Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.

Vierailija
20.12.2025 |

Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.

Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.

Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.

Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli oikein ap:n kaverille. Oppipahan kantapään kautta, mitä kannattaa arvostaa ja mitä ei. Parempi onni seuraavassa elämässä.

Vierailija
142/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kuplivan tunteen pakkomielteisesti jahtaajat eivät koskaan löydä rauhaa ja perillepääsyä.

Vierailija
144/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kuplivan tunteen pakkomielteisesti jahtaajat eivät koskaan löydä rauhaa ja perillepääsyä.

He oppivat lopulta, että ei sitä omaa oloa saa paremmaksi jonkun toisen kautta. Ehkä vähäksi aikaa saa, mutta sitten on taas samassa tilanteessa. Tasapaino jo onnellisuus tulee omasta itsestä.

Vierailija
145/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös miehiä, jotka lähtevät lätkimään kun arki tulee vastaan.

Vierailija
146/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös miehiä, jotka lähtevät lätkimään kun arki tulee vastaan.

Hyvä ja osuva havainto! 

Eihän tämä ole sukupuolikysymys.

Vierailija
147/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa tuo, pääasia on panohommat!

Vierailija
148/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset , hölmöt, ei tajua, että sitä alapäätä ei tosiaan kannata olla antamassa. Mutta mitä vieläannetaan heti, kaikille ja joka koloa, sit ollaan terveysvaivoissa ja kakat housuissa vanhempana ja ulkonäkökin menny.

ITSE OLEN ÄÄRETTÖMÄN ONNELLINEN YKSIN. EI MYÖSKÄÄN SEKSIÄ KENENKÄÄN KANS. PARAS ELÄMÄ.

Vierailija
149/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
150/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eroavat nykyään niin helposti.

Vierailija
151/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa....

Vierailija
152/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli oikein ap:n kaverille. Oppipahan kantapään kautta, mitä kannattaa arvostaa ja mitä ei. Parempi onni seuraavassa elämässä.

;D

Vierailija
153/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Minkä ikäinen tämä sun kaverin lapsi on? Kuinka kauan hän oli yhdessä lapsen isän kanssa? Onko tällä ex-miehellä uutta naista?

Lapsi on nyt 6-vuotias poika, tosi suloinen ja fiksu, mutta eron jälkeen on ollut vaikeuksia nukkumisessa ja kiukkuilussa (kaverini kertoo että lapsi kyselee usein "miksi isi ei asu enää täällä"). He olivat yhdessä ex-miehen kanssa about 8 vuotta, joista 5 naimisissa. Tapasivat töiden kautta, kaikki alkoi hyvin, lapsi tuli suunnitellusti, mutta sitten kaverini alkoi valittaa siitä "tylsyydestä" ja halusi ulos.

Ja joo, ex-miehellä ON uusi nainen. 10 vuotta nuorempi työkaveri, joka ei halua lapsia (ainakin vielä). He ovat olleet yhdessä puoli vuotta, ja kaverini näki heidät yhdessä kaupassa viime viikolla. Se oli kuulemma viimeinen niitti, itki koko illan mulle että "se on niin kaunis ja nuori, miksi mä olin noin tyh

Harvinaisen yksinkertainen kuusivuotias jos pitää useamman kerran kysyä miksi isä ei asu siellä. Sinuna ehdottaisin ystävällesi jotain tutkimuksia. Vieläkö ystäväsi ja ex on samassa työpaikassa, ja siis se uusi nuorikin on siellä?

Vierailija
154/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös jättänyt sen "turvallisen" miehen kolmekymppisenä kun ei ollut vielä lapsia. 

Mua alkoi miehessä ärsyttämään juurikin se, että mitään ei tehty ihan spontaanisti, ei vaikka olisi voitu lähteä viikon lomamatkalle. Matkalle lähtöä olisi pitänyt perusteellisesti miettiä silloinkin kun kummallakin oli lomaa tiedossa ja äkkilähdöllä olisi päässyt edullisesti...mutku eihän sitä nyt nyt noin vain ykskaks voi....Mulla pitemmän päälle meni hermo tähän mieheen.

Hitaalla käyvä ja muka turvallinen mies on ihan eri juttu kun harkitsevainen mies. Sitä harkintaa voi käyttää vaikka asuntokaupoissa, mutta ihan kaikkea ei tarvitse viikkotolkulla pohtia.

Vierailija
155/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen mies joka hakkaa, pettää ja tartuttaa sp taudit on miljoona kertaa halutumpi kuin nössö hiljainen dippa inssi joka on espoossa asuva pikkupomo joka on valmistunut aalto yliopistosta.

Vierailija
156/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen mies joka hakkaa, pettää ja tartuttaa sp taudit on miljoona kertaa halutumpi kuin nössö hiljainen dippa inssi joka on espoossa asuva pikkupomo joka on valmistunut aalto yliopistosta.

Vai dippainssi. Edes teinit ei kirjoita noin huonoa suomea.

Vierailija
157/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijjaa.. Onkohan kaikki nämä

tällaisella

jaolla

kirjoitetut

tarinat ja aloitukset saman "kynästä". Niin tekemällä tehtyä. 

Vierailija
158/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se aina menee. Ei naisille kelpaa kunnollinen mies.

Niin munkin vaimo teki. Oon perus kiltti mies, tupakoin mutta en juurikaan ryyppää, työteliäs oon aina ollut ja tuonut tilipussin kotiin ja raha on aina riittänyt vaikka vaimolta en pyytänyt, elettiin siis mun tilipussilla lainoja myöten Meillä oli rauhallista ja asiat kunnossa siihen saakka kun hän eroa haki, oli ruoho vihreenpää aidan toisella puolella. Meni hyvin nopeasti uusiin naimisiin ja nykyään siellä riidellään ja tapellaan harva se päivä, lapset kertoi...kuulemma mutsi saa turpaansa vähintään kerran viikossa, lapsiin ei oo kuulemma kajonnut, ilmeisesti ymmärtää että vanhana nyrkkeilijänä sitten saa itte selkäänsä jos mää kuulen jotain sellaista. En oo väkivaltainen ihminen mutta jos hakkaa mun skidejä niin selkään tulee ja välittömästi, ihan vaan kaikella ystävällisyydellä lyön heti ovella enkä k

Et voi olla kiltti, ei kiltti saa naista.

Vierailija
159/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta tämä. Mutta selvästi tarina osuu joihinkin. Miksi?

Vierailija
160/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaihda edes välillä tuon yksinpuhelusi kokemus omakohtaiseksi, todellisuudessa kun emme voi juurikaan tietää mitä kaikkea "kaverin" erossa oikein tapahtui.

Mutta on mullakin kaverien erotarinoita, joissa oma ennakkokäsitys oli kaukana todesta. Yksi kaveri erosi pitkäaikaisesta miehestään, vaikka kaikki vaikutti heillä parina ja perheenä olevan hyvin. Mies oli aina tosi mukava ja teki kotitöitä. Vasta noin vuosi eron jälkeen kaveri kertoi eron syyksi miehen pitkän salasuhteen, kun ihmettelin heidän eroa. Eivät halunneet lasten kärsivän, joten kertoivat kaikille eronneensa koska kasvoivat erilleen. Mies tosin muuttui katkeraksi ja huuteli kaikille kaverini jättäneen hänet, tietäen ettei kaverini levitä totuutta.

Toisen kaverin mies taas oli sairas kontrolloija ja käyttäytyi uhkaavasti. Ulospäin oikea kultakimpale, kiltti, rauhallinen ja kunnollinen. En olisi mitenkään arvannut. Ei näille kavereille kyllä mitään bilevillitystä tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme