Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.
Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.
Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.
Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.
Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen nainen ei ehkä kykene pitkään parisuhteeseen. Seuraavassa parisuhteessa haasteita tuo sitten uusperhemeininki, jos hänellä on ajatuksena muuttaa yhteen uuden miehen ja tämän lasten kanssa.
Usein tuollaisilla sukupuolesta riippumatta vaikeita uusperhehimmeleitä. Jossa lapset kärsivät.
Minunkin vaimo ehdottelee välillä koe-eroa, mutta sanon aina että ei käy. Ei tule löytämään näin hyvää kuin minä kovin helposti. Kuitenkin käyn töissä, kaupassa, hoidan lapset ja kestän jatkuvat seksistä kieltäytymiset ja vemputan itse. Minun, jos jonkun, pitäisi erota, mutta en halua että lapset joutuvat kärsimään eroperheen tuomista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua kiinnostaa, että millainen mies sulla on?
Mullahan on just sellainen "tylsä" suomalainen mies. Ei lähetä dickpicejä keskellä yötä eikä pyydä multa rahaa "lainaan" rahoittaakseen huume- tai pelivippejään, tai teroja lähi idässä.
Teroja?
Erroristeja.
LOL Hu ora on sänkynsä pedannut. Ja miksi ap hengailee naisten kanssa, jotka sekaantuvat nee kereihin yms.?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin vaimo ehdottelee välillä koe-eroa, mutta sanon aina että ei käy. Ei tule löytämään näin hyvää kuin minä kovin helposti. Kuitenkin käyn töissä, kaupassa, hoidan lapset ja kestän jatkuvat seksistä kieltäytymiset ja vemputan itse.
:D
Tämähän on ihan paskasatua, mutta inspiroiduin sen verran, että vastaan: en itsekään jaksaisi tylsää suhdetta, vaikka kaikki olisi kunnossa. Mielestäni välillä pitää vähän räiskyä. Hieman. Hillitysti. Ei fyysisesti tietenkään, vaan niin, että suututaan ja sovitaan. En jaksaisi vuodesta toiseen sellaista tasaisen rauhallista miestä, koska mielestäni elämään kuuluu myös vihaisuus, kunhan se on ohimenevää eikä hallitse liikaa. Jos miehellä olisi tasaiset tunteet vuodesta toiseen, kokisin hänen vain tyytyvän siihen mitä on. Välillä pitää olla riitaa, kunhan se ei johda mihinkään (esimerkiksi pettämiseen.) Tiedän, ettei moni ole samaa mieltä, mutta minulle tällainen suhde on toimiva. Liian tasaisen tylsä ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan nainen koskaan valita että mies on liian kiltti, ellei puhuta jostain hämy rikollis/päihdepiireistä. Mutta ehkä sinä ap kuulut niihin? Nainen valittaa yleensä jos mies on esim. itsekeskeinen, ilkeä, laiska, mutta ei kiltteydestä. Tylsyyskin menee tuon laiskuuden ja itsekeskeisyyden alle, ei sen että mies tekee kotitöitä.
Oletko katsonut juuri alkanutta Kolmiodraama -tosi-tv-ohjelmaa? Siinä on 34-vuotias yksinhuoltaja Jenni, joka etsii kumppania. Hän on tekstiviestien perusteella valinnut itselleen neljäksi viikoksi asui kumppaniksi nelikymppisen Ollin, joka on DI, jolla on kaksi lasta ja hän on oikein tyypillinen kunnollinen mies, jolla on hyvä työpaikka, hyvät arvot ja tosi kiltti ja miellyttämishaluinen. Tämä Jenni on sitä mieltä, ettei heidän välillään ole mitään kipinää ja Olli tuntuu enemmän kaverilta kuin miesystävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo Raamatun luomiskertomuksesta voidaan todeta, niin nainen etsii syyllistä muualta kuin itsestään.
Varjelkoon, uskotko, että luomiskertomus on totta? Käärme puhuu ja kun Eeva häntä uskoo, kaikki ihmiset maailmassa saavat päälleen perisynnin, josta voi vapautua vain, kun Jumala uhraa itsensä itselleen? Mitenkäs tämä 2 -6% neandertalien perimää ihmisissä? Uskotko myös Nooan arkki.-tarinaan?
Kaikki naiset ovat kuin Eeva ja kaikki miehet kuin Aatami: Eeva antoi, ja minä söin.
ietysti uskon. Sehän on kertomus. Kertomuksen tarkoitus on muuttaa todellisuuskäsitystä (uskomuksia).
Nainen syytti käärmettä ja mies taas Jumalaa, joka antoi naisen, koska mies tätä tahtoi. Niin kauan kuin ihminen syyttää Jumalaa, ei Jumala anna anteeksi.
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi".
"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"
"Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."
"Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."
"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi."
Jos taas ei usko Jumalaan (rakkauteen), niin ei usko myöskään ihmiseen (itseensä), onhan ihminen luotu Jumalan kuvaksi.
Ihminen, joka ei usko itseensä hakee syyllistä aina itsensä ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin vaimo ehdottelee välillä koe-eroa, mutta sanon aina että ei käy. Ei tule löytämään näin hyvää kuin minä kovin helposti. Kuitenkin käyn töissä, kaupassa, hoidan lapset ja kestän jatkuvat seksistä kieltäytymiset ja vemputan itse. Minun, jos jonkun, pitäisi erota, mutta en halua että lapset joutuvat kärsimään eroperheen tuomista ongelmista.
Sulla on oikea asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen nainen ei ehkä kykene pitkään parisuhteeseen. Seuraavassa parisuhteessa haasteita tuo sitten uusperhemeininki, jos hänellä on ajatuksena muuttaa yhteen uuden miehen ja tämän lasten kanssa.
Usein tuollaisilla sukupuolesta riippumatta vaikeita uusperhehimmeleitä. Jossa lapset kärsivät.
Polygamiset apinat asuvat laumoissa, missä pienimmät ottavat turpaansa kun isot panevat. Ihminen valitsee, elääkö näin vai sivistyneesti. Melko varmaa on, että jos on hankkinut lapsia ylipäätään, ovat apinageenit aktiiviset.
"Oletko katsonut juuri alkanutta Kolmiodraama -tosi-tv-ohjelmaa? Siinä on 34-vuotias yksinhuoltaja Jenni, joka etsii kumppania. Hän on tekstiviestien perusteella valinnut itselleen neljäksi viikoksi asui kumppaniksi nelikymppisen Ollin, joka on DI, jolla on kaksi lasta ja hän on oikein tyypillinen kunnollinen mies, jolla on hyvä työpaikka, hyvät arvot ja tosi kiltti ja miellyttämishaluinen. Tämä Jenni on sitä mieltä, ettei heidän välillään ole mitään kipinää ja Olli tuntuu enemmän kaverilta kuin miesystävältä. "
Sitten? Miksi naisten pitäisi jalostaa ihmisrotua vässykoiden, koiramaisten, polygamisten ukkojen suuntaan? Jokainen tekee sukuelimillään mitä haluaa.
Sä mies joka näitä tehtailet olet niin läpinäkyvä kirjoitustyylissäsi. Tunnistan ihan lausemuodosta, samat lauseet ja sanamuodot joka provossa. Kirjoita kirja jos mielikuvitus laukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle sinkkuelämäkin on upgrade, harvempi haluaa miestä ollenkaan kun pääsee yhdestä eroon.
Seksi ei ole ihmisoikeus ja se että olet addikti ei ole lastesi äidin ja vaimosi ongelma. Jos et vemputtaisi niin joutaisit vankilaan tai kadulle, joten kyseessä ei ole mikään armopala vaan kirjaimellinen minimitaso sille, että saat luvan olla naisen kanssa samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Inselinpapan satu. Arvaatteko, mistä tietää? Pitkät lurinat siitä, miten mies oli järkyttynyt ja kärsi erosta. Sitten myöhemmin sivulauseessa kävi ilmi, että sitten on vielä riesana lapsikin, jolle ei löytynyt hoitajaa. Kuka tahansa nainen nostaisi ensisijaiseksi asiaksi sen, että lapsi menetti kotinsa. Samoin kuka tahansa nainen tietää, ettei tuollaista miessirkusta lapsen kanssa pyöritetä. Parempi onni ensi kerralla.
Tämä! Ei ollut naisen kirjoittama tarina naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa, ap, vähän hioa näitä tarinoitasi, menet aina liiallisuuksiin, jolloin niistä menee uskottavuus
Auttaa imuroinnissa oli jo liian imelää.
Vierailija kirjoitti:
Tää on juuri se syy miksi niin moni nainen jää lopulta yksin lasten kanssa. "Kunnon mies" joka hoitaa arjen, maksaa laskut ja lapset, on muka tylsä ja naiset lähtee etsimään sitä "oikeaa kipinää". Sitten kun on deittaillut ne tinderin bilepojat, narsistit ja lähi- idän huijarit, huomataan että ne kunnon miehet on jo naimisissa jonkun toisen kanssa eli sellaisen naisen joka osasi arvostaa sitä mitä oli.
Mun kaveripiirissä on ainakin kolme samanlaista tapausta: kaikki erosi "hyvästä mutta tylsästä" miehestä, nyt 3540-vuotiaina valittavat että "ei löydy miestä joka haluaisi sitoutua ja hoitaa lapsia". No eipä löydy, koska ne miehet jotka haluaa on jo perheellisiä. Ja ne mitkä on vapaana deittimarkkinoilla on just niitä mitkä haluaa vaan hauskaa ilman mitään vastuuta.
Naiset oppivat somesta ja hömppäohjelmisra uskomaan että pitää aina olla perhosia vatsassa ja draamaa, vaikka oikeasti aikuisten rakkaus on sitä
Joo eikä siinä naisen tarvitse edes itse epäsuoraan erota.
Omalla kohdalla vaimoni ajoi minut sohvalle nukkumaan kahdeksi vuodeksi. Otti lapset aviovuoteeseen.
Ja en saanut edes vaatteitani mennä hakemaan viikonloppu aamuina vaatekaapista.
Muutti hitaasti kohtelua muutenkin tylymmäksi.
Löysin uuden naisystävän, ero tuli.
Sitten löysin naisystävän, joka arvostaa ja rakastaa minua.
Voin miehenä sanoa, että jos olisin jäänyt vanhaan suhteeseen olisin alkoholisoitunut ja todennäköisesti jo menehtynyt.
Alkoa ei juuri tee edes mieli, enemmänkin liikuntaa ja terveitä elämäntapoja.
Jos parisuhteessa käytetään sellaisia hitaan näivettämisen menettelyjä, yhdistäen esim vaihdevuosien piikkiin, on aika lähteä.
M48
Jyväskylästä
Vierailija kirjoitti:
Sä mies joka näitä tehtailet olet niin läpinäkyvä kirjoitustyylissäsi. Tunnistan ihan lausemuodosta, samat lauseet ja sanamuodot joka provossa. Kirjoita kirja jos mielikuvitus laukkaa.
Porvoostahan tuo apn teksti oli.
Toivottavasti miesparat tajuavat edes isyystestin tehdä.. tämän sortin naiset kun tuuppaavat olemaan läpeensä kieroja.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se aina menee. Ei naisille kelpaa kunnollinen mies.
Niin munkin vaimo teki. Oon perus kiltti mies, tupakoin mutta en juurikaan ryyppää, työteliäs oon aina ollut ja tuonut tilipussin kotiin ja raha on aina riittänyt vaikka vaimolta en pyytänyt, elettiin siis mun tilipussilla lainoja myöten Meillä oli rauhallista ja asiat kunnossa siihen saakka kun hän eroa haki, oli ruoho vihreenpää aidan toisella puolella. Meni hyvin nopeasti uusiin naimisiin ja nykyään siellä riidellään ja tapellaan harva se päivä, lapset kertoi...kuulemma mutsi saa turpaansa vähintään kerran viikossa, lapsiin ei oo kuulemma kajonnut, ilmeisesti ymmärtää että vanhana nyrkkeilijänä sitten saa itte selkäänsä jos mää kuulen jotain sellaista. En oo väkivaltainen ihminen mutta jos hakkaa mun skidejä niin selkään tulee ja välittömästi, ihan vaan kaikella ystävällisyydellä lyön heti ovella enkä kysele mitään, tutkitaan sitten myöhemmin...
Teroja?