Työssäkäyvä lapseton on puhdas nettomaksaja
En ole käyttänyt mitään julkisia palveluita (jos nyt ei lasketa teitä ja niiden kunnossapitoa sekä kirjastoa) sen jälkeen, kun olen täyttänyt 18. Minulla ei myöskään ole lapsia, joten ei motivaatiota maksaa veroina päiväkoteja, neuvoloita, kouluja. Työterveyshuolto vastaa vain työperäisistä vaivoista, joten ei ole ollut mitään hyötyä siitä. Lääkäriin olen aina itse maksanut yksityisellä. Esim. kun tänä vuonna minulla epäiltiin sokeuttavaa silmäsairautta, menin yksityiselle, koska kuulin, että julkiselle on noin 12 kk jono.
No, kiitollinen pitää olla, että oli varaa maksaa tutkimukset yksityisellä, mutta lisäksi maksan sitten työttömien tuet, julkisen terveydenhuollon, kaikki lapsiperheiden käyttämät palvelut ja saamat tuet. Itse olen puhdas nettomaksaja, en saa veroja maksamalla mitään lisäarvoa tai vastinetta itselleni tai perheelleni, koska sellaista ei ole. Eli ei, en ole iloinen veronmaksaja.
Kommentit (114)
Näin on ollut jo kauan. Saman totesin itse jo 30 vuotta sitten. Muutin pois suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Näin on ollut jo kauan. Saman totesin itse jo 30 vuotta sitten. Muutin pois suomesta.
Ja silti hengaat vauvafoorumilla?
Asennekysymys. Olen myös työssäkäyvä lapseton eikä vituta ollenkaan.
Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.
Kiitän ja kumarran rahoista ja toivon että työt maistuvat jatkossakin.
-3 lasta 2 eri naisen kanssa. Työtön (en ideologisesti, menen kyllä jos palkka on kohtuullinen)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.
Yksinkertaista ajattelua. Minä kylläkin säästän ja sijoitan. Minulla tulee eläkkeelle jäätyäni olemaan huomattava omaisuus, josta aion maksaa käyttämäni palvelut. Kyllä, jälleen omasta pussistani, en yhteiskunnan kustantamana.
Mites vesi ja viemäröinti, jätteidenkäsittely, kaavoitus, katuvalaistus, joukkoliikenne.
Päivääkään töita tekemätön saa saman verran eläkettä kuin 22v pienellä palkalla raatanut.
Kyllä se on ihan oikein, että myös sinä maksat päiväkoteja, neuvoloita ja kouluja, koska olet kuitenkin itse aikoinaan käyttänyt niitä palveluita, kuten myös saanut mm. lapsilisää.
Työssäkäyvä sukupolvi rahoittaa tietysti seuraavan polven siihen asti, kun he taas käyvät töissä. Ja se työssäkäyvä polvi tietysti rahoittaa myös eläkkeellä olevan polven (tai sen voi ajatella siten, että eläkkeellä oleva polvi ainakin osittain sai töissä ollessaan jotain säästöön, eläkerahastot)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista ajattelua. Minä kylläkin säästän ja sijoitan. Minulla tulee eläkkeelle jäätyäni olemaan huomattava omaisuus, josta aion maksaa käyttämäni palvelut. Kyllä, jälleen omasta pussistani, en yhteiskunnan kustantamana.
Saahan sitä kuvitella noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mites vesi ja viemäröinti, jätteidenkäsittely, kaavoitus, katuvalaistus, joukkoliikenne.
Ap ei käytä niitä laisinkaan.
Vaikka olen miten hyväpalkkainen, varakas ja lapseton porvari, maksan veroja melko mielelläni. Minä arvostan suomalaista yhteiskuntaa. En halua Suomesta Euroopan Yhdysvaltoja, joissa pitäisi itse huolehtia sosiaaliturvastaan. Moni kun ei kuitenkaan huolehtisi ja se lisäisi yhteiskunnan turvattomuutta.
Veroista huolimatta minulla on ollut mahdollisuus ansaita ja sijoittaa miljoonani, joten en ole kovin kateellinen yhteiskunnan saamapuolella oleville. Sitä paitsi minäkin olisin voinut syntyä vammaisena tai pilata ihan itse elämäni.
Täällä toinen. Vielä ei vitahuta mutta tiedostan lapsettomana, reilusti yli mediaanin ansaitsevana ja minimaalisesti julkisia palveluja käyttävänä olevani Täydellinen Nettoveronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
En vedä vessaa, juon pullovettä, en kulje pimeällä ulkona enkä käytä busseja tai junia.
Armeijalla en tee mitään, jos Venäjä hyökkää niin pakenen ikuisesti ulkomaille. Poliisilla en tee mitään, jos minuun yritetään kohdistaa rikos, minulla on linkkuveitsi.
Itsekin olet ollut päiväkodissa, neuvolassa, koulussa, jne. Joku nekin on puolestasi maksanut. Jos lapsia ei tehdä, yhteiskunta kuolee. Aivan uskomatonta yksisilmäisyyttä ap. Jos sairastut vakavasti, ei palkkasi tulisi todellakaan riittämään hoitoihin jos ne pitäisi itse kustantaa.
Mä olen matalapalkkatyössä käyvä lapseton mutta en silti ole nettomaksaja koska sairastuin 1. tyypin diabetekseen ollessani 4v joten nyt valtio on maksanut diabeteksen hoitoani jo 42 vuotta ja tulee maksamaan vielä koko loppuelämäni ajan, ellei tuleva hallitus toisin päätä. Käytän myös ahkerasti kunnallista hammashuoltoa, kirjastoa ja uimahallia.
Minäkin kiitän ja kumarran niitä oikeita nettomaksajia.
Nettomaksaja, kunnes sairastut, jäät työttömäksi tai vanhempasi tarvitsevat vanhainkotia. Suomi on hieno maa, koska hädän hetkellä saat hoitoa, et joudu kerjäämään ja sinulla on katto pään päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei käytä niitä laisinkaan.
Ap ei haluaisi maksaa infrasta, koska hän ei kävele kaikilla kotikuntansa kaduilla. Samoin lamput joutaa sammuttaa kaikkialta muualta paitsi hänen kotikadultaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vedä vessaa, juon pullovettä, en kulje pimeällä ulkona enkä käytä busseja tai junia.Armeijalla en tee mitään, jos Venäjä hyökkää niin pakenen ikuisesti ulkomaille. Poliisilla en tee mitään, jos minuun yritetään kohdistaa rikos, minulla on linkkuveitsi.
Pönttösi taitaa sitten olla yhtä täynnä paskaa kuin pääkoppasi. Et ymmärrä syy-seurausyhteyksiä tai suuria kokonaisuuksia millään tasolla.
Ilman poliisia et voisi luultavasti edes palata maanantaina kotiisi töistä ilman että joku 30-päinen jengi käy tavaroitasi läpi. Siinä sitten hätyyttelet niitä linkkuveitsellä.
Sellainen tarkennus että nettomaksaja on töissä yksityisellä sektorilla rahoittamassa julkisen sektorin suojatyöpaikkoja.