Miksi eläkeläiset valittavat rahojen vähyydestä?
Pieninkin eläke on isompi kuin työmarkkinatuki, ja eläkkeensaajan asumistuki sallii isommat asumiskulut kuin yleinen asumistuki, kattaa suuremman osan vuokrasta ja sitä saa jopa omistusasuntoon. Harva eläkeläinen on edes oikeutettu toimeentulotukeen, koska tulojen ja menojen erotus jää plussalle.
Kommentit (188)
Koska luulevat, että tämän hetken työssäkäyvät pärjåävät yhtä hyvin kuin he aikanaan.
Mitä itse aiot tehdä 45 vuoden kuluttua ? Valittaa ?
Suomi on maa, jossa jokaisen kannattaa itkeä ja valittaa vaatien lisää rahaa valtiolta. Koko kulttuuri perustuu valituksella.
Äiti on suunnilleen maailman köyhin ihminen, kun jäi eläkkeelle. Pihi se on eikä köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä pienestä eläkkeestä maksetaan itse asuminen, ruoka, laskut, liikkuminen, vaatteet, lääkkeet, lääkärikäynnit yms yms.
Työmarkkinatuensaaja tuskin maksaa ellei ole hyvätuoinen puoliso.
Työmarkkinatuen saaja omistusasunnossa maksaa sillä 595€ rahalla yksin asumisen, ruoat, laskut, liikkumiset, vaatteet, lääkkeet, lääkäri käynnit yms yms. Ei ole puolisoa eikä mitään muuta tuloa. En jaksa ymmärtää että eläkeläiset kaksi tai kolme kertaa isommalla tulolla jaksaa ja kehtaa valittaa köyhyyttään, jopa 1500€ eläkkeellä!!! Sopii kokeilla samaa 1/3 osalla eläkkeestä ja pitää suunsa kiinni.
Kielletty lause. Omistusasuntoon saa toimeen. Tulo tukea.
Ihme moderointia , jos oikaiser jonkun harhaluulon ihan asiatekstillä se menee jonoon.
Eläkeläis ne asumistuki. Miten ne mummot jotka asuu vanhassa vetoisessa ok talossa jota ei saa myytyä. Liian suuri talo että saisi asumistukea. Liian pieni eläke että voisi vuokralle mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Eläkeläiset?
Minä olen vanhuuseläkkeellä ja teen töitä. Mutta en valitakaan rahapulaa.
Ja viet joltain nuorelta työpaikan, jonka hän tarvitsisi päästäkseen elämässään eteenpäin; jotta hänen ei tarvitsisi valittaa rahapulaa. Miten ilkeät? Harvoin sanon, että häpeä, mutta nyt sanon.
Olet pösilö.
Etkö sinä edes haluaisi töihin? Pösilöhän sellaista sulle ehdottaa. Antaa vain eläkeläisten tehdä työt, viisashan pääsee vähemmällä. Muuten en kommenttiasi ymmärrä.
Olen 67v. ja olen työeläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläis ne asumistuki. Miten ne mummot jotka asuu vanhassa vetoisessa ok talossa jota ei saa myytyä. Liian suuri talo että saisi asumistukea. Liian pieni eläke että voisi vuokralle mennä
Talon koolla ei ole mitään merkitystä asumistuen saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Eläkeläiset?
Eivät eläkeläiset ole kovinkaan haluttua työvoimaa. Työikäisiäkin on liian paljon työttöminä.
Ihan vasta oli isossa firmassa sijaisuus auki. Hakijoita oli paljon, eläkeläinen ohitti nuoremmat hakijat.
Taisi sitten olla pätevin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme moderointia , jos oikaiser jonkun harhaluulon ihan asiatekstillä se menee jonoon.
Mulla kävi niin eilen, kirjoitin saman muutaman sanan kommentin eri ketjuihin eri aikaan, toinen meni läpi, toinen jonoutettiin :D
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Aika monilla eläkeläisillä on monia lääkkeitä käytössään ja käyttävät terveyskeskus palveluja ahkeraan milloin mistäkin vaivasta.
Kyllähän siitä jo kertyy laskuja..
Näihin on maksukatto.
Mutta joo, kyllähän moni sinnittelee tosi pienellä eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on suunnilleen maailman köyhin ihminen, kun jäi eläkkeelle. Pihi se on eikä köyhä.
Tiedätkö paljonko äitisi eläke on? Minä tiedän oman äitini, 1100e netto. Pakko olla pihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi niin eilen, kirjoitin saman muutaman sanan kommentin eri ketjuihin eri aikaan, toinen meni läpi, toinen jonoutettiin :D
Johtuu tästä lopullisesti rikotusta lainaustoiminnosta, ei kielletyistä sanoista.
Minä olen ollut töissä vuodesta 75, ensin kesätöissä ja 79 lähtien täyspäiväisenä joten varmaan sinne rahastoon on jotain tosiaan kertynyt. 23v saakka kaikki meni muille ja vasta sitten alkoi oma eläke kertymään, minäkin saan bruttona peräti 2200e/kk -
-----
Noillakin tuloilla olisi helposti saanut säästettyä eläkkeen rinnalle omaa lisäeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä pienestä eläkkeestä maksetaan itse asuminen, ruoka, laskut, liikkuminen, vaatteet, lääkkeet, lääkärikäynnit yms yms.
Ei makseta, jos kerran saa eläkeläisen korkeampaa asumistukea. Yhteiskunta maksaa silloin osan eläkeläisen asumisesta, eikä eläkeläinen itse. Onneksi tämä korkeampi tuki poistuu yleistäen myötä. Mummot ja papat joutuu muuttamaan pienempiin ja halvempiin kämppiin.
Jos saa. Kaikki eivät edes hae tukia, se kun vaan sinnittelevät. Ovat yleensä naisia, jotka ovat olleet pienipalkkaisissa töissä. Terveellä nuoremmalla ihmisellä on aina mahdollisuus pärjäämiseen. Osa ihmisistä on aina töissä, koska tekevät itse siitä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke ja asumistuki on silti enemmän kuin yksinäisen työttömän kaikki tuet. Juuri siksi eläkeläinen maksaa kulunsa "itse", hänellähän on siihen varaa.
Ap
Olen 76 v ja en tunne ketään asumistukea saavaa eläkeläistä, ja tunnen heitä paljon. Itsellä on 1300 e netto ja asumiskuluni ovat okt: ssa 350 e.
Pärjään kohtalaisest ja makselen lisäksi lastenlasteni harrastusmenoja.🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tehneet ikänsä töitä eläkkeensä eteen.
Toi on teille eläkeläisille kerrottu satu. Hienoa jos olet tehnyt töitä, mutta et sinä juuri mitään ole eläkkeestäsi maksanut. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet eläkemaksuja yhden euron ja saa takaisin 7 euroa. Tulevat eläkeläiset maksaa euron ja saa euron takaisin.
Vastaan tähän jälleen kerran, että tuo laskennallisesti 7 kertaa eläkettä maksuihin nähden koski vain 1940 syntyneitä naisia, ei ketään muita, ei edes 1940 syntyneitä miehiä. 1960-luvulla ja kaikilla sen jälkeen syntyneillä kerroin on vähän päälle tai alle 2.
Ei minun vanhemmat vaan valita, ja saavatkin paljon enemmän. Isällä on miljoonaomaisuus. Lähes kaikki omalla työllä saatu.