Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?
Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä riisi jäisi käyttämättömäksi? Siitä saa tehtyä riisipuuroa, paellaa, risottoa, ja sitä voi käyttää myös kaalilaatikkoon ja jälkiruokiin.
Kananmunatkin on varsin kelpo ruokaa. Niistä voi tehdä munakkaita, niitä voi paistaa aamupalaksi tai keittää leivän päälle, niitä tarvitaan majoneesiin, pannukakkuun, kaalilaatikkoon, makaronilaatikkoon, leivontaan, ym. ruoan valmistukseen.
Risottoriisi ei ole samanlaista kuin puuroriisi. Kananmunat tosiaan ovat hyvää arkiruokaa sellaisenaan. Siirappi voi olla vähän turhaa, paitsi ehkä kaalilaatikossa. Itsellä on sämpyläresepti, johon tulee siirappia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon jotta ha1$ta v1*tu, nuin paskantärkee, muutamasta eineslaatikosta!!
Minun mielestäni laatikot ovat helppoja valmistaa ja hyvää syötävää. Meillä syödään ainakin makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, kylmäsavulohilaatikkoa, perunasose-jauhelihalaatikkoa, makkara-perunapaistosta, makkara-makaronivuokaa, kermaperunoita, janssoninkiusausta, nakki-perunakiusausta, bataattivuokaa, riisi-jauhelihavuokaa, jauheliha-kukkakaaligratiinia, tortilla-lasagnea, peruna-pekonivuokaa, punajuuri-aura-juustovuokaa, uunimunakasta ja juustoista tonnikala-pastavuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää vänkääjät oma ketju niille jouluruokapaskoillenne. Täällä keskustellaan laatikkoruoista ja ruoanlaitosta ihan yleisesti, joulu ei liity asiaan mitenkään.
Ap
Itse aloitit porkkanaatikkopuheillasi, hyvä ap. Sitä paitsi, et sinä ole mikään palstan H it ler.
Kuules imbesilli, porkkanalaatikkoa saa syödä ihan ympäri vuoden.
Mutta työtön saa syödä vain alusta asti itse valmistettua porkkanalaatikkoa oli AP:n sanoma.
Ne kokkaa, ketkä haluaa. Kaikkien ei pidä eikä tarvitse. Kaikkea saa valmiina. Ja mitä ei saa niin ilmankin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Perunat kiehumaan, kaada vedet h#lvettiin, muussaa ne, kermat ja mausteet sekaan. Pottumuusi vuokaan vuoka uuniin ja syömään.
joo, jos haluat olla laiska ja kelpuutat perunamuussin perunalaatikkona perunalaatikkoon se peruna kuuluu imellyttää. Täysin eri makuista kuin perunamuussi uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitää tehdä laatikkoruokaa? Mut eineslaatikot on aika halpoja yhdelle tarjoushintaisena. Kaikilla ei ole jättipakastinia, eikä pakastimessakaan ruuat ikuisuuteen säily. Joululaatikot on yhden hengen talouteen edullisempaa valmiina. Moni unohtaa että uunin lämmityskin maksaa. Tiedän myös pieniä vuokrakämppiä, joissa ei ole edes uunia. On vain minikeittiö ja kahden levyn keittolevy.
Näin on. Köyhä saattaa asua sellaisessa vuokrakortteerissa, jossa ei ole uunia. Toivottavasti sentään mikroaaltouunin on onnistunut hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi..ua se sulle kuuluu vaikka ostaisin 10 eineslaatikkoa. Hiero ne naamaasi.
Jos näin tekee, ei myöskään kannata valittaa, että rahat on loppu. 150€/kk ruokaan on varsin ruhtinaallinen summa. Sillä summalla ei tarvitse enää edes miettiä, mitä sinne ostoskoriin latoo.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikon ostaminen eineksenä on kyllä yksi älyttömimmistä asioista. Eihän siihen tarvitse yksinkertaisimmillaan kuin perunaa, purkki kermaa ja mausteita. Tavarat vuokaan ja uuniin. Miksi tuollaisesta pitäisi maksaa eineksenä 10€/kg? Etenkään ihmisen jolla ei ole muutenkaan mitään tekemistä.
Se ei kyllä ole perunalaatikkoa nähnytkään. Se on perunamuussia uudelleen paistettuna uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä joululaatikoiden itsetekemisessä mitään voita. Aivan sama ostaa. Aikaa säästyy.
Parempia niistä itsetehtynä tulee, mutten todellakaan ala tekemään itse kahdelle ihmisille laatikoita, kun toinen syö niitä vain yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
Numero 230. Vähäinen kulutuskysyntä on aiheuttanut talouteen laman. Hyvätuloinen ei osta edes palveluja? Ei tuossa nyt juurikaan mitään ylpeilyn aihetta ole.
Miksi ihmeessä ostaisin palveluja pelkästä ostamisen ilosta, kun en niitä tarvitse. Kaikki remontitkin, mitä ei ole erikseen lailla säädelty, tehdään itse, samoin myös osa huonekaluista on itse tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.
Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen
Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?
Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Jos kysytään mielipidettä, niin silloin kysytään minun mielipidettä, kuten sinunkin. Eikö näin?
Miksi juuri työttömät? Jos on pienituloinen työssäkäyvä, sitten aloittajan mielestä saa ostaa valmisruokia vai? Tai jos Pena paperijätkä, jolla on velaton ok-talo, kesämökki ja mersu sekä säästötilillä jokunen tonni ja lisäksi saanut hyvän erorahan ja on nyt kohtalaisella ansiosidonnaisella kun on jäänyt viime vuonna työttömäksi 40 vuoden paperihenkilöuran jälkeen, hänen pitää alkaa välittömästi köyhäilemään?
Perunalaatikossa ei ole mitään järkeä muutenkaan. Voi ihan vaan keittää perunamuusia.
Ap voisi käsitellä asiaa laajalti. On valmiskastikkeita, säilykkeitä ja kaikki nuo einesruuat, lihapiirakat ja pitsat, jopa valmismunakasta tarjolla. Ja puurotkin pitää olla muovikupeissa hyllyillä. Metreittäin valmistavaraa.
Miksi ei kurkkuja tai punajuuria säilötä itse, roiskeläppäpitsat menevät näköjään hyvin kaupaksi marketeissa, mitä minä olen huomannut, leipomukset ja piirakat voi tehdä itse. Ja entäs nuo lasten lasisäilykkeet, Piltit ja muut. Marjasoseetkin joissain muovituubeissa.
Mutta ap se vaan jankuttaa jostain porkkanalaatikosta ja otti oikein työttömät tähän etusijalle mukaan. Nyt sitten koettaa puolustella, että ihan vaan yleisesti ruuanlaitosta kirjoittelin. Just joo.
Entä kun teen kaikki ruokani laatikkoon? Keitän jopa puuroni laatikossa. Olenko hyvä ihminen?
Porkkanalaatikkoon ei tule siirappia. Löysä riisipuuro, porkkanasurvos, kananmunat, suola, valkopippuri, päälle korppujauhot ja voinokareet (ei pakollisia).
Riisipaketti 1kg 2,29e. Punainen maitotölkki 1,59e. Porkkanapussi 1kg 0,89e. 10 kpl kananmunia 2,19e. Tästä kun lasketaan oikeilla mittasuhteilla, 1kg porkkanoista tehtyyn laatikkoon kuluu aineksia 2,63e arvosta. Suolalle ja valkopippurille en laske hintaa, niitä nyt löytyy joka kodista.
Tästä satsista tulee 2x0,85l vuoallista porkkanalaatikkoa. Vien yhden näistä laatikoista anoppilaan, jossa joulupöydän ääressä on 9 hlöä. Loput 2 laatikkoa syödään kotona 2 hlön kesken; tähän menee yhteensä 4 päivää, koska muutakin jouluruokaa on. Vastaavankokoiset valmislaatikot maksaisivat karkeasti noin 8-10e luokkaa.
Palaute tänä vuonna anoppilassa oli "voi miten ihanan makuista, ei ole ollenkaan niin vetistä kuin valmislaatikot".
Eli: itse tekeminen ei ole kallista, maku on paljon parempi kuin valmislaatikoissa, ja ilman lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.
Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen
Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?
Valmiissa mikroruoissakin on aika paljon laatikkoruokia. Et siis syö edes niitä.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikossa ei ole mitään järkeä muutenkaan. Voi ihan vaan keittää perunamuusia.
Perunalaatikko ja perunamuussi on kaksi eri asiaa.
Perunalaatikkoon perunat imellytetään. Perunamuussissa ne keitetään ja survotaan muussiksi.
Miksi työtön olisi tyhmä, eikä muka ymmärrä, että itse tehty on paremman makuista ja saattaa tulla halvemmaksi kuin einekset? Tämä on ihan jokaisen oma valinta, joitain ei vaan ruuanlaitto nappaa.
Työttömyysturva on lakisääteinen. Sitä ei ole kukaan itse itselleen määrännyt, pitää todistaa että on työtön. Koko ajan tulee lisää työttömiä.
>Porkkanalaatikosta puhuttiin aloituksessa. Eihän tuota kukaan arkena syö. Opettelepa itse sitä sisälukutaitoa.
Syöpäs. Ei sitä muuten myytäisi ympäri vuoden.