Miksi eläkeläiset valittavat rahojen vähyydestä?
Pieninkin eläke on isompi kuin työmarkkinatuki, ja eläkkeensaajan asumistuki sallii isommat asumiskulut kuin yleinen asumistuki, kattaa suuremman osan vuokrasta ja sitä saa jopa omistusasuntoon. Harva eläkeläinen on edes oikeutettu toimeentulotukeen, koska tulojen ja menojen erotus jää plussalle.
Kommentit (188)
Normi työeläkeläinen ei valita, valittajat ovat niitä jotka eivät olleet työelämässä vaadittuja vuosia että olisivat kerryttäneet eläkettä. He saavat minimin ja ovat siksi katkeria kun rahat eivät riitä. Ja selityksiä riittää kun heitä kuuntelee mikseivät olleet töissä.
Mitäs jos keskittyisit omiin asioihis, valittamisen sijaan
Miten se asia haittaa sun elämää
TAITAA OLLA PALSTAJANKUTTAJAN TROLLAUSTA TÄMÄ KETJU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä pienestä eläkkeestä maksetaan itse asuminen, ruoka, laskut, liikkuminen, vaatteet, lääkkeet, lääkärikäynnit yms yms.
Työmarkkinatuensaaja tuskin maksaa ellei ole hyvätuoinen puoliso.
Eläke ja asumistuki on silti enemmän kuin yksinäisen työttömän kaikki tuet. Juuri siksi eläkeläinen maksaa kulunsa "itse", hänellähän on siihen varaa.
Ap
Mene töihin niin sullakinnon varaa niin nyt, kuin eläkeläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläis ne asumistuki. Miten ne mummot jotka asuu vanhassa vetoisessa ok talossa jota ei saa myytyä. Liian suuri talo että saisi asumistukea. Liian pieni eläke että voisi vuokralle mennä
Talon koolla ei ole mitään merkitystä asumistuen saamiseen.
No kyllä on. Anoppi 90 v ei saa asumistukea, koska okt on liian iso. Eläke on n. 1000 e netto.
Millähän vuosikymmenellä hän on sitä hakenut? Asumistuen pinta-alarajat on poistettu jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli tutkimus ruotsissa, jossa kävi ilmi, että osa eläkeläisistä syö välillä eläinteruokaa, kun se on halvempaa ja siellähän on aina kaikki vähän paremmin kuin suomessa?
Eläintenruoka on kyllä kilohinnaltaan kalliimpaa kuin juurekset, jauheliha, juusto (esim. Oltermanni 6,90 kg), pasta, jauhot. Pitää vaan jalostaa halvat aineet ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että sosiaaliturvaeläkkeet pitäisi olla toimeentulotuen suuruisia samoilla ehdoilla. Reilu ja hyvä säästötoimi valtioille! Miksi pitää maksaa isompaa sosiaaliturvaa, jos Einolle työeläkettä kertynyt.
Mä olen sitä mieltä, että vihreä on mennen tullen parempi väri, kuin keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
900 - 1300 netto työeläke on iso? Vuokraan menee joillakin n. 700e. Ei ole omaisuutta.
On, verrattuna alle 600 nettoon.
600 on kyllä ihan tajuttoman oaljon enemmän kuin 150€, jostain viiskymåpisestä puhumattakaan. 200 on myös enemmän kuin satanen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut töissä vuodesta 75, ensin kesätöissä ja 79 lähtien täyspäiväisenä joten varmaan sinne rahastoon on jotain tosiaan kertynyt. 23v saakka kaikki meni muille ja vasta sitten alkoi oma eläke kertymään, minäkin saan bruttona peräti 2200e/kk -
-----
Noillakin tuloilla olisi helposti saanut säästettyä eläkkeen rinnalle omaa lisäeläkettä.
Säästin lisäeläkettä vuodesta 90, sitä kertyi 30 vuodessa peräti 11000e pienistä tuloista. Siinä sivussa kasvatimme 4 lasta ja maksoimme kotimme seiniä. Vaikea säästää kun ylimääräistä ei ole.
Ja säästetyn summan jouduin käyttämään kun työkyky meni mutten saanut tk-eläkettä 6 vuoteen
Trolli haluaa taas saada ihmiset riitelemään. Ei kukaan voi olla noin tietämätön.
Eläkeikä ei voi tulla yllätyksenä ellei sairaus yllätä. Ajatelkaa jo hyvissä ajoin etukäteen mihin tuleva eläke tulee riittämään ja hommatkaa asuminen sen mukaan. Myykää asuntonne/talonne hyvissä ajoin jos ei tuleva rahanne riitä jne. SUUNNITELKAA HYVISSÄ AJOIN.
No tottakai ne valittaa, että saisivat lisää rahaa muiden kustannuksella. Me nuoremmat sukupolvet ei koskaan päästä eläkkeelle. Pitäisi romuttaa koko järjestelmä. Aivan järjetöntä että näitä kaleveja ilmaiseksi hyysätään. Töihin vaan jos haluaa rahaa saada.
Eläkeläisillä on enemmän aikaa pelata ja ryypätä rahansa joten tarvitsevat rahaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
900 - 1300 netto työeläke on iso? Vuokraan menee joillakin n. 700e. Ei ole omaisuutta.
Maksetaanko tuosta alle 600 netosta kaikki menot?
Vuokra
Ruoka
Sähkö
Lääkkeet
Hammaslääkärikäynnit
Muu lääkärikäynti
Vaatteet
Harrastus
Ostetaan kodinkone kun se menee rikki yms.
Saa työtön asumistukeakin, jos asuu vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko tuosta alle 600 netosta kaikki menot?
Vuokra
Ruoka
Sähkö
Lääkkeet
Hammaslääkärikäynnit
Muu lääkärikäynti
Vaatteet
Harrastus
Ostetaan kodinkone kun se menee rikki yms.
Työtön saa 595 e ja siitä maksetaan kaikki, ei tule muita tukia.
Jos vuokrasi on esim. 700e niin sulle jää -105e.
Työtön on sitten tyhmä, kun ei hae asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Eläkeläiset?
Ap ei ole eläkeläinen vaan lorviva persumies.
Kukaan ei palkkaa 100% invalidia. Pakko pärjätä alle 1400 bruttoeläkkeellä, josta maksetaan kaikki. Asumismenojen jälkeen elämiseen jää 20€/päivä, joka on kymppi vähemmän kuin esim ulosoton suojaosa. Kadehdi, ap-paska.
Ap menköön töihin tai opiskelemaan. Ap on oikeutetty työttömän terveystarkastukseen ja työkykyselvitykseen. Itse jonotan tähystykseen kolmatta kuukautta lähetteen kiireellisyydellä 7- 30 vrk.
Kyllä ne loisijatyypit ovat kaikkia muita paitsi persumiehiä. Ne ovat järjestään vasemmalta, tukielättejä, jotka työkseen haukkuvat hallitusta, joka ei anna rahaa heidän taskuunsa.
Suomen puolueista ne on persut, joissa on eniten työttömiä. Sukupuoltaan en sitten tiedä.
No kyllä on. Anoppi 90 v ei saa asumistukea, koska okt on liian iso. Eläke on n. 1000 e netto.