Miksi eläkeläiset valittavat rahojen vähyydestä?
Pieninkin eläke on isompi kuin työmarkkinatuki, ja eläkkeensaajan asumistuki sallii isommat asumiskulut kuin yleinen asumistuki, kattaa suuremman osan vuokrasta ja sitä saa jopa omistusasuntoon. Harva eläkeläinen on edes oikeutettu toimeentulotukeen, koska tulojen ja menojen erotus jää plussalle.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Normi työeläkeläinen ei valita, valittajat ovat niitä jotka eivät olleet työelämässä vaadittuja vuosia että olisivat kerryttäneet eläkettä. He saavat minimin ja ovat siksi katkeria kun rahat eivät riitä. Ja selityksiä riittää kun heitä kuuntelee mikseivät olleet töissä.
Ei se noin ole aina. Itse olin töissä yli 45 v ja nyt eläke 1500€ brutto , miinus verot 12 %. On palkasta kiinni se eläkkeen määrä , eikä mistään vaadituista vuosista,mitä tuo sitten tarkoittaakaan. On monia aloja missä palkka on pieni, ja tulevaisuudessa eläkkeet myös noilla palkoilla pienet, ja enimmäkseen naisvaltaisilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Spämmäri-idiootti aloitti taas.
Vierailija kirjoitti:
Normi työeläkeläinen ei valita, valittajat ovat niitä jotka eivät olleet työelämässä vaadittuja vuosia että olisivat kerryttäneet eläkettä. He saavat minimin ja ovat siksi katkeria kun rahat eivät riitä. Ja selityksiä riittää kun heitä kuuntelee mikseivät olleet töissä.
Tein töitä hoitajana 45 vuotta, kerrotko paljonko eläkkeeni on kun tunnut noin hyvin asioista tietävän.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai ne valittaa, että saisivat lisää rahaa muiden kustannuksella. Me nuoremmat sukupolvet ei koskaan päästä eläkkeelle. Pitäisi romuttaa koko järjestelmä. Aivan järjetöntä että näitä kaleveja ilmaiseksi hyysätään. Töihin vaan jos haluaa rahaa saada.
Justhan tässä ketjussa joku haukkui eläkeläisen joka tekee töitä, vie kuulemma nuorempien työt. Koittakaa jo päättää mitä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä on enemmän aikaa pelata ja ryypätä rahansa joten tarvitsevat rahaa enemmän.
Viimeksi ne olivat työttömät jotka noin tekevät :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai ne valittaa, että saisivat lisää rahaa muiden kustannuksella. Me nuoremmat sukupolvet ei koskaan päästä eläkkeelle. Pitäisi romuttaa koko järjestelmä. Aivan järjetöntä että näitä kaleveja ilmaiseksi hyysätään. Töihin vaan jos haluaa rahaa saada.
Justhan tässä ketjussa joku haukkui eläkeläisen joka tekee töitä, vie kuulemma nuorempien työt. Koittakaa jo päättää mitä haluatte.
Totesi tosiasian, ei haukkunut.
Jos nykyeläkeläiset, useat 40 v töitä tehneet, eivät olisi tehneet niitä töitä, niin kuka olisi rakentanut koko infran Suomeen ja hankkinut kaikki nykyiset edut: esim asumistuet ,kotihoidontuet yms?
Kertokaa minulle!
Eivät eläkemaksuillan ole eläkkeitä ansainneet, mutta työtä tekemällä yhteiskunnan kehityksen hyväksi.
Tehdäänpä saman suuruisia kehitysaskeleita nyt jatkossa.🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Eläkeläiset?
Ap ei ole eläkeläinen vaan lorviva persumies.
Kukaan ei palkkaa 100% invalidia. Pakko pärjätä alle 1400 bruttoeläkkeellä, josta maksetaan kaikki. Asumismenojen jälkeen elämiseen jää 20€/päivä, joka on kymppi vähemmän kuin esim ulosoton suojaosa. Kadehdi, ap-paska.
Ap menköön töihin tai opiskelemaan. Ap on oikeutetty työttömän terveystarkastukseen ja työkykyselvitykseen. Itse jonotan tähystykseen kolmatta kuukautta lähetteen kiireellisyydellä 7- 30 vrk.
Iisehän odotan 19sta vuotta että hoidetaan, joten muutaman vuorokauden odottelu ei tunnu kyllä missään. Olet kyllä saanut kaiken hopea tarjottimella.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Spämmäri-idiootti aloitti taas.
ilmoitatte vaan lipulle ne spämmit pois
Itse tulen samaan vajaan 2 vuoden päästä kun jään eläkkeelle noin 3000€/kk miinus tietysti verot. En valita sillä olen työurani aikana hankkinut sijoitusomaisuutta sen verran että kun lasken tulevat vuokratulot ja osingot eläkkeeni päälle niin vuositulot pysyvät jota kuinkin samoissa mitä tällä hetkellä saan palkkatyöstä. Enköhän minä pärjäile vaikka lääkärikulut jossakin vaiheessa nousisivatkin kun ikä ja krempat lisääntyvät.
Suomessa eläkkeethän on laskettu niin. Että niillä pitäisi tulla toimeen normaalisti. Mutta silti eläkeläiset käyvät ruokajonoissa ja hävikkiruokapaikoissa kerjäämässä ruokaa.
Alunperin ruokajakelut oli tarkoitettu suomalaisille työttömille.
Nykyisin niissä seisoo eläkeläiset, ulkomaiset opiskelijat, ukrainalaiset ja venäläiset.
Ihan sampin kuin muillakin, tulot ja kulurakenne on erilaisia. Työttömänälläkin voi olla hyvä anssi, säästöjä ja sijoituksia sekä velaton asunto. Tämä tilanne minullakin on, jos jään työttömäksi. Eläkkeeni tulee olevaan pienempi kuin ansiosidonnaisen,kaksi vuotta vielä aikaa. Anssi kun lasketaan lyhyeltä ajalta, eläke alkoi kertyä vasta kun täytin 23, jolloin olin opiskelija. Sitä ennen olin pari vuotta töissä. Sitten tuli äitiysloma ja lama sekä konkurssi työpaikassani, meni kauan saada kunnon työ. Kävin kouluja lisää että sain uuden ammatin. Viimeksi kun katsoin kertymä oli n. 1100, mutta ehtii se vielä vähän nousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin ole aina. Itse olin töissä yli 45 v ja nyt eläke 1500€ brutto , miinus verot 12 %. On palkasta kiinni se eläkkeen määrä , eikä mistään vaadituista vuosista,mitä tuo sitten tarkoittaakaan. On monia aloja missä palkka on pieni, ja tulevaisuudessa eläkkeet myös noilla palkoilla pienet, ja enimmäkseen naisvaltaisilla aloilla.
No noiden lukemien perusteella olet saanut palkkaa keskimäärin noin 2000 euroa per kk. Eikös silloin 1500 euroa eläkettä ole jo aika reilusti maksettu ?
Minä työkyvyttömyyseläkelläinen en valita rahojen vähyydestä, omakotitalo uudehko auto eikä velkaa, muutama tonni sijoituksissa, ikä 62 eikä vielä mitään lääkityksiä viinan oton kun vielä lopetan niin vielä enemmän jää kuukaudessa rahaa säästöön, hyvää uutta vuotta kateellisille:)
Koittakaas itse tulla toimeen vajaan 9000 € / kk eläkkeellä ! Töiskin me parempi väki saimme enemmän :(
Kaikkihan valittaa köyhät ,rikkaat, nuoret ,vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Jos nykyeläkeläiset, useat 40 v töitä tehneet, eivät olisi tehneet niitä töitä, niin kuka olisi rakentanut koko infran Suomeen ja hankkinut kaikki nykyiset edut: esim asumistuet ,kotihoidontuet yms?
Kertokaa minulle!
Eivät eläkemaksuillan ole eläkkeitä ansainneet, mutta työtä tekemällä yhteiskunnan kehityksen hyväksi.
Tehdäänpä saman suuruisia kehitysaskeleita nyt jatkossa.🤯
Mitäs jos lyödään kaikki nykyisin töissä olevat hanskat tiskiin muutamaksi vuodeksi ja eletään vaan niillä teidän boomereiden hankkimilla kodinhoidon- ja asumistuilla ja rakentamallanne infralla ? Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että bruttokansantuote täytyy leipoa joka vuosi uudestaan. Itse asiassa teidän jäljiltä jäi infrapuolella valtavat korjausvelat nuoremmille samalla kun elitte velaksi. Kiitti vaan teille aivan valtavasti perinnöksi jättämästänne velkavuoresta.
Niinpä ! Se on aivan epäreilua kun ne horiskot tianaa maates sellaasia summia ! Ja viälä valittaavat jottei oo atteekki- rahaa... Reisaasivat vähempi Pärnyys ja päivätanssiis.
Kahdehtiiko aloittaja 980 euron kuukausieläkettä?
Jos on pariskunta jotka molemmat saa työeläkettä niin tilanne on hyvä. Voi säästää oman asunnon ostoon ja vaikka äiti olisi vanhempainvapaalla jonkun aikaa niin puoliso on työssä. Yksinhuoltajilla ei ole helppoa, varsinkin eläkkeelle jäätyään voi tulot tippua kovasti eikä mitään etuuksia saa kun lapset ovat aikuisia ja jos asuu vuokralla niin kulut ovat suuret.