Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.
Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.
Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.
Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.
Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen tarina tänään 🥱
Kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Vaimon työpaikalla yksi nuori nainen jätti tylsän miehensä ja lähti jännämiesten kelkkaan.
Pitääpä lähettää iltavuorossa olevalle vaimolle kunnon dick pic, niin en ole liian tylsä...
Vierailija kirjoitti:
Tää on juuri se syy miksi niin moni nainen jää lopulta yksin lasten kanssa. "Kunnon mies" joka hoitaa arjen, maksaa laskut ja lapset, on muka tylsä ja naiset lähtee etsimään sitä "oikeaa kipinää". Sitten kun on deittaillut ne tinderin bilepojat, narsistit ja lähi- idän huijarit, huomataan että ne kunnon miehet on jo naimisissa jonkun toisen kanssa eli sellaisen naisen joka osasi arvostaa sitä mitä oli.
Mun kaveripiirissä on ainakin kolme samanlaista tapausta: kaikki erosi "hyvästä mutta tylsästä" miehestä, nyt 3540-vuotiaina valittavat että "ei löydy miestä joka haluaisi sitoutua ja hoitaa lapsia". No eipä löydy, koska ne miehet jotka haluaa on jo perheellisiä. Ja ne mitkä on vapaana deittimarkkinoilla on just niitä mitkä haluaa vaan hauskaa ilman mitään vastuuta.
Naiset oppivat somesta ja hömppäohjelmisra uskomaan että pitää aina olla perhosia vatsassa ja draamaa, vaikka oikeasti aikuisten rakkaus on sitä
Mitkä helvetin lähi-idän huijarit? Sä oot ap niin pihalla todellisuudesta, ei kuulu tavallisen naisen elämään.
Kukapa tarvitsee vihollisia, kun heillä on AP:n kaltaisia ystäviä, jotka puhuvat heistä paskaa.
Eihän AP mikään ystävä ole, vaan kiero käärme, joka heti juoksee puhumaan ystävistään paskaa kun kääntävät selkänsä.
kuka tahansa jolla on vähänkin empatiaa ymmärtää, että vaikka päältäpäin se suhde saattoikin olla "ihan jees", ei tämä "ystäväsi" ollut onnellinen suhteessa ja siksi oli suhteesta lähdettävä.
Mulla oli kanssa AP:n kaltainen ystävä, joka yritti saada minua pysymään yhdessä pettäjä exäni kanssa, kun "onhan se hyvä mies, kun siivoaa jonkun verran ja käy töissä!". Onneksi katkaisin tuollaiseen käärmeeseen välini. Nykyään olen onnellinen miehen kanssa, joka tekee minut onnelliseksi joka päivä, siivoaa ja ei myöskään petä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen vastaavanlaisen tapauksen. Eipä se nainen ollut miettinyt että deittimarkkinat 40+ naisena kahden teinin kanssa eivät ole yhtä helppoja kuin silloin parikymppisenä.
Itse eronneena naisena kummastelen tuota otaksuntaa, että olerusarvoisesti eron jälkeen kiirehdittäisiin deittailemaan ja etsimään äkkiä uutta kumppania.
Elämä liki 40v. sinkkuna on ollut ainakin itselleni sillä tavalla erilaista kuin parikymppisenä, että koen ajatuksen parisuhteesta lähinnä ahdistavana. Ei vaan ole sellaista fiilistä, että parisuhdetta elämääni tarvitsisin.
Sen toteaminen itselleni, ettei oikeasti ole mikään pakko etsiä ketään, jotta voi sanoa olevansa parisuhteessa, oli helpotus. Nyt elän omaa elämääni, ei sen ihmeempää kuin tavallista arkea.
Huonossa parisuhteessa ei kannata jatkaa ainakaan sen takia, että murehtisi löytyy
Tämä. Ja koska exälleni ei mahdu päähän, että en lähtenyt toisen miehen takia, tuli tästä mieleen etten ihmettelisi jos hän keksisi tällaisia ap:n tyylisiä tarinoita, jossa "hyvä viaton kunnon mies" jätetään, ja koska mies ei ole saanut vieläkään selville kuka se kuviteltu toinen mies on, on nainen varmaan lähtenyt jonkun ulkomaalaisen matkaan. Kuvioon sopisi myös tuo läpinäkyvä yksinhuoltajien mustamaalaus, aivan kuin kukaan tolkun mies muodostaisi mielipidettä av:n tarinoiden perusteella.
Onko tarina totta. En tiedä.
Minulla aika samanlainen tapaus. kaverin mielestä mies oli "liian kiltti".
Erosi. Otti uuden miehen. Pari kertaa silmät mustana. Lopulta ero. Ja sitten onkin ukkoa vaihtunut tiheään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs, jos koskaan ole ollut ketään? Oman kokemukseni mukaan se ei ole helppoa, koska en tiedosta miksi juuri omakohtaloni on ja on ollut aina ikisinkun osa. - Joskus kaduttaa, että olisiko nuorena pitänyt yrittää vaikka väkisin niin nyt voisi sitten selitellä tapahtunutta nuoruuden hölmöyksiksi ja ajattelemattomuudeksi.
Kyllähän ihmissuhteet oikeastaan vaativat harjoittelua. Joskus pitää harjoitella väärän ihmisen kanssa, jotta sen oikean osuessa kohdalle tuntee itsensä paremmin. Liäski pitäisi uskoa siihen, että vaikka ero tulee kun ensin valitsi väärin, niin maailma ei silti kaadu.
Mutta nyt varmaan tulee lauma mammoja kertomaan, että he ovat aina olleet vain yhden kanssa ja elämä on ollut täydellistä onnea jo 40 vuotta. Ihan vain siksi, kun odottivat sitä ainoaa ja oikeaa (ja olivat onnekkaita, että tuo henkilö sattui juuri samaan peruskouluun, kun olivat 15-vuotiaita).
Vierailija kirjoitti:
Erosi. Otti uuden miehen. Pari kertaa silmät mustana. Lopulta ero. Ja sitten onkin ukkoa vaihtunut tiheään.
Monesti tuollainen eroilu kertoo läheisriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime vuosina paljon deittaillut ja tulee mieleen ainakin 7-8 kunnollista miestä, jotka ovat tulleet vaimonsa jättämiksi ja osalla on ollut pieniäkin lapsia vielä eron aikaan. Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella he ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta, kilteiltä, kunnollisilta ja isotuloisilta miehiltä. Juuri sellaisilta "unelmavävyiltä". Ainakin itse olen ihmetellyt, että miksi heidän vaimonsa on halunnut erota? Toki voihan olla, että nämä miehet ovat jättäneet minulle jotain olennaista kertomatta...
Yksikin 47-vuotias mies oli vuosi sitten eronnut 20 vuoden parisuhteesta ja hänellä oli vuoroviikoin 2- Ja 7-Luokkalaiset lapset. Hän kertoi, että vaimo oli jättänyt hänet. Sekin mies oli isopalkkaisessa johtotehtävissä oleva DI, varsin komea ja kiltin oloinen.
Aina ei vaihtamalla parane ja ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.
No mun tuollainen kävi väkivaltaiseksi aina kun tissutteli (ja tissutteli tietenkin kotona ettei maine mene), puhui myös todella rumasti, h*oritellen lastenkin kuullen kotona, muta vieraiden kuullen oli niiin ystävällistä ja hurmaavaa että.
Ap: kaveri voisi katsoa peiliin. Sieltä löytyy syy miksi elämä on tylsää täydellisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No höpönlöpön. Ei kukaan nainen koskaan valita että mies on liian kiltti, ellei puhuta jostain hämy rikollis/päihdepiireistä. Mutta ehkä sinä ap kuulut niihin? Nainen valittaa yleensä jos mies on esim. itsekeskeinen, ilkeä, laiska, mutta ei kiltteydestä. Tylsyyskin menee tuon laiskuuden ja itsekeskeisyyden alle, ei sen että mies tekee kotitöitä.
Hyvä että on saanut nyt kunnolla isoa paksua kalua, niin että koko kroppa tärisee kun saa monta orgasmia paksusta kalusta irti. Varmasti on ollut onnellinen ja raukea olo seksin jälkeen. Hienoja muistoja jää ja tietoisuus siitä millainen sen pitää jatkossakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Mullahan on just sellainen "tylsä" suomalainen mies. Ei lähetä dickpicejä keskellä yötä eikä pyydä multa rahaa "lainaan" rahoittaakseen huume- tai pelivippejään
:D
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on saanut nyt kunnolla isoa paksua kalua, niin että koko kroppa tärisee kun saa monta orgasmia paksusta kalusta irti. Varmasti on ollut onnellinen ja raukea olo seksin jälkeen. Hienoja muistoja jää ja tietoisuus siitä millainen sen pitää jatkossakin olla.
Mistä tuo vihasi oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo vihasi oikein kumpuaa?
Niistä isokaluisista miehistä jotka saa naiset tärisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat liian erilaiset. Minkä sille mahtaa. Ero tuosta suhteesta olisi ennemin tai myöhemmin seurannut. Nyt on molemmilla mahikset löytää sopivampi kumppani ja ehkä oppia uusia asioita itsestään.
Niin, mutta jos se lapsen isä on kuitenkin ihan ok, eikä ole suurempia ongelmia, niin miksi pitäisi erota? Muuttuuko sun ja sun lapsen arki paremmaksi eron jälkeen?
Harvalla heppoisesti eroavalla elämä muuttuu paremmaksi pidemmällä aikavälillä.
No mitähän kuvitteli löytävänsä? Eikös noista tarjolla olevista saa juuri sitä jännitystä elämään. Mitähän tällä on tarjottavana kunnolliselle miehelle?
Mua kaduttaa se että en tavannut erästä ihanaa tindermätsiä vuosia sitten. Olin juuri jättänyt silloisen mieheni. Tuo edellinen mies on edelleen ystäväni ja itse eroa en kadu pätkääkään. Enemmän kadun sitä että tuhlasin mieheen liikaa aikaa, vuosia. Koska yritin ja yritin saada hänestä ja meistä hyvää parisuhdetta.
Muutama kk eron jälkeen, kun koitin toipua, elää elämääni, lisäksi minulla oli eräs toinen erittäin raskas asia elämässäni olin vaan muuten tinderissä. Tapasin siellä erään ihanan mätsin, hän ehdotti tapaamista, mutta häkellyin liian innokkaasta ehdotuksesta, enkä sen koommin nähnyt häntä. Emme tavanneet. Nyt vuosia jälkikäteen mietin oisko pitänyt antaa tälle mahdollisuus. Enkä tiedä onko enää edes sinkku. Tuskinpa! En ainakaan löydä tinderistä tms.