Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset valittavat rahojen vähyydestä?

Vierailija
25.12.2025 |

Pieninkin eläke on isompi kuin työmarkkinatuki, ja eläkkeensaajan asumistuki sallii isommat asumiskulut kuin yleinen asumistuki, kattaa suuremman osan vuokrasta ja sitä saa jopa omistusasuntoon. Harva eläkeläinen on edes oikeutettu toimeentulotukeen, koska tulojen ja menojen erotus jää plussalle.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet ikänsä töitä eläkkeensä eteen.

Toi on teille eläkeläisille kerrottu satu. Hienoa jos olet tehnyt töitä, mutta et sinä juuri mitään ole eläkkeestäsi maksanut. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet eläkemaksuja yhden euron ja saa takaisin 7 euroa. Tulevat eläkeläiset maksaa euron ja saa euron takaisin. 

Vuoden 1993 jälkeen olen maksanut eläkevakuutusmaksuja sen verran, että rahastossa on noin 500 000 euroa. Miksi olet sitä mieltä, että saan takaisin 3 500 000 euroa? Se tarkoittaisi, että eläkkeeni olisi noin 15 000 e/kk, vaikka se on vain 2200 e/kk.

Vierailija
62/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris Rea kuoli äsken 74-vuotiaana. Se on aika tyypillinen ikä kuolla Suomessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on teille eläkeläisille kerrottu satu. Hienoa jos olet tehnyt töitä, mutta et sinä juuri mitään ole eläkkeestäsi maksanut. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet eläkemaksuja yhden euron ja saa takaisin 7 euroa. Tulevat eläkeläiset maksaa euron ja saa euron takaisin. 

Vuoden 1993 jälkeen olen maksanut eläkevakuutusmaksuja sen verran, että rahastossa on noin 500 000 euroa. Miksi olet sitä mieltä, että saan takaisin 3 500 000 euroa? Se tarkoittaisi, että eläkkeeni olisi noin 15 000 e/kk, vaikka se on vain 2200 e/kk.

Minä olen ollut töissä vuodesta 75, ensin kesätöissä ja 79 lähtien täyspäiväisenä joten varmaan sinne rahastoon on jotain tosiaan kertynyt. 23v saakka kaikki meni muille ja vasta sitten alkoi oma eläke kertymään, minäkin saan bruttona peräti 2200e/kk - kun olen ollut 10 v eläkkeellä olen saanut vasta 250 000e bruttona ja siitä on palautunut valtiolle välittöminä veroina n 50 000e. 

3,5 Me tulee täyteen kun olen 205 vuotias ...

Vierailija
64/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ku siinä käy niin et ei se takuueläke kauaa tunnu isolta summalta. Kokemusta on niin pidemmän ajan toimeentulotuella "elämisestä" sekä takuueläkkeestä. Se äkkiseltään tuntuu kivalta kun on yhtäkkiä rahaa, jota ei tartte hakea joka kuukausi ja pureskella kynsiä ahdistukselta. Jos olet kateellinen suurille summille, niin senkun alat näyttelemään pollasta aidosti pipiä ja pidät näytelmää yllä sellaiset kymmenisen vuotta, niin kyllä säkin Kela goldin (takuueläke) saat.

Vierailija
65/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla rahapulaa valittavista tuntemistani eläkeläisistä rahat ovat omaisuuden muodossa, mutta omaisuuden muuttaminen rahaksi ei käy koskaan ainakaan pariskunnan toiselle osapuolelle. Eräskin leski totesi juuri, että ihan turhaa kituutettiin vuosia, kun myi kaiken pois puolison kuoleman jälkeen.

Vierailija
66/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittamasi luvut eivät stemmaa. Etkö tajua edes tuota ?

Vierailija
67/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Eläkeläiset?

Menkää töihin kakarat, sinäkin tulet aikoinaan itkemään pientä eläkettäsi.

Vierailija
68/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on kummatkin tehneet teinistä asti töitä ja saavat nyt vähän päälle tonnin eläkettä kumpikin. Tuntuu minustakin aavistuksen epäreilulta, että jos oma tilanne olisi sama, varmasti valittaisin. Ja sitten ihan käytännössä lääkkeisiin ja lääkäriin menee rahaa heillä. Ruoka on kallista. Ja kun asuvat omakotitalossa, se se vasta kallista onkin (ja maalla, eli kukaan ei osta vaikka yrittäisivät myydä sitä).

Vierailija
69/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaikka pitäisi, 4500 euroa kuukaudessa ei okeastaan riitä mihinkään.

Vierailija
70/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaikka pitäisi, 4500 euroa kuukaudessa ei okeastaan riitä mihinkään.

Vau, mun eläke 1300/kk riittää hyvin elämiseen, en valita.

Vierailija
71/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat on kummatkin tehneet teinistä asti töitä ja saavat nyt vähän päälle tonnin eläkettä kumpikin. Tuntuu minustakin aavistuksen epäreilulta, että jos oma tilanne olisi sama, varmasti valittaisin. Ja sitten ihan käytännössä lääkkeisiin ja lääkäriin menee rahaa heillä. Ruoka on kallista. Ja kun asuvat omakotitalossa, se se vasta kallista onkin (ja maalla, eli kukaan ei osta vaikka yrittäisivät myydä sitä).

No ei kenenkään täyden työuran tehneen eläke mihinkään tonniin jää. Tai korkeintaan maanviljelijän, joka maksoi eläkemaksuja vain sen pakollisen minimin verran.

Vierailija
72/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELÄKELÄISIÄ MOLLAAVA TÖRKYKETJU VOL. 5546845655598 POISTOON.

Vierailija
73/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUKSI NYT JO VIT TUUN AIVOVAMMAINEN IDIOOTTI.

Vierailija
74/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Eläkeläiset?

Ap ei ole eläkeläinen vaan lorviva persumies.

Kukaan ei palkkaa 100% invalidia. Pakko pärjätä alle 1400 bruttoeläkkeellä, josta maksetaan kaikki. Asumismenojen jälkeen elämiseen jää 20€/päivä, joka on kymppi vähemmän kuin esim ulosoton suojaosa.  Kadehdi, ap-paska.

Ap menköön töihin tai opiskelemaan. Ap on oikeutetty työttömän terveystarkastukseen ja työkykyselvitykseen. Itse jonotan tähystykseen kolmatta kuukautta lähetteen kiireellisyydellä 7- 30 vrk.

Kyllä ne loisijatyypit ovat kaikkia muita paitsi persumiehiä. Ne ovat järjestään vasemmalta, tukielättejä, jotka työkseen haukkuvat hallitusta, joka ei anna rahaa heidän taskuunsa.

Siinä taas idioottipersu suoltaa paskaa.

Vierailija
75/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Eläkeläiset?

Minä olen vanhuuseläkkeellä ja teen töitä. Mutta en valitakaan rahapulaa.

Ja viet joltain nuorelta työpaikan, jonka hän tarvitsisi päästäkseen elämässään eteenpäin; jotta hänen ei tarvitsisi valittaa rahapulaa. Miten ilkeät? Harvoin sanon, että häpeä, mutta nyt sanon. 

Olet pösilö.

Vierailija
76/76 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Eläkeläiset?

Eivät eläkeläiset ole kovinkaan haluttua työvoimaa. Työikäisiäkin on liian paljon työttöminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän