Evijärvellä kokoontui kymmeniä naisia, jottei tarvitsisi olla jouluaattona yksin
Evijärvellä vietettiin kaikille avointa jouluaaton juhlaa. Yhdessäolo toi monille iloa ja kaivattua piristystä jouluun.
Kaikkiaan paikalle saapui kuutisenkymmentä naista nauttimaan jouluateriasta, ohjelmasta sekä tapaamaan toisia. Muiden tapaaminen ja yhdessäolo olikin monelle tärkeä vaikutin, sillä muutoin joulu sujuisi yksin kotona. Virva Mäkinensaapui paikalle sosiaalisista syistä.
Olisin viettänyt joulun yksin ilman tätä tapahtumaa. On todella lämmittävää, että tällainen järjestettiin. Olen ollut monta joulua yksin, ja se ei ole mukavaa. Silloin ei oikein voi tehdä muuta kuin katsoa haikealla mielellä televisiosta jouluohjelmia ja täyttää ristisanoja.
Yksinäisyys on nostanut toisinaan Mäkisessä pintaan voimakkaita tunteita.
Itkukin on tullut useita kertoja. Kun tuntuu oikein pahalta, käännän ajatukset hyviin ja mukaviin tapahtumiin elämän varrelta, se helpottaa ja piristää mieltä.
Hän toivoo ihmisen huomioivan ja välittävän ylipäätään enemmän toisistaan.
Yksinäisyys on yhteiskunnassamme suuri ongelma, monet kaipaavat toisen ihmisen seuraa.
---
Onneksi naiset ovat voimakkaita, itsenäisiä ihmisiä eivätkä kaipaa toisten seuraa, varsinkaan miesten.
Kuinkahan moni näistäkin on tuhonnut ystäväsuhteensa kun ryhmällä naisia on ollut menopaussi samaan aikaan, eikä naiset ole tottuneet sanomaan "anteeksi"
Kommentit (361)
Oikeesti tällainen miehet vs naiset -trollaus on vaan niin väsynyttä. Miksi ruokkia trolleja?
"Lue ne ketjut ja nauti, ei siinä keskustelu pysy yhdessä miehessä.
Sitä niillä haetaankin.
Kannattaa myös tutustua vihan pyramidiin, se avasi silmäni mitä kaikkea nais- ja siten myös miesviha onkaan."
Vihan pyramidissa ei ole sellaista tasoa kuin "pyydän muilta neuvoa, kun minulla on ongelmia parisuhteessani". Eikä myöskään sellaista tasoa kuin "juttelen samaa kokeneen ihmisen kanssa ja kerron omista kokemuksistani antaakseni ja saadakseni vertaistukea".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä olisi ollut miehen "markkinat"..valinnanvaraa..
Eivät ole valittavissa. Moni vanhempi nainen ei enää halua miestä.
Gambialaiset kuulemma jostain syystä kelpaavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Otsikoista päätellen noissa puhutaan yksittäisistä miehistä. Miten minä voisin tuomita jonkun naisen joka kertoo ettei hänen miehensä puolusta häntä? Ymmärräthän, että miestäkin saa kritisoida jos mies tekee jotain tyhmää. Se ei ole miesvihaa. Mies ei ole jumalolento, jonka toiminnasta ei saa sanoa poikkipuolista sanaa.
Miesvihaa ei ole se, jos otsikossa mainitaan sana "mies". Miesvihaa ei ole se, jos jollain on huono parisuhde. On jotenkin liikuttavaa, että koet nuo miesvihaksi, koska se kertoo että miehillä on tässä suhteessa asiat todella hyvin.---
Tutustu vihan pyramidiin.
Tuo sinunkin väitteesi (vähättely ja keksimäsi asiat mitkä eivät ole miesvihaa) on miesvihaa.
Okei... no itse olen lukenut sen verran kovan luokan naisvihaa että minulle olisi täysin ok jos palstan naisviha olisi sitä että miehet valittaisivat kun vaimo on kännissä. En ottaisi sitä itseeni ja lupaan että en ala uhriutua naisvihasta kun tuollaisia ketjuja näen.
Lupaan myös että puolustan yksinäisiä miehiä jos nämä järjestävät tapahtuman ja naiset alkavat pilkkaamaan tuota tapahtumaa.
Todellakin. Jopa tää vänkääjä itse on postannut tänne paljon pahempaa naisvihaa.
Ja tää ei ole edes mikään hypoteettinen "jos näin tapahtuisi" juttu vaan monta kertaa olen vastannut täällä ja muuallakin miehille, joilla on joku ongelma naisensa kanssa ja valittavat siitä asiallisesti. En mä ole ikinä pitänyt sitä naisvihana tai valittanut, ettei sellaista saisi postata. Joskus näissä ongelmissa voi antaa neuvoja ja joskus ainoa järkevä neuvo on "jätä se sika", ihan niin kuin naistenkin kirjoittaessa miesongelmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti tällainen miehet vs naiset -trollaus on vaan niin väsynyttä. Miksi ruokkia trolleja?
Lähes kolmesataa kommenttia pitäisi todistaa sulle, että ihmiset nauttivat toistensa haukkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ketjusta jossa aletaan kyselemään "koska naaras saa avata viinitonkan"
Kuinka siinä käsitellään naaraan huonoa käytöstä?
Entäs ketju jossa kysellään ostaako naaras itselleen koruja jotka vie kuusen alle? Nauretaan kuinka lapsellinen spermaviemäri se onkaan. :). Kuinka siinä käsitellään naaraan huonoa käytöstä :)
Saako naaraistakin keksiä tarinoita tänne? Minulle on sanottu, ettei niiden tarvitse pitää paikkaansa. RIittää kun ne voivat pitää paikkansa.
Miksi sä koko ajan väität, että nuo jutut on keksittyjä? Ei sulla ole mitään syytä kuvitella niin.
Noissa antamissasi esimerkeissä yhtään kukaan ei ole käyttäytynyt huonosti miehiä kohtaan, sinä sen sijaan haukut tässäkin viestissä naisia kahdella eri halventavalla nimellä. Voit sä lähettää tänne viestin naisesta, joka ostaa itselleen joululahjoja tai jonka alkoholismia joutuu rajoittamaan, jos s
Lue ne ketjut läpi, aloituksineen. Muutakin kuin otsikko.
Miten naaraita muuten haukuttiin tuossa?
Eihän miestenkään nimittely siaksi tai inceliksi ole haukkumista, palstatotuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei pysty. Ei vaan pysty. On niin kovat sosiaaliset ahdistukset päällä. Ainoo mihin pystyy on netissä nimettömänä provoaminen. Jotain huomiota täytyy saada. Mielellään negatiivista. Se on turvallista. Tutut tunteet ovat turvallisia.
--
Ja täällä sä olet, joulupäivänä haukkumassa miehiä.
Onneksi olet siis muita parempi ihminen 😍
Eihän tuo ole haukkumista vaan ymmärtämistä. Selitys sille, mistä tuollainen käytös kumpuaa.
It takes one to know one, näin amerikkalaisittain. Suomessa ei jostain syystä ole vastaavaa sanontaa.
Onko nykyihmisille kaikki koulut käymättä? Kyllä koira koiran tuntee on meidän vastine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas ilkeä kommentti. Kyllä yksinäinen voi olla monestakin syystä. Mies vaikka kuollut ja on jäänyt leskeksi. Lapset asuvat toisella puolen Suomea. Joillakin ei ole lapsia ollenkaan tai muuta perhettä. Yksinäisyys voi osua meille jokaiselle vaikka se ei juuri sinua kosketakaan tällä hetkellä.
Parisuhteen ja perheen ylivalta saa meidät helposti laiminlyömään muiden läheisten ihmissuhteiden luomisen ja hoitamisen ja kun esim lapset lähtee omilleen tai puoliso kuolee jäädään yksin.
Aito ystävyys on enemmän tavoittelemisen arvoista. Se palkitsee ilolla, luottamuksella, läheisyydellä, turvallisuudella ja läsnäololla. Ehkä meidän olisi jo aika päästää keskiaikainen ritari ratsastamaan kohti auringonlaskua ja päivittää käsitykset vastaamaan tätä päivää.
Kyllä näin suurelta osin. Itsellä kuitenkin leskiystävä, joka on ottanut tavakseen tulla "bestistä" tapaamaan päiväkausiksi kuin täyshoitolaan, mutta hänen luokseen ei voi koskaan mennä kylään. Ystävyyden pitää olla aina vastavuoroista, että sitä voi arvostaa.
"Lue ne ketjut läpi, aloituksineen. Muutakin kuin otsikko.
Eihän miestenkään nimittely siaksi tai inceliksi ole haukkumista, palstatotuuden mukaan."
Luin ne kaikki aloitusviestit läpi jo heti kun linkkasit ne. Niissä ei haukuttu miehiä. Sinä taas haukut nytkin naisia "naaraiksi". Et voi vaatia, että naiset eivät saa keskustella parisuhdeongelmistaan, koska sinulle tulee paha mieli, ja samaan aikaan vaatia, että naisten pitää kiltisti kuunnella, kun haukut heitä halventavilla nimityksillä.
Luulen muuten, että noille aloittajille tuli aika paljon pahempi mieli, kun mies veti kännit kun oli suunniteltu lähteä matkaan tms., kuin sinulle tuli siitä, että jouduit näkemään aloituksen jonkun toisen miehen p*rseilystä.
Hyvä Evijärvi! Soisi vastaavien tapahtumien yleistyvän muuallakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä niillä haetaankin.
Kannattaa myös tutustua vihan pyramidiin, se avasi silmäni mitä kaikkea nais- ja siten myös miesviha onkaan."
Vihan pyramidissa ei ole sellaista tasoa kuin "pyydän muilta neuvoa, kun minulla on ongelmia parisuhteessani". Eikä myöskään sellaista tasoa kuin "juttelen samaa kokeneen ihmisen kanssa ja kerron omista kokemuksistani antaakseni ja saadakseni vertaistukea".
Siellä on vitsit, kielenkäyttö, ulkonäön kommentointi, femplaining, esineellistäminen, stereotypiat....
Ei tällä miesvihapalstalla olla neuvoja hakemassa tuntemattomilta.
Kuinka säälittäviä naaraat ovatkaan jos tarvitsevat oikeasti neuvoja mitä tehdä kun mies syö lasten vanukkaat ja käy salaa syömässä mummavainaan hyydykkeet.
Koska tottahan nuo kaikki tarinat ovat.
Yksinäisyydestä mouhotaan netissä aina joulun aikoihin. Voi olla jäänyt leskeksi, lapseton jne. Itse olen sitä mieltä että asioihin pystyy kuitenkin itse vaikuttamaan, kutsua itse joku kylään, lähteä johonkin, olla töissä, harrastaa jne. Jos. On niiiin vanha ja huonokuntoinen ettei enää pysty helposti liikkumaan niin se on tietty hankalaa, mutta itse pystyy vaikuttamaan miten elää ja kohtelee muita oli ne sukulaisia tai naapureita, haluaako joku muistaa tai tulla käymään jouluna.
Suvuton, perheetön voi olla itse sosiaalinen ja lämmin henkilö ympäri vuoden, ehkä sitten lohkeaa joulunakin seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän miestenkään nimittely siaksi tai inceliksi ole haukkumista, palstatotuuden mukaan."
Luin ne kaikki aloitusviestit läpi jo heti kun linkkasit ne. Niissä ei haukuttu miehiä. Sinä taas haukut nytkin naisia "naaraiksi". Et voi vaatia, että naiset eivät saa keskustella parisuhdeongelmistaan, koska sinulle tulee paha mieli, ja samaan aikaan vaatia, että naisten pitää kiltisti kuunnella, kun haukut heitä halventavilla nimityksillä.
Luulen muuten, että noille aloittajille tuli aika paljon pahempi mieli, kun mies veti kännit kun oli suunniteltu lähteä matkaan tms., kuin sinulle tuli siitä, että jouduit näkemään aloituksen jonkun toisen miehen p*rseilystä.
Naaraaksi kutsuminen ei ole haukkumista.
Minulle ei tule paha mieli miesvihastasi. Se kertoo vain sinusta, ei väitetyistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä niillä haetaankin.
Siellä on vitsit, kielenkäyttö, ulkonäön kommentointi, femplaining, esineellistäminen, stereotypiat....
Kuinka säälittäviä naaraat ovatkaan jos tarvitsevat oikeasti neuvoja mitä tehdä kun mies syö lasten vanukkaat ja käy salaa syömässä mummavainaan hyydykkeet.
Totta kai neuvoja voi kysyä tuntemattomilta. Sehän on yksi tärkeä somen käyttömuoto. Parviäly tuottaa enemmän vastauksia kuin jos kysyisi yhdeltä kaverilta, ja nimettömänä voi kertoa tilanteesta enemmän, jos siitä ei kehtaa kertoa jollekulle, jonka tuntee.
Jos sulle on täysin vieras ajatus, että tuntemattomat ihmiset voivat auttaa, tukea ja neuvoa toisiaan, niin en yhtään ihmettele, miksi olet katkerana tapahtumasta, jossa yksinäiset ihmiset löysivät toisistaan seuraa. Todennäköisesti tuolla asenteella ei saa helposti kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä olisi ollut miehen "markkinat"..valinnanvaraa..
Hyh hyh, kuka haluaa vuosia sitten pilaantunutta lihaa?
No, sinun ei ainakaan tarvitse pelätä, että saisit edes vehnäproteiinista tehtyä "lihaa" (aka pumpattavan barbaran).
Totta kai neuvoja voi kysyä tuntemattomilta. Sehän on yksi tärkeä somen käyttömuoto. Parviäly tuottaa enemmän vastauksia kuin jos kysyisi yhdeltä kaverilta, ja nimettömänä voi kertoa tilanteesta enemmän, jos siitä ei kehtaa kertoa jollekulle, jonka tuntee.
Jos sulle on täysin vieras ajatus, että tuntemattomat ihmiset voivat auttaa, tukea ja neuvoa toisiaan, niin en yhtään ihmettele, miksi olet katkerana tapahtumasta, jossa yksinäiset ihmiset löysivät toisistaan seuraa. Todennäköisesti tuolla asenteella ei saa helposti kavereita.
--
Uskot siis että miehet käyvät öisin salaa syömässä lasten vanukkaat ja mummavainaan hyydykkeet.
Ai että, onneksi et ole parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naaraaksi kutsuminen ei ole haukkumista.
Minulle ei tule paha mieli miesvihastasi. Se kertoo
Et sä kuvittelisi noita viestejä miesvihaksi, jos et olisi katkera. Siihen tarvitaan valtavaa mentaaliakrobatiaa, johon ei kukaan hyvällä mielellä oleva ihminen ryhtyisi vain päästäkseen säälimään itseään jostain luulotellusta miesvihasta. Sekin, että haukut naisia "naaraiksi", kertoo katkeruudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä niillä haetaankin.
Aika helvetin herkkähipiäinen pitää olla, jos noista vanukas- ja hyydykejutuistakin herneen nenukkiinsaa saa vedettyä! Nehän ovat sitä paitsi iänikuisen vanhoja ketjuja. :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä niillä haetaankin.
Okei, no linkkaa nyt viimeinkin joku ketju jonka on aloittanut nainen pilkatakseen yksinäisten miesten järjestämää joulutapahtumaa tai edes lähellä vastaavaa.
Toi sun uhriutuminen siitä jos joku on kommentoinut naisen aloittamaan ketjuun esineellistäen miestä, on suoraan sanottuna naurettavaa ja kertoo vain että olet saanut elää täysin pumpulissa. Itse sitten aloitat ketjun pilkataksesi kokonaista naisjoukkoa ja syyttäen että heidän yksinäisyytensä on omaa syytän, ja alat itkemään kun sinulle sanotaan että tuo on ilkeää. Kuinka hemmoteltu voitkaan olla.
Mitä mieltä ketjusta jossa aletaan kyselemään "koska naaras saa avata viinitonkan"
Kuinka siinä käsitellään naaraan huonoa käytöstä?
Entäs ketju jossa kysellään ostaako naaras itselleen koruja jotka vie kuusen alle? Nauretaan kuinka lapsellinen spermaviemäri se onkaan. :). Kuinka siinä käsitellään naaraan huonoa käytöstä :)
Saako naaraistakin keksiä tarinoita tänne? Minulle on sanottu, ettei niiden tarvitse pitää paikkaansa. RIittää kun ne voivat pitää paikkansa.
Miksi sä koko ajan väität, että nuo jutut on keksittyjä? Ei sulla ole mitään syytä kuvitella niin.
Noissa antamissasi esimerkeissä yhtään kukaan ei ole käyttäytynyt huonosti miehiä kohtaan, sinä sen sijaan haukut tässäkin viestissä naisia kahdella eri halventavalla nimellä. Voit sä lähettää tänne viestin naisesta, joka ostaa itselleen joululahjoja tai jonka alkoholismia joutuu rajoittamaan, jos sellaista oikeasti tapahtuu sulle. Mutta haukkuminen ei ole sallittua.