isoa annosta makaronilaatikkoa. Ja jos kerta aikaa on, kuten esim. työttömällä on, niin millä logiikalla tekeminen ei kannata?

Vierailija
279/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se. Uusavuttomat eivät osaa laittaa ruokaa.

Vierailija
280/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka ihmettelette uunin sähkönkulutusta: uunituksia tietenkin yhdistellään. Samaan aikaan ja samoilla sähköillä uunissa paistuu myös esim. leipä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi