Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.

Vierailija
20.12.2025 |

Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.

Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.

Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.

Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kuplivan tunteen pakkomielteisesti jahtaajat eivät koskaan löydä rauhaa ja perillepääsyä.

He oppivat lopulta, että ei sitä omaa oloa saa paremmaksi jonkun toisen kautta. Ehkä vähäksi aikaa saa, mutta sitten on taas samassa tilanteessa. Tasapaino jo onnellisuus tulee omasta itsestä.

Niin. Niin mäkin opin. Ja siksi erosin, koska tajusin että yritin väkisin nähdä toisessa jotain mitä hänessä ei ole. En voi muuttaa toista, mutta voin löytää sopivamman. Mieluummin yksin kuin väärän kanssa. Voin paljon paremmin.

Vierailija
162/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoosta tämä. Mutta selvästi tarina osuu joihinkin. Miksi?

Joo yllättävän paljon henkilöitä kenen kaverille on tullut herpes, ja ilmeisesti kaava on diplomi-insinööreille tyypillistä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös jättänyt sen "turvallisen" miehen kolmekymppisenä kun ei ollut vielä lapsia. 

Mua alkoi miehessä ärsyttämään juurikin se, että mitään ei tehty ihan spontaanisti, ei vaikka olisi voitu lähteä viikon lomamatkalle. Matkalle lähtöä olisi pitänyt perusteellisesti miettiä silloinkin kun kummallakin oli lomaa tiedossa ja äkkilähdöllä olisi päässyt edullisesti...mutku eihän sitä nyt nyt noin vain ykskaks voi....Mulla pitemmän päälle meni hermo tähän mieheen.

Hitaalla käyvä ja muka turvallinen mies on ihan eri juttu kun harkitsevainen mies. Sitä harkintaa voi käyttää vaikka asuntokaupoissa, mutta ihan kaikkea ei tarvitse viikkotolkulla pohtia.

Eli tylsä mies, otaksun. Tylsyyshän tuntuu olevan pahin asia miehessä heti huonon ulkonäön jälkeen. Jos mies on hauska, pääsee pitkälle. Jos mies on komea, pääsee pitkälle. Jos mies on hauska ja komea, vain taivas on rajana.

Vierailija
164/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös jättänyt sen "turvallisen" miehen kolmekymppisenä kun ei ollut vielä lapsia. 

Mua alkoi miehessä ärsyttämään juurikin se, että mitään ei tehty ihan spontaanisti, ei vaikka olisi voitu lähteä viikon lomamatkalle. Matkalle lähtöä olisi pitänyt perusteellisesti miettiä silloinkin kun kummallakin oli lomaa tiedossa ja äkkilähdöllä olisi päässyt edullisesti...mutku eihän sitä nyt nyt noin vain ykskaks voi....Mulla pitemmän päälle meni hermo tähän mieheen.

Hitaalla käyvä ja muka turvallinen mies on ihan eri juttu kun harkitsevainen mies. Sitä harkintaa voi käyttää vaikka asuntokaupoissa, mutta ihan kaikkea ei tarvitse viikkotolkulla pohtia.

Eli tylsä mies, otaksun. Tylsyyshän tuntuu olevan pahin asia miehessä heti huonon ulkonäön jälkeen. Jos mies on hauska, pääsee pitkälle. Jos mies on komea, pääsee pitkälle. Jos mies on hauska ja k

Niin tuo on siis miesten käsitys. Näet sen sun naista saamattoman kaverin tylsänä, vaikka naisia hänessä ärsyttää ruikutus tai laiskuus. Hän ei ole tylsä siksi että ei harrasta extreme-urheilua tai uhkapelaamista, vaan siksi että jankuttaa samoja valitusjuttuja, eikä tee ongelmilleen mitään. Sitten ette tajua että vaikka sillä komealla ja hauskalla kaverilla on ollut monia yhden illan naisia, on sen yhtään pidemmät suhteet menneet aina mönkään, koska on mulkku tai itsekeskeinen tmv. Ja sen surkeaa elämää sitten kadehditte?

Vierailija
165/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime vuosina paljon deittaillut ja tulee mieleen ainakin 7-8 kunnollista miestä, jotka ovat tulleet vaimonsa jättämiksi ja osalla on ollut pieniäkin lapsia vielä eron aikaan.  Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella he ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta, kilteiltä, kunnollisilta ja isotuloisilta miehiltä. Juuri sellaisilta "unelmavävyiltä". Ainakin itse olen ihmetellyt, että miksi heidän vaimonsa on halunnut erota? Toki voihan olla, että nämä miehet ovat jättäneet minulle jotain olennaista kertomatta...

Yksikin 47-vuotias mies oli vuosi sitten eronnut 20 vuoden parisuhteesta ja hänellä oli vuoroviikoin 2- Ja 7-Luokkalaiset lapset. Hän kertoi, että vaimo oli jättänyt hänet. Sekin mies oli isopalkkaisessa johtotehtävissä oleva DI, varsin komea ja kiltin oloinen.

Aina ei vaihtamalla parane ja ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.

**** Epäuskottavaa. Tämän kirjoittaja väittää deittailleensa "ainakin 7-8 hyvän ja kunnollisen miehen" kanssa, joista ei käynyt ilmi mitään raskauttavaa, mutta vaimonsa on heidät jättänyt. "Isotuloisia dippainssejä", just joo.

Noooh, mikäs on kommentoijan tekosyy olla seurustelematta ja pariutumatta edes yhden näistä kanssa? 

Vai eivätkö nämä ok-miehet kelpuuttaneet?  Jos olivat "turhan vanhoja", miksi ylipäätään käydä treffeillä heidän kanssaan?

Vierailija
166/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin tuo on siis miesten käsitys. Näet sen sun naista saamattoman kaverin tylsänä, vaikka naisia hänessä ärsyttää ruikutus tai laiskuus. Hän ei ole tylsä siksi että ei harrasta extreme-urheilua tai uhkapelaamista, vaan siksi että jankuttaa samoja valitusjuttuja, eikä tee ongelmilleen mitään. Sitten ette tajua että vaikka sillä komealla ja hauskalla kaverilla on ollut monia yhden illan naisia, on sen yhtään pidemmät suhteet menneet aina mönkään, koska on mulkku tai itsekeskeinen tmv. Ja sen surkeaa elämää sitten kadehditte?"

Se on vaan käynyt ilmi elämän aikana eri yhteyksistä ja keskusteluista, että naiset vetoaa tylsyyteen. Tylsät treffit, tylsä elämä, tylsää keskustelua, tylsää seksiä jne.  Nuo mainitsemasi miehet muuten saattavat olla ihan tyytyväisiä elämiinsä, vaikka asiat on naisten kannalta menneet "mönkään". Voi olla, että niiden miesten mielestä asiat on menneet kuten kuuluukin. 

Vierailija
167/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tylsä mies, otaksun. Tylsyyshän tuntuu olevan pahin asia miehessä heti huonon ulkonäön jälkeen. Jos mies on hauska, pääsee pitkälle. Jos mies on komea, pääsee pitkälle. Jos mies on hauska ja k

Ihmisestä yleensä sellainen kumppani tuntuu tylsältä, kenen kanssa ei olla samalla aaltopituudella ja halutaan eri asioita. Jonkun mielestä saattaa olla tylsää että toinen ei koskaan lähde mukaan teatteriin, jonkun mielestä taas se, että se toinen ei koskaan halua viettää viikonloppuiltaa yhdessä kotona. Jonkun mielestä on tylsää että kumppani ei halua vaihtelua sängyssä, jonkun mielestä se että toiselle ei riitä se tuttu ja turvallinen. Jotakuta pännii toisen monologit, toista mykkäkoulu, jotain hätäily, toista jahkailu, ja niin edelleen. Ja eron syy voi siis olla tylsyys.

Vierailija
168/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin tuo on siis miesten käsitys. Näet sen sun naista saamattoman kaverin tylsänä, vaikka naisia hänessä ärsyttää ruikutus tai laiskuus. Hän ei ole tylsä siksi että ei harrasta extreme-urheilua tai uhkapelaamista, vaan siksi että jankuttaa samoja valitusjuttuja, eikä tee ongelmilleen mitään. Sitten ette tajua että vaikka sillä komealla ja hauskalla kaverilla on ollut monia yhden illan naisia, on sen yhtään pidemmät suhteet menneet aina mönkään, koska on mulkku tai itsekeskeinen tmv. Ja sen surkeaa elämää sitten kadehditte?"

Se on vaan käynyt ilmi elämän aikana eri yhteyksistä ja keskusteluista, että naiset vetoaa tylsyyteen. Tylsät treffit, tylsä elämä, tylsää keskustelua, tylsää seksiä jne.  Nuo mainitsemasi miehet muuten saattavat olla ihan tyytyväisiä elämiinsä, vaikka asiat on naisten kannalta menneet "mönkään". Voi olla, että niiden miesten mielestä asiat on menneet kuten kuuluukin. 

Hienoa jos näillä mainituilla keksimilläni esimerkeillä kuitenkin menee hyvin. Ja toivottavasti myös niin menee kaikilla tylsäksi mainituillakin.

Vierailija
169/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä voisi olla todellinen juttu

Vierailija
170/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni kyllä ihan överiksi. Voisin luulla miehen kirjottamaksi.

Itse erosin +30 vee suhteesta koska ukko pyöritti muita naisia ja oli ahkera  Tinderin käyttäjä.

Virallinen versio oli että kasvettiin erilleen.

Ap paremmat satuilut ens kerralla kiitti.

En halua uutta suhdetta. En vaan jaksa sitää vaivan näköä. Teen kivoja asioita ystävättärieni kanssa. Ja tapaan lapsiani ja sukuani.

Vierailija
171/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime vuosina paljon deittaillut ja tulee mieleen ainakin 7-8 kunnollista miestä, jotka ovat tulleet vaimonsa jättämiksi ja osalla on ollut pieniäkin lapsia vielä eron aikaan.  Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella he ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta, kilteiltä, kunnollisilta ja isotuloisilta miehiltä. Juuri sellaisilta "unelmavävyiltä". Ainakin itse olen ihmetellyt, että miksi heidän vaimonsa on halunnut erota? Toki voihan olla, että nämä miehet ovat jättäneet minulle jotain olennaista kertomatta...

Yksikin 47-vuotias mies oli vuosi sitten eronnut 20 vuoden parisuhteesta ja hänellä oli vuoroviikoin 2- Ja 7-Luokkalaiset lapset. Hän kertoi, että vaimo oli jättänyt hänet. Sekin mies oli isopalkkaisessa johtotehtävissä oleva DI, varsin komea ja kiltin oloinen.

Aina ei vaihtamalla parane ja ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.

Lainaukset ei toimi,mutta joku kysyi, että miksi minulle ei kelvannut kukaan noista 7-8 upeasta miehestä jotka olivat tulleet vaimonsa jättämiksi. Noista miehistä olisin kahta lukuunottamatta kaikkia halunnut jatkaa tutustumista, mutta sain heiltä pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. Vain kaksi olisi ollut kiinnostunut jatkamaan tutustumista minun kanssani, mutta mun mielestä me oltiin ihan erilaisia.

Vierailija
172/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäivän totuushan on että mies tarvitsee naista enemmän kun nainen miestä.

Sen huomaa varsinkin näissä joitten lapset ovat jo muuttaneet kotoaan.

Miehet haluavat uuden kotihengettären ja naiset taas haluavat asua yksin ja maksimissaan tapailla.

Vierailija
173/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, mutta Etelä-Euroopasta (italialaiset,  ranskalaiset, espanjalaiset, kreikkalaiset yms) tulevat, eivät tarvitse Suomeen tullakseen viisumia tai oleskelulupaa. Heidän tulee vain rekisteröidä oleskelunsa EU-kansalaisena.

Eikä kukaan saa Suomen passia tai kansalaisuutta avioliiton kautta, vaan siihen vaaditaan kielitaito, nuhteettomuus yms.

Vierailija
174/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, mutta Etelä-Euroopasta (italialaiset,  ranskalaiset, espanjalaiset, kreikkalaiset yms) tulevat, eivät tarvitse Suomeen tullakseen viisumia tai oleskelulupaa. Heidän tulee vain rekisteröidä oleskelunsa EU-kansalaisena.

Eikä kukaan saa Suomen passia tai kansalaisuutta avioliiton kautta, vaan siihen vaaditaan kielitaito, nuhteettomuus yms.

Mites kun thaimaalaiset naiset menevät naimisiin suomalaisen miehen kanssa?

Vierailija
175/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat oleskeluluvan perhesuhteiden perusteella. Ei passia tai kansalaisuutta, ennen kun kansalaisuuden saamisen ehdot täyttyvät. 

Vierailija
176/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänpäivän totuushan on että mies tarvitsee naista enemmän kun nainen miestä.

Sen huomaa varsinkin näissä joitten lapset ovat jo muuttaneet kotoaan.

Miehet haluavat uuden kotihengettären ja naiset taas haluavat asua yksin ja maksimissaan tapailla.

Miehet eivät halua naista vaan kodin. Jos (kun) naiset ovat kunnostautuneet kodinrikkojina niin pitökää tunkkinne. Tämä pätee myös niihin toisella kierroksella oleviin nelikymppisiin jotka haluavat mukaan miehen materiaaliseen elämään pois sokeritoukkien saastuttamista rottaluukuista. 

Vierailija
177/200 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä voisi olla todellinen juttu

Niinhän se voisi. Tarinaan kasattu iso määrä kliseitä mihin ihmiset pakenevat koska eivät pysty katsomaan itseään ja tekojaan peiliin.

Vierailija
178/200 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mun serkku on kunnollinen mies, joka on maksanut valtaosan uusperheensä kuluista. Serkkuni avulla vaimon ja hänen ekan avioliiton lasten elintaso nousi. Hänen lapsensa äiti silti halusi erota kun lapsi oli 1. luokkalainen, koska "ei enää ollut rakastunut". Mä en ymmärrä, miksi se nainen halusi eron. 

Vierailija
179/200 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
180/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison. Sellainen kunnollinen mies, joka kohtelee hyvin, ei sytytä tällaista naista, joka on elänyt turvattoman lapsuuden. Sinällään kovin ikävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi