Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?
Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.
Ei kannata. Epätaloudellista ja epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.
Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen
Niinkö? Luitko ap.:n viestin, joka teki tämän ketjun? Hän puhuu laatikkoruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Siksi tehdäänkin kerralla isompi satsi ruokaa, ja se mitä ei parissa päivässä ehdi syödä, pakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi..ua se sulle kuuluu vaikka ostaisin 10 eineslaatikkoa. Hiero ne naamaasi.
Senkus ostat, mutta et meiltä kinutuilla rahoilla. Työttömyystuki pitäisi antaa ruokatarvikkeina. Ei rahana.
Hyvinvointiyhteiskunta toimii näin. Valita päättäjille, jos on tarvetta. Työtön on valmis työmarkkinoiden käyttöön, ja hakee määrätyn määrän työpaikkoja kuukaudessa, ja varmasti iso osa enemmänkin.
Moni osapäivätyöläinen joutuu riittämättömän palkkansa vuoksi vielä hakemaan tukia Kelasta.
Perustuslaki sanoo, että jokaiselle pitää riittää leipää suuhun. Sille et voi sinäkään mitään.
Siis juuri sitähän tuossa ehdotettiinkin. Että rahan sija
Ja sinä halusit nyt hädissäsi ymmärtää kielikuvan "leipää suuhun" väärin :D Vaikka sinua kuinka vatuttaa, niin kuukauden elatus tulee euroina työttömän tilille.
No, jok tap, hakkaa sinä vaan päätäsi seinään, työttömilläkin on omat oikeutensa. Kannattaa miettiä onko se oma työpaikka satavarma.
-Työeläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää kinkun tai kalkkunan ostamatta, ja keittelee tarjouspottuja, niin eiköhän työttömällä ole varaa lisäksi pari pientä eineslaatikkoakin ostaa.
Ap on henkisesti sairas.
Miksi jättäisin kalkkunan ostamatta? Varsin kohtuullinen kilohintahan tuolla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää kinkun tai kalkkunan ostamatta, ja keittelee tarjouspottuja, niin eiköhän työttömällä ole varaa lisäksi pari pientä eineslaatikkoakin ostaa.
Ap on henkisesti sairas.
Miksi jättäisin kalkkunan ostamatta? Varsin kohtuullinen kilohintahan tuolla on.
Ei sitä tarvitse mättää. Syön vaan pienen siivun päivässä.
Minkälaisen tutkimuksen ap on tehnyt asiasta? Työtön voi muuten olla rikaskin.
Esim. laatikot 2 rasiaa 5 euroa/tarjous
Riisipussi pelkästään jotain 2 euroa, maito laktoositon jotain euro, sitten vielä mausteet jos ei ole ennestään, siirappi, yms. sekä porkkanat tai lantut euron, tulee paljon enemmän hintaa. Voi niitä ostaa viiden kilon pusseissa niin että saa edullisesti, mutta ei ne ikuisuuksia säily eikä niitä koko aikaa jaksa syödä.
Jos sinun mielestäsi einesruoka maistuu hirveältä, se on sinun mielipiteesi. Saat toki tehdä itse ruokasi ja vaikkapa kasvattaa se alusta asti.
Jos minulle maistuu einesruoka, saan toki vapaassa maassa sitä syödä. Miksi sitä muuten kaupassa myytäisiin, jollei se olisi syötäväksi tarkoitettu?
Taas näitä "Minun rahoilla työttömät ei saa elää omia elämiään!"-ääliöismejä.
Työttömyystuki on verotettavaa tuloa ja täten työttömät on ihan yhtä oikeutettuja käyttämään sen rahansa miten haluaa, vaikka siihen porkkanalaatikko on jouluna, kuin työpaikan omaavat. Ei työssäkäyväkään palkkaansa ruokana haluais, oletan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on henkisesti sairas.
Kukaan ei kyllä ole mistään mättämisestä puhunut halaistua sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on henkisesti sairas.
Koska ap:n mielestä köyhällä/työttömällä ei ole varaa eineslaatikoihin. Joten jos ei mitään muuta pahemmin jouluksi hanki, niin pystyy lanttu- ja porkkanalaatikkoa syömään. Perunoita voi keittääkin, monet ei edes tykkää perunalaatikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Siksi tehdäänkin kerralla isompi satsi ruokaa, ja se mitä ei parissa päivässä ehdi syödä, pakastetaan.
Niin? Minä kokkaan itselleni arjessa 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa n. 4 päivää putkeen. Miten tuo liittyy joululaatikoihin, joilla edelleen on järjettömän pitkät paistoajat. Tietäisit jos olisit niitä itse koskaan tehnyt, hyvä bessewisseri.
t. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen
Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?
Työttömän pieni yksiö, jääkaapissa lokero, ei pakastinta. Miten teet kerralla isompia satseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoka pakastetaan ja syödään ensi jouluna? Noinko sinä teet???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minä kokkaan itselleni arjessa 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa n. 4 päivää putkeen. Miten tuo liittyy joululaatikoihin, joilla edelleen on järjettömän pitkät paistoajat. Tietäisit jos olisit niitä itse koskaan tehnyt, hyvä bessewisseri.
t. Työtön
Vaan kun aloituksessapa ei puhuttu joululaatikoista vaan laatikkoruoista. Kannattaisiko opetella a. lukemaan b. ymmärtämään lukemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on henkisesti sairas.
Kukaan ei kyllä ole mistään mättämisestä puhunut halaistua sanaa.
Kyllä se liittyy hyvinkin vahvasti aiheeseen, joka oli raha ja sen riittävyys. Jos syö kalliimpia ruoka-aineita vain vähän, ei niitä tarvitse kokonaan jättää kaupan hyllyyn näin köyhänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoka pakastetaan ja syödään ensi jouluna? Noinko sinä teet???
Olen eri, mutta joululaatikoita saa 50%.n alennuksella joulun jälkeen :D
Kuitenkin pitäisi itse siis tehdä ja pakastaa seuraavaksi jouluksiko? Kuka niitä montaa päivää syö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?
Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Sen kuin näkisi, ittellä ei oo paska irronnu kun viimeksi tiistaina eikä tunnu vieläkään olevan tuloillaan.