Inhottava kohdunkauluansyöpä
Yleinenkin.
Ilman papilloomavirusta sitä ei saa.
Kommentit (12)
Vältä naisia joilla ollut tämä, tarkoittaa samalla että heillä vaarallinen papilloomavirus, jota kantavat loppuikänsä ja levittävät sitä edelleen.
Minut raiskattiin festareilla kun olin teini. Silloin sain kondylooman kaiken muun lisäksi. Se hoidettiin ja eikä ole kolmeenkymmeneen vuoteen ollut mitään häikkää testeissä.
Mietin, että varmaan silti olen suuremmassa ristissä kuin monet muut. Asia kaihertaa mieltäni ja mietin, pitäisikö tuon HPV tutkimuksen lisäksi tutkia jotain muutakin aiheeseen liittyen
Tästä syystä en harrasta seksiä kun kumin kanssa ja sekään ei vissiin meinaa riittää. On tauteja jotka hyppii senkin ohi ja vissiin läpi. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vältä naisia joilla ollut tämä, tarkoittaa samalla että heillä vaarallinen papilloomavirus, jota kantavat loppuikänsä ja levittävät sitä edelleen.
Käytännöstä näitä on kaikilla, joilla on ollut suhteita muiden kuin neitsyiden kanssa, mutta kysymys kuuluu, onko rokote ollut tähän tehokas näihin tiettyihin papilloomaviruksiin? Ovat määrät alentuneet?
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en harrasta seksiä kun kumin kanssa ja sekään ei vissiin meinaa riittää. On tauteja jotka hyppii senkin ohi ja vissiin läpi. 🤢
Se tarttuu myös suuseksissä ja jopa vessanpöntön istuimelta.
Vierailija kirjoitti:
Minut raiskattiin festareilla kun olin teini. Silloin sain kondylooman kaiken muun lisäksi. Se hoidettiin ja eikä ole kolmeenkymmeneen vuoteen ollut mitään häikkää testeissä.
Mietin, että varmaan silti olen suuremmassa ristissä kuin monet muut. Asia kaihertaa mieltäni ja mietin, pitäisikö tuon HPV tutkimuksen lisäksi tutkia jotain muutakin aiheeseen liittyen
Papilloomavirustyyppejä on useita, vain osa niistä altistaa kohdunkaulasyövälle.
Samaiset virustyypit aiheuttavat miehillä muunmuassa kurkkusyöpää
Pi''usyöpä on ällöttävä sairaus. YÄK!
Cervarix-rokote ehkäisee yleisimpiä HPV-tyyppejä (16 ja 18), jotka aiheuttavat suurimman osan syövistä.
Suojaa kohdunkaulan syövän lisäksi emättimen, ulkosynnyttimien, peräaukon, suun ja nielun sekä peniksen syöpien esiasteita ja syöpiä. Nykyään myös pojat rokotetaan.
Levinnyt kohdunkaulansyöpä on ikävä tauti kun siihen ei ole hoitoa. Syöpä leviää vatsaontelossa ja tekee tuhoansa suoliston alueella niin että ulosta tulee fisteleistä ulos. Kuolema tulee yleensä 1-2 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Cervarix-rokote ehkäisee yleisimpiä HPV-tyyppejä (16 ja 18), jotka aiheuttavat suurimman osan syövistä.
Suojaa kohdunkaulan syövän lisäksi emättimen, ulkosynnyttimien, peräaukon, suun ja nielun sekä peniksen syöpien esiasteita ja syöpiä. Nykyään myös pojat rokotetaan.
Hieno juttu että pojatkin rokotetaan!
Papillomavirustartunta on jossain vaiheessa ollut lähes kaikilla aktiivisen seksielämän omaavilla, ketkä eivät käytä kondomia. Muistelen jotakin 80% luokkaa. Miehillä usein oireeton kantajuus, voi olla myös naisilla. Kortsu kannattaa.
Vain osa virustyypeistä aiheuttaa syöpää, muut kondyloomia ilman syöpäriskiä. Syöpä voi kehittyä myös ilman näkyviä kondyloomia. Jos solumutaatio tapahtuu ja syntyy syöpä, se ei katoa, vaikka immuunijärjestelmä usein tuhoaa itse viruksen viimeistään muutaman vuoden kuluessa (samalla kondyloomia ei enää ilmesty).
Eikös Pipalla ollut tämä.......